AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #61 Del Skrevet 27. februar 2019 3 timer siden, Ginavn skrev: Fartsgrense pga tilsynelatende arbeid kan være vanskelig. Hvis jeg kjører på en vei jeg ikke har kjørt før eller på veldig lenge blir jeg usikker. Joda, i teorien skal man følge den midlertidige fartsgrensa, men de lokale vet bedre enn meg hva som faktisk foregår 😛 Å ha elektroniske skilt kunne løst mye her, 50 i arbeidstida til veiarbeiderne, og vanlig fartsgrense når de går hjem. Men det ikke sånn at den nedsatte fartsgrensen er bare av hensyn til de som jobber langs veien, selv om dette er et viktig forhold. Andre grunner kan være smalere vei enn vanlig, ting og tang som står tett på veien og kan gjøre stor skade om du treffer det, omlagt vei med krappe svinger, midlertidige kryss og utkjøringer og uvanlig dårlig sikt etc, etc. Så ser du et gult skilt med nedsatt fartsgrense er det absolutt å anbefale å følge den, uansett hva de lokale gjør. Det er ikke sikkert de lokale har oversikt over alt dette de heller, men de som har laget og godkjent skiltplanen skal ha tenkt over slike forhold. Anonymkode: 09a19...62c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 28. februar 2019 #62 Del Skrevet 28. februar 2019 (endret) På 27.2.2019 den 18.24, AnonymBruker skrev: Og det er helt trygt å sitte å notere bilnummer i traffikken? Anonymkode: d2ffe...071 Om du ikke klarer å huske et bilnummer til du parkerer bilen, bør du trene hodet ditt litt mer. På 27.2.2019 den 18.28, Ginavn skrev: En passasjer noterer, eller brukeren er en passasjer som noterer? Eventuelt klarer den du siterer å huske hele bilnummeret Bingo. Endret 28. februar 2019 av Lutetium 71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMB Skrevet 1. mars 2019 #63 Del Skrevet 1. mars 2019 Eller dashcam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #64 Del Skrevet 1. mars 2019 Helt greit at noen kjører under fartsgrensen, men slipp forbi andre, ikke gass opp i 90 når det endelig er en fin strekning for å så bremse ned igjen... ofte så kjører disse som en jojo, og det er skikkelig irriterende å ligge bak. Du får ikke en ordentlig flyt. Er og irriterende med de som er åpenlyst livredde.. (feks han som bråbremset fra 60 og ned til 30 når vi kjørte forbi ett skilt som varslet om fotoboks i 70sonen!!) Anonymkode: a06ad...da0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #65 Del Skrevet 1. mars 2019 Og noen ser ut til å mene at fartsgrensen er påbudt og driter i å kjøre etter føre. Skulle man finne på å kjøre i 75 km i 80 sonen så er det krise. Anonymkode: 81232...55f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 1. mars 2019 #66 Del Skrevet 1. mars 2019 Helt enig i at dette er griseirriterende 🤬 Enten får man ligge i fartsgrensen, ellers får man slippe folk forbi. Jeg har full forståelse for at man ønsker å ligge under dersom veien f.eks er smal og svingete og man ikke er kjent der. Det samme dersom det er slapsete og glatt. Men slipp nå folk forbi!!! Jeg kan selv være en skikkelig pyse på dårlig føre, men det er ikke min jobb å oppdra andre bilister til å ligge i samme fart som meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #67 Del Skrevet 1. mars 2019 Nordmenn er dem mest ræva i trafikken og ligger i venstre fil samme fan. Kjør på 2 felten i Sverige og går trafikken treigt i venstre fil så er det ALLTID norsk reg bil. Dem er helt borte vekk her. Til og med flyttereglene kan dem ikke. Sier litt når dem måtte lage en fil opp Svinesund bakken pga dem knoter. Mongofolk i trafikken. Ferdig snakka! El bil folk med slips å sittepissere er en jævlig dårlig kombo. Hvor har blitt av ballene liksom. Olabo ✌️ Anonymkode: 52a8e...2c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #68 Del Skrevet 1. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn er dem mest ræva i trafikken og ligger i venstre fil samme fan. Kjør på 2 felten i Sverige og går trafikken treigt i venstre fil så er det ALLTID norsk reg bil. Dem er helt borte vekk her. Til og med flyttereglene kan dem ikke. Sier litt når dem måtte lage en fil opp Svinesund bakken pga dem knoter. Mongofolk i trafikken. Ferdig snakka! El bil folk med slips å sittepissere er en jævlig dårlig kombo. Hvor har blitt av ballene liksom. Olabo ✌️ Anonymkode: 52a8e...2c0 Har forøverig drevet med transport i 19 år så vet delvis hva jeg prater om!! Nordmenn er spesielle. Anonymkode: 52a8e...2c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #69 Del Skrevet 1. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: sittepissere Ha ha, jævlig bra uttrykk! Anonymkode: be3f0...974 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #70 Del Skrevet 1. mars 2019 Skjønner ikke hva alle har det så travelt for jeg. Anonymkode: 81232...55f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #71 Del Skrevet 1. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hva alle har det så travelt for jeg. Anonymkode: 81232...55f Nettopp dét er jo problemet alle her irriterer seg over: Manglende evne til å sette seg inn i andre, og til å forstå at den kilometeren med kø bak deg har et annet syn på kjøringa din enn du har. Anonymkode: 5e55e...e05 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #72 Del Skrevet 1. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp dét er jo problemet alle her irriterer seg over: Manglende evne til å sette seg inn i andre, og til å forstå at den kilometeren med kø bak deg har et annet syn på kjøringa din enn du har. Anonymkode: 5e55e...e05 Jepp totalt mangel på sosial økompetanse samt mangel på empati har jeg. Og jeg elsker det! De drittsekker som v0ger kjører bak meg i kø er heldige som får kjøre bak seøveste meg! jeg har mest rett på veien og liker du ikke å kjøre i den farten jeg kjører så får du drite i å kjøre der jeg kjører. Så fuck alle. Deilig å emdelig få det ut til noen! Anonymkode: 81232...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2019 #73 Del Skrevet 1. mars 2019 norsk kjørekultur på norske veier savner sidestykke i europeisk målestokk! På 4-felts veier så er det ca. 1% som aldri bytter felt, dvs. at de ligger i venstrefeltet permanent, gjerne litt under fartsgrensen. Hvis man tuter eller blinke kan disse raringene finne på de underligste tingene for å skremme andre. På 2-felts vei så er det omtrent 30% som alltid ligger under fartsgrensen. Hvis man kjører forbi så kan enkelte finne på underlige ting som å tute, blinke, eller vise fingeren o.l. hvis man kjører forbi. Skulle nesten tro at nordmenn hater andre bilister? Er nordmenn raringen i trafikken eller finnes det unntak? Anonymkode: 8aebb...0fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 1. mars 2019 #74 Del Skrevet 1. mars 2019 For 10-15 år siden syntes jeg faktisk at nordmenn var blant de beste sjåførene jeg kjente. Snille, oppmerksomme, dyktige på alle slags føre. Men et eller annet har skjedd i mellomtiden. Jeg tror ett problem er at Statens Vegvesen legger til rette for "tenkefri" kjøring. I jakt etter ulykkesfrie veier er farten senket, vanskelige veistrekninger erstattet med enklere, det saltes mye mer slik at ingen venter glatte veier osv. Nesten alle veier har nå fått offisielle fartsgrenser på alle svinger og bakketopper også, bare i den dypeste dalen må man tenke og tilpasse farten sin selv nå. Det er fint og bra. Men én sideeffekt er at trafikantene er mer sløve, følger mindre med, lar seg distrahere mer, og takler uvanlige situasjoner dårligere. En annen faktor er det at nordmenn reiser mer. Så flere har tatt til seg et hakk mer aggressivitet fra veiene nede i Europa og i Uniten. Da ender folk opp med å blinke og tute for alt mulig, og det med å slippe andre forbi - en god nasjonal evne før - skjer i mye mindre grad i dag. Kanskje også fordi det er mye mer trafikk nå enn før. Veldig synd det. Personlig bor jeg i et naturskjønt område med mange turister om sommeren. Så da går farten skikkelig ned, for tyske bobiler, min evige nemesis, kan finne på å kjøre i 20-40 på 80-regulert vei. For da kan man jo ta bilder av fjord, fosser og dyreliv. Merker jeg blir hissig bare av tanken på det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #75 Del Skrevet 3. mars 2019 Menneh, dere som synes det er greit å ikke ha en meditasjonsøvelse mens det er en snegle foran... Dere som elsker reaksjonene deres, nærer dem og som nærmest onanerer av at dere synes noe går sakte. Er det slik at jeg kan kritisere dere når dere er treige, uten det beskyttende panseret? Dere stepper villig til side, bare for å la den kraftigste motoren/hjernen dure? Min erfaring er at alle liker sitt eget tempo. Deres eget tempo føles naturlig for dem, og enhver kritikk på tempoet medfører hissige reaksjoner. Så da får også normale mennesker føle hvordan det er å tilpasse seg et samfunn, 24/7, og ikke bare i trafikken, hvor selv en med Downs kan observere. Anonymkode: 76389...66c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #76 Del Skrevet 3. mars 