Gå til innhold

Hvorfor Kvinneguiden er et bra forum.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi som er surfere på nettet mer enn normalt ser mye på nett. Jeg blir ganske rystet over hva folk får seg til å skrive om andre, og til andre. Nå er jeg på flere utenlandske sider, og også på You Tube. Det er ekstremt med sjikanering og hets, men jeg kan ta Norge som eksempel her. Dere ser kommentarfelt og innlegg flere steder? Det er så mye som går gjennom uten at moderatorer løfter en finger. Jeg vil ikke komme med eksempler, for gidder ikke nevne noen sider og forum ved navn. Håper det går bra, og tenker at dere som ser, dere får med dere.

Det er en del kritikk her mot moderering og regler. Jeg har blitt utestengt selv som ganske nytt medlem her. Var vant til litt røff tone, men jeg vil understreke at jeg ikke mente å tråkke på noen. Jeg Ble provosert av diskriminering her, og svarte med samme mynt. Ja, utrolig dumt!

Jeg tok selvkritikk da, og moderere meg mye. Nå tenker jeg alltid over hva jeg skriver. Det er så bra det. Syns klimaet her inne er så mye bedre enn andre steder, og jeg er så glad for at tråder blir stengt for modererering og moderatorene gjør en god jobb her! Mobbing, trakkasering og hets skal ikke aksepteres. Syns Kvinneguiden går fram som et godt eksempel, men joda, det fins andre forum som er bra sånn sett også.

Det fins også mye rart her som hets mot enkelte grupper i samfunnet, men selv om en har lyst til å rive av seg håret over enkelte utsagn og innlegg, så er det likevel ikke noe som bryter regler her inne ved å være fordomsfull og uvitende. Vi må stå i sånt og innse at mennesker er ulike. Om det blir sjikanering mot enkelt her, så gjør moderatorene jobben sin. 

Liker også veldig godt at her slåes det ned på spekulasjoner når det gjelder aktuelle saker, og saker som omhandler mennesker, kjente eller ukjente. 

Jeg ville ikke legge dette under ros og ris, for jeg vil være anonym her, og jeg snakker til brukerne her, og ikke til moderatorer. Jeg vil bare at vi må se det positive og bra med dette forumet. Podcasten Kvinneguiden Venner har ikke rett, dette er så langt fra det mørkeste sted 🙂

Anonymkode: 510ed...2c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg.

Anonymkode: 5f66e...34f

Så bra 🙂 syns forumet får urettmessig kritikk og det blir mye mot moderatorer her. Uten grunn må jeg si. Vil jo også nevne at det er mange gode medlemmer her også. 

Anonymkode: 510ed...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor "gidder" du ikke nevne andre forum?

Anonymkode: d2740...a3f

Fordi det ikke er noe poeng. Jeg vil bare framsnakke dette forumet fordi det har blitt litt latterligjort og kritisert. Jeg syns ikke at det er noen grunn til det, men det er ikke sånn at man ikke kan harselere litt med ting og tang. Det må en finne seg i og også kunne le litt av mener jeg. Det er jo mye rart og morsomt som blir tatt opp her, men forumet er så flinke på reglene og å overholde dem. Syns det er litt dumt at man skal klage på det, for som jeg skrev så går Kvinneguiden fram som et godt eksempel når det gjelder å sette en standard for hvordan en bør oppføre seg på nett. Husk at jeg har lært selv her, og gikk mye heller i meg selv enn å kritisere at jeg ble utestengt. Har stilt kritiske spørsmål men lærer mer og mer, og har endt opp med å sette stor pris på jobben moderatorene gjør, og at mange medlemmer er flinke til å forholde seg til reglene. Det fins alltid fordommer og frekke medlemmer og troll over alt, men alt i alt syns jeg det er et fint klima her.

Anonymkode: 510ed...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi det ikke er noe poeng. Jeg vil bare framsnakke dette forumet fordi det har blitt litt latterligjort og kritisert. Jeg syns ikke at det er noen grunn til det, men det er ikke sånn at man ikke kan harselere litt med ting og tang. Det må en finne seg i og også kunne le litt av mener jeg. Det er jo mye rart og morsomt som blir tatt opp her, men forumet er så flinke på reglene og å overholde dem. Syns det er litt dumt at man skal klage på det, for som jeg skrev så går Kvinneguiden fram som et godt eksempel når det gjelder å sette en standard for hvordan en bør oppføre seg på nett. Husk at jeg har lært selv her, og gikk mye heller i meg selv enn å kritisere at jeg ble utestengt. Har stilt kritiske spørsmål men lærer mer og mer, og har endt opp med å sette stor pris på jobben moderatorene gjør, og at mange medlemmer er flinke til å forholde seg til reglene. Det fins alltid fordommer og frekke medlemmer og troll over alt, men alt i alt syns jeg det er et fint klima her.

Anonymkode: 510ed...2c7

Det som ikke er et poeng for deg kan være et stort poeng for andre.

Anonymkode: d2740...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...