Gå til innhold

noen forhold der fyren ikke punger ut.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

steriotypisk at mannen betaler for daten sin på kafe osv. Bare lurte på om noen jenter/menn har vært i et langvarig forhold(3 månder) . Der mannen ikke brukte penger på jenta som ikke gutten får nytte av. greit om det var snakk om en bursdag eller en helligdag.

var bare nysgjerrig på dette. takk for svar :) 

 

Anonymkode: 58a60...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk dine egne penger. menn er ikke skapt for å være kvinners egne private minibank.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke heeelt hva du lurer på? 

Kjæresten min og jeg har vært sammen i over to år, og vi bor sammen. Vi bytter på hvem som betaler, og fører ikke noe regnskap over det. Jeg spanderer ene gangen, han spanderer andre gangen. Så går det vel opp i opp i lengden uansett. Hadde absolutt ikke hatt samvittighet til å bare bli spandert på hele tiden. Vi har omtrent lik inntekt, så da er det enda mer logisk at vi betaler begge to. 

Synes så klart det er koselig hvis han vil overraske meg med noe, for eksempel kjøper roser eller sier en kveld "Jeg har lyst til å ta deg med ut å spise i dag" eller slik. Men da er det oppmerksomheten, og ikke pengene, det handler om. For jeg kunne godt betalt selv. Uansett synes jeg det er viktig å holde dette også i balanse - så en annen gang er det jeg som ordner noe til ham eller inviterer ut. 

Anonymkode: 6cb16...b0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min var i mot gavestyr og påsto det var pga "materialisme" osv, men når den nyeste nintendo wii kom ut så var han først i køen og hadde ellers en verdifull samling av nerdeting så det var ganske bullshit. Han ble likevel med på å spleise på gaver til familie etterhvert. Han gav meg julegave 1 av de 5 årene vi var sammen, og litt flere bursdagspresanger.

Nå dater jeg en fattig mann, er selv fattig, men han skrapte likevel sammen nok til å gi meg blomster på tredje date. Han virker ellers som en som deler det lille han har med de rundt seg. 

Ingen er like og man har rett til å velge selv hva man gjør med pengene sine. Det er opp til deg å godta det eller gå videre, å tvinge noen til forandring er ikke greit.

Anonymkode: 0a6d1...6d2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble et forhold langvarig ved tre måneder?? 🙄

 

Jeg lar ingen mann ‘punge ut’ for meg. 

Anonymkode: e5daa...5e4

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner som krever å bli betalt for er IKKE NOE å samle på! :) Tenk så mange kvinner som går på date for å få seg gratis mat og noe å finne på....sorry.

Kan fint spandere et måltid og drikke jeg, men ikke heletiden. Må bli litt balanse, gi og få.

Anonymkode: f46a4...8b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hvorfor kan ikke kvinner betale for slike stevnemøter da? 

 Ønsker ikke kvinner likestilling?     

Anonymkode: ef862...6d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i 5 år sammen med en mann som var skikkelig kjip når det gjelder penger og gaver. Da jeg var student og han hadde god jobb, og vi for det meste var hos meg, tilbød han seg aldri å handle inn noe, eller betale noe for det jeg handlet inn. Han fikk fine gaver til fødselsdagen og jul, og jeg fikk noe tull. Om noe overhodet. Siste året vi var sammen sa jeg faktisk fra om at det hadde vært hyggelig å få en ordentlig gave en gang. Da fikk jeg faktisk et gullarmbånd, men så tynt at det røk med en gang. Ja ja, det var tross alt gull! 

Var ikke derfor det ble slutt, men lurer litt på hvordan slike mennesker tenker. Om de tenker overhodet. Når det gjaldt seg selv sparte han på ingenting. Det var det dyreste og beste som gjaldt. Han var alltid glad for gavene han fikk fra meg, som jeg la stor omtanke i, og ikke var gniten på. Forsynte seg også godt av mat og drikke, men å gi noe tilbake, han som tjente mer enn dobbelt av meg, nei! 

Jeg er ikke der at jeg synes at menn skal betale mer enn kvinner, men å være lusen og gjerrig er ikke ok det heller! 

Anonymkode: 3016d...481

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 måneder er ikke et langvarig forhold.

Jeg og kjæresten min har vært sammen i 7 måneder, og vi bytter på hvem som skal betale. Noen ganger deler vi summen på to. Det går opp i opp i lengden uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er jævlig ubehagelig at en mann skal punge ut for meg. Deling er bra, og det eneste som gjelder.

Anonymkode: f8611...562

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke noe om det.  Skal gå begge veier.  Nå er jeg i en periode der jeg ofte er blakk pga mye gjeld,  men ordningen vi har fungerer for oss. Jeg hjelper til på andre måter som ikke har med penger å gjøre.

Anonymkode: 4ea08...5f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med mannen min i 18 år. De siste 3 årene har han vært arbeidsledig,  og nå det siste året helt uten stønad fra NAV. Jeg betaler derfor alt! Huslån,  forsikring,  mat,  kommunale avgifter. 

Anonymkode: 7d7f2...a99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren min kjøper jule- og bursdagsgave til meg, men spanderer ikke noe utover det, og hvorfor skulle han egentlig det?

Anonymkode: 2a60a...107

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer som forventer at mannen betaler for henne er damer med holdninger fra 1919. De damene burde holde seg på kjøkkenet og ta av seg ungene. Som før i tiden så tror jeg nok ingen mann nøler med å spandere alt det hun vil ha hvis hun er hjemmeværende. Og da fortjener hun det tenker jeg

Anonymkode: df931...2b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har vært i et langvarig forhold (25-år) med en mann som tjener 1/5 av meg. Han kjøper gaver til jul og bursdag men thats it. Felles ekteskap, felles barn, felles bolig, felles økonomi. Har jeg brukt penger på en mann uten å få nytte av det? Huffda. 

Anonymkode: c1ea5...b44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, har ikke vært i noen forhold hvor mannen ikke betaler ting. 

Anonymkode: a38c1...99b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det for mye fokus på lik deling av ting i forhold kan et ødelege alt.

Bedre å være single da.

Anonymkode: f46a4...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min punger ut mer fordi han tjener mer. Vi er på forskjellige stadier i livet og han er eldre, med fast og god inntekt. De gangene jeg har god råd, trår jeg til. Regner med det jevner seg ut ettersom jeg er ferdig med utdannelsen og får fast jobb. Har ikke med kjønn å gjøre i vårt forhold hvert fall.

Anonymkode: f55f1...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punger ut for Hva? Synes det lyder litt... Ja, hva skal jeg si...

Anonymkode: 1f1f6...a68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...