Gå til innhold

Uføre, statistikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå drar du det langt over streken her! Nå er jeg mer og mer overbevist om at du troller.

Uføre kan være snyltere siden vi ikke kan sjekke det opp, uføre må ikke legge ut for mye hyggelig på sosiale medier for det kan gi feil inntrykk, uføre, snyltere eller ei, kan bruke restarbeidsevnen sin til å jobbe svart, og blir dermed snyltere allikevel, selv om de kanksje har en god grunn til å ha fått uføretrygd.

Du ser ikke selv hvor hinsides alt dette du kommer med er?

Hvis ikke du, som jeg mistenker, vet det veldig godt og bare er her for å lage kvalm?

Anonymkode: 73ad9...d8b

Hva er feil med dette og hvorfor skal dette ses på som trolling?

Jeg er dødsens alvorlig, du.

Anonymkode: 3b038...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Da får jeg opplyse deg om at i artikkelen du linket til var 600 at 2000 drosjesjåfører trygdemisbrukere. 150 oppå der igjen var på sosial stønad. Du tror altså ikke at dette også er representativt i de andre yrkene du nevner? Og tror du også at dette bare gjelder andre stønader enn ufør? I så fall er du fryktelig naiv.

Dett er altså FAKTA, som man da etter ditt sigende, kan diskutere videre på. Det snyltes over en lav sko og du og dine meningsfeller er så blinde at de ikke engang ser fakta i det de selv linker til.

"Det tullete hatet" må jeg nok en gang presiserer gjelder SNYLTERE, ikke REELT UFØRE. Men uansett hvor store bokstaver jeg skriver det med, ignorerer du og meningsfellene dine dette og fortsetter å gi meg skylden for å hate reelt uføre.

Dette kan ikke sies å "dra alle over en kam" selv om du så gjerne skulle ønske det var det jeg gjorde.

Anonymkode: 3b038...489

Du er gått helt inn i patetisk retning! Det står IKKE noe sted i artikkelen at de er UFØRE! 

Det står at de var:

1) På sosialen - det betyr at når du er på sosialen så er du erklært FRISK ! Lær deg noe før du diskuterer.

2) Det stod at de mottar bostøtte! Igjen, det er mange grupperinger som kan motta bostøtte. De på sosialen, studenter til og med og ikke minst de som er på sykemelding (laveste sats) eller minstepensjon!

3) Trygdemisbruk er IKKE bare uføre. Hos NAV går alle disse under gruppen "trygdemisbruk":

AAP / Barnetrygd / Dagpenger / Enslig forsørger stønad / Foreldrepenger / Sykepenger / Uføre / Annet

https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Statistikk/Flere+statistikkomrader/Trygdemisbruk

Jeg er så lei av slike kunnskapsløse debattanter som deg som ikke skjønnet bæret av hva FAKTA betyr.

 

Anonymkode: 5dda8...6af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skattesnyteri er som du sier enda mer vanlig. Igjen så viser det hvilken moral folk har. Men dette foregår som regel inne i huset til folk på privaten og er følgelig ikke så lett å snakke om og å diskutere. Iom at såpass mange gjør det, er det sikkert heller ikke det første folk tar opp.

Om så var du skulle svare, hvor stor andel i prosent av landets 350000 uføre snylter? Det er til sammenligning ca 70000 på arbeidsledighetstrygd og 124000 på AAP. Og iom at alle på ufør også har vært på AAP, (der svindelen er høyest, sier du) hva er det som får deg til å tro at de som gikk fra AAP til ufør ble så renhårige etter de ble ufør? Der alt av etterkontroller  og overvåkning av NAV opphørte?

 

Anonymkode: 3b038...489

Det er jo ingen automatikk at de som har gått på aap ender opp med uføretrygd. De som svindler på aap jobber mer enn det de melder ifra om, altså vil det være lite sannsynlig at de sykeste ( de som ender opp med uføretrygd) er de som svindler mest. Hvis du ellers er interessert i emnet foreslår jeg at du googler trygdeytelser og svindel, da finner du oppdatert informasjon.  

Anonymkode: 38559...81f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er gått helt inn i patetisk retning! Det står IKKE noe sted i artikkelen at de er UFØRE! 

Det står at de var:

1) På sosialen - det betyr at når du er på sosialen så er du erklært FRISK ! Lær deg noe før du diskuterer.

2) Det stod at de mottar bostøtte! Igjen, det er mange grupperinger som kan motta bostøtte. De på sosialen, studenter til og med og ikke minst de som er på sykemelding (laveste sats) eller minstepensjon!

3) Trygdemisbruk er IKKE bare uføre. Hos NAV går alle disse under gruppen "trygdemisbruk":

AAP / Barnetrygd / Dagpenger / Enslig forsørger stønad / Foreldrepenger / Sykepenger / Uføre / Annet

https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Statistikk/Flere+statistikkomrader/Trygdemisbruk

Jeg er så lei av slike kunnskapsløse debattanter som deg som ikke skjønnet bæret av hva FAKTA betyr.

 

Anonymkode: 5dda8...6af

Jeg har heller ikke sagt de kun var uføre. Jeg skrev "trygdemisbrukere".

Vil du da, slik du diskuterer, mene at ingen av disse 600 trygdemisbrukerne var uføre? Er det slik å forstå deg?

Er det isf mindre patetisk å anta at de uføre er renhårige og snille etter at de kom på ufør? Siden de på AAP, dagpenger osv snyltet?

Eller mener du at alle landets uføre er snille og snylter ikke, det er bare i de andre stønadsformene det forekommer?

Anonymkode: 3b038...489

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ingen automatikk at de som har gått på aap ender opp med uføretrygd. De som svindler på aap jobber mer enn det de melder ifra om, altså vil det være lite sannsynlig at de sykeste ( de som ender opp med uføretrygd) er de som svindler mest. Hvis du ellers er interessert i emnet foreslår jeg at du googler trygdeytelser og svindel, da finner du oppdatert informasjon.  

Anonymkode: 38559...81f

De sykeste på uføretrygd er nok de som svindler minst av alle, da de rett og slett ikke har ork til det. Hva de andre på uføretrygd gjør, er et åpent spørsmål.

Anonymkode: 3b038...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jepp jeg kan være en av de. Hva er din formening om antallet snyltere på uføretrygd? Som er ubegripelig vanskelig å få folk til å si noe om, selv om alle har en mening.

De fleste snyter på en eller annen måte. I artikkelen det lenkes til over er det snakk om 420 milliarder i svart arbeid. Dvs at om vi deler dette på 2 mill arbeidere, snyter hver av de for 210000 i året. Jeg regner med det er noen gode tall på de uføre der også.

Anonymkode: 3b038...489

Jeg jobber ikke med statistikk og har derfor ikke tall på hvor mange mennesker som snyter på skatten, later som de er eneboere meg egentlig er samboere, hvor mange som har klart å bli uføretrygdet på tross av at de er friske osv, osv, osv. Foreslår at du googler etter forskningsmateriale ang det du lurer på.

Anonymkode: 38559...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil du da, slik du diskuterer, mene at ingen av disse 600 trygdemisbrukerne var uføre? Er det slik å forstå deg?

Alt dette blir jo ren synsing, kanskje det var 1 av dem som var uføretrygdet eller kanskje det var 10, google er din venn.

Anonymkode: 38559...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nok svært uenig med deg her, så vi kommer ikke lengre på dette. Svært mange av de uføre har hatt jobber om du nevner før de ble uføre og er følgelig fullt kompatible til å gjøre dette svart.

Jeg tør påstå du er naiv. Men det er bare min mening.

Anonymkode: 3b038...489

Alt dette blir synsing. Hva er vitsen med å TRO at så og så mange snylter på en eller annen måte, når du heller kan søke på nettet og få oppdatert informasjon.

Anonymkode: 38559...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt dette blir synsing. Hva er vitsen med å TRO at så og så mange snylter på en eller annen måte, når du heller kan søke på nettet og få oppdatert informasjon.

Anonymkode: 38559...81f

Det er ingen statistikk på dette når det kommer til uføre. Om man snylter eller jukser mens man er på AAP vil dette bli fanget opp mye lettere, da NAV har kontroller, samkjøring av arbeidsregistre, osv.

Når man er ufør har ikke NAV lengre noe med deg å gjøre. Du er uten oppsyn fra de. Men slik som du fremstiller det, er de da blitt snille og ingen av landets 350000 uføre har noe å rapportere.

Anonymkode: 3b038...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

. Men slik som du fremstiller det, er de da blitt snille og ingen av landets 350000 uføre har noe å rapportere.

Og hvor har jeg skrevet det?

Anonymkode: 38559...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen statistikk på dette når det kommer til uføre. Om man snylter eller jukser mens man er på AAP vil dette bli fanget opp mye lettere, da NAV har kontroller, samkjøring av arbeidsregistre, osv.

Når man er ufør har ikke NAV lengre noe med deg å gjøre. Du er uten oppsyn fra de. Men slik som du fremstiller det, er de da blitt snille og ingen av landets 350000 uføre har noe å rapportere.

Anonymkode: 3b038...489

Selvfølgelig finnes det statistikk. I 2018 var det 10 personer som ble anmeldt for " uføresvindel", og 286 personer på dagpenger som ble anmeldt for svindel.  Resten av tallene får du google etter selv.

 

Anonymkode: 38559...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig finnes det statistikk. I 2018 var det 10 personer som ble anmeldt for " uføresvindel", og 286 personer på dagpenger som ble anmeldt for svindel.  Resten av tallene får du google etter selv.

 

Anonymkode: 38559...81f

Noen var snill og gjorde det for meg. 420 milliarder svindles det for i året.

Anonymkode: 3b038...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor har jeg skrevet det?

Anonymkode: 38559...81f

Sa jeg at du hadde skrevet det? Eller sa jeg at du fremstilte det slik?

Anonymkode: 3b038...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sa jeg at du hadde skrevet det? Eller sa jeg at du fremstilte det slik?

Anonymkode: 3b038...489

Det er du som fremstiller det slik, ikke jeg.

Anonymkode: 38559...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen var snill og gjorde det for meg. 420 milliarder svindles det for i året.

Anonymkode: 3b038...489

Er det medregnet skattesvindel og?

Anonymkode: 38559...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det medregnet skattesvindel og?

Anonymkode: 38559...81f

Nei, kun svart arbeid. Om en snylter driver med dette, er det dobbelt opp snylting. Først snyltes det uføretrygd, deretter skattepenger.

Anonymkode: 3b038...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er du som fremstiller det slik, ikke jeg.

Anonymkode: 38559...81f

Jeg oppfattet deg som at du mente at uføre er mye mer renhårige enn de på AAP og dagpenger.

Anonymkode: 3b038...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, kun svart arbeid. Om en snylter driver med dette, er det dobbelt opp snylting. Først snyltes det uføretrygd, deretter skattepenger.

Anonymkode: 3b038...489

Hvis det er svart arbeid det dreier seg om så er det jo skattesvindel! Hvis jeg er i full jobb som elektriker men tar arbeid utenom som jeg ikke oppgir og dermed ikke betaler skatt for så er det jo skattesvindel.

Anonymkode: 38559...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg oppfattet deg som at du mente at uføre er mye mer renhårige enn de på AAP og dagpenger.

Anonymkode: 3b038...489

Da tar du svært feil, hvordan du har klart å lese det inn i det jeg har skrevet er et mysterium?? Jeg har skrevet at jeg ANTAR at de sykeste på aap , er de som svindler minst, rett og slett fordi de er for syke til å jobbe på si. Handler altså ingenting om hvordan de er som personer, de kan for eksempel være noen drittsekker som personer, men selv en drittsekk kan bli syk og dermed ikke orke å for eksempel jobbe svart.

Anonymkode: 38559...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg misforstår ikke med vilje. Du skrev ( jeg komprimerer) at man aldri kan stole på at en ufør person virkelig er syk, for det samme vil en person som har svindlet til seg uføretrygd også si. Da sier jeg at det samme vil gjelde for folk som snyter på skatten, hvis jeg spør deg om du snyter på skatten og du sier nei, kan jeg ikke stole på deg, for det samme vil også en person som snyter på skatten si. Når det kommer til trygd, så er uføretrygd en forsvinnende liten del av svindelen, rett og slett fordi det gjerne tar år fra en person blir syk til han/ hun blir mottaker av uføretrygd. Det er dagpenger og aap som er de store synderne der. Snyting på skatten er nok langt mer vanlig enn svindel av uføretrygd, men det er sjelden jeg ser noen sinte tråder her på KG om skattesnytere. Ganske så merkelig, men så er det slik at mange mennesker ikke er så flink til å tenke rasjonelt.

Anonymkode: 38559...81f

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da tar du svært feil, hvordan du har klart å lese det inn i det jeg har skrevet er et mysterium?? Jeg har skrevet at jeg ANTAR at de sykeste på aap , er de som svindler minst, rett og slett fordi de er for syke til å jobbe på si. Handler altså ingenting om hvordan de er som personer, de kan for eksempel være noen drittsekker som personer, men selv en drittsekk kan bli syk og dermed ikke orke å for eksempel jobbe svart.

Anonymkode: 38559...81f

Nei, du sa ingenting om å ANTA. Du slo fast at uføre sto for en forsvinnende liten del av svindlingen. 

Anonymkode: 3b038...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...