Gå til innhold

Ikke snakket på 10 uker... Ghosting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg møtte en fyr via tinder fredagen 7 desember på en slags date kan man si. Spaserte litt rundt og pratet. Var sammen i ca 1 time. Jeg følte det gikk greit og vi ga klem da vi sa hade. Han sa også at han skulle si i fra når vi kunne møtes igjen, men at det ble nok ikke før i januar. Det tenkte jeg gikk greit, mtp alt som skjedde fremover og juleferien og det. Han sendte snap senere på kvelden og synes det var dumt vi ikke fikk hengt sammen lengere og sa natta da han skulle legge seg. Jeg svarte han og sa det gikk bra osv... Han svarte ikke, helt greit det tenkte jeg.

Men dagene gikk og null prat fra begge sin side. Nesten en uke senere sendte jeg fellessnap av katten min siden jeg akkurat fikk henne den dagen og måtte jo snappe det. Han svarte ikke på den. Jeg tenkte «greit det, fellessnaps orker ikke alltid jeg å svare på heller, med mindre jeg må.». Men jeg hører jo fortsatt ingenting fra han. Prøver ikke å tenke så mye på det. Så er det inn i det nye året, og det er januar. Fortsatt ikke hørt noe om når vi kunne møtes igjen.

Så nå er vi her. 10 uker senere og null kontakt... Jeg har jo tenkt på to ting, som jeg skal gjøre. Det er å bare slette han og ta hintet og gå videre. Eller videre har jeg gått, jeg snakker med andre gutter og har en fyr jeg snart har tenkt å møte. Nummer 2 er å sende han melding og spørre om han hadde glemt av «avtalen» og hvorfor det ble stille.

Jeg er en ganske tålmodig person, men når det går så lang tid uten kontakt etter en date og man har snakket om å møtes igjen. Men gjør ingenting for å følge det opp, ja da blir jeg oppgitt og ser ingen grunn til å ha han på snap lenger bare for å ha han der.

Hva ville du gjort?

Vi er begge 21 år

Anonymkode: e84f6...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, han er nok dessverre ikke interessert og for lat/feig/frekk til å si ifra

Anonymkode: af79c...59d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som du klarer deg fint uten en forklaring fra han så da er det bare å slette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WhiteSwan skrev:

Det høres jo ut som du klarer deg fint uten en forklaring fra han så da er det bare å slette.

Synes jo det er frekt å bare slette, har jo møttes. Kan jo sende melding og si i fra at jeg synes vi ikke snakker mer og tolker det som null interesse fra hans side. Eller blir det dumt?

TS

Anonymkode: e84f6...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes jo det er frekt å bare slette, har jo møttes. Kan jo sende melding og si i fra at jeg synes vi ikke snakker mer og tolker det som null interesse fra hans side. Eller blir det dumt?

TS

Anonymkode: e84f6...70b

Han ville ikke brydd seg om du sendte melding. Du får sikkert "Enig" tilbake hvis du sendte. 

Anonymkode: 9270b...d92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes jo det er frekt å bare slette, har jo møttes. Kan jo sende melding og si i fra at jeg synes vi ikke snakker mer og tolker det som null interesse fra hans side. Eller blir det dumt?

TS

Anonymkode: e84f6...70b

Blir bare teit og sende en litt sånn anklagende melding til en person du har truffet én time i livet ditt. Avis han heller litt hardt om han skulle ta kontakt en gang senere.

Anonymkode: 9f15b...fff

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han er nok dessverre ikke interessert og for lat/feig/frekk til å si ifra

Anonymkode: af79c...59d

Ja det kan godt hende, men mulig han tenker det samme som meg? Jeg har jo heller ikke tatt kontakt, men det vat fordi han sa at hab skulle si i fra når vi kunne treffes igjen... men seff ikke gjort det!

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir bare teit og sende en litt sånn anklagende melding til en person du har truffet én time i livet ditt. Avis han heller litt hardt om han skulle ta kontakt en gang senere.

Anonymkode: 9f15b...fff

Synes ikke det er anklagende. Jeg har lite til overs for folk som ikke kan være helt ærlig og gir meg falske forhåpninger. Han sa jo selv han skulle ta kontakt veldig kort tiden etter daten og si i fra når det passet. Bedre å være ærlig. 

Hvis du mener det et anklagende vet jeg ikke hvordan du tenker. Men jeg tenker folk har godt av å ta litt selvkritikk når man ikke har vært helt redelig for seg

TS

Anonymkode: e84f6...70b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager.

