Gå til innhold

Joshua French på Lindmo


bavaco

Anbefalte innlegg

Jeg så på et intervju Lindmo hadde med Joshua French for litt siden, og synes det var et grusomt intervju. Man kunne tydelig se hva Lindmo syntes om han på en veldig negativ måte, og hun var ikke profesjonell i det hele tatt. Det var rett og slett grusomt å se på. Jeg lurer på hvorfor hun hadde han som gjest? 
 
Nå kom jeg over denne artikkelen : 
https://www.dagbladet.no/kultur/nektet-a-spille-etter-joshua-french/70784110?fbclid=IwAR2ECpDkNk4lctUwsH6JfjMaC4gQ4BRmsnHAta6NlNd8g7kywzHN03IjAD0

Hva skjer med folk? 

Hadde alle foretrukket at han råtna i fengslet i kongo, sånn som alle hater på han? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, bavaco skrev:

Jeg så på et intervju Lindmo hadde med Joshua French for litt siden, og synes det var et grusomt intervju. Man kunne tydelig se hva Lindmo syntes om han på en veldig negativ måte, og hun var ikke profesjonell i det hele tatt. Det var rett og slett grusomt å se på. Jeg lurer på hvorfor hun hadde han som gjest? 
 
Nå kom jeg over denne artikkelen : 
https://www.dagbladet.no/kultur/nektet-a-spille-etter-joshua-french/70784110?fbclid=IwAR2ECpDkNk4lctUwsH6JfjMaC4gQ4BRmsnHAta6NlNd8g7kywzHN03IjAD0

Hva skjer med folk? 

Hadde alle foretrukket at han råtna i fengslet i kongo, sånn som alle hater på han? 

Er du seriøs? 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke Lindmo da French var gjest, og ønsker ikke å se ham i noen programmer eller situasjoner. Har lest artikkelen du lenket til, og jeg hadde gjort som Ropstad. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Altså, Lindmo er vel berre er intervjuprogram? Eg ser ikkje problemet med kvifor French var gjest, han har jo vore gjennom noko veldig spesielt og det er Veldig naturlig at folk er nysgjerrige om dette, det er ikkje helt A4 liksom. Vi veit ikkje om han drap den sjåføren, eller Moland for den slags skyld, så eg ser verkeleg ikkje problemet med å ha han med på programmer som omhandler et intervju. Det er jobben hennes, om folk liker det eller ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder denne kommersielle virksomheten hans - ligger ikke makta hos folket egentlig? Hvis den jevne oppfatning er at den er kritikkverdig så ville han vel talt for tomme saler rundt omkring - noe han etter sigende ikke gjør.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nevian skrev:

Når det gjelder denne kommersielle virksomheten hans - ligger ikke makta hos folket egentlig? Hvis den jevne oppfatning er at den er kritikkverdig så ville han vel talt for tomme saler rundt omkring - noe han etter sigende ikke gjør.

Synes dette er å gi litt vel mye ansvar til folk. Er ikke alle som klarer å tenke litt lenger enn nesetippen, dessverre. 

Oppfatter heldigvis ikke at disse foredragene har dratt noe voldsomt med folk. Flere som er blitt avlyst også. 

Endret av neiognei
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, neiognei skrev:

Synes dette er å gi litt vel mye ansvar til folk. Er ikke alle som klarer å tenke litt lenger enn nesetippen, dessverre. 

Oppfatter heldigvis ikke at disse foredragene har dratt noe voldsomt med folk. Flere som er blitt avlyst også. 

Foredragene ble raskt utsolgt og gikk for fulle hus og med ekstraforestillinger. Det at noen ble avlyst var vel at det kom noen motforestillinger og demonstrasjoner. 

De var leiesoldater i et opplegg Moland hadde organisert og som French ikke helt visste rekkevidden av da ham ble med. Det endte med en drept og i en farse av rettssaker. Mange er nysgjerrige og forundret over at han overlevde fysisk og ikke minst psykisk etter alle årene i kongolesisk fengsel. 

Meningene er forskjellige men noe må han leve av. Han kunne sikkert gjemt seg bort og levd på nav men det virker som han prøver seg litt frem for å finne en levevei fremover.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er naiv, men jeg tror at mye av årsaken til at han drar rundt på disse foredragene er et behov for å fortelle sin historie, og ikke bare å tjene penger. Han er nok klar over at det er veldig mange som har i mot han, og han føler behov for å fortelle sin versjon og forsvare seg. Ikke noe rart i det. Jeg syns ikke Lindmo var for slem, jeg syns spørsmålene hun stilte han var relevante. Syns derimot ikke han svarte helt klart på dem. Ble ikke så mye klokere av det han sa, det var noe diffuse svar syns jeg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden Lindmo fører dårlige intervjuer, men dette var ikke Lindmo på sitt beste dessverre. Mulig årsaken er at ikke French passer så godt inn i akkurat dette programkonseptet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Lindmo behersker alle intervjuformer. Intervjuet med French var passe kritisk til et underholdningsprogram. Han ble ikke puset med. Etter han kom hjem fra Norge har han ikke gitt intervjuer. Det var på tide at noen stilte noen spørsmål til ham. Sannheten om dramaet i Kongo vil vi aldri få vite. French sitter på den, men han røper den nok aldri. Anne Lindmo er meget profesjonell, og selveste fredagsdronninga på NRK, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Dråpe skrev:

Sjelden Lindmo fører dårlige intervjuer, men dette var ikke Lindmo på sitt beste dessverre. Mulig årsaken er at ikke French passer så godt inn i akkurat dette programkonseptet.

