kattiie Skrevet 16. februar 2019 #1 Skrevet 16. februar 2019 Jeg fikk vite for noen år siden at jeg hadde fått herpes. Siden den gang har jeg fått utbrudd ca hver tredje måned, og spesielt ille er det i stressende perioder. Dette har plaget meg så sykt mye. Jeg kunne virkelig gjort hva som helst for å slippe dette. Er også livredd for å smitte andre, så avstår helt fra sex, da det ikke er noe jeg føler for å fortelle noen før jeg kjenner dem veldig godt. Men så leste jeg en plass at det kommer en vaksine mot herpes som også gjør allerede smittende symptomfri og smittefri? Noen som har hørt om dette? Kunne som sagt gjort hva som helst for å bli kvitt dette svineriet.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #2 Skrevet 16. februar 2019 14 minutter siden, kattiie skrev: Jeg fikk vite for noen år siden at jeg hadde fått herpes. Siden den gang har jeg fått utbrudd ca hver tredje måned, og spesielt ille er det i stressende perioder. Dette har plaget meg så sykt mye. Jeg kunne virkelig gjort hva som helst for å slippe dette. Er også livredd for å smitte andre, så avstår helt fra sex, da det ikke er noe jeg føler for å fortelle noen før jeg kjenner dem veldig godt. Men så leste jeg en plass at det kommer en vaksine mot herpes som også gjør allerede smittende symptomfri og smittefri? Noen som har hørt om dette? Kunne som sagt gjort hva som helst for å bli kvitt dette svineriet. Det er mange år til den er trygg nok til å tilbys mennesker. De driver fortsatt å prøver den på marsvin. Anonymkode: abe66...51c
kattiie Skrevet 16. februar 2019 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mange år til den er trygg nok til å tilbys mennesker. De driver fortsatt å prøver den på marsvin. Anonymkode: abe66...51c Jaa mente det sto 10 år men den artikkelen var allerede 5 år gammel, så fikk litt håp.
Oppgitt78 Skrevet 16. februar 2019 #4 Skrevet 16. februar 2019 (endret) Kondom beskytter jo mot det meste, og utenom utbruddene, så skal det vel være ganske så risikofritt.. Uansett, så kan jeg godt forstå at dette føles helt grusomt ut. Men, det er mange som har dette, og de aller fleste lever livet likevel. Endret 16. februar 2019 av Oppgitt78 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #5 Skrevet 16. februar 2019 Jeg var også mye plaget med symptomer de første månedene, fikk utbrudd på slutten av hver menstruasjon. Nå går jeg på Valtrex jevnlig, dvs jeg tar en tablett om dagen fra mensen starter og til den er helt ferdig. Har vært 99% symptomfri siden jeg startet på det. Eneste jeg merker er at det kjennes ut som at et utbrudd er på vei, men da tar jeg tablettene noen dager og så slipper det før det bryter ut. Ps, når det gjelder å fortelle ny partner om dette, så har ca 80% av befolkningen herpes. Riktignok ikke alle har symptomer, men så og si alle er allerede smittet med viruset.. Hvis det er noen trøst:) Anonymkode: 4e257...3cb
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #6 Skrevet 16. februar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var også mye plaget med symptomer de første månedene, fikk utbrudd på slutten av hver menstruasjon. Nå går jeg på Valtrex jevnlig, dvs jeg tar en tablett om dagen fra mensen starter og til den er helt ferdig. Har vært 99% symptomfri siden jeg startet på det. Eneste jeg merker er at det kjennes ut som at et utbrudd er på vei, men da tar jeg tablettene noen dager og så slipper det før det bryter ut. Ps, når det gjelder å fortelle ny partner om dette, så har ca 80% av befolkningen herpes. Riktignok ikke alle har symptomer, men så og si alle er allerede smittet med viruset.. Hvis det er noen trøst:) Anonymkode: 4e257...3cb Men de fleste har det i munnen. Det er av en eller annen grunn knytter større stigma til å ha det i underlivet, selv om det kan "kryssmitte" og selv om "alle" har oralsex. De fleste som har heroes er ikke klar over det, og om man forteller om sin herpes er det stor mulighet for at man blir avvist av en partner som selv har herpes, og som kanskje også har overført viruset til andre... Anonymkode: 2a450...01e 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #7 Skrevet 16. februar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var også mye plaget med symptomer de første månedene, fikk utbrudd på slutten av hver menstruasjon. Nå går jeg på Valtrex jevnlig, dvs jeg tar en tablett om dagen fra mensen starter og til den er helt ferdig. Har vært 99% symptomfri siden jeg startet på det. Eneste jeg merker er at det kjennes ut som at et utbrudd er på vei, men da tar jeg tablettene noen dager og så slipper det før det bryter ut. Ps, når det gjelder å fortelle ny partner om dette, så har ca 80% av befolkningen herpes. Riktignok ikke alle har symptomer, men så og si alle er allerede smittet med viruset.. Hvis det er noen trøst:) Anonymkode: 4e257...3cb 80 % av befolkningen har slett ikke kjønns herpes ! kan du dokumentere det ? Selv har jeg aldri hatt herpes, eller noen annen kjønnssykdommer. ( dog kan det være at jeg har munnherpes, da flertallet kanskje 70 % har dette viruset.? ) Anonymkode: 198ba...fd8 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #8 Skrevet 16. februar 2019 80% av Norges befolkning har herpes-munnsår, ikke i underlivet. Men man blir litt mer resistent mot andre herpestyper når man allerede har et herpesvirus i kroppen. Dog ikke immun. Du burde prøve noe forebyggende, f.eks. som nevnt over. Snakke med legen hvordan du kan forhindre utbrudd. Og klart du kan ha sex når du ikke har utbrudd... Slå deg løs, men bruk kondom. Anonymkode: 1b975...1b1
SlemUlv Skrevet 16. februar 2019 #9 Skrevet 16. februar 2019 Jeg håper du går til legen, for å få medisiner for dette når du har utbrudd.
kattiie Skrevet 19. februar 2019 Forfatter #10 Skrevet 19. februar 2019 På 16.2.2019 den 11.36, AnonymBruker skrev: 80% av Norges befolkning har herpes-munnsår, ikke i underlivet. Men man blir litt mer resistent mot andre herpestyper når man allerede har et herpesvirus i kroppen. Dog ikke immun. Du burde prøve noe forebyggende, f.eks. som nevnt over. Snakke med legen hvordan du kan forhindre utbrudd. Og klart du kan ha sex når du ikke har utbrudd... Slå deg løs, men bruk kondom. Anonymkode: 1b975...1b1 De aller fleste gutter har ikke en kondom liggende når vi skal ha sex, så da blir det som regel litt vanskelig å forklare 😕
Million Skrevet 19. februar 2019 #11 Skrevet 19. februar 2019 3 minutter siden, kattiie skrev: De aller fleste gutter har ikke en kondom liggende når vi skal ha sex, så da blir det som regel litt vanskelig å forklare 😕 Da får du vel passe på å ha det i vesken selv da? Er det så vanskelig? Det er du som har sykdommen, så da bør du jo være ekstra påpasselig. Ser ikke helt problemet. Har du vært hos lege og fått medisiner som hindrer/demper utbrudd? 1
Oppgitt78 Skrevet 19. februar 2019 #12 Skrevet 19. februar 2019 4 minutter siden, kattiie skrev: De aller fleste gutter har ikke en kondom liggende når vi skal ha sex, så da blir det som regel litt vanskelig å forklare 😕 Da tar du med deg dine egne, og sier at du foretrekker sikker sex.
kattiie Skrevet 19. februar 2019 Forfatter #13 Skrevet 19. februar 2019 3 timer siden, Million skrev: Da får du vel passe på å ha det i vesken selv da? Er det så vanskelig? Det er du som har sykdommen, så da bør du jo være ekstra påpasselig. Ser ikke helt problemet. Har du vært hos lege og fått medisiner som hindrer/demper utbrudd? Problemet er vel at jeg synes det er flaut / ekkelt og ikke alltid har hatt kondom tilgjengelig. Har havnet i noen ekle situasjoner siden jeg har sagt nei til sex pga herpes uten og kunne forklare 😶 symptomene kan jeg leve med, det jeg synes er helt forferdelig er at jeg kan smitte andre.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #14 Skrevet 19. februar 2019 16 minutter siden, kattiie said: Problemet er vel at jeg synes det er flaut / ekkelt og ikke alltid har hatt kondom tilgjengelig. Har havnet i noen ekle situasjoner siden jeg har sagt nei til sex pga herpes uten og kunne forklare 😶 symptomene kan jeg leve med, det jeg synes er helt forferdelig er at jeg kan smitte andre. Har du testet om du har type 1 eller 2 i underlivet? Har du type 1 der nede kan du ikke smitte 80% av de du har sex med siden 80% har antistoffer mot type 1. Og med kondom og uten utbrudd er det bare 2% smittesjans (dette har jeg lest mye om), i tillegg til at de du har sex med sannsynligvis har det fra før. Anonymkode: 86316...fc7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #15 Skrevet 19. februar 2019 Jeg har herpes munnsår i underlivet, altså type 1. Jeg fikk det etter at eksen slikket meg samtidig som han hadde munnsår 80% har det, jeg har aldri hatt utbrudd annet enn det ene og viruslegen jeg snakket med på sykehuset sa at det er tull at man smitter uten om utbrudd, sjansene for det er mikroskopiske, og han er ekspert på virus. Han sa til meg at jeg bør unngå sex under utbrudd, selv med medisin, og ellers ikke bekymre meg for det. Han sa også at man bør lære å kjenne kroppen for å føle etter utbrudd, og bruke kondom ved mistanke. Når folk har herpes viruset 1 i kroppen så kan du ikke smitte de med din herpes, de har allerede viruset selv. Har du virus 2, kan du smitte, men de vil være mer motstandsdyktige. Fikk beskjed av ham at daglig dose c vitamin og d vitamin er med på å undertrykke viruset og gjør at man kan få sjeldnere utbrudd. Store alvorlige herpesutbrudd har blitt behandlet med ren C-vitamin syre. Google det og se, dette gjelder også herpes type 2. Anonymkode: b4039...3ce 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå