AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #121 Skrevet 24. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, du sa ingenting om å ANTA. Du slo fast at uføre sto for en forsvinnende liten del av svindlingen. Anonymkode: 3b038...489 Og hvorfor mener jeg det? Anonymkode: 38559...81f
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #122 Skrevet 24. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor mener jeg det? Anonymkode: 38559...81f Det vet bare du. Anonymkode: 3b038...489
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #123 Skrevet 24. februar 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet bare du. Anonymkode: 3b038...489 Dette var det jeg skrev, Når det kommer til trygd, så er uføretrygd en forsvinnende liten del av svindelen, rett og slett fordi det gjerne tar år fra en person blir syk til han/ hun blir mottaker av uføretrygd. Det er dagpenger og aap som er de store synderne der. Hvis jeg skulle svindlet til meg uføretrygd måtte jeg i flere år ha latet som jeg var syk, oppsøkt medisinske eksperter på min " sykdom". Fått lange rapporter fra dem som viste at jeg var " syk", noe som er lite troverdig siden ekspertene ikke hadde funnet bevis for at jeg var syk. Jeg kunne jo latet som jeg var psykisk syk, at jeg var psykotisk for eksempel, blitt innlagt på psykiatrisk hvor jeg hadde spilt psykotisk i måneder og år. Vært på utallige arbeidstreninger og fått dem til å tro at jeg var " klin sprø", og dette spillet skulle jeg drevet på med i år. Sikkert noen som er skrullete nok til å spille en slik rolle i åresvis, men at det er MANGE som driver på sånn tviler jeg på. Legger ved en rapport ang trygdejuks og så sier jeg takk for meg i denne tråden. http://www.ulo.no/aktuelt-saker/trygdesvindel-kalles-det-og-ufre-fr-kastet-stygge-blikk-etter-seg Anonymkode: 38559...81f 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #124 Skrevet 24. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette var det jeg skrev, Når det kommer til trygd, så er uføretrygd en forsvinnende liten del av svindelen, rett og slett fordi det gjerne tar år fra en person blir syk til han/ hun blir mottaker av uføretrygd. Det er dagpenger og aap som er de store synderne der. Hvis jeg skulle svindlet til meg uføretrygd måtte jeg i flere år ha latet som jeg var syk, oppsøkt medisinske eksperter på min " sykdom". Fått lange rapporter fra dem som viste at jeg var " syk", noe som er lite troverdig siden ekspertene ikke hadde funnet bevis for at jeg var syk. Jeg kunne jo latet som jeg var psykisk syk, at jeg var psykotisk for eksempel, blitt innlagt på psykiatrisk hvor jeg hadde spilt psykotisk i måneder og år. Vært på utallige arbeidstreninger og fått dem til å tro at jeg var " klin sprø", og dette spillet skulle jeg drevet på med i år. Sikkert noen som er skrullete nok til å spille en slik rolle i åresvis, men at det er MANGE som driver på sånn tviler jeg på. Legger ved en rapport ang trygdejuks og så sier jeg takk for meg i denne tråden. http://www.ulo.no/aktuelt-saker/trygdesvindel-kalles-det-og-ufre-fr-kastet-stygge-blikk-etter-seg Anonymkode: 38559...81f Da er nok ingen uføre snyltere. Vi konkluderer da med at dette bare er tull fra de som mener det sin side. Alle landets 350000 uføre kan herved puste lettet ut, da det er slått fast at ingen av dem snylter. Dette pga det at det er så og si umulig å greie å lure leger og helsepersonell til dette, og trygd vil da være bortimot umulig å svindle til deg. I rest my case. Anonymkode: 3b038...489
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #125 Skrevet 25. februar 2019 På 23.2.2019 den 11.54, AnonymBruker skrev: Kjempetale, dette. Det forandrer likevel ikke fakta at det legges ut bilder i hytt og pine på SoMe. Du har i din forsvarstale her gjort det soleklart at du er ufør så det holder. Du er reelt ufør og fortjener å være det uten noe kvidder og mas. Problemet til folk flest som har problemer med dette, er at dette kan være skrevet av en som har 100% rett i sine påstander. Det kan også være skrevet av en som snylter, utnytter systemet og skriver da dette for å få sympati og for å opprettholde bildet av seg selv som reell ufør. Dette er umulig å sjekke opp for noen andre. NAV har heller ingen etterkontroll av folk som har fått uførestatus. Jeg beskylder ikke deg for det, slett ikke, men du må vedgå at dette kan være tilfelle. Jeg har ingen mulig måte å sjekke opp dette på i det hele tatt. Det blir det samme som folk som står i retten tiltalt for noe. Alle som en blånekter for at det de har gjort er tilfelle. Man forsvarer seg selv, selv om en vet at en har gjort det og vil ikke ta konsekvensene for det. Man lyver altså for å oppnå fordeler. På samme måte blir det med de som snylter og faker. De har kommet på ufør fordi de aktivt har gjort en innsats for å lure systemet og for å oppnå de godene de har med det. Dette gir de ikke opp frivillig, da det vil ha store konsekvenser for dem. De får da fengselstraff, påbud om å betale tilbake feilaktig mottatt trygd og de står på bar bakke med et anspent forhold til NAV når de er ferdige med å gjøre bot. Dette gjør selvfølgelig alle snyltere alt for å unngå. Det er ikke til å stikke under en stol at det finnes snyltere. Problemet er at vi vet ikke hvor mange og i hvilket omfang. En snylter i mine øyne vil være: -En som aktivt lurer leger og NAV og får feilaktig uføretrygd -En som er ufør i sitt eget hode og gjør seg ubevisst og bevisst dårligere for å oppnå trygd -En som har fått trygd og er blitt bedre/frisk, men ikke gjør noe med det og fortsetter å motta trygd -Kombinasjoner av ovennevnte, og andre elementer som arv, miljø og samfunn. Alle er enige om at snyltere finnes, men ingen vil tallfeste noe. Setningen "de aller fleste uføre ønsker å jobbe". Nei de gjør ikke det. De aller fleste uføre gir UTRYKK for å ønske å jobbe, men vi aner ikke hvor mange som egentlig MENER det. Snylterne vil selvsagt også si at de ønsker å jobbe, men egentlig har de ingen planer om det. De sier det kun for å opprettholde respekt og for å fortsatt være ufør. Som jeg sa tidligere, hvem av disse uføre har du størst respekt for: Ufør 1: "Jeg skulle ønske jeg kunne jobbe, jeg hater dette livet der jeg ikke kan bidra" Ufør 2: Jeg er glad jeg slipper å jobbe, dette er mye mer behagelig" Om vi går ut fra at begge ble ufør av samme grunn, der en er reell ufør og den andre snylter, er det like stor sjans for at den som er reell ufør blir mistrodd enn snylteren. Fordi du vet ikke hvem som sa hva av snylteren og den reelt uføre. Så hvem av de får størst respekt og hvem tror du er reell ufør? Anonymkode: 3b038...489 Nei det forandrer ikke fakta, men det statuerer ett poeng jeg hadde som vist gikk rett over hodet på deg: Bilder du ser på sosiale media over alt folk "greier" er ett utsnitt av livet til noen. Nå var jeg personlig veldig sosial i mine yngre år, før jeg ble dårlig, og "alle" fremtidsplaner falt i grus. Så jeg kjenner en haug av mennesker i alle aldere og samfunnslag igjennom utdanning, jobber og sosiale aktiviteter. Jeg har selv oppigjennom blitt kjent med personer der jeg óg stusser på hva søren det skulle være som feiler de så mye at de ikke greier å jobbe. Så ung og naiv jeg var. Jeg så de jo på fest eller tur eller ett eller annet sosialt. Jeg trodde at hvis de kunne klare det ene, kunne de vel klare der andre. Jeg måtte vokse opp å lære litt om menneskers psyke før jeg skjønte at denne korrelasjonen ikke stemmer. De som er de som legger ut mest bilder og videoer om at de har det gøy er de som sliter mest oftest. Halvparten av de jeg kjenner/bekjente har hadd en dårlig oppvekst hvor de ikke har fått veiledning og grensesetting, og havnet i alt ifra dårlige miljø til relasjoner. Det er en god del diagnoser på noen inni bildet som gjør at de aldri ville klart å stått i en jobb, med det ansvaret det kreves. De har aldri fått nok inprenting av det barn ifra "normale familier" lærer og indoktrineres i på skolen igjennom kontinuitet. Sånn som oppførsel, løse oppgaver, "utholdenhet", tidsfrister osv. Som voksne sliter de å passe inn, og samfunnet har ikke lenger ansvaret til å rette opp i at disse ikke ble fanget opp som barn. Nav og de rundt veit ikke hvordan de skal rette opp i dette, da de ikke finner opplegg som fungerer. Så istedet for å sitte hjemme så er noen av disse folkene ute å fester flere ganger i uka. Fordi di vil glemme og ha det gøy. Har de det så jævla gøy. . De fleste som snakker med meg:Nei! De "powser" bare for verden, og gråter sine bittre tårer og veit ikke hvordan de kan forandre den evige "loopen" de er inni. Som du så fint skriver så har du ingen mulighet å sjekke om det jeg skriver om meg stemmer - og godt er dét! Det at jeg kan være anonym gjør at jeg har én person mindre som tror hen kan være dommer over mitt liv. Fakta er at dere som ofte har en formening om oss uføre IKKE innehar nok kunnskap til å utale dere. Jeg anbefaler deg å gå inn på Nav å lese deg opp! For det er veldig vanskelig å få ufør for folk som tilogmed er kjempesyke. Fordi det er så mange regler som er satt opp i tilfellé (!) noen prøver å snylte, og for å ikke betale uten at folk har rett på det. Du kan ha din fulle rett og de krangler med deg om dét. Hadde dere som har en formening om oss, satt dere inn i hvor vanskelig prosessen ér, ikke minst opplevd den, så ville dere skjønt hvor absurde dere høres ut. Det er derfor vi uføre "holder sammen". Denne vanvittige hinderløypa vi har vært igjennom når noen av oss såvidt har klart å røre oss er umenneskelig. Men så finnes det folk som deg som sier; at det må jo være snyltere. Å siden de "mottar min skatt" skal jeg søren meg slå ned på det. Hvis det er noen som har greid det. Alså å lure Nav og alle de som bedømmer hva en ender opp med. Så må de være mesterhjerne og den største idioten i verden! - For dårlige betaling for jobben skal du lete lenge etter! Det er ikke noe lukrativt på noe som helst måte, og det vil koste deg i tid og penger og metal kapasitet. Så de som har greid å komme igjennom det smørøyet må jo ha en eller annen diagnosé. Det er jo ikke normalt. Det skjønner vi jo alle. Det er jo alt vi har vært igjennom som gjør at vi faktisk MENER at vi heller ville vært frisk og jobbe. Når det er sakt så er en av de fine tingene med å bli ufør, at man ikke hver dag må evaluere og bli evaluert. Jeg tror ikke det går ann å forklare hvor mentalt hardt det er å hver dag kjenne på formen å vurdere hvor dårlig man er. Mine personlige mareritt var når jeg måtte ringe å fortelle at jeg ikke kom den dagen. Eller den dagen jeg følte jeg ikke var dårlig nok, dro på jobb og ble skikkelig dårlig. Man føler seg hjelpeløs. Har jeg det sånn sett behageligere nå i forhold til prosessen. Ja, det har jeg. Var livet mitt hundre ganger bedre før kroppen min ga meg ett smertehelvete. Ja