AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #1 Skrevet 20. februar 2019 Jeg har blitt kjæreste med en mann som har tre barn fra tidligere ekteskap. De gikk fra hverandre for ca to år siden, etter 15 års samliv og 10 års ekteskap. Denne mannen har tre barn fra 6 - 15 år, som bor hos han annenhver uke. Selv har jeg et barn på 6 år. Vi tenker å flytte sammen på hans hjemsted, til sommeren. Kjæresten min har møtt barnet mitt, og de går godt overrens. Vi er nå i ferd med å skulle introdusere meg for barna hans. Jeg vet at det ene barnet er sterkt knyttet til faren sin, og har hatt det vanskelig i forhold til foreldrenes skilsmisse. Eksen hans er allerede etablert på nytt med samboer og hus. Men bygda er liten, og her kommer jeg liksom. Jeg er veldig spent på hvordan dette skal gå. Ønsker å høre andres erfaringer i forhold til denne problemstillingen. Anonymkode: 8382a...120
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. februar 2019 #2 Skrevet 20. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har blitt kjæreste med en mann som har tre barn fra tidligere ekteskap. De gikk fra hverandre for ca to år siden, etter 15 års samliv og 10 års ekteskap. Denne mannen har tre barn fra 6 - 15 år, som bor hos han annenhver uke. Selv har jeg et barn på 6 år. Vi tenker å flytte sammen på hans hjemsted, til sommeren. Kjæresten min har møtt barnet mitt, og de går godt overrens. Vi er nå i ferd med å skulle introdusere meg for barna hans. Jeg vet at det ene barnet er sterkt knyttet til faren sin, og har hatt det vanskelig i forhold til foreldrenes skilsmisse. Eksen hans er allerede etablert på nytt med samboer og hus. Men bygda er liten, og her kommer jeg liksom. Jeg er veldig spent på hvordan dette skal gå. Ønsker å høre andres erfaringer i forhold til denne problemstillingen. Anonymkode: 8382a...120 Ikke prøv for mye, ikke finn deg i for mye, bli kjent med en og en, finn ut hva de liker og se om du klarer å sette deg inn i de enkeltes interesser. Vær åpen og ærlig, svar ærlig på spørsmål og husk din egen unge i alt sammen Så lenge mor og far klarer å samarbeide godt og ikke stikker kjepper i hjulene til hverandre, vil jeg tro at det går bra. Vær et godt forbilde og si fra direkte til ungene hvis de blir urimelige, vær en ressurs for dem og ikke la faren styre alt, ta litt kontroll du også. Funker for meg, men aner ikke om det funker for alle, lykke til.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #3 Skrevet 20. februar 2019 Dropp det. Anonymkode: 24fdd...c13 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #4 Skrevet 20. februar 2019 Synes det er for tidlig å flytte sammen til sommeren hvis du ikke møtt hannes unger til nå. Vær kjærester, overnatte og gjør ting sammen med barnen men vent med å flytte sammen. Anonymkode: 87d1c...afc 24
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #5 Skrevet 20. februar 2019 kondolerer Anonymkode: 7c41f...221 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #6 Skrevet 20. februar 2019 33 minutter siden, AnonymBruker said: Synes det er for tidlig å flytte sammen til sommeren hvis du ikke møtt hannes unger til nå. Vær kjærester, overnatte og gjør ting sammen med barnen men vent med å flytte sammen. Anonymkode: 87d1c...afc Det samme tenkte jeg. Altfor tidlig! Spesielt når barna er så store som de er. Anonymkode: 03f13...b7a 8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #7 Skrevet 20. februar 2019 Ta dere goood tid! Ta det veldig gradvis. Først bør du bli godt kjent med barna hans, og han med ditt, og så om noen måneder kan dere la barna møtes. Ta det da veldig gradvis, vær alltid sammen alle sammen i starten, ikke forvent at barna skal leke sammen av seg selv. Dere bør vente minst et år til før dere flytter sammen (psykologer anbefaler at men er sammen i 3 år før man flytter sammen med barn, for det er så lang tid det tar å etablere et forhold til et barn, for at barnet skal ha tilit til den/de nye som kommer inn). Dere må virkelig sikre at alle parter fungerer godt sammen og at du og kjæresten din har likt syn på barneoppdragelse, hvordan løse eventuelle utfordringer osv. Og hvordan man samarbeider med ekser. Les litt om alle stebarn/steforelderutfordringene her inne, det er MYE som ikke fungerer godt rundt