Du har et stort poeng. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joshua French var en kriminell idiot, og som har kostet norske myndigheter millioner av kroner. Nå forsøker han i tillegg å tjene penger på salg av bøker, og holde foredrag basert på hans kriminelle virksomhet og idioti.  

Men jeg synes ærlig talt ikke at han burde fått noe oppmerksomhet, TV-intervju eller avis-oppslag om seg. At folk kjøper bøker (eller betaler for å høre på foredragene hans) skjønner jeg egentlig ikke. Folk burde slutte å sponse ham, og heller ikke generere klikk /seertall til avis-artikler eller TV-programmer som gir ham enda mer oppmerksomhet. 

Anonymkode: a5176...f96

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kaldblodig morder bør ikke få oppmerksomhet i mediene. Rolnes gjorde det riktige 👍🏽

Anonymkode: b2fcb...520

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joshua French var en kriminell idiot, og som har kostet norske myndigheter millioner av kroner. Nå forsøker han i tillegg å tjene penger på salg av bøker, og holde foredrag basert på hans kriminelle virksomhet og idioti.  

Men jeg synes ærlig talt ikke at han burde fått noe oppmerksomhet, TV-intervju eller avis-oppslag om seg. At folk kjøper bøker (eller betaler for å høre på foredragene hans) skjønner jeg egentlig ikke. Folk burde slutte å sponse ham, og heller ikke generere klikk /seertall til avis-artikler eller TV-programmer som gir ham enda mer oppmerksomhet. 

Anonymkode: a5176...f96

Det er altså bedre at han hever penger på NAV isteden? Nei, han har rett til å fortelle sin egen historie, den eier han. Og de som vil lytte til den står fritt til å gjøre så. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2019 den 16.56, Belle âme skrev:

Altså, Lindmo er vel berre er intervjuprogram? Eg ser ikkje problemet med kvifor French var gjest, han har jo vore gjennom noko veldig spesielt og det er Veldig naturlig at folk er nysgjerrige om dette, det er ikkje helt A4 liksom. Vi veit ikkje om han drap den sjåføren, eller Moland for den slags skyld, så eg ser verkeleg ikkje problemet med å ha han med på programmer som omhandler et intervju. Det er jobben hennes, om folk liker det eller ikkje.


Problemet ligger i om det er riktig å belønne folk som ikke skal belønnes på grunn av de grusomme handlingene de har gjort. 
Det er ingen tvil om at French og Moland var i Kongo for å leke McGyver og så på det som å være med i et tv spill der de kunne skyte løs, da mener jeg ikke bare selve drapet, men hele bakgrunnen til at de var der nede også. Det er grusomt. 
Den norske staten har betalt flere millioner for å få French hjem, hvorfor skal den norske staten gjøre det? Hvorfor skal man redde en som har begått de handlingene? Det finnes uskyldige narkodømte nordmenn i Sør Amerika i like ille fengsler som i Kongo og som ingen bryr seg om å redde. 

Det finnes nok av informasjon å lese og lytte til via radioprogrammer og podcaster om det French og Moland har gjort som de som er nysgjerrige kan lytte til eller lese. 
At French i dag går rundt å tjener seg rik på foredrag og TV opptredener for å holde forsvarstaler, for det er det det er, ikke foredrag, han prøver å sette seg selv i offerrollen og blir horribelt nok tildelt lyskaster og mikrofon for det. Det er veldig problematisk å belønne grusomme personer på den måten. Det var en grunn til at manifestet til Breivik ble fjernet fra alle steder på nett også fordi det er feil å gi rom for at slike personer skal få heltestatus eller oppmerksomhet som de oppfatter positivt. 

Anonymkode: e013b...280

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange her som er skråsikre på hva som skjedde i Kongo. Så fint dere vet og var der. Dumt dere ikke har stått frem tidligere...

Når det gjelder Lindmo, så synes jeg hun leverte. Hun fremsto som alltid godt forberedt, passe frekk og spurte om og sa hva ingen andre gjør. (Eller hadde gjort). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om at han tjener penger på foredragene sine og forstår godt kritikken han har fått for det, men det var bare pinlig å se intervjuet hos Lindmo, det var helt feil på alle måter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Jeg synes ikke noe om at han tjener penger på foredragene sine og forstår godt kritikken han har fått for det, 

Hvorfor er det et problem at han skaffer seg et levebrød? Er folk virkelig så misunnelige og smålige at de ønsker en mann de ikke kjenner noe godt? 

Anonymkode: f6a70...5b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at Norge brukte utrolig mye penger på å få han hjem selv om han meget godt visste at han kunne bli fengslet og råtne i fengsel i Kongo for det han drev med. Greit nok. Men må han virkelig prøve å prakke videre på oss sin løgnhistorie med ikke bare bok, men også foredrag som han tjener penger på? Syns det er avskyelig.

For informasjon anbefaler jeg denne, veldig bra radiodokumentar: https://www.nrk.no/norge/xl/to-hvite-menn---en-podkast-fra-nrk-1.13934890

Anonymkode: a06fe...7a5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...