2019 På 1.3.2019 den 17.54, catman skrev: For 10-15 år siden syntes jeg faktisk at nordmenn var blant de beste sjåførene jeg kjente. Snille, oppmerksomme, dyktige på alle slags føre. Men et eller annet har skjedd i mellomtiden. Jeg tror ett problem er at Statens Vegvesen legger til rette for "tenkefri" kjøring. I jakt etter ulykkesfrie veier er farten senket, vanskelige veistrekninger erstattet med enklere, det saltes mye mer slik at ingen venter glatte veier osv. Nesten alle veier har nå fått offisielle fartsgrenser på alle svinger og bakketopper også, bare i den dypeste dalen må man tenke og tilpasse farten sin selv nå. Det er fint og bra. Men én sideeffekt er at trafikantene er mer sløve, følger mindre med, lar seg distrahere mer, og takler uvanlige situasjoner dårligere. En annen faktor er det at nordmenn reiser mer. Så flere har tatt til seg et hakk mer aggressivitet fra veiene nede i Europa og i Uniten. Da ender folk opp med å blinke og tute for alt mulig, og det med å slippe andre forbi - en god nasjonal evne før - skjer i mye mindre grad i dag. Kanskje også fordi det er mye mer trafikk nå enn før. Veldig synd det. Personlig bor jeg i et naturskjønt område med mange turister om sommeren. Så da går farten skikkelig ned, for tyske bobiler, min evige nemesis, kan finne på å kjøre i 20-40 på 80-regulert vei. For da kan man jo ta bilder av fjord, fosser og dyreliv. Merker jeg blir hissig bare av tanken på det. Det er bare et bilde på hvordan strukturen ser ut i noens hode. Mange hindre. De som hindrer er de som skaper. Jeg vil ikke se. Jeg vil ikke se. Jeg vil heller sove, enn å se. Anonymkode: 76389...66c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #77 Del Skrevet 3. mars 2019 På 20.2.2019 den 15.21, AnonymBruker skrev: Senest de siste par dagene har jeg vært borti flere slike tilfeller. Når man ligger i 50-55 km/t på en rett, fin og tørr strekning hvor fartsgrensen er 80 km/t, det er mye trafikk og man i tillegg gir totalt faen i å vike til siden, blir det grenseløst irriterende. Når man også nærmest stopper opp i en helt vanlig sving, typisk 25-30 km/t, blir det ekstra slitsomt. Forstår at man tar det pent i områder hvor det er mye slaps og dritt, eller hvor veien er dårlig, det gjør jeg også, men ellers er det ingen åpenbar grunn til å kjøre så sakte utenfor boligstrøk og bykjerner. Typiske biler er VW Polo, Toyota Yaris, Nissan Micra osv. Synes folk burde følge bedre med i trafikken og vise hensyn. Flere som har vært borti mye av dette den siste tiden? Anonymkode: 1f526...518 Ja det er denne innvandringen. Innvandrere som er så fryktelig opptatt av å følge lover og regler, ikke skade noen og ikke gjøre noe galt. Anonymkode: 65649...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. mars 2019 #78 Del Skrevet 3. mars 2019 Jeg irriterer meg grønn til tider. Jeg bor i nettopp et slikt område der sneglekjørerene regjerer. En vei jeg kjører ganske ofte er nesten 2 mil med "svingevei", men bortsett fra svingene er veien grei nok. Og jeg tror hele landsdelens befolkning av "hattkaill'er" må bo langs den veien for urimelig ofte er det noen som triller avsted i 60 i 80 sonen. Jeg er helt for å kjøre etter forholdene og holder selv fartsgrenser etter beste evne, men når noen slår av så mye på helt normalt føre på en strekning der det er nesten umulig å kjøre forbi pga. hyppig forekommende svinger er og blir det irriterende. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #79 Del Skrevet 3. mars 2019 Dere som klager på trege sjåfører må seriøst bli bedre på forbikjøring. Titt litt på F1 så ser dere at det er i svingene man lettest kjører forbi. De fleste er også så kjent i området at de vet at det er liten sjans for at det kommer møtene biler rundt svingen. Og hvis så, ja da har du i alle fall prøvd. Man angrer mest på det man ikke gjøre, ikke det man gjør. Anonymkode: dde37...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. mars 2019 #80 Del Skrevet 3. mars 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste er også så kjent i området at de vet at det er liten sjans for at det kommer møtene biler rundt svingen. Og hvis så, ja da har du i alle fall prøvd. Man angrer mest på det man ikke gjøre, ikke det man gjør. Jeg er så kjent i området at jeg vet sjansen for at det kommer møtende bil er ganske stor. Jeg kan love deg at jeg ville angret på en frontkollisjon som følge av det, uansett hvor ny bil jeg har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå