Gå til innhold

Hvordan få slankere armer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gradvis fornøyd med kroppen min. Føler den er godt nok trent, men armene mine er så store i forhold til kroppen min. Når jeg googler «hvordan få slankere armer» kommer det bare opp at jeg skal da armhevninger eller dips. Det går jo ikke, da blir de jo bare større. 

Jeg har masse nupper på armene så det er sikkert litt av grunnen til at jeg hater de. 

Jeg er en jente på 18 som er 174 og veier 60 kg. Jeg har en slank timeglassfigur.

spørsmålene mine:

-hvordan får jeg slankere armer?

-går det an å bli født med store armer?

-hvordan får jeg vekk nuppene?

 

setter veldig pris på svar!🙂

Anonymkode: 74441...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer styrke spis mindre fett og dårlig mat. Om du trener styrke og spiser riktig vil du få muskuløse armer med lite fett. Trener du mye og spiser mye dårlig vil du få feite armer, istedetfor definerte muskelarmer

Anonymkode: 3058f...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mer styrke spis mindre fett og dårlig mat. Om du trener styrke og spiser riktig vil du få muskuløse armer med lite fett. Trener du mye og spiser mye dårlig vil du få feite armer, istedetfor definerte muskelarmer

Anonymkode: 3058f...ac3

 

Noen kvinner er genetisk anlagt slik at mye av fettet samler seg rundt armene. Jeg synes generelt man skal trene styrke uansett, men jeg vil fraråde direkte armtrening. Det vil ikke ha noe for seg annet enn å gjøre armene større. Det eneste som fungerer her, er vanlige fettforbrenning gjennom kost og mer bevegelse. Og selv da vil det ta tid å fjerne såkalt "stubborn fat".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spise mindre 😊

Anonymkode: 7f434...1f0

Spis dobbelt så lite, lev dobbelt så lenge :opplyser: eller...? 

Anonymkode: b2123...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spise mindre 😊

Anonymkode: 7f434...1f0

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mer styrke spis mindre fett og dårlig mat. Om du trener styrke og spiser riktig vil du få muskuløse armer med lite fett. Trener du mye og spiser mye dårlig vil du få feite armer, istedetfor definerte muskelarmer

Anonymkode: 3058f...ac3

Jeg spiser allerede lite. Styrketrening går ikke, da får jeg muskuløse armer, jeg vil ha slanke.

Anonymkode: 74441...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.2.2019 den 18.50, AnonymBruker skrev:

Spise mindre 😊

Anonymkode: 7f434...1f0

Det hjelper ikke å spise mindre om ikke maten er sunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2019 den 20.43, AnonymBruker skrev:

 

Jeg spiser allerede lite. Styrketrening går ikke, da får jeg muskuløse armer, jeg vil ha slanke.

Anonymkode: 74441...16f

TRO MEG; du skal trene MYE for å få "muskuløse" armer! Noen kvinner bruker flere år bare på å få definerte muskler på armene, og langt fra "bulkete" armer. 

Du har alt å vinne på og trene styrke!! 

Søk på Krissy Cela og Whitney Simmons på youtube, og ikke kom å si at de er veldig muskuløse. De har definerte muskler som former kroppen deres, noe muskler gjør :) 

Anonymkode: f728a...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, OPIgirl skrev:

Det hjelper ikke å spise mindre om ikke maten er sunn. 

Men det forstår man vel selv? 

Anonymkode: 7f434...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TRO MEG; du skal trene MYE for å få "muskuløse" armer! Noen kvinner bruker flere år bare på å få definerte muskler på armene, og langt fra "bulkete" armer. 

Du har alt å vinne på og trene styrke!! 

Søk på Krissy Cela og Whitney Simmons på youtube, og ikke kom å si at de er veldig muskuløse. De har definerte muskler som former kroppen deres, noe muskler gjør :) 

Anonymkode: f728a...c8f

Hva konkret mener du at TS får ut av å trene armene? Synlig resultat av direkte armtrening vil jo uansett være at musklene har blitt større (og som et resultat har armene blitt større). Definisjonen i musklene kommer an på hvor mye fett som ligger over.

Generelt enig i at det skal mye til for kvinner å bygge store muskler, men jeg oppfatter det som at paradoks at oppfordrer til armtrening samtidig som du sier at det ikke vil føre til særlig muskelvekst.

Endret av Purt Gull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tjukke armer når jeg har noen kg for mye. For meg fungerer det å slanke meg, få ned fettprosent, og å trene armene med armhevinger. Ikke tren med vekter. Armhevinger gir meg ikke store muskler. 

Anonymkode: 3b2a0...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også tjukke armer når jeg har noen kg for mye. For meg fungerer det å slanke meg, få ned fettprosent, og å trene armene med armhevinger. Ikke tren med vekter. Armhevinger gir meg ikke store muskler. 

Anonymkode: 3b2a0...047

Armhevinger er ikke primært en armøvelse. Tricepsene er synergister, ja, men hovedsakelig er det brystet som får belastninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke store armer av styrketrening.

nuppene på armene er keretosis pilaris.

Anonymkode: 21905...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du svarer hele tiden i alle tråder så frekt og bedrevitende, purt gull. Kanskje du heller burde gå ut å trene enn å være her hele tiden. 

Anonymkode: 3b2a0...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Purt Gull said:

Hva konkret mener du at TS får ut av å trene armene? Synlig resultat av direkte armtrening vil jo uansett være at musklene har blitt større (og som et resultat har armene blitt større). Definisjonen i musklene kommer an på hvor mye fett som ligger over.

Generelt enig i at det skal mye til for kvinner å bygge store muskler, men jeg oppfatter det som at paradoks at oppfordrer til armtrening samtidig som du sier at det ikke vil føre til særlig muskelvekst.

Ærlig talt..! 🙈🙈🙈

okei, ta to jenter som er like høye og veier det samme og ca lik kroppsbygning. Den ene har trent masse styrke og den andre har ikke trent noe særlig. Den som har trent masse styrke vil antagelig se 10kg slankere ut enn den andre. 1kg muskler er mer kompakt enn 1kg fett, og tar mindre plass. Det er myte at de som trener bein og armer får store bein og armer. Man blir strammere og smalere først fordi man blant annet forbrenner mye fett. I tillegg går hvileforbrenningen opp når man trener styrke sammenlignet med kondisjon. Men spiser man godt over hva som er vanlig kaloriinntak Og i tillegg trener tungt med vekter for kroppsbygging, da er det noe annet. 

Hvis man er interessert i tema, hvorfor ikke lese seg opp og da kunne ta veloverveide beslutninger istedenfor å opptre helt kunnskapsløs og slenge ut ville påstander som er avlivet for mange herrens år siden? Vi er i 2019! Velkommen!... 

Anonymkode: e17d3...39f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt..! 🙈🙈🙈

okei, ta to jenter som er like høye og veier det samme og ca lik kroppsbygning. Den ene har trent masse styrke og den andre har ikke trent noe særlig. Den som har trent masse styrke vil antagelig se 10kg slankere ut enn den andre. 1kg muskler er mer kompakt enn 1kg fett, og tar mindre plass. Det er myte at de som trener bein og armer får store bein og armer. Man blir strammere og smalere først fordi man blant annet forbrenner mye fett. I tillegg går hvileforbrenningen opp når man trener styrke sammenlignet med kondisjon. Men spiser man godt over hva som er vanlig kaloriinntak Og i tillegg trener tungt med vekter for kroppsbygging, da er det noe annet. 

Hvis man er interessert i tema, hvorfor ikke lese seg opp og da kunne ta veloverveide beslutninger istedenfor å opptre helt kunnskapsløs og slenge ut ville påstander som er avlivet for mange herrens år siden? Vi er i 2019! Velkommen!... 

Anonymkode: e17d3...39f

Selvfølgelig vil en person med mer muskler i forhold til fett være mindre enn en på tilsvarende vekt med høyere fettprosent. Det har jeg aldri bestridt.

Det er jo ikke slik at en person som trener styrke "først vil forbrenne fett". Dersom målet er fettforbrenning, så gjøres dette med mindre matinntak, ev. mer energikrevende aktivitet som cardio. Ikke å løfte vekter.

Er det en myte at det å trene muskler gir muskelvekst? Hvis målet er estetisk forandring - hva annet enn muskelvekst er det man ønsker å få ut av vekttrening? Igjen: å trene med vekter er ikke det som forbrenner fett.

Dersom en person ønsker mindre armer, så er ikke løsninga å trene armer. Som jeg har skrevet over, så vil fettet på noen kvinner i veldig stor grad legge seg rundt armer, og de aller fleste blir aldri kvitt dette uønskede fettet, så det blir for dumt å råde vedkommende til å bedrive direkte armtrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er myte at de som trener bein og armer får store bein og armer. Man blir strammere og smalere først fordi man blant annet forbrenner mye fett.

Bare det at du lirer av deg dette, for så å snakke om at man skal lese seg opp, og si at "vi er i 2019", er helt absurd.

Endret av Purt Gull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når alt det er sagt, så er jeg stor tilhenger av vekttrening i forbindelse med vektreduksjon. Men en vanlig kvinne med mål om å få mindre armer trenger ikke å belaste armene ytterligere enn det man oppnår gjennom basisøvelser som benkpress, roing og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Purt Gull skrev:

Bare det at du lirer av deg dette, for så å snakke om at man skal lese seg opp si at "vi er i 2019", er helt absurd.

Purt gull har ikke peiling. Lover dere- etter å ha trent styrke i 14 år, du får ikke store armer eller bein av å trene styrke. Derimot definerte muskler, jeg ser smashing ut.. Å det er tung styrkeløft som kan for det, å intervalltrening 😘😍

Anonymkode: 3cf8c...73a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Purt gull har ikke peiling. Lover dere- etter å ha trent styrke i 14 år, du får ikke store armer eller bein av å trene styrke. Derimot definerte muskler, jeg ser smashing ut.. Å det er tung styrkeløft som kan for det, å intervalltrening 😘😍

Anonymkode: 3cf8c...73a

Ikke sant. Og det er definitivt biceps- og tricepscurls og ikke intervalltreninga+kosthold som har gjort at du har fettfrie armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...