Gå til innhold

Vanlig verksted?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!
I dag hadde jeg et uhell og kjørte av veien i grøften på en glatt vei. Det skjedde ingen andre skader på bilen enn at hardplasten på nederst delen av støtfangeren revnet og henger. Det er en liten flik på ca. 8-10 cm. Jeg fikk hjelp av NAF til å få bilen ut av grøfta. Spørsmålet mitt er om jeg skal ta kontakt med Toyota verkstedet der jeg bor (bilen min er en Toyota) eller går det greit å ta kontakt med et vanlig bilverksted?

Anonymkode: 6ae99...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er bilen, og hvor skikkelig vil du ha det gjort?

Det normale, i en forsikringssak, vil være å bytte støtfangeren. Det vil/bør være en originaldel uansett, så det er trolig billigere å ikke gjøre det på merkeverksted, med samme resultat. Alternativt går det kanskje an å prøve seg på en jalla-løsning. Det vil neppe Toyota-verkstedet gå med på.

Anonymkode: 9ea7a...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er garantien utgått så er det bare å bruke hvem som helst.

Anonymkode: f3584...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er garantien utgått så er det bare å bruke hvem som helst.

Anonymkode: f3584...87e

Det er bare å bruke hvilket som helst verksted uavhengig av om garantien er utgått eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!
I dag hadde jeg et uhell og kjørte av veien i grøften på en glatt vei. Det skjedde ingen andre skader på bilen enn at hardplasten på nederst delen av støtfangeren revnet og henger. Det er en liten flik på ca. 8-10 cm. Jeg fikk hjelp av NAF til å få bilen ut av grøfta. Spørsmålet mitt er om jeg skal ta kontakt med Toyota verkstedet der jeg bor (bilen min er en Toyota) eller går det greit å ta kontakt med et vanlig bilverksted?

Anonymkode: 6ae99...e38

Det er helt greit å ta kontakt med hvilket som helst verksted om du skal betale utbedringen selv.

Et det en forsikringsak kan det hende du må til et verksted som driver med bilskade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...