Gå til innhold

Kjæresten kjører for fort!


tonje96

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har en kjæreste som alltid må ligge over fartsgrensen. Er sonen 80, ligger han gjerne i 100. Alene får han gjør som han vil, men når både jeg (som er gravid) og datteren vår på 1,5år sitter på synes jeg ingenting om dette! 

Jeg har sluttet å kommentere det nå, fordi han alltid blir sur å sier han må få gjøre som han vil. Jeg pleier å svare med at han kan gjøre som han vil når han er alene, men når vi sitter på må han faktisk ta hensyn til oss... 

tips til hva jeg kan gjøre? Han blir alltid like sur, å dette er en mann som så og si ALDRI blir sur...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i all verden har du blitt gravid to ganger med ham? Tjener han godt, lever du på ham?

Anonymkode: 2b7bc...141

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du driter i at han blir sur, å sier at han MÅ følge fartsgrensen når du og barn er i bilen. Om ikke, så nekt å sitt på. Det er ikke greit å kjøre så fort og spesielt ikke med andre passasjerer i bilen. 

Anonymkode: fb02f...6a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo livsfarlig! Her må du sette hardt mot hardt, og nekte han å kjøre med dere i bilen. Faktisk bør du sende inn et anonymt tips til politiet om at han stadig råkjører og fortelle hvor han befinner seg. Mister han lappen noen måneder og får en saftig bot, så lærer han kanskje. 

Anonymkode: 2c884...6e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo livsfarlig! Her må du sette hardt mot hardt, og nekte han å kjøre med dere i bilen. Faktisk bør du sende inn et anonymt tips til politiet om at han stadig råkjører og fortelle hvor han befinner seg. Mister han lappen noen måneder og får en saftig bot, så lærer han kanskje. 

Anonymkode: 2c884...6e6

Han har faktisk fått bot og mistet lappen for et par år tilbake! Lærte ikke av det... sier også støtt at han hadde fortjent ei bot 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tonje96 skrev:

Han har faktisk fått bot og mistet lappen for et par år tilbake! Lærte ikke av det... sier også støtt at han hadde fortjent ei bot 

Kan jo være at han lærer hvis det skjer igjen og igjen. 

Anonymkode: 2c884...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor i all verden har du blitt gravid to ganger med ham? Tjener han godt, lever du på ham?

Anonymkode: 2b7bc...141

Rapportert.

Anonymkode: 55ad3...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ikke tenker på sikkerheten til sin gravide kone og datteren sin! Eller sikkerheten til de andre i trafikken. Fy søren, han har absolutt ingen grunn til å bli sur. Nesten så jeg ville tipset politiet. Du må ta det opp, han må jo høre på deg til slutt?! Jeg ville nektet å være passasjer.

Anonymkode: dea45...e72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tonje96 skrev:

Han har faktisk fått bot og mistet lappen for et par år tilbake! Lærte ikke av det... sier også støtt at han hadde fortjent ei bot 

Eksen min lærte etter sin tredje bot. Han mistet aldri lappen da, og han råkjørte aldri med meg i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Rapportert.

Anonymkode: 55ad3...30a

Det er et legitimt spørsmål.

Anonymkode: 2b7bc...141

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du ta nøklene og insistere på å kjøre hvis han på død og liv skal forsikre seg om at dere alle dævver ved en eventuell krasj? 

Anonymkode: 0cdc1...9c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville da bare kjørt selv. Om han ikke kan kjøre får han være passasjer, hver eneste gang. 

Uaktuelt å ofre eget liv, og i alle fall ikke barnas. 

Anonymkode: 55203...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden har du blitt gravid to ganger med ham? Tjener han godt, lever du på ham?

Anonymkode: 2b7bc...141

Om du lurer så er han verdens hærligste mann på alle andre måter. Han er en fantastisk pappa og gir så mye glede i hverdagen til oss hjemme. Vi kan diskutere, men krangler så og si aldri, men mindre det har med bil og dette tema... 

Nei på ingen måte! Nå er det bare jeg som tjener peng av oss da han driver på med videreutdannelse og lever på studielån ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fleur de lis

Eh, du har slutta å si ifra fordi han blir sur? Hallo, det er livet til deg, ditt ufødte barn og ditt barn det er snakk om. Du må da kunne prate med mannen om noe så viktig. 

Hvis han ikke forstår problemet, så krev at du kjører og nekt å sitte på med han til han endrer seg. 

Han kan være så "hærlig" han bare vil, men han høres ikke herlig ut om han nekter å sette ned farten når familien hans sitter på... Høres mer drittsekk ut enn noe annet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sitter ikke på med folk som kjører for fort. Om dere skal noe så får du kjøre selv. 

Anonymkode: b6d59...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Jeg kan gjøre som jeg vil".. Er det han som oppdrar barnet deres, eller barnet som oppdrar han? Høres ut som det er sistnevnte.

1. Har han ikke fått med seg at det finnes et lovverk som hindrer folk i å "gjøre som de vil", fordi folk gjør dumme ting når vi ikke har det slikt lovverk? Hvorfor er han unntatt dette lovverket, har han noe svar på det? 

2. Skjønner han hva han lærer barna sine når han holder på sånn? 

3. Er det viktigere at han får viljen sin enn at dere overlever? Er egoet hans verdt mer enn livene deres?

Spør han gjerne, jeg er spent på svaret fra dette arrogante overmennesket. 

Anonymkode: fce1e...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilleggsspørsmål til deg:

Den gangen han mistet lappen, drev du, familie og venner og kjørte rundt på han da? Eller måtte han faktisk ta konsekvensene og sykle, ta buss og gå? Tok han bilen likevel, uten å bli oppdaget? Man lærer nemlig ikke når konsekvensene ikke er til stede. Hvis han har fått skyss over alt så var det jo ikke noe problem å miste lappen. Man må kjenne konsekvensene på kroppen når man ikke har moral til å unngå å bryte loven i utgangspunktet. 

Anonymkode: fce1e...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2019 den 12.09, AnonymBruker skrev:

Tilleggsspørsmål til deg:

Den gangen han mistet lappen, drev du, familie og venner og kjørte rundt på han da? Eller måtte han faktisk ta konsekvensene og sykle, ta buss og gå? Tok han bilen likevel, uten å bli oppdaget? Man lærer nemlig ikke når konsekvensene ikke er til stede. Hvis han har fått skyss over alt så var det jo ikke noe problem å miste lappen. Man må kjenne konsekvensene på kroppen når man ikke har moral til å unngå å bryte loven i utgangspunktet. 

Anonymkode: fce1e...37a

Jeg var ikke sammen med han den gang, men neida, han sykla til jobb hver dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...