Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som holder på med masteroppgaven som begynner å få hetta fram mot innlevering? Dette går jo ikke framover. Står bom stille og ingenting går som det skal!

:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hærregud, det er så vanskelig!! Og tenk så mye vi strever og skriver, og alt dette for å få en bokstav. Og med nesten null innput underveis så er det jo umulig for meg å vite om det jeg har gjort hittil er bra nok. Jeg kunne virkelig trengt en mellominnlevering med konstruktiv tilbakemelding, altså.

Skrevet

Ja, det er helt forferdelig! Den eneste trøsten er at folk faktisk blir ferdig, selv om det er vanskelig å se for seg at jeg skal bli det...

Gjest Gjesta
Skrevet
Og med nesten null innput underveis så er det jo umulig for meg å vite om det jeg har gjort hittil er bra nok. Jeg kunne virkelig trengt en mellominnlevering med konstruktiv tilbakemelding' date=' altså.[/quote']

Høres ikke helt ut som veileder gjør sin plikt? Nettopp slike ting har h*n betalt for.

Jeg skriver også, ikke master, men doktoravhandling, og har knappe fire måneder igjen før fristen går ut. Og det går utrolig tregt....

Skrevet

Oppgaven suger liksom all energi ut av meg. Det er nesten som om skrivepulten min er et sort hull. All energi som er i nærheten bare forsvinner inn. Jeg fatter ikke hvordan dette kan gå... Godt å høre at det er flere i samme situasjon her! Felles skjebne, felles trøst!

:trøste:

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det ikke mulig å se på hvordan andre har gjort det da? Selv leverte jeg oppgaven min flere måneder før jeg skulle, etter råd fra veileder, og det var utrolig kjedelig å måtte vente til ordinær sensur!

Skrevet

Er ikke akkurat så mange å se på, akkurat. Ingen som har gjort noen lignende oppgaver...

På mitt studie er det dessverre ikke slik at man har mulighet til å avslutte når man er "ferdig". Man gjør så mye man rekker på de 20 ukene man får til rådighet. Om men har kommet langt etter 10 uker kan man alltid gå videre. Sånn sett kan man jo si at man ikke trenger å stresse siden man gjør så mye man rekker, men når det stagnerer før man har oppnådd noe er det ikke særlig gøy.

Men uansett beundringsverdig at du klarte å ta deg så i nakkeskinnet at du leverte lenge før fristen. Det er ikke akkurat gjennomsnittelig studentoppførstel. :ler:

Skrevet

Jeg holder ikke på med master eller doktorgrad, bare en liten bachelor oppgave på 10500 ord. Synes det er hardt nok jeg.. Hvor store oppgaver må dere skive da?

Skrevet

100 sider, tror jeg, men det skal jeg snart finne ut av. Uansett, så er det griselangt.

Skrevet

Vi har ingen spesielle lengdekrav på oppgaven. Jeg studerer realfag og da er det andre mål, men det er nok vanlig på min linje at man leverer 50 sider. Man kan ikke måle slike fag i sider, det kommer helt an på hva man skriver om.... Men man kan jo ikke bare levere vås... :) Min oppgave er til nå kun vås. Sukk.... :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Antallet sider i seg selv er vel ikke det vesentlige...Jeg kan uten problemer produsere 10 sider pr dag i en uke. Men jeg VIL skrive en kort oppgave, dvs holde meg under ca 200 sider. Tror minimum er ca 150.

En person som akkurat leverte, hadde i overkant av 350, så det varierer stort.

Forresten, jeg DRØMTE her forleden at jeg dagen før innlevering oppdaget at jeg hadde glemt å skrive sistekapitlet :roll:

Skrevet

Husk å skrive literaturliste underveis så dere slipper å lete frem det etterpå! Tar så mye ekstra tid!

Skrevet

Ja, den feilen har jeg også gjort et par ganger tidligere. Føler ikke akkurat at men utnytter tida så bra når man leter opp hvilke bøker man brukte... Lite morro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...