definitivt! Jobben og økonomien betyr mye mer for livskvaliteten enn man kan tenke seg! Jeg er heldig som møtte kjæresten. Hen er det beste som har skjedd med meg. Hen gjør at jeg har det fint, og at jeg får beholde noen håp og drømmer om fremtiden. Ambisjoner måtte jeg legge på hylla. Heldige er vi som har partner eller familie som støtter og gjør hverdagen bedre. Noen har ikke dét engang. Så hvorfor ville vi beholdt status qoe, om vi kunne velge. . Ærlig talt! Har ikke menskeheten bevist at mye vil ha mer; sum sumarum: vi alle ønsker ett bedre liv for oss selv uansett hvor bra én har det? Den delen du virker å ha gått glipp av er at det er forskjellige former for ufør som gir utslag i prosent. Vi som er på en eller annen prosent ufør kan jobbe litt om kroppen/hodet tillater det. Om en person blir bedre og jobbe mer og mer vil den etter en hvis prosent arbeid kunne si ifra/ evt miste uføren etter X antall år. De første årene før dette skjer betaler vi noe som 66 prosent skatt etter en hvis prosent. Så lukrativ å være ufør er det ikke! Det interessante her er jo dere som fokuserer på snylterne, når det er andre ting dere kunne fokusert på som hadde tjent dere bedre. Sånn som å ikke betale skatten én skal. Hvor mange milliarder mister ikke Norge på rike folk som gjemmer unna penger i utlandet, og folk som jobber svart (noe jeg ser du har fokusert på tydeligvis er "typisk" for en del uføre). Det er så masse dere kunne fokusert på, enn en gruppe som er nederst på rangstigen Anonymkode: a4411...1ae 2
RoH Skrevet 25. februar 2019 #126 Skrevet 25. februar 2019 På 20.2.2019 den 0.00, AnonymBruker skrev: Du mener at de uføre hadde tydd til kriminalitet og lignende om de ikke fikk trygd lengre? Det tviler jeg på. Anonymkode: 3b038...489 Hva tenkte du at de skulle leve av? Luft?
JaVel Skrevet 25. februar 2019 #127 Skrevet 25. februar 2019 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er nok ingen uføre snyltere. Vi konkluderer da med at dette bare er tull fra de som mener det sin side. Alle landets 350000 uføre kan herved puste lettet ut, da det er slått fast at ingen av dem snylter. Dette pga det at det er så og si umulig å greie å lure leger og helsepersonell til dette, og trygd vil da være bortimot umulig å svindle til deg. I rest my case. Anonymkode: 3b038...489 Du virker veldig dårlig på å tolke det du leser. Jeg kan ikke se noe sted at noen påstår at mennesker på uføretrygd aldri svindler, så det må stå på din kappe. Endret 25. februar 2019 av JaVel
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #128 Skrevet 25. februar 2019 På 19.2.2019 den 20.33, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig. Klart at en som har stått i arbeidslivet lenge skal få trygd hvis h*n blir syk, utslitt kropp etter å ha slitt på seg skader etter tungt arbeid og/ eller turnusjobb. Jeg mener også -uten skam- at det skal være en viss forskjell på trygdene størrelse på en som har vært yrkesaktiv lenge og en som enten ikke eller nesten ikke har jobbet. Det er idag veldig lett å skylde på psyken. De klarer så uendelig mye hvis de vil, gå på kafé, reise, være sosiale, bake, vaske hus, trene, pusse opp, helt til det kommer til å jobbe og bidra i samfunnet. De dyrker sine psykiske lidelser og får lov til det. Anonymkode: cafc8...962 Forskjell på trygden i forhold til antall år i arbeidslivet blir veldig urettferdig. Alle med medfødte lidelser, funksjonshemminger og utviklingshemmede blir jo rammet her. De som har blitt født syke eller blitt syke som barn er vel så uskyldige som det går an å få blitt. Og kutter dere i trygden til psykisk syke så vil det bli økt kriminalitet, stjeling, rusmisbruk, svindel og ran. Klarer man ikke å jobbe så klarer man ikke å jobbe og må da skaffe penger på ulovlige måter. Vil du ha masse ustabile mennesker på jakt etter en lettjent slant slengende rundt der du bor? Er det ikke ille nok med romfolket som henger rundt?, Det ser ikke akkurat fint ut på boplassene dems. Anonymkode: 6f709...de7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #129 Skrevet 25. februar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det forandrer ikke fakta, men det statuerer ett poeng jeg hadde som vist gikk rett over hodet på deg: Bilder du ser på sosiale media over alt folk "greier" er ett utsnitt av livet til noen. Ja, og det blir rart når dette "utsnittet" er sammenlignbart med en som er 100% frisk. Det er svært mange som reagerer på dette. Nå var jeg personlig veldig sosial i mine yngre år, før jeg ble dårlig, og "alle" fremtidsplaner falt i grus. Så jeg kjenner en haug av mennesker i alle aldere og samfunnslag igjennom utdanning, jobber og sosiale aktiviteter. Jeg har selv oppigjennom blitt kjent med personer der jeg óg stusser på hva søren det skulle være som feiler de så mye at de ikke greier å jobbe. Så ung og naiv jeg var. Jeg så de jo på fest eller tur eller ett eller annet sosialt. Jeg trodde at hvis de kunne klare det ene, kunne de vel klare der andre. Jeg måtte vokse opp å lære litt om menneskers psyke før jeg skjønte at denne korrelasjonen ikke stemmer. De som er de som legger ut mest bilder og videoer om at de har det gøy er de som sliter mest oftest. Du mener at dette er en gjennomgående ting blant alle uføre? At det bare "blir slik" når man er syk? Halvparten av de jeg kjenner/bekjente har hadd en dårlig oppvekst hvor de ikke har fått veiledning og grensesetting, og havnet i alt ifra dårlige miljø til relasjoner. Det er en god del diagnoser på noen inni bildet som gjør at de aldri ville klart å stått i en jobb, med det ansvaret det kreves. De har aldri fått nok inprenting av det barn ifra "normale familier" lærer og indoktrineres i på skolen igjennom kontinuitet. Sånn som oppførsel, løse oppgaver, "utholdenhet", tidsfrister osv. Som voksne sliter de å passe inn, og samfunnet har ikke lenger ansvaret til å rette opp i at disse ikke ble fanget opp som barn. Nav og de rundt veit ikke hvordan de skal rette opp i dette, da de ikke finner opplegg som fungerer. Så istedet for å sitte hjemme så er noen av disse folkene ute å fester flere ganger i uka. Fordi di vil glemme og ha det gøy. Har de det så jævla gøy. . De fleste som snakker med meg:Nei! De "powser" bare for verden, og gråter sine bittre tårer og veit ikke hvordan de kan forandre den evige "loopen" de er inni. Som du så fint skriver så har du ingen mulighet å sjekke om det jeg skriver om meg stemmer - og godt er dét! Det at jeg kan være anonym gjør at jeg har én person mindre som tror hen kan være dommer over mitt liv. Vil heller si at jo åpnere man er om sin uførhet, jo større forståelse vil folk få ang det. Da ser jo folk de reelle grunnene. Fakta er at dere som ofte har en formening om oss uføre IKKE innehar nok kunnskap til å utale dere. Jeg anbefaler deg å gå inn på Nav å lese deg opp! For det er veldig vanskelig å få ufør for folk som tilogmed er kjempesyke. Fordi det er så mange regler som er satt opp i tilfellé (!) noen prøver å snylte, og for å ikke betale uten at folk har rett på det. Du kan ha din fulle rett og de krangler med deg om dét. Hadde dere som har en formening om oss, satt dere inn i hvor vanskelig prosessen ér, ikke minst opplevd den, så ville dere skjønt hvor absurde dere høres ut. Jeg er selv ufør og ikke enig med deg. Uføretrygd var lett å oppnå. Det er derfor vi uføre "holder sammen". Denne vanvittige hinderløypa vi har vært igjennom når noen av oss såvidt har klart å røre oss er umenneskelig. Men så finnes det folk som deg som sier; at det må jo være snyltere. Å siden de "mottar min skatt" skal jeg søren meg slå ned på det. Det finnes folk som meg pga at det finnes snyltere. Det er hevet over all tvil. Man vet bare ikke omfanget. Hvis det er noen som har greid det. Alså å lure Nav og alle de som bedømmer hva en ender opp med. Så må de være mesterhjerne og den største idioten i verden! - For dårlige betaling for jobben skal du lete lenge etter! Det er ikke noe lukrativt på noe som helst måte, og det vil koste deg i tid og penger og metal kapasitet. Så de som har greid å komme igjennom det smørøyet må jo ha en eller annen diagnosé. Det er jo ikke normalt. Det skjønner vi jo alle. Du må forstå at for mange vil det å slippe å være i jobb rene paradiset. De lever rimelig og syns de har mer enn nok i hverdagen. Det er jo alt vi har vært igjennom som gjør at vi faktisk MENER at vi heller ville vært frisk og jobbe. Når det er sakt så er en av de fine tingene med å bli ufør, at man ikke hver dag må evaluere og bli evaluert. Jeg tror ikke det går ann å forklare hvor mentalt hardt det er å hver dag kjenne på formen å vurdere hvor dårlig man er. Mine personlige mareritt var når jeg måtte ringe å fortelle at jeg ikke kom den dagen. Eller den dagen jeg følte jeg ikke var dårlig nok, dro på jobb og ble skikkelig dårlig. Man føler seg hjelpeløs. Har jeg det sånn sett behageligere nå i forhold til prosessen. Ja, det har jeg. Var livet mitt hundre ganger bedre før kroppen min ga meg ett smertehelvete. Ja definitivt! Jobben og økonomien betyr mye mer for livskvaliteten enn man kan tenke seg! Jeg er heldig som møtte kjæresten. Hen er det beste som har skjedd med meg. Hen gjør at jeg har det fint, og at jeg får beholde noen håp og drømmer om fremtiden. Ambisjoner måtte jeg legge på hylla. Heldige er vi som har partner eller familie som støtter og gjør hverdagen bedre. Noen har ikke dét engang. Så hvorfor ville vi beholdt status qoe, om vi kunne velge. . Ærlig talt! Har ikke menskeheten bevist at mye vil ha mer; sum sumarum: vi alle ønsker ett bedre liv for oss selv uansett hvor bra én har det? Nei, slett ikke. Det er svært mange mennesker som velger å leve spartansk og ikke har noe ønske om høy inntekt og statusjag. Den delen du virker å ha gått glipp av er at det er forskjellige former for ufør som gir utslag i prosent. Vi som er på en eller annen prosent ufør kan jobbe litt om kroppen/hodet tillater det. Om en person blir bedre og jobbe mer og mer vil den etter en hvis prosent arbeid kunne si ifra/ evt miste uføren etter X antall år. De første årene før dette skjer betaler vi noe som 66 prosent skatt etter en hvis prosent. Så lukrativ å være ufør er det ikke! Det interessante her er jo dere som fokuserer på snylterne, når det er andre ting dere kunne fokusert på som hadde tjent dere bedre. Sånn som å ikke betale skatten én skal. Hvor mange milliarder mister ikke Norge på rike folk som gjemmer unna penger i utlandet, og folk som jobber svart (noe jeg ser du har fokusert på tydeligvis er "typisk" for en del uføre). Det er så masse dere kunne fokusert på, enn en gruppe som er nederst på rangstigen. Man kan diskutere i hytt og pine om hvem og hvor mange som lurer unna det ene og det andre. Her er det urettmessig uføretrygd som diskuteres og det ser ikke bedre ut selv om en drar inn andre snyltemoment. Anonymkode: a4411...1ae Anonymkode: 3b038...489
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #130 Skrevet 25. februar 2019 1 time siden, JaVel skrev: Du virker veldig dårlig på å tolke det du leser. Jeg kan ikke se noe sted at noen påstår at mennesker på uføretrygd aldri svindler, så det må stå på din kappe. Så du mener det svindles? Uansett vil heller ikke du offentliggjøre hva et prosenttall her ville være, tenker jeg. Anonymkode: 3b038...489
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #131 Skrevet 25. februar 2019 6 timer siden, RoH skrev: Hva tenkte du at de skulle leve av? Luft? Nei. De hadde gått tilbake til jobb. Krever mindre energi en å være heltidskriminell. Anonymkode: 3b038...489 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #132 Skrevet 25. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei. De hadde gått tilbake til jobb. Krever mindre energi en å være heltidskriminell. Anonymkode: 3b038...489 Det gjør faktisk ikke det. Kriminalitet er et yrke med fleksibel arbeidstid, det kreves ikke referanser, det er lett å få jobb, man får ikke sparken, og straffen for å feile er gratis kost og losji. Ser ingen grunn til at noen som ikke klarer en vanlig jobb ikke skal bli kriminelle. Anonymkode: 6f709...de7 1
JaVel Skrevet 25. februar 2019 #133 Skrevet 25. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så du mener det svindles? Uansett vil heller ikke du offentliggjøre hva et prosenttall her ville være, tenker jeg. Anonymkode: 3b038...489 Det finnes snyltere i alle lag av befolkningen, så at det finnes uføre som snylter er utvilsomt. Men hvis jeg snyter på skatten så er det ikke slik at alle andre også gjør det. Ang det å finne ut om hvor mange som snylter, enten det gjelder snyting på skatten, samboere som oppgir at de er enslige for å få høyere barnetrygd, folk som snyter dagpenger, uføretrygd, aap etc, så kan du jo bare søke på nettet. Skjønner ikke hvorfor jeg skal gjøre arbeidet for deg.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #134 Skrevet 25. februar 2019 2 timer siden, JaVel skrev: Det finnes snyltere i alle lag av befolkningen, så at det finnes uføre som snylter er utvilsomt. Men hvis jeg snyter på skatten så er det ikke slik at alle andre også gjør det. Ang det å finne ut om hvor mange som snylter, enten det gjelder snyting på skatten, samboere som oppgir at de er enslige for å få høyere barnetrygd, folk som snyter dagpenger, uføretrygd, aap etc, så kan du jo bare søke på nettet. Skjønner ikke hvorfor jeg skal gjøre arbeidet for deg. Det hjelper ikke å søke på nettet. Mørketallene står ikke der. Anonymkode: 3b038...489
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #135 Skrevet 25. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gjør faktisk ikke det. Kriminalitet er et yrke med fleksibel arbeidstid, det kreves ikke referanser, det er lett å få jobb, man får ikke sparken, og straffen for å feile er gratis kost og losji. Ser ingen grunn til at noen som ikke klarer en vanlig jobb ikke skal bli kriminelle. Anonymkode: 6f709...de7 Man blir ikke automatisk kriminell pga ufør uten penger. Man skal også ha måter å være kriminell på og ha et nettverk der dette kan bedrives. Anonymkode: 3b038...489
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #136 Skrevet 25. februar 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper ikke å søke på nettet. Mørketallene står ikke der. Anonymkode: 3b038...489 Du må jo forholde deg til de tallene som står, mørketall vil det alltid være. Det vil for eksempel alltid være noen som snyter på skatten og som aldri blir tatt, det vil alltid være noen som har kjørt i fylla men som ikke blir tatt av politiet, det vil alltid være noen som voldtar men som ikke blir tatt. Sånn er rett og slett livet. Men selv om det finnes kriminelle som ikke blir tatt, så er det ikke slik at flesteparten er kriminelle. Anonymkode: 38559...81f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #137 Skrevet 25. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må jo forholde deg til de tallene som står, mørketall vil det alltid være. Det vil for eksempel alltid være noen som snyter på skatten og som aldri blir tatt, det vil alltid være noen som har kjørt i fylla men som ikke blir tatt av politiet, det vil alltid være noen som voldtar men som ikke blir tatt. Sånn er rett og slett livet. Men selv om det finnes kriminelle som ikke blir tatt, så er det ikke slik at flesteparten er kriminelle. Anonymkode: 38559...81f Jeg er ikke interessert i alt dette. Kun uføre som snylter. Anonymkode: 3b038...489
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #138 Skrevet 25. februar 2019 På 20.2.2019 den 0.39, AnonymBruker skrev: De er sannsynligvis ikke misunnelige på de som er sykest, men helst på snylterne og de som poster bilder på SoMe om hvor aktive og flinke de er. Anonymkode: 3b038...489 Når ble det forbudt å ha et spennende og sosialt liv på sosiale medier? Hvorfor skal man ikke fortelle om at man har vært på en seiltur, selv om det har tatt mesteparten av energien man hadde ? De som poster er ikke aktive 24/7. Det er tid mellom hver gang de gjør dette. Jeg må innrømme at jeg trodde at en jeg kjenner som er kronisk syk hadde et kjempeaktivt liv. Han poster mye for å vise at han også er aktiv og lnsker å gjøre en forskjell for verden. Han nevner derimot ikke hvor mange timer han bruker på å hente seg inn etter hver gang han er aktiv. Sosiale medier kan bedra. Folk juger like mye der som ellers. Anonymkode: c79fa...e92
JaVel Skrevet 25. februar 2019 #139 Skrevet 25. februar 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når ble det forbudt å ha et spennende og sosialt liv på sosiale medier? Hvorfor skal man ikke fortelle om at man har vært på en seiltur, selv om det har tatt mesteparten av energien man hadde ? De som poster er ikke aktive 24/7. Det er tid mellom hver gang de gjør dette. Jeg må innrømme at jeg trodde at en jeg kjenner som er kronisk syk hadde et kjempeaktivt liv. Han poster mye for å vise at han også er aktiv og lnsker å gjøre en forskjell for verden. Han nevner derimot ikke hvor mange timer han bruker på å hente seg inn etter hver gang han er aktiv. Sosiale medier kan bedra. Folk juger like mye der som ellers. Anonymkode: c79fa...e92 Ja hvis det er et sted hvor folk forskjønner livet sitt noe voldsomt så må det være sosiale medier. Da jeg var yngre kunne jeg føle meg som den gørreste personen i verden siden alle andre hadde et fantastisk spennende liv..på Facebook .
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #140 Skrevet 25. februar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du mener det svindles? Uansett vil heller ikke du offentliggjøre hva et prosenttall her ville være, tenker jeg. Anonymkode: 3b038...489 "Blant de som er anmeldt for svindel, utgjør uføretrygd ca 3% av det totale beløpet, enslige foreldre står for ca 5,5 % av det økonomiske tapet ved svindelen. Mens ca 46% av pengene "forsvinner" til dagpengesvindelere og arbeidsgivere som faller under området for arbeidsmarkedskriminalitet. " http://www.ulo.no/aktuelt-saker/trygdesvindel-kalles-det-og-ufre-fr-kastet-stygge-blikk-etter-seg Anonymkode: 9b820...a72
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå