AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #1 Skrevet 16. februar 2019 Hei, kan jeg ta med linser i flytende væske og linsevæske med gjennom sikkerhetskontrollen? Er det såfall vanlig å sjekke hvor stor beholderen er gjennom sikkerhetskontrollen og må dette vær i en spesiell pose? Anonymkode: 203d8...00e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #2 Skrevet 16. februar 2019 Du må ha reisestørrelse på linsevæsken (maks 100ml beholder) og alt må ligge i en gjennomsiktig pose. Anonymkode: 2dd0f...60a
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #3 Skrevet 16. februar 2019 Det går under flytende og må behandles som alt annet flytende man vil ha med i håndbagasje. Anonymkode: a7f7c...ffd
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #4 Skrevet 16. februar 2019 Ikke de store linsevæskene, må være mindre enn 100ml. Linser er et herk, må presse mine inn i den bestemte str på ziplockposene de har på gardemoen. Det er kjipt når man skal på ferie i f.eks 3 uker om man reiser kun med håndbagasje, da har man ikke plass. Jeg reiser vanligvis med bagasje i tillegg så tar sjansen på å ta linsene i kofferten. Fylller ziplocken med linser for ca 1 uke og tar sjansen på at ikke kofferten forsvinner.. Anonymkode: d18cd...703 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #5 Skrevet 16. februar 2019 og det var en av grunnene til at jeg gikk over til dagslinser! for jeg reiser mye og ble fratatt linsevæsken i tollen en gang. Orker ikke det linsevæskestyret. Anonymkode: d18cd...703
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #6 Skrevet 16. februar 2019 TS, her Er det mulig å få gjennomsiktig pose ved sikkerhetskontrollen? Har aldri reist før med linser så er veldig usikker på hvordan dette skal gå. Anonymkode: 203d8...00e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #7 Skrevet 16. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: TS, her Er det mulig å få gjennomsiktig pose ved sikkerhetskontrollen? Har aldri reist før med linser så er veldig usikker på hvordan dette skal gå. Anonymkode: 203d8...00e I Norge så ligger det små plastposer like før/ved sikkerhetskontrollen, men har vært i land hvor de ikke har hatt det. Har du ikke reist før med noe annet flytende i håndbagasjen? Om linsevæsken din er i en beholder på mer enn 100 ml anbefaler jeg at du kjøper en liten reiseflaske som du kan helle væsken over i. Anonymkode: 9ba86...589 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #8 Skrevet 16. februar 2019 Dere som bruker linser. Hvorfor ikke løse problemet med briller? Er jo så mye enklere! Linser tar så mye plass, og man blir fort tørr på øynene. Og man risikerer infeksjoner er man en av de som er sløve med linser Anonymkode: 3c2ee...68e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #9 Skrevet 16. februar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: og det var en av grunnene til at jeg gikk over til dagslinser! for jeg reiser mye og ble fratatt linsevæsken i tollen en gang. Orker ikke det linsevæskestyret. Anonymkode: d18cd...703 Begynn med briller istedet. Linser er herk uansett Anonymkode: 3c2ee...68e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #10 Skrevet 16. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Begynn med briller istedet. Linser er herk uansett Anonymkode: 3c2ee...68e Linser er herk for DEG ja. Kanskje jeg skal be deg om å bruke linser fordi det bare er noe mas med briller? Må passe på å ta de med dit man skal, pusse dem, reparere dem og kanskje måtte kjøpe nye fordi man setter seg på dem. Briller er noe herk Anonymkode: a7f7c...ffd 9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #11 Skrevet 16. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Linser er herk for DEG ja. Kanskje jeg skal be deg om å bruke linser fordi det bare er noe mas med briller? Må passe på å ta de med dit man skal, pusse dem, reparere dem og kanskje måtte kjøpe nye fordi man setter seg på dem. Briller er noe herk Anonymkode: a7f7c...ffd Heller det enn å slite med tørre øyne og andre problemer som følger med for de som er så sløve Leste at en ble blind pga skadene han fikk av linsene, han var sløv med hygienen og å ta på og av linsene Anonymkode: 3c2ee...68e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #12 Skrevet 16. