Gå til innhold

Kjøretime i by, midt i rush


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Kjenner nervene kommer i dag da jeg skal ha kjøretime i byen midt i rushen. 
Så jeg søker litt her etter råd. Jeg har ikke kjørt mye bil da jeg ikke har muligheten til å øvelseskjøre så mye jeg vil, og når jeg først får kjørt så er det automat. (jeg kjører opp for manuell) Jeg har kjørt i byen et par ganger, dog ikke i rush. 

Har dere gode råd for meg ? :)

Anonymkode: 080fd...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv syns jeg bykjøring var oppskrytt vanskelig, jeg har alltid syns det er ganske greit, men jeg husker jeg var livredd selv når jeg skulle kjøre i byen fordi alle sier at det er så vanskelig selv når de har fått lappen. Kjørelæreren din har pedaler på sin side av en grunn, så ingenting farlig vil skje uansett om du gjør noe feil. Du kjører jo med ham/henne for å lære, så dette går helt fint!

Det er jo forskjellig fra by til by men sånn generelt:

- Kjør veldig rolig i kryss med høyreregel slik at du kan stoppe uansett hva, dersom det kommer noen fra høyre

- Prøv å les menneskene som går ved og mot overgangsfelt, kjør kjemperolig om du er usikker på om de skal over veien, vær forberedt på å stoppe

- Bruk blikket mye! Se langt frem. Planlegg. Når kommer neste kryss? Hva bør jeg gjøre når jeg nærmer meg overgangsfeltet?

Anonymkode: eebdb...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...