om. Og alle har nok vært like opptimistiske som dere før de flyttet sammen. Anonymkode: 721e4...c97 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #9 Skrevet 20. februar 2019 Vent - bli kjent og kjenn på kjemien. Dra på ferie sammen, kjenn på hvordan det er å være så mange. Dette er ikke for alle (jeg hadde tenkt meg om en gang til om jeg hadde kunnet). Anonymkode: 7b3b5...25c 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #10 Skrevet 20. februar 2019 Hvorfor har dere planlagt å flytte sammen når du ikke har møtt barna hans en gang? Sett barna over dere selv å ta ting i deres tempo! De er bare sammen med faren annenhver uke, dvs at dere har en hel uke med 100% kjærestetid selv uten å flytte sammen.. Anonymkode: 7fade...c4b 7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #11 Skrevet 20. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har blitt kjæreste med en mann som har tre barn fra tidligere ekteskap. De gikk fra hverandre for ca to år siden, etter 15 års samliv og 10 års ekteskap. Denne mannen har tre barn fra 6 - 15 år, som bor hos han annenhver uke. Selv har jeg et barn på 6 år. Vi tenker å flytte sammen på hans hjemsted, til sommeren. Kjæresten min har møtt barnet mitt, og de går godt overrens. Vi er nå i ferd med å skulle introdusere meg for barna hans. Jeg vet at det ene barnet er sterkt knyttet til faren sin, og har hatt det vanskelig i forhold til foreldrenes skilsmisse. Eksen hans er allerede etablert på nytt med samboer og hus. Men bygda er liten, og her kommer jeg liksom. Jeg er veldig spent på hvordan dette skal gå. Ønsker å høre andres erfaringer i forhold til denne problemstillingen. Anonymkode: 8382a...120 Hvor lenge har dere vært sammen? Anonymkode: de477...9c7
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #12 Skrevet 20. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har dere vært sammen? Anonymkode: de477...9c7 Ca 1 år Anonymkode: 8382a...120
Liven_ Skrevet 20. februar 2019 #13 Skrevet 20. februar 2019 Jeg syns at det er ikke noe som heter bonus. Ville ikke rådet til en fiende engang. Kjør på folkens, bare å reagere på det jeg har skrevet og si hvor forferdelig person jeg er:-) 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #14 Skrevet 20. februar 2019 Akkurat nå, Liven_ skrev: Jeg syns at det er ikke noe som heter bonus. Ville ikke rådet til en fiende engang. Kjør på folkens, bare å reagere på det jeg har skrevet og si hvor forferdelig person jeg er:-) Hva er det som er forferdelig med det du har skrevet da? 😄 Anonymkode: 8382a...120 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #15 Skrevet 20. februar 2019 Jeg vil så absolutt råde dere til å vente slik at barna får bli kjent med hverandre og at de blir vant med at dere er sammen - UTEN at dere bor sammen. Finn på ting i helgene sammen, men dropp overnatting til barna føler seg trygg på ny voksen og nye barn. Anonymkode: 5657d...516 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #16 Skrevet 20. februar 2019 Du gjør det veldig vanskelig for deg og barnet ditt. Hvorfor må dere flytte sammen? Anonymkode: 0c351...617 6
bettsa Skrevet 20. februar 2019 #17 Skrevet 20. februar 2019 Vent med flytting. Barna deres har jo ikke truffet hverandre og om noen mnd skal de bo sammen. Dette er en stor omveltning for barna. Utsett flyttinga. 3
Olsen Skrevet 20. februar 2019 #18 Skrevet 20. februar 2019 Noen velmenende råd, som du sikkert ikke bryr deg om; 1. Vent 2. Vent 3. Les de andre trådene om det å være steforeldre, bonusbarn og bonusforeldre på Kvinngeuiden. Og andre steder du finner noe om slike familiekonstellasjoner. 4. Etter ar du har lest, vent to-tre år til. For din skyld, for ditt barns skyld og for din kjærestes barns skyld. Kjæresten din kommer til å klare seg. 6
Biloba Skrevet 20. februar 2019 #19 Skrevet 20. februar 2019 Hvor er hensynet til barna her? Hvordan kan det være besluttet å flytte sammen i nær framtid uten at de i det hele tatt har møtt kommende steforelder og stesøsken, og ingen vet om dere vil trives sammen? 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #20 Skrevet 21. februar 2019 Dere bør vente med å flytte sammen! Det er altfor tidlig å tenke tanken. Anonymkode: 85d84...974 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå