Gå til innhold

Opp i vekt av styrketrening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg begynte å trene styrke på treningssenter i midten av desember i fjor. Jeg trener 3-4 ganger i uken. Jeg har gått opp runt 3-4 kg siden jeg begynte å trene å lurte derfor på hvor mye dere gikk opp i vekt og/eller hvor mye som er normalt og hvorfor det skjer?

Anonymkode: fd6e0...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Elán skrev:

Helt normalt. Muskler veier mer enn fett. 

1 kilo muskler veier ikke mer enn 1 kilo fett nei ;) 

men 1 kilo fett tar mer plass enn 1 kilo muskler. 

 

Anonymkode: 1a6c1...4f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt. Jeg begynte med tung styrke i høstferien, har gått opp 4 kg siden da, men ser mye strammere ut:)

Anonymkode: 1e703...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gå ned litt i vekt, men samtidig få en strammere kropp :(( Derfor holder jeg meg unna styrketrening

Anonymkode: e6aef...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gå ned litt i vekt, men samtidig få en strammere kropp :(( Derfor holder jeg meg unna styrketrening

Anonymkode: e6aef...866

Styrketrening gjør det lettere å få strammere kropp selv om du pakker på deg ett par kilo muskler. Disse musklene gjør også at du øker forbrenninga slik at det er lettere å holde seg stram.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gå ned litt i vekt, men samtidig få en strammere kropp :(( Derfor holder jeg meg unna styrketrening

Anonymkode: e6aef...866

Det er da ikke bare vekten som er viktig. Du kan være så tynn du vil, men for å få en stram kropp så må du trene musklene. Å en kvinne må trene MYE og HARDT for å få mye muskler,  i er ikke bygd på samme måte som menn. Trener du musklene vil du samtidig forebygge skader som kan oppstå på grunn av svake muskler som ikke tåler belastning 

Anonymkode: 1a6c1...4f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke bare vekten som er viktig. Du kan være så tynn du vil, men for å få en stram kropp så må du trene musklene. Å en kvinne må trene MYE og HARDT for å få mye muskler,  i er ikke bygd på samme måte som menn. Trener du musklene vil du samtidig forebygge skader som kan oppstå på grunn av svake muskler som ikke tåler belastning 

Anonymkode: 1a6c1...4f8

Det jeg mener er at jeg vil gå ned litt i vekt, har en god del fett, men litt muskler. Så vil få vekk god del fett, men vil ikke ha masse muskler og bli en bodybuilder. Bare slankere og lettere 

Anonymkode: e6aef...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg mener er at jeg vil gå ned litt i vekt, har en god del fett, men litt muskler. Så vil få vekk god del fett, men vil ikke ha masse muskler og bli en bodybuilder. Bare slankere og lettere 

Anonymkode: e6aef...866

Tren beina. Legger, rumpe og lår  blir bare vakrere med litt mer muskulatur. Du kan også trene alt annet uten å overdrive. Mage og rygg er veldig bra å få litt styrke i, fordi kroppen fungerer bedre.

 

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg mener er at jeg vil gå ned litt i vekt, har en god del fett, men litt muskler. Så vil få vekk god del fett, men vil ikke ha masse muskler og bli en bodybuilder. Bare slankere og lettere 

Anonymkode: e6aef...866

Jenter blir ikke bodybuildere uten jævla mye arbeid og strengt kosthold. Så om du trener normalt og har et vanlig kosthold så kan du bare glemme den frykten om å bli bodybuilder 

Anonymkode: 1a6c1...4f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...