Gå til innhold

Nytten av kongefamile

Er det riktig av oss å beholde monarkiet?  

1. 1. Er det riktig av oss å beholde monarkiet?

• Nei, enkelt og greit.
      15
    • Nei, fordi det bunner i et ondt diktaturisk regime
      2

Fremhevede innlegg

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Jeg hadde ikke noe poeng...ville bare skrive at jeg synes de er en flott familie. :)

Jeg synes Kong Harald ser og høres mindre intelligent ut. Jeg hadde ikke noe poeng...ville bare si at jeg synes han er dum :tunge1:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har ikke noe imot medlemmene av kongefamilien; verken Mette-Marit, Märtha eller Ari. Men jeg ser ikke poenget med en kongefamilie. I mine øyne er det en unyttige institusjon som drar oppmerksomheten fra andre, viktige hendelser og mennesker i verden, som faktisk har gjort seg "fortjent" til omtale og oppmerksomhet. Når det gjelder økonomien og hvor mye kongehuset nyter av statens penger, orker jeg ikke å kommentere, rett og slett fordi jeg ikke vet noe med sikerhet. Men om det er slik at vi betaler for luksuslivet og designerklærne til Mette-Marit, blir det helt feil for meg personlig.

Gjest GreenSky
Skrevet

Nja... Bortsett fra en viss underholdningsverdi, gjør de ikke store nytten, synes nå jeg.

Gjest Anonymous
Skrevet

De gjør tydeligvis nytten som diskusjonsobjekt; bortsett fra kjønnshår og il tider EU er det ingen som blir diskutert mer enn denne familien med tilhørende viderverdigheter.

Det som virkelig er tragisk, er medias fullstendige tanketomhet overfor hele kostebinderiet. Hvodan skal folk kunne fremstå intelligente når de bare får dustete idiotspørsmål fra journalister?

Synes kronprinsessen det var koselig å få en klem av den gamle damen?

Kjente Dronningen varmen fra solen?

Det som plager meg litt, prinsipprepublikaner som jeg av og til er, er at kongefolkene (sånn for å holde Ari utenfor) fremstår mer ærlige, mer konsistente og mer intelligente når de får intervjuere som faktisk tar det de sier på alvor og stille vettuge spørsmål basert på dette. Dét man vanligvis kaller en dialog, med andre ord.

Skremmende når sånt rokker ved fordommene mine, i hvert fall mot blondiner fra sør.

:sjarmor:

Skrevet

.. aner vi en liten antydning til lokalpatriotisme her... : :wink:

Gjest sexysadie
Skrevet

Jeg ser ikke helt nytten av MM og co.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...