Gå til innhold

Klarer det ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil ned 5-7 kg, men ser jeg klarer ikke holde oppe motivasjonen. Blir lei meg. 

Så i helgen har jeg spist en hel pose chiliøtter, sjokolade. I kveld var jeg så desp at jeg åpnet en marsipan å spiste sv den. Hva gjør jeg? Tips? 

Anonymkode: 8a031...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du deprimert eller noe ? Noe som plager deg? Du må isåfall finne andre ting for å fylle tomrommet.. finn en hobby eller aktivitet du kan drive med. Trening er jo ypperlig. Har du hørt om Trøkkfar? Stianhaug på insta, han dkal visst være utrolig flink til å få folk til å nå målene sine, han har 30 dager gratis coathing.. etter dette kan du velge om du vil fortsette med han å betale ca 400 kroner i mnd. 

Anonymkode: c7b38...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ned 5-7 kg, men ser jeg klarer ikke holde oppe motivasjonen. Blir lei meg. 

Så i helgen har jeg spist en hel pose chiliøtter, sjokolade. I kveld var jeg så desp at jeg åpnet en marsipan å spiste sv den. Hva gjør jeg? Tips? 

Anonymkode: 8a031...66d

Søker hjelp hos fastlegen for spiseforstyrrelsen din.

Anonymkode: 3e8d5...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Søker hjelp hos fastlegen for spiseforstyrrelsen din.

Anonymkode: 3e8d5...5a9

Herregud, for en kommentar. Mulig hun trenger hjelp til noe, men du trenger ikke være så brå. 

Anonymkode: c7b38...ed7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner tips her på forumet, det startes flere tråder hver dag av folk som har samme problem og lurer på det samme.

Anonymkode: f0bc0...7ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du godteri/snacks når du egentlig er sulten? I så fall er det en quick fix å spise mat når du er sulten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spis deg mett på mat, da får du ikke like stort behov for noe godt. Det hjelper også å  ikke ha tilgang på usunt snacks hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du for lite over tid kan du få slike "kick" der du hiver innpå alt du kommer over av mat/godteri. Løsningen er å spise litt mer i det daglige slik at underskuddet ikke blir så stort. Det vil ta noe lenger tid å gå ned antallet kilo, men dersom du stadig skulle sprekke vil det uansett ta tid. 

 

Anonymkode: 1b340...519

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du deprimert eller noe ? Noe som plager deg? Du må isåfall finne andre ting for å fylle tomrommet.. finn en hobby eller aktivitet du kan drive med. Trening er jo ypperlig. Har du hørt om Trøkkfar? Stianhaug på insta, han dkal visst være utrolig flink til å få folk til å nå målene sine, han har 30 dager gratis coathing.. etter dette kan du velge om du vil fortsette med han å betale ca 400 kroner i mnd. 

Anonymkode: c7b38...ed7

Han er morsom og god på markedsføring, men spesielt dyktig faglig er han ikke. Folk blir åpenbart "inspirerte" av ham, men det er lett å gjennomskue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Vil ned 5-7 kg, men ser jeg klarer ikke holde oppe motivasjonen. Blir lei meg. 

Så i helgen har jeg spist en hel pose chiliøtter, sjokolade. I kveld var jeg så desp at jeg åpnet en marsipan å spiste sv den. Hva gjør jeg? Tips? 

Anonymkode: 8a031...66d

Man sprekker selvsagt hvis man sulter seg.

Dette er de største tabbene folk som skal forbedre kroppen gjør:

1. Sulter seg og har som mål å gå ned x antall kilo så raskt som mulig (på noen måneder).

2. Trener hardt og gir opp etter 1-2 måneder.

 

Anbefaler å kaste badevekta, spise sunt og å trene. Treningen skal ikke være noe man må gjøre, men heller noe man vil gjøre som en del av livsstilen.

Gjør dette og smør deg med tålmodighet, så vil resultatene komme.

Endret av xHenrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk at 5-7 kg er fort gjort, og vær glad det ikke er 30. Gjør det du vet du må gjøre i et par måneder, så er du ferdig med det.

Anonymkode: aec7d...5fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. 

Veldig glad det ikke er 30 kg så er jo sånn sett overkommelig, men det er kvelder og helger det rakner litt. Vært flink hele uken. 

Skal ikke gi opp. Får komme meg mer i aktivitet og finne gode snacks alternativ. Hører gjerne flere tips. 

Anonymkode: 8a031...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg funker det ofte å trene på kvelden, så har jeg mindre tid til å ble fristet til å spise noe. Finn en trening du liker, jogging, dans, kampsport etc.

For min del fungerte det å telle kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, xHenrik skrev:

Man sprekker selvsagt hvis man sulter seg.

Dette er de største tabbene folk som skal forbedre kroppen gjør:

1. Sulter seg og har som mål å gå ned x antall kilo så raskt som mulig (på noen måneder).

2. Trener hardt og gir opp etter 1-2 måneder.

 

Anbefaler å kaste badevekta, spise sunt og å trene. Treningen skal ikke være noe man må gjøre, men heller noe man vil gjøre som en del av livsstilen.

Gjør dette og smør deg med tålmodighet, så vil resultatene komme.

Det er jo fornuftige råd du kommer med - problemet er bare at det er lettere sagt enn gjort. Dessuten lurer folk veldig på hva det vil si å spise sunt, og hvordan de skal trene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Purt Gull skrev:

Det er jo fornuftige råd du kommer med - problemet er bare at det er lettere sagt enn gjort. Dessuten lurer folk veldig på hva det vil si å spise sunt, og hvordan de skal trene.

Når man tenker seg om, så vet man hva sunt kosthold er, og at man strengt tatt ikke trenger å trene, bare å være i bevegelse. Problemet er at det ikke er særlig spennende, og vi trenger spenning i tilværelsen, vi er også lette å distrahere, og de to tingene - i grunnen menneskets tilbøyeligheter generelt - benytter media og slankeindustrien seg grovt av. Jeg tror det er først når man innser at ingenting kan være like spennende hele tiden, at man vil lykkes.

Anonymkode: f0bc0...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2019 den 2.37, AnonymBruker skrev:

Vil ned 5-7 kg, men ser jeg klarer ikke holde oppe motivasjonen. Blir lei meg. 

Så i helgen har jeg spist en hel pose chiliøtter, sjokolade. I kveld var jeg så desp at jeg åpnet en marsipan å spiste sv den. Hva gjør jeg? Tips? 

Anonymkode: 8a031...66d

Vurdert å ta en pause fra tanken om å gå ned i vekt? Legg det på is og fokuser heller på regelmessige måltider og måtehold. 

Evt bare slå det helt fra deg. Akkurat nå.

5-7 kg er ikke all verden sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man tenker seg om, så vet man hva sunt kosthold er?

Anonymkode: f0bc0...7ca

Gjør man? Det er f.eks. vedtatt at små måltider liksom er greia, men det stemmer jo ikke nødvendigvis. Det funker for noen, men for andre fungerer det bedre med tidsrestriksjon på spisinga, som f.eks. 5:2 og lignende. Og så har du lavkarbo, som funker supert for veldig mange. Så da er det jo ikke rart at folk blir forvirrra? Det forskes mer og mer på "diet adherence" - og det blir mer og mer klart at det finnes mange veier til rom, og at det må tas hensyn til individuelle forskjeller. Så da blir det utrolig intetsigende å bare si "spis sunt, kast vekta" osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Purt Gull skrev:

Gjør man? Det er f.eks. vedtatt at små måltider liksom er greia, men det stemmer jo ikke nødvendigvis. Det funker for noen, men for andre fungerer det bedre med tidsrestriksjon på spisinga, som f.eks. 5:2 og lignende. Og så har du lavkarbo, som funker supert for veldig mange. Så da er det jo ikke rart at folk blir forvirrra? Det forskes mer og mer på "diet adherence" - og det blir mer og mer klart at det finnes mange veier til rom, og at det må tas hensyn til individuelle forskjeller. Så da blir det utrolig intetsigende å bare si "spis sunt, kast vekta" osv.

Det er mye forvirring, det betyr ikke at folk innerst inne ikke vet. Når folk skjerper seg, og tenker etter "hva er det man vil fram til her, hva er det man prøver å oppnå", vil det bli selvinnlysende at de samme hovedprinsippene gjelder for alle, men samtidig må hver enkelt finne noe som fungerer for dem selv, og det kan se ganske forskjellig ut fra person til person. Forvirringen består blant annet i at man bare ser på det som synes på overflaten (metoden) uten å sette seg inn i mekanikken (prosessen), og tenker over hva som er hva. Å ha to tanker i hodet på en gang, er vanskelig for mange.

Og så er det de som er fullt klar over alt dette, og bare spør for å spørre (askholes). Forumene hadde tørket ut uten dem.

Anonymkode: f0bc0...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på å legge det litt på is. For jo mer jeg tenker på det jo mer fristet blir jeg på ting. Heller bare gå litt turer, trene og være aktiv. 

Anonymkode: 8a031...66d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...