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som bruker linser. Hvorfor ikke løse problemet med briller? Er jo så mye enklere! Linser tar så mye plass, og man blir fort tørr på øynene. Og man risikerer infeksjoner er man en av de som er sløve med linser Anonymkode: 3c2ee...68e Kanskje fordi det av og til er bedre med linser? Hvis man skal på ferie og bruke solbriller, hvis man skal være aktiv (prøv å jogge og svette med briller), og bare generelt er det så mye befriende med linser. Jeg bruker begge deler om hverandre, og har alltid med begge, men mange som begynner med linser oppgraderer heller ikke brilleglassene og kan dermed bare bruke linser. For meg har det hjulpet å gå over fra dagslinser til månedslinser når det gjelder bagasje, trenger da bare en liten (50 ml) linsevæske, selve beholderen til linsene, og det er det. Jo, pleier å ha et par reservelinser også. Anonymkode: 856ca...c5e 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #13 Skrevet 16. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Heller det enn å slite med tørre øyne og andre problemer som følger med for de som er så sløve Leste at en ble blind pga skadene han fikk av linsene, han var sløv med hygienen og å ta på og av linsene Anonymkode: 3c2ee...68e Det var én person. De fleste som bruker linser har fått opplæring og blir ikke blinde... snakker om generalisering. Anonymkode: 856ca...c5e 9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #14 Skrevet 16. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Heller det enn å slite med tørre øyne og andre problemer som følger med for de som er så sløve Leste at en ble blind pga skadene han fikk av linsene, han var sløv med hygienen og å ta på og av linsene Anonymkode: 3c2ee...68e Tror du ikke de tilfellene er ekstremtilfeller? regner med at du ikke spiser ymse mat fordi du har hørt at noen ble syke av det? Er man sløv med hygiene på kjøkken kan man være uheldig å bli styggdårlig. Å de som bruker linser er klar over viktigheten av gog hygiene. Men så klart, gå ut ifra at linser er grusomt fordi noen late mennesker har fått problemer. Anonymkode: a7f7c...ffd 6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #15 Skrevet 16. februar 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ha reisestørrelse på linsevæsken (maks 100ml beholder) og alt må ligge i en gjennomsiktig pose. Anonymkode: 2dd0f...60a Feil. Du kan ha med linsevæske i så store kvanta du trenger. Det er medisinske utstyr. Hilsen sikkerhetskontroll på OSL Anonymkode: 77c79...871 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #16 Skrevet 16. februar 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Heller det enn å slite med tørre øyne og andre problemer som følger med for de som er så sløve Leste at en ble blind pga skadene han fikk av linsene, han var sløv med hygienen og å ta på og av linsene Anonymkode: 3c2ee...68e Nå trenger man jo ikke akkurat å være en sløv linsebruker. Anonymkode: e1f53...d0f 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #17 Skrevet 16. februar 2019 Linsevæske går forresten an å kjøpe på apotek i de aller fleste land. Anonymkode: e1f53...d0f 1
Gjest Muclo Crutu Skrevet 16. februar 2019 #18 Skrevet 16. februar 2019 Hvorfor svarer ikke folk på spørsmålet som blir stilt her inne, men velger å gå til angrep i stedet. Over fuckings linseveske??!! Herregud! Ring Avinor og hør. Og her er en del av reglene: https://avinor.no/flyplass/praktisk-informasjon/planlegg-reisen/bagasjeregler/vasker
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #19 Skrevet 16. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, kan jeg ta med linser i flytende væske og linsevæske med gjennom sikkerhetskontrollen? Er det såfall vanlig å sjekke hvor stor beholderen er gjennom sikkerhetskontrollen og må dette vær i en spesiell pose? Anonymkode: 203d8...00e All flytende væske skal i lukkepose på max 1 liter. Mer enn 100 ml pr beholder blir stoppet, selv om beholderen ikke er full så er totalt 100 ml konteiner max. Altså, klønete forklart, tar flasken 200 ml så blir du stanset fordi flaskens totale volum er over 100 ml. Alt gjennomlyses. På nyere flyplasser er det maskiner/roboter som siler ut bagasje som ikke passerer. Mulig en optikerattest kan hjelpe deg dersom du skal ha mange linser med deg. Anonymkode: 281be...b18 1
Gjest Muclo Crutu Skrevet 16. februar 2019 #20 Skrevet 16. februar 2019 Mer om linsevæske på fly: https://www.xn--linserpnett-38a.no/kontaktlinser-håndbagasjen/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå