Gå til innhold

Folk som liggger langt under fartsgrensen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld

Anonymkode: 9d500...441

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hindrer jeg trafikken om jeg ligger over fartsgrensen?? NEI.! 

Hindrer sneglekjøring trafikken?? JA.! 

Kommer an på hva du mener er sneglekjøring. 80 der fartsgrensen er 80 er ikke sneglekjøring. Hundreoghelvete er idiotkjøring og burde tas fra lappen. 

Hvorfor blir folk så irriterte av å kjøre bil? 

Anonymkode: 81232...55f

Skrevet
12 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hindrer jeg trafikken om jeg ligger over fartsgrensen?? NEI.! 

Hindrer sneglekjøring trafikken?? JA.! 

Jeg satt over 2 timer i kø pga en som lå over fartsgrensa en gang. Han smalt bilen inn i en midtdeler og blokkerte feltet. Var veldig kjedelig.

Slik jeg ser det er det de som ikke tåler å ligge bak noen som kjører sakte uten å hisse seg så voldsomt opp som burde levere inn lappen. Hvis det å ligge bak noen som kjører under fartsgrensen gjør deg så stressa at det er fare for at du forårsaker en ulykke så er du ikke en trygg sjåfør og bør unngå trafikkerte veier.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og når jeg kjører fartsgrensen, hvorfor tuter folk da og er rævkjørere. 

Fordi du sikkert kjører Toyota som oftest viser høyere hastighet på speedometeret enn reel hastighet :)

Anonymkode: 40aba...f87

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du sikkert kjører Toyota som oftest viser høyere hastighet på speedometeret enn reel hastighet :)

Det gjelder de aller fleste biler.

Jeg har en Audi og en Peugeot og begge viser 5 km/t lavere enn reell hastighet. Det gjelder uansett hvilken fart jeg kjører i. Så jeg ligger alltid 5 over på speedometer, også forbi fotobokser, og et par laserkontroller. Aldri vært noe problem.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, TMB skrev:

Det gjelder de aller fleste biler.

Jeg har en Audi og en Peugeot og begge viser 5 km/t lavere enn reell hastighet. Det gjelder uansett hvilken fart jeg kjører i. Så jeg ligger alltid 5 over på speedometer, også forbi fotobokser, og et par laserkontroller. Aldri vært noe problem.

Joda, men Toyota Auris f.eks viser 100 når du kjører i 89 😅 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hva du mener er sneglekjøring. 80 der fartsgrensen er 80 er ikke sneglekjøring. Hundreoghelvete er idiotkjøring og burde tas fra lappen. 

Hvorfor blir folk så irriterte av å kjøre bil? 

80 i 80 er såklart ikke sneglekjøring, men ligger du i 50-60 i 80 er sneglekjøring. 

Kjører man i hundre og helvete mister man lappen, men det gjør ikke de jævla idiotene som ligger å surrer laaangt under fartsgrensen, det er jævla irriterende!! 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Absol skrev:

Jeg satt over 2 timer i kø pga en som lå over fartsgrensa en gang. Han smalt bilen inn i en midtdeler og blokkerte feltet. Var veldig kjedelig.

Slik jeg ser det er det de som ikke tåler å ligge bak noen som kjører sakte uten å hisse seg så voldsomt opp som burde levere inn lappen. Hvis det å ligge bak noen som kjører under fartsgrensen gjør deg så stressa at det er fare for at du forårsaker en ulykke så er du ikke en trygg sjåfør og bør unngå trafikkerte veier.

Var du vitne til at han kjørte altfor fort eller er det bare noe du sier? Det var ikke tilfeldigvis en BMW vel? For de får alltid mistanke mot seg om høy fart når de er i en kollisjon... 

Slik jeg ser det er det de sementbilistene som har størst skyld i kollisjoner/ulykker ved forbikjøringer da de gir faen i å stoppe å slippe frem trafikken. Jævla frustrerende å være den 50ene bilen i køen på langkjøring, heldigvis har jeg en bil med motor så jeg kan ta raske forbikjøringer der det går..

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men Toyota Auris f.eks viser 100 når du kjører i 89 😅 

Seriøst? Det forklarer hvorfor disse bilene er overrepresentert når det kommer til dette.

Det er uansett bilføreres ansvar å sette seg inn i hvordan bilen man kjører fungerer, og man burde ta hintet etter noen hundretalls forbikjøringer av andre...

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, TMB skrev:

Seriøst? Det forklarer hvorfor disse bilene er overrepresentert når det kommer til dette.

Speedometeret skal vise for mye. Tillatt feil er fra 0% til 10%+4 km/t for mye. De fleste har 7-10% for mye, med vinterdekk mer enn sommerdekk. Men jeg hadde engang en Datsun diesel som viste litt for lite, så det fins slike også. I en test jeg så, viste 1 bil av over 300 testede for lite, 1 var korrekt og resten viste for mye. Dette var nye biler.

Skrevet (endret)
7 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Var du vitne til at han kjørte altfor fort eller er det bare noe du sier? Det var ikke tilfeldigvis en BMW vel? For de får alltid mistanke mot seg om høy fart når de er i en kollisjon... 

Slik jeg ser det er det de sementbilistene som har størst skyld i kollisjoner/ulykker ved forbikjøringer da de gir faen i å stoppe å slippe frem trafikken. Jævla frustrerende å være den 50ene bilen i køen på langkjøring, heldigvis har jeg en bil med motor så jeg kan ta raske forbikjøringer der det går..

Han kjørte fordi meg som et rævhål noen minutter før. Han lå og snuste på støtfangeren min en stund før han kastet seg ut og blåste forbi i en helt unødvendig oppvisning av mannlig testosteron på sitt verste. Vi sa "uff, ham der kommer til å kræsje" og det fikk vi helt rett i. Bremsespor på ulykkesstedet ble målt og han hadde ligget nesten 20 km/t fortere enn tillatt. Det var ikke en BMW, det var en Audi, han hadde og motor til å ta raske forbikjøringer, men desverre ikke hjernekapasitet til å bruke den.

Endret av Absol
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. (Jeg vet hvor mange km avvik det er snakk om på min bil) 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

80 i 80 er såklart ikke sneglekjøring, men ligger du i 50-60 i 80 er sneglekjøring. 

Det kommer jo an på veien.

Vi har et ulykkesstrekke her jeg bor.  Fartsgrensen er 80, anbefalt fart er 30 (skiltet).

Sett bort i fra noen få lokale helter kjører de fleste lokalkjente i 30 -50 km/t på denne strekningen, selv om fartsgrensen er 80.

Men likevel, til tross for skiltet med anbefalt fart, ligger det alltid noen bak som vil forbi. Der er uten unntak disse som må følge fartsgrensen som skaper farlige situasjoner,  ligger i grøfta, eller står med fronten inn i bergveggen.

Fartsgrensen angir høyeste tillatte hastighet, men er ikke alltid fornuftig mtp sikkerhet.

Anonymkode: 0d2e0...f63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hva er det som gjør at folk bir så aggressive i trafikken. Hvorfor kan man ikke kjøre litt under fartgrensen uten at fomk blir helt idioter. 

Skrevet
6 timer siden, Absol skrev:

Han kjørte fordi meg som et rævhål noen minutter før. Han lå og snuste på støtfangeren min en stund før han kastet seg ut og blåste forbi i en helt unødvendig oppvisning av mannlig testosteron på sitt verste. Vi sa "uff, ham der kommer til å kræsje" og det fikk vi helt rett i. Bremsespor på ulykkesstedet ble målt og han hadde ligget nesten 20 km/t fortere enn tillatt. Det var ikke en BMW, det var en Audi, han hadde og motor til å ta raske forbikjøringer, men desverre ikke hjernekapasitet til å bruke den.

Lå du i fartsgrensen? Jeg ligger av og til helt oppi ræva til bilen foran men det er kun da jeg aktivt prøver å kjøre forbi, idioti å holde 3 sekunder i det man skal forbi, det sier seg selv. 

Vet du at det er han som forårsaket kollisjonen? Kan ha vært en idiot som skulle svinge av til venstre i det han kjørte forbi, eller at en annen svingte ut for å ta en forbikjøring forran vedkommende, da har jo de skylden. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo an på veien.

Vi har et ulykkesstrekke her jeg bor.  Fartsgrensen er 80, anbefalt fart er 30 (skiltet).

Sett bort i fra noen få lokale helter kjører de fleste lokalkjente i 30 -50 km/t på denne strekningen, selv om fartsgrensen er 80.

Men likevel, til tross for skiltet med anbefalt fart, ligger det alltid noen bak som vil forbi. Der er uten unntak disse som må følge fartsgrensen som skaper farlige situasjoner,  ligger i grøfta, eller står med fronten inn i bergveggen.

Fartsgrensen angir høyeste tillatte hastighet, men er ikke alltid fornuftig mtp sikkerhet.

Anonymkode: 0d2e0...f63

Ja såklart det gjør det, jeg er ikke vestlending med ræva veier, jeg bor litt utenfor Elverum, her er det breie veier og lange åpne strekker. 

Hvorfor i himmelens navn er det 80 grense når anbefalt fart er 30?? Er 80 sone her og og en sving med anbefalt fart 60. 

Alt kommer an på bilen man kjører, kjører man en klump av en bil må man ha lavere fart enn BMW osv i svinger, en kassebil i 30 kan kjøre ut i en sving mens en BMW kan fint kjøre i 70 uten problemer. 

Fartsgrensen angir det man normalt sett skal holde, hverken over eller under. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

bra å få trafikkråd fra folk som totalvraker bilene sine.

Anonymkode: 8aebb...0fe

• Liker 3
Skrevet
59 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Lå du i fartsgrensen? Jeg ligger av og til helt oppi ræva til bilen foran men det er kun da jeg aktivt prøver å kjøre forbi, idioti å holde 3 sekunder i det man skal forbi, det sier seg selv. 

Vet du at det er han som forårsaket kollisjonen? Kan ha vært en idiot som skulle svinge av til venstre i det han kjørte forbi, eller at en annen svingte ut for å ta en forbikjøring forran vedkommende, da har jo de skylden. 

Ja, jeg lå i fartsgrensen, kanskje til og med over i små glipper, dette var på en stor hovedvei (e39) han "prøvde aktivt å kjøre forbi" i en del kilometer for å si det sånn...

Ja, jeg vet at ulykken var hans egen feil, da den skjedde på rett strekning der en midtdeler fysisk deler feltene og der var bare et felt på den siden vi var på. Han mistet kontrollen på bilen fordi han kjørte for fort og ikke klarte svingen. Jeg var bil nr 5 på stedet, jeg vet hva som skjedde, han kjørte som et rævhål og bremset alle oss andre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...