Gå til innhold

Kronisk hjernerystelse etter påkjørsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg var 6år ble jeg påkjørt av ei dame. Fikk kronisk hjernerystelse i mange år. Dette gikk over i kanskje 2011-2012. Foreldrene mine anmeldte henne ikke. Hadde jeg egt rett på erstattning? Og er det for sent nå? 

Anonymkode: 2af8e...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gikk over, er det vel ikke kronisk...?

Trafikkulykker med personskade skal meldes til politiet. Var du hos lege/legevakt etter uhellet? 

Tror din beste sjanse er å anmelde foreldrene dine for omsorgssvikt,. 

Anonymkode: 6a897...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det gikk over, er det vel ikke kronisk...?

Trafikkulykker med personskade skal meldes til politiet. Var du hos lege/legevakt etter uhellet? 

Tror din beste sjanse er å anmelde foreldrene dine for omsorgssvikt,. 

Anonymkode: 6a897...249

Jo, hjernerystelse kan bli kronisk. Jeg hadde konsentrasjonsvansker og sånt på skolen, lærte til og med ikke ordentlig norsk pga hadde konsentrasjonsvansker. Vondt o hodet hver dag og andre ting jeg sleit med. Kraftige hjernerystelser kan gi kroniske plager. 

Var hos legevakten. Faren min skulle egt ringe politiet den gangen. Dum som han er gjorde det aldri. 

Har lyst, men ville aldri gjort det mot mine foreldre. Jeg tror kanskje ikke han tenkte noe særlig på det dem gangen.. 

Anonymkode: 2af8e...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernerystelse er ikke noe som er kronisk, men du kan få kroniske plager etterpå. F.eks hodepine, synsforstyrrelser, vanskeligheter med konsentrasjon, problemer med kortttdshukommelse etc

Skal du få igjen noe på forsikringen må dette være meldt til forsikringsselskapet, må være anmeldt til politiet, og du må ha vært hos legen for dokumentasjon da det skjedde. Om dette ikke er gjort, har du ingenting å komme med senere, dessverre

Anonymkode: 7c43c...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hva som ble meldt inn til forsikringsselskap, politi, evt. dokumentasjon hos lege/behandlingsapparat osv. Og så er det dette med foreldelse av en sak:

https://advokatveiledning.no/artikler/personskade/erstatning_ved_personskade/foreldelse_av_personskade/

Jeg vil anta at skaden du fikk ble meldt til politi og forsikringsselskap (og da er det ikke nødvendigvis snakk om at man ønsker å anmelde noen, men personskade i trafikken skal rutinemessig meldes inn til politiet, uansett om det offentlige eller skadelidte ønsker å anmelde senere eller ikke, slik at saken som et minimum er registrert som  dokumentasjon). Det vil da komme an på hva slags skader man eventuelt har greid å dokumentere. Skader i 2011-2012, og som du mener nå har opphørt, må ha vært dokumentert til å sette ned din livskvalitet, arbeidskapasitet osv. Siden du ikke har gjort noe med det til nå, tror jeg det blir vanskelig å komme videre med et slikt krav. Men skal du være sikker bør du kontakte advokat innen erstatningsrett for å få et mer solid svar. 

Anonymkode: a7593...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...