Falske forhåpninger? Ta deg sammen.

Vil du treffes så sender DU en melding og spør om det. Ikke en Snap av katten din. Svarer han ikke så vet du at han ikke bryr seg. 

Forøvrig kan det ikke normalt å henge seg slik opp i en person man har truffet en time. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FrodeF skrev:

I alle dager.

Falske forhåpninger? Ta deg sammen.

Vil du treffes så sender DU en melding og spør om det. Ikke en Snap av katten din. Svarer han ikke så vet du at han ikke bryr seg. 

Forøvrig kan det ikke normalt å henge seg slik opp i en person man har truffet en time. 

 

Du trenger ikke svare så kvass måte, skjerp deg!

Anonymkode: e84f6...70b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jo Ikke bare "Han som ikke er intressert", jeg mener dere har chattet litt.. truffes i en time. Da kan en synest personen er helt uaktuell ELLER rett og slett en person en ikke har så stort forhold til. Her kunne jo like godt du sendt melding i løpet av denne tiden. 

Anonymkode: e98ff...236

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her er det jo Ikke bare "Han som ikke er intressert", jeg mener dere har chattet litt.. truffes i en time. Da kan en synest personen er helt uaktuell ELLER rett og slett en person en ikke har så stort forhold til. Her kunne jo like godt du sendt melding i løpet av denne tiden. 

Anonymkode: e98ff...236

Hvorfor skulle jeg det? Når det var han som sa han skulle sende meg meldinh og si i fra??? Da tar jeg jo han for det han har sagt og venter på den meldingen så klart!

TS

Anonymkode: e84f6...70b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det er anklagende. Jeg har lite til overs for folk som ikke kan være helt ærlig og gir meg falske forhåpninger. Han sa jo selv han skulle ta kontakt veldig kort tiden etter daten og si i fra når det passet. Bedre å være ærlig. 

Hvis du mener det et anklagende vet jeg ikke hvordan du tenker. Men jeg tenker folk har godt av å ta litt selvkritikk når man ikke har vært helt redelig for seg

TS

Anonymkode: e84f6...70b

Altså: det var dårlig gjort av han å ikke holde ord. Men det er også ganske naturlig at man ikke føler seg videre forpliktet til å holde ord overfor personer man bare har truffet én time. Hvis du hadde truffet han flere ganger eller satt og snakket med han i 8 timer og dere hadde en fantastisk koselig kveld sammen: da hadde jeg skjønt deg. Men ikke når det er snakk om én time. Det er en busstur liksom. Jeg tror det er veldig lett for at du driter deg ut, der han bare tenker: "nut-case", i stedet for å ta kritikk om du sender han en melding om du syns dette var dårlig gjort. Ikke det at det spiller så stor rolle: da dere neppe møtes igjen. Men tror stoltheten din har bedre av å la være å sette deg i en posisjon der han kan være teit én gang til, og heller eventuelt avvise han blankt om han tar kontakt igjen.

Anonymkode: 9f15b...fff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lite til overs for folk som ikke kan være helt ærlig og gir meg falske forhåpninger. Han sa jo selv han skulle ta kontakt veldig kort tiden etter daten og si i fra når det passet. Bedre å være ærlig. 

TS

Anonymkode: e84f6...70b

Nettopp. Du har lite til overs for en sånn type. Ikke kontakt ham. Det er ingen vits.

Når han ikke gir lyd fra seg, så er vel det også et svar. Sannsynligvis har det ikke oppstått noe som har hindret ham i å la seg høre fra dersom han virkelig hadde villet.

Men jeg må si at hvis jeg var deg, og jeg hadde vært interessert i ham i januar da han skulle ha kontaktet deg, men ikke gjorde det, så hadde jeg sendt den gang en melding om vi skulle ta et nytt treff eller et eller annet. 

 

Ved å lese det du skriver, høres det ut som du nedverdiger deg selv. Feks hvorfor tenke at du skal sende en melding nå for å si at du tolker at han har null interesse. Det er ikke noe poeng i, vel? Hva skal liksom komme godt ut av det? 

Enten sender du en melding og spør om alt er ok. Sier at du vil treffe ham. Eller så glemmer du ham, og sender ham ingenting.

Endret av exictence
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men.....du har truffet ham i 1 enkelt time - og vurderer seriøst en melding?

