AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #1 Skrevet 20. februar 2019 Tenkte vi kunne ha en mat-tråd for gravide 😄 Er så ekstremt matlei og søker inspirasjon til "nytt" og spennende pålegg og middagsmat. Går altfor mye i gulost og syltetøy til både frokost og lunch. Anonymkode: ff11a...bf4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #2 Skrevet 20. februar 2019 Ikke så spennende det jeg har spist i dag men 😅 Følger gjerne tråden! Brødskiver med bløtkokt egg og avokado. Anonymkode: aa144...ac1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #3 Skrevet 20. februar 2019 Til nå; En liten baguett med hvitost + en skål med cocopops og melk Anonymkode: 1f3fa...104 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #4 Skrevet 20. februar 2019 Frokost: smoothie på frossen banan/bringebær/mango, yoghurt og appelsinjus. Og et rundstykke med ost. Lunsj: oppvarma middagsrester, i dette tilfellet linsegryte med pitabrød. Og en appelsin. Og så mumsa jeg en neve mandler midt på formiddagen fordi jeg plutselig var akutt sulten igjen. Anonymkode: f1584...d75
Rosewood Skrevet 20. februar 2019 #5 Skrevet 20. februar 2019 Frokost: Rundstykke med smør og hvitost Lunsj: Havregryn med melk og litt sukket Middag: Skal ha blomkålsuppe Så må jeg vel ha noe kvelds senere, men aner ikke hva det skal være. Eggerøre eller omelett kanskje 😋 Ekstremt spennende meny eller??? 😂
Kaiaermeg Skrevet 20. februar 2019 #6 Skrevet 20. februar 2019 Frokost: rundstykke med hvitost og paprika + et glass oboy Lunsj: smoothie Middag: tror vi skal ha grøt i dag Kvelds: tipper det blir et par knekkebrød, evt litt valnøtter og appelsin eller noe. Er stort sett dette det går i, bortsett fra variasjon i middag 😂
Kaiaermeg Skrevet 20. februar 2019 #7 Skrevet 20. februar 2019 Frokost: rundstykke med hvitost og paprika + et glass oboy Lunsj: smoothie Middag: tror vi skal ha grøt i dag Kvelds: tipper det blir et par knekkebrød, evt litt valnøtter og appelsin eller noe. Er stort sett dette det går i, bortsett fra variasjon i middag 😂
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #8 Skrevet 20. februar 2019 Jeg spiser både muggost, spekemat og sushi Fullstendig klar over anbefalingene, men jeg har også mange nok vekttall i statistikk og helsevitenskap til å vurdere risikoen som minimal. I tredje trimester kommer jeg til å drikke et glass vin innimellom. Gleder meg! Anonymkode: 0ad2a...61f 2
prettylittlemisfit Skrevet 20. februar 2019 #9 Skrevet 20. februar 2019 Til nå har jeg bare spist en skive med Nugatti og drukket 2 glass helmelk. + en boks med cola zero. Har ikke så veldig god matlyst tidlig på dagen, og det skal sies jeg stod opp klokka 12 😂 Om det hadde vært en McDonalds eller Burger king i nærheten.. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #10 Skrevet 20. februar 2019 Frokost: havregrøt med valnøtter, rosiner, eple, kanel og smør. Lunsj: yoghurt naturell med appelsin, akasiehonning, valnøtter, rosiner og pære. Til middag blir det en form for fisk. Så blir det vel kveldsmat også Anonymkode: a1dc9...c81
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #11 Skrevet 20. februar 2019 34 uker på vei Frokost: omelett av 2 egg og 5 crab sticks Mellommåltid: 1 glass kefir, 4 Safarikjeks, te Lunch: Havregrøtt med melk Middag: Pasta med kjøttsaus (karbonadedeig, løk, sjampingonger, matfløte) og grest salat Keldsmat: 4 plommer Anonymkode: 0a704...87e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #12 Skrevet 20. februar 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser både muggost, spekemat og sushi Fullstendig klar over anbefalingene, men jeg har også mange nok vekttall i statistikk og helsevitenskap til å vurdere risikoen som minimal. I tredje trimester kommer jeg til å drikke et glass vin innimellom. Gleder meg! Anonymkode: 0ad2a...61f Javel.. Anonymkode: 98155...1d5 10
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #13 Skrevet 20. februar 2019 15 minutter siden, AnonymBruker said: Frokost: havregrøt med valnøtter, rosiner, eple, kanel og smør. Lunsj: yoghurt naturell med appelsin, akasiehonning, valnøtter, rosiner og pære. Til middag blir det en form for fisk. Så blir det vel kveldsmat også Anonymkode: a1dc9...c81 Høres ut som om du sulter deg? Har du anoreksi? Anonymkode: 0ad2a...61f 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #14 Skrevet 20. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Javel.. Anonymkode: 98155...1d5 Nå er jeg spent på å høre hvorfor du reagerer Anonymkode: 0ad2a...61f
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #15 Skrevet 20. februar 2019 Frokost: byggrynsgrøt med rosiner Mellommåltid: en pære Lunsj: Salat fra salatbaren på jobb (typ standard grønnsaker, noen falafler, bulgur..) Middag: blir fiskekaker med remulade, råkost og potet (som er blitt min rare favoritt-gravid-cravings-middag for tiden😂) Kveldsmat: To rugsprø knekkebrød med brunost, same procedure as every day Og får jeg lyst på blir det en kule vaniljeis med oboy på i løpet av kvelden 🤤 Er 29 uker på vei! Anonymkode: 6c4e4...370
Hattifnatten Skrevet 20. februar 2019 #16 Skrevet 20. februar 2019 Fasan så sunne dere var da 😂. Jeg er en innmari dårlig gravid, merker jeg.. 😬 gir etter for cravings litt for lett! 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #17 Skrevet 20. februar 2019 frokost: Havregrøt med banan og blåbær Lunsj: 2 brødskiver med makrell i tomat, et glass sjokomelk til🤤 Mellommåltid: appelsin middag blir: Pasta med sopp og bacon Kvelds: Gulrot og en kopp te kanskje. Kanskje litt sjokoladeis😬 Er i uke 39... Anonymkode: 8c065...75a
Rosewood Skrevet 20. februar 2019 #18 Skrevet 20. februar 2019 Akkurat nå, Hattifnatten skrev: Fasan så sunne dere var da 😂. Jeg er en innmari dårlig gravid, merker jeg.. 😬 gir etter for cravings litt for lett! Hehe. For meg var bare i dag. 🙈 Du har ikke sett meg i helgen 😬 Stikkord: Burger king, gjærbakst, chips, smågodt, peppes pizza, amerikanske pannekaker til frokost... Prøver å holde litt igjen i hverdagene, men jeg kan virkelig ikke skryte så voldsomt over helgene 🙉 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #19 Skrevet 20. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser både muggost, spekemat og sushi Fullstendig klar over anbefalingene, men jeg har også mange nok vekttall i statistikk og helsevitenskap til å vurdere risikoen som minimal. I tredje trimester kommer jeg til å drikke et glass vin innimellom. Gleder meg! Anonymkode: 0ad2a...61f Du er kul ass! Anonymkode: 8c065...75a 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #20 Skrevet 20. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du er kul ass! Anonymkode: 8c065...75a Kunnskap er makt. Trist at de fleste voksne kvinner er så uvitende Anonymkode: 0ad2a...61f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå