Gå til innhold

syk katt


duppegutt66

Anbefalte innlegg

Katten min har lungebetenelse har fått hostesaft og smertestillende men den spiser ikke mat og det kommer blod når den nyser ,bør jeg avlive katten det er så vondt å se han lide 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, duppegutt66 skrev:

Katten min har lungebetenelse har fått hostesaft og smertestillende men den spiser ikke mat og det kommer blod når den nyser ,bør jeg avlive katten det er så vondt å se han lide 

 

 

Hva sa veterinæren når du fikk medisinene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, duppegutt66 skrev:

Katten min har lungebetenelse har fått hostesaft og smertestillende men den spiser ikke mat og det kommer blod når den nyser ,bør jeg avlive katten det er så vondt å se han lide 

 

 

Jeg synes først og fremst du skal kontakte dyrlegen som @Oppgitt78 skriver. En lungebetennelse behøver ikke være dødelig, og bør kunne la seg behandle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa ikke noe skulle bare gi han medesin men han begynte og nyse blod et par dager etter at vi var der han har ikke spist på 5 dager nå han bare går og legger seg på mørke plasser og ligger der i flere timer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dere sikker på at det er en lungebetennelse? Når en katt nyser blod og slutter å spise kan det være et fremmedlegeme i luftveiene, f eks et gresstrå som katten prøver å få ut men lager irritasjon. 

Uansett må veterinær oppdateres når ting endrer seg, at den ikke spiser er alvorlig. Får den i seg drikke da? Uansett, ring veterinær I DAG

Anonymkode: 7bbea...065

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må dra tilbake til veterinæren med en gang. Ring og si at du kommer, så kan de holde åpent lenger i tilfelle de stenger kl. 16. Det er mange grunner til at det kan komme blod. Katten trenger intravenøs næring når den ikke spiser. Den kan dø om du ikke gjør dette. 

Anonymkode: a2985...d6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, duppegutt66 skrev:

hvorfor kommer det blod 

Ring veterinær Nå! Det er umulig for oss å vurdere helsesituasjonen til katten din, men det høres ikke lovende ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, duppegutt66 skrev:

Er det dyrt å få katten avlivet hos vetrinæren da 

Det varierer vel litt hos de forskjellige, men du bør gjøre dette på en ordentlig måte når du først har et kjæledyr. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, duppegutt66 said:

Er det dyrt å få katten avlivet hos vetrinæren da 

Hva med å ringe og spørre? Om foreldrene dine er hjemme kan du få en av de til å ringe

Anonymkode: e172b...340

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, duppegutt66 skrev:

Er det dyrt å få katten avlivet 

Men faen ta litt ansvar å snakk med dyrlegen!!!! 

Anonymkode: 0d771...d00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, duppegutt66 skrev:

Er det dyrt å få katten avlivet 

Uff.. Jeg synes det er veldig trist at du vil avlive katten istedet for å få veterinæren til å hjelpe katten din. Hun eller han kan bli frisk og fin igjen. Ja, det koster penger, og jeg skjønner at det kan være vanskelig å få betalt. Derfor har jeg selv, og veldig mange andre, forsikring på kattene våre så utgiftene ikke blir så høye når de blir syk. For når man har dyr er man ansvarlig for å ta vare på dem og ordne så de får medisinsk hjelp. Man kan ikke bare skaffe en katt og avlive den når man ikke kan eller vil prioritere å bruke penger på dem.

Jeg håper at du tar den med til veterinær og får behandling, og ikke avliver den. Hvis du likevel avliver den så håper jeg at du IKKE får deg en ny katt. Delvis fordi det virker som du ikke har råd til å ta ordentlig vare på en katt, og delvis fordi du heller vil la den dø enn å gi den hjelp. Folk som er glad i dyrene sine gjør ikke sånt med mindre det ikke finnes noe kur for sykdommen eller smertene dyret har.

Avliving bruker å koste rundt 1000 kr. Kremering er en ekstra kostnad. 

Anonymkode: a2985...d6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får mange rare svar her inne og de fleste vet ikke hva de prater om jeg har hatt katt i hele mitt liv og alle har hatt det veldig godt bedre en de fleste og det var ikke snakk om hva jeg hadde råd med hadde med glede ofra min høyre arm for den katten han var min beste venn og jeg har vært hos dyrlegen og han avlivet den med en gang den hadde blod i begge lungene og hadde ikke levd så lenge til og alle mine katter har fått sin egen gravplass hjemme så til de som slenger ut med ting de ikke har greie på tenk dere to ganger om igjen før dere utaler dere  , takk til Kvinne guiden for deres svar 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, duppegutt66 skrev:

Man får mange rare svar her inne og de fleste vet ikke hva de prater om jeg har hatt katt i hele mitt liv og alle har hatt det veldig godt bedre en de fleste og det var ikke snakk om hva jeg hadde råd med hadde med glede ofra min høyre arm for den katten han var min beste venn og jeg har vært hos dyrlegen og han avlivet den med en gang den hadde blod i begge lungene og hadde ikke levd så lenge til og alle mine katter har fått sin egen gravplass hjemme så til de som slenger ut med ting de ikke har greie på tenk dere to ganger om igjen før dere utaler dere  , takk til Kvinne guiden for deres svar 

Vær så snill og lese litt om hva "punktum" er. Det kan komme til nytte, særlig når du skal skrive på internett eller sende meldinger til folk. 

Trist med katten din. Bra du tok den til veterinæren igjen. Den hadde det nok ikke særlig bra de siste dagene.

Anonymkode: 0a2c1...281

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, duppegutt66 skrev:

Man får mange rare svar her inne og de fleste vet ikke hva de prater om jeg har hatt katt i hele mitt liv og alle har hatt det veldig godt bedre en de fleste og det var ikke snakk om hva jeg hadde råd med hadde med glede ofra min høyre arm for den katten han var min beste venn og jeg har vært hos dyrlegen og han avlivet den med en gang den hadde blod i begge lungene og hadde ikke levd så lenge til og alle mine katter har fått sin egen gravplass hjemme så til de som slenger ut med ting de ikke har greie på tenk dere to ganger om igjen før dere utaler dere  , takk til Kvinne guiden for deres svar 

Jeg beklager om du ble såret, men da bør du også tenke litt på hvordan du fremstår. Du kunne ikke vite hva som var galt og at avlivning var eneste løsning. Likevel var du veldig opptatt av avlivning, og hva det kostet, og overså alle forslag og råd fra oss. Når det kommer blod ut av hodet på dyret ditt så ville de fleste kjørt rett til dyrlegen, ikke surfet på nettet. I tillegg hadde du latt dyret gå uten å spise i 5 dager. Da reagerer selvfølgelig folk, nettopp fordi vi har et stort hjerte for dyr. Prøv å tenk over om det er noe du kunne gjort annerledes, til tross for at du synes vi er fæle. 

Anonymkode: a2985...d6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, duppegutt66 skrev:

Katten min har lungebetenelse har fått hostesaft og smertestillende men den spiser ikke mat og det kommer blod når den nyser ,bør jeg avlive katten det er så vondt å se han lide 

 

 

Det finnes ikke hostesaft for dyr. Om betennelsen er bakteriell så behandles den med antibiotika i 10 - 14 dager.

Avlivning foretas hos veterinær.

2 timer siden, duppegutt66 skrev:

Han sa ikke noe skulle bare gi han medesin men han begynte og nyse blod et par dager etter at vi var der han har ikke spist på 5 dager nå han bare går og legger seg på mørke plasser og ligger der i flere timer 

Om problemstillingen skule være ekte kl 18 på en onsdag: Veterinærvakta med en gang. 

Anonymkode: 0a865...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, duppegutt66 skrev:

Man får mange rare svar her inne og de fleste vet ikke hva de prater om jeg har hatt katt i hele mitt liv og alle har hatt det veldig godt bedre en de fleste og det var ikke snakk om hva jeg hadde råd med hadde med glede ofra min høyre arm for den katten han var min beste venn og jeg har vært hos dyrlegen og han avlivet den med en gang den hadde blod i begge lungene og hadde ikke levd så lenge til og alle mine katter har fått sin egen gravplass hjemme så til de som slenger ut med ting de ikke har greie på tenk dere to ganger om igjen før dere utaler dere  , takk til Kvinne guiden for deres svar 

Og neste gang venter du ikke i 5 dager med blod og uten at katten vil spise.

Det du beskriver av oppførsel var alle signaler på et lidende og døende dyr.

Anonymkode: 0a865...ef9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...