Gå til innhold

Erfaringer med barneskoler i Tønsberg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leter og vil gjerne høre alle erfaringer om spesifikke skoler, bra som dårlige :) Vær så snill og skriv noe om hvorfor du synes skolen er bra eller dårlig :)

Anonymkode: 7ad58...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tønsberg er stort, er det spesielle områder du lurer på?

Anonymkode: dd233...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den over meg skriver Tønsberg er stor og mange skoler . Kommer litt Ann på hva slags sted du vil bo. Landlig eller ved strand . By sentrum .  De fleste skoler her er ok.  Kommer også Ann på hvordan dere er som personer.  Tønsberg er en nydelig by. Litt dyr. Men nydelig natur og historie  alltid noe å finne på.  

Anonymkode: 01d75...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste skolene her i Tønsberg er bra, har faktisk ikke hørt noe negativt om noen på en god stund her. Men litt grovt kan man si at sentrumskolene har mest barn med innvandrerbakgrunn og fra litt mindre pengesterke familier. Områdene ut mot sjøen har mange pengesterke familier. Og områdene innover "langs E18" er litt midt i mellom. Men med unntak selvfølgelig. Om dere bare tenker på å bosette dere i Tønsbergområdet så kan også Nøtterøy være et aktuelt område for dere forresten.

Det kryr ikke akkurat med ledige boliger å velge å vrake i her, så jeg ville funnet bosted først, for du skal ha gode argumenter for å ikke ha barna på skolen man naturlig sokner til ut fra adresse.

Anonymkode: d9e66...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke flyttet til Tønsberg enda, så hvor vi ender opp å flytte kommer til å avhenge av hvilken skole jeg vil barnet mitt skal gå på. Veldig opptatt av inkluderende miljø og snille lærere. 

Så nevn veldig gjerne flere spesifikke skoler i tønsbergområdet, da vi ikke er avhengig av å bo noen helt spesifikk plass der. :)

 

Ts

Anonymkode: 7ad58...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke flyttet til Tønsberg enda, så hvor vi ender opp å flytte kommer til å avhenge av hvilken skole jeg vil barnet mitt skal gå på. Veldig opptatt av inkluderende miljø og snille lærere. 

Så nevn veldig gjerne flere spesifikke skoler i tønsbergområdet, da vi ikke er avhengig av å bo noen helt spesifikk plass der. :)

 

Ts

Anonymkode: 7ad58...844

Byskogen (1-10) skole har snille og flinke lærere, det samme har Sandeåsen (1-7) og Presterød (8-10). 

På Nøtterøy er både Borgheim og Teigar bra ungdomsskoler med faglig flinke lærere. Tror også Teie barneskole og Herstad barneskole er bra 🙂 

Anonymkode: 1fb9f...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byskogen  har et bra miljø veldig inkluderende.  Ringshaug skole  er grei. Ungdomskolen har ikke lekser og karakterer.   Sandåsen er veldig bra. 

Anonymkode: 01d75...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Byskogen (1-10) skole har snille og flinke lærere, det samme har Sandeåsen (1-7) og Presterød (8-10). 

På Nøtterøy er både Borgheim og Teigar bra ungdomsskoler med faglig flinke lærere. Tror også Teie barneskole og Herstad barneskole er bra 🙂 

Anonymkode: 1fb9f...120

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Byskogen  har et bra miljø veldig inkluderende.  Ringshaug skole  er grei. Ungdomskolen har ikke lekser og karakterer.   Sandåsen er veldig bra. 

Anonymkode: 01d75...a9d

Kødder dere? Barnet mitt gikk på Sandeåsen, og lærerne hadde NULL kontroll over barna! Var 60+ stykker på hver klasse, for skolen NEKTET å dele inn i parallellklasser. Var forøvrig bare 1-2 lærere på hver klasse også.

Anonymkode: ada2c...ec3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med barn med spesielle behov så var ikke Eik noen god skole tidligere i alle fall. Veldig arrogant rektor og inspektør. 

Anonymkode: d4579...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna våre går på Teie skole på Nøtterøy og vi er veldig fornøyd med skolen. Mange dyktige og engasjerte lærere! Samtidig vet jeg jo om utfordringer på skolen. Generelt tenker jeg det er noe overalt, de aller fleste skoler er gode med flinke lærere - men som i arbeidslivet ellers er det ikke bare solskinn noen steder. Så handler det om hvordan skole og foreldre følger opp og håndterer det som måtte dukke opp. 

Lykke til med flytting!

Anonymkode: dd233...fe9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg i alle fall unna Træleborg skole (en av to sentrumsskoler). Har selv hatt barn der og miljøet er på sitt beste giftig. Mange elendige lærer (noen få bra) og en tafatt og likegyldig ledelse. Kjenner mange som har tatt ungene ut derfra. Byskogen 1-7 (den andre sentrumsskolen), er noe bedre, men disse to skolene slåes sammen på ungdomstrinnet og der trøbler de. 

Som skrevet over her, så har Sandeåsen skole ikke delt inn i klasser, men trinn, noe som kan være vanskelig for en del barn med så store miljøer å forholde seg til. 

Av gode skoler, har Presterød, Ringahaug og Eik gode rykter så vidt jeg vet. 

Anonymkode: 54d27...e55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna våre går på Teie skole på Nøtterøy og vi er veldig fornøyd med skolen. Mange dyktige og engasjerte lærere! Samtidig vet jeg jo om utfordringer på skolen. Generelt tenker jeg det er noe overalt, de aller fleste skoler er gode med flinke lærere - men som i arbeidslivet ellers er det ikke bare solskinn noen steder. Så handler det om hvordan skole og foreldre følger opp og håndterer det som måtte dukke opp. 

Lykke til med flytting!

Anonymkode: dd233...fe9

 

Støtter denne! 

Bor i Tønsberg, og har relativt god kjennskap til skolene her. Enkelte har veldig gode erfaringer fra en skole mens andre ikke har så gode erfaringer. Her går barna på en skole som er nevnt med ikke så gode erfaringer, mens vi er veldig fornøyd. Veldig god oppfølging, godt samarbeid med ledelse, lærere og sfo, og god trivsel for barna våre. 

Likevel er jo enkeltindivider på en skole forskjellige, også blant elevene, og det vil  også påvirke hvor godt et barn trives. 

Tenk gjennom hva som skal til for at dere vil trives et sted og sjekk ut de ulike lokalområdene. Er det nærhet til sjø, skog, lysløype, butikker, offentlig transport, spesielle fritidsaktiviteter osv. som er viktig? Generelt har skolene godt rykte på seg, noen er strålende fornøyd, andre ikke. 

Anonymkode: 5fcec...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenk gjennom hva som skal til for at dere vil trives et sted og sjekk ut de ulike lokalområdene. Er det nærhet til sjø, skog, lysløype, butikker, offentlig transport, spesielle fritidsaktiviteter osv. som er viktig? Generelt har skolene godt rykte på seg, noen er strålende fornøyd, andre ikke. 

Anonymkode: 5fcec...371

Enig i denne. Meningene om hver enkelt skole vil alltid være delte. Vi er kjempefornøyd med vår skole, men jeg vet at de som har barn med ekstra utfordringer som dysleksi o.l. ikke er like fornøyde (men der er det vel stort sett samme praksis i hele komunen etter det jeg har forstått). Dog er det også individuelle forskjeller fra klasse til klasse (har 3 barn). Hvilken lærer man får og sammensetningen av barn i klassen har utrolig mye å si. Skolen vår har prestert veldig godt på nasjonale prøver m.m., men jeg tenker selv det viktigste er om barna trives og blir godt ivaretatt på skolen.

Og jeg skjønner ikke helt det at det ikke spiller noen rolle for dere hvor dere skal bo? Hvor skal dere jobbe da? Selv om Tønsberg ikke er så stort så har vi litt trafikkutfordringer her også, man skal jo ha en hverdag til å gå opp. Trenger dere feks nærhet til jernbanen eller E18 for pendling så ville jeg ikke bosatt meg på Nøtterøy eller Ringshaug feks. Hvis begge skal jobbe i selve Tønsberg så er man selvfølgelig litt friere, men det er mye trafikk og kø inn til sentrum i flere retninger i rushtida.

Og sier det igjen, dere kan god se for dere at dere ønsker å bo i en viss skolekrets, men det kan være utfordrende å finne passende bolig, om dere ikke er av de med uendelig ressurser der da, slik at pris ikke har noen betydning.

Anonymkode: d9e66...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med barn med spesielle behov så var ikke Eik noen god skole tidligere i alle fall. Veldig arrogant rektor og inspektør. 

Anonymkode: d4579...906

De har fått ny rektor 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gravidnr1 skrev:

De har fått ny rektor 😁

Det var godt å høre! 😄 Og inspektøren fra den gangen har sluttet vet jeg. Da er kanskje Eik ålreit 😉 

Anonymkode: d4579...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Byskogen skole - den er kanskje ikke så bra? 

Screenshot_20210619_130515_com.google.android.apps.maps.jpg

Anonymkode: 7023b...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husvik er bra, men en del av områdene rundt er relativt dyre 

Anonymkode: dcf9c...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Byskogen skole - den er kanskje ikke så bra? 

Screenshot_20210619_130515_com.google.android.apps.maps.jpg

Anonymkode: 7023b...edb

Byskogen er bra. Hvorfor tror du at den ikke er bra? 

Anonymkode: 1fb9f...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv gått på træleborg og byskogen. Træleborg skole var det mye mobbing, og tafatte lærere og ledelse. Opplevde selv krenkelser fra lærere, og ingenting ble tatt tak i på mange år. Lærere overså vold i skolegården, bare gikk forbi. 

Byskogen var en drøm å komme til, til sammenligning. Der var det gode lærere og stort fokus på psykisk helse og inkludering. Hadde en god opplevelse der. 

Anonymkode: 9213d...5eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...