Jeg hadde oppfattet dette som veldig, veldig merkelig selv. Han er 100% garantert ikke interessert på den måten, og du burde jo heller legge energien din i noen andre.

Anonymkode: 007c2...470

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, exictence skrev:

Nettopp. Du har lite til overs for en sånn type. Ikke kontakt ham. Det er ingen vits.

Når han ikke gir lyd fra seg, så er vel det også et svar. Sannsynligvis har det ikke oppstått noe som har hindret ham i å la seg høre fra dersom han virkelig hadde villet.

Men jeg må si at hvis jeg var deg, og jeg hadde vært interessert i ham i januar da han skulle ha kontaktet deg, men ikke gjorde det, så hadde jeg sendt den gang en melding om vi skulle ta et nytt treff eller et eller annet. 

 

Ved å lese det du skriver, høres det ut som du nedverdiger deg selv. Feks hvorfor tenke at du skal sende en melding å si at du tolker at han har null interesse. Det er ikke noe poeng i, vel? Hva skal liksom komme godt ut av det? 

Enten sender du en melding og spør om alt er ok. Sier at du vil treffe ham. Eller så glemmer du ham, og sender ham ingenting.

Nei du har rett det er nok null poeng. Og ja jeg vil nok bare angre og føle meg dårlig med meg selv etterpå. Snakker av egen erfaring. 

Men skal tenke litt på hva jeg gjør...

Tusen takk :)

TS

Anonymkode: e84f6...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men.....du har truffet ham i 1 enkelt time - og vurderer seriøst en melding?

Jeg hadde oppfattet dette som veldig, veldig merkelig selv. Han er 100% garantert ikke interessert på den måten, og du burde jo heller legge energien din i noen andre.

Anonymkode: 007c2...470

Ja jeg vet det kanskje er merkelig, men jeg leser jo stadig her inne at folk foretrekker en avsluttende melding fremfor å ghoste hverandre..

Men dette er ikke noe som plager meg, har andre gutter å prate med, og skal kanskje møte en neste uke. 

Men meldingen er vell mer for å avslutte, enn å ghoste... 

Mulig jeg tenker dumt

TS

Anonymkode: e84f6...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Du trenger ikke svare så kvass måte, skjerp deg!

Anonymkode: e84f6...70b

Jeg er ikke enig i at det var å svare på en kvass måte.. Jeg er ikke den du siterer, men ville bare påpeke det.

Om du sender melding nå, etter ti uker, vil jeg tippe at han bare himler med øyene og tenker «jøss, har hun ikke tatt hintet ennå» 

Anonymkode: af79c...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du har rett det er nok null poeng. Og ja jeg vil nok bare angre og føle meg dårlig med meg selv etterpå. Snakker av egen erfaring. 

Men skal tenke litt på hva jeg gjør...

Tusen takk :)

TS

Anonymkode: e84f6...70b

Så bra. Tenk godt om deg selv, at de du treffer er interessert i deg. Like spent som deg. Alle liker å få hyggelige komplimenter, at den andre tar initiativ. Det er hyggeligere å være med noen som er positive og optimistiske, foreslår og forventer at dette går min vei!

"Møter du en uten et smil, så gi ditt"        ( I farten ;) )

Vis til verden at du forventer det beste, og du vil ha det beste, fordi du fortjener det beste.

 

Endret av exictence
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke enig i at det var å svare på en kvass måte.. Jeg er ikke den du siterer, men ville bare påpeke det.

Om du sender melding nå, etter ti uker, vil jeg tippe at han bare himler med øyene og tenker «jøss, har hun ikke tatt hintet ennå» 

Anonymkode: af79c...59d

Jeg synes i allefall det! «Ta deg sammen», er ikke en hyggelig ting å si det folk som spør om hjelp. Det er frekt!

Men hva kan man regne med, vi er jo på KG :) 

Anonymkode: e84f6...70b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir bare teit og sende en litt sånn anklagende melding til en person du har truffet én time i livet ditt. Avis han heller litt hardt om han skulle ta kontakt en gang senere.

Anonymkode: 9f15b...fff

Synes det er greit å gå litt oppi trynet på vedkommende ved å skrive en sånn melding. Ghosting er en nymoderne uting! 
Men så er jeg såpass frekk at jeg sendte snap med kjenningsmelodien til ghostbusters for å gi et gedigent hint til en som prøve å ghoste meg. 

Anonymkode: 499ca...077

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...