Gå til innhold

Nytten av kongefamile

Er det riktig av oss å beholde monarkiet?  

1. 1. Er det riktig av oss å beholde monarkiet?

• Nei, enkelt og greit.
      15
    • Nei, fordi det bunner i et ondt diktaturisk regime
      2

Anbefalte innlegg

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Personlig synes jeg det er noe som tilhører et annet århundre. Gufs fra fortiden, og som har røtter i et ondt, feudalsk regime som har tatt livet av mange uskyldige.

Videoannonse
Annonse
Gjest Aurélie
Skrevet

Du kunne i det minste ha kommet med et alternativ for oss emosjonelle sjeler som finner glede i å bivåne diverse royale happenings i media. :wink:

Gjest Seleena
Skrevet

Stiller meg egentleg litt nøytral i denne saka eg ;)

Eg syntes dei gjer mykje positivt, men dei kunne brukt litt mindre pengar. Foreks skjorta til MM kosta 10 000..

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Du kunne i det minste ha kommet med et alternativ for oss emosjonelle sjeler som finner glede i å bivåne diverse royale happenings i media.  :wink:

Å..Beklager, det glemte jeg gitt.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Jeg stemte nei jeg :sjarmor:

Vil bare påpeke at jeg er imot monarki jeg også, om det skulle være noe tvil.

Skrevet

Det er jo litt sånn søtt gammeldags å fremdeles ha monarki, så kongen og dronningen er gode å ha for å sende utenlands for å skape PR for Norge :)

De har veldig liten formell makt, så jeg synes vi skal beholde dem p.g.a reklameeffekten.

Skrevet

Likte svaralternativene, men synes du manglet "Nei, ansett billigere snorklippere". I mangel av noe bedre stemte jeg alt. 2

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Likte svaralternativene' date=' men synes du manglet "Nei, ansett billigere snorklippere". I mangel av noe bedre stemte jeg alt. 2[/quote']

:ler:

Ser dessverre ikke ut som jeg kan bytte på svaralternativene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ser ingen grunn til det!!!! Hva gjør dem da? de sier a de sliter med å representere Norge,men herregud...

Fly rundt og ete kanapeer og nippe i glassene? Fly rundt å kjøpe klær i hundretusenkronersklassen?

hadde sett mer opp til de om de har tatt seg en verdig jobb.

• 3 uker senere...
Gjest Daniella_
Skrevet
Du kunne i det minste ha kommet med et alternativ for oss emosjonelle sjeler som finner glede i å bivåne diverse royale happenings i media. :wink:

:Nikke:

Skrevet

personlig har jeg ikke så mye til overs for kongefamilien. greit at de skal presentere norge - men da synes faktisk befolkningen skulle få bestemt dette!

Jeg har også diskutert med andre i familien min, som liker kongefamilien. Spesielt dette med at kongefamilien bruker millioner til å pusse opp f.eks slottet, hytter, og andre hus de har. Men bruker de sine egne penger?! Det kan ikke være mange ihvertfall...så hvem er det som betaler for gull og glitter i kongehuset?! Svaret sier vel seg selv...

Gjest SumoBryter
Skrevet
Personlig synes jeg det er noe som tilhører et annet århundre. Gufs fra fortiden' date=' og som har røtter i et ondt, feudalsk regime som har tatt livet av mange uskyldige.[/quote']

:Nikke:

Jeg hater også monarkiet.

Men en bra diktator det er jeg helt for, hvis diktatoren var Gud eller Jesus :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg syntes det blir for idealistisk å avfeie det monarkiet som er nå. Det fungerer fint(Ikke det at jeg vet all verdens om politikk, men jeg syntes kampen mot det har blitt for idealistisk. Som mange andre dårlige, drastige forandringer har vært før i tiden). Heller en naturlig overgang, når det eventuelt blr noe av.

Gjest kenneth
Skrevet

Hver gang en kongelig fysakk eller fysakinne blir intervjuet, blir jeg oppriktig flau. "Ja, synes kronprinsen det er fint i Bergen?". Totalt hjernedøde spørsmål med krypende og underdanig tone som gjør det hele til en så pinling affære at jeg vrir meg i sofaen. Huff, det blir for dumt.

Tråden nevnte vel "nytte". Skulle likt å høre noen velbegrunnede nytteeffekter, det må jeg si. De som har nytte av kongefamilien må da leve et litt fattig liv? (Da ignorerer jeg de som faktisk er så gamle at de opplevde krigen og kongens rolle da).

Skrevet

Jeg for min del synes vi har en flott kongefamilie. :)

Gjest kenneth
Skrevet
Jeg for min del synes vi har en flott kongefamilie.  :)

Det er mange andre flotte familier rundt omkring i Norges land også, så jeg tar ikke helt poenget...

Skrevet

Det er mange andre flotte familier rundt omkring i Norges land også, så jeg tar ikke helt poenget...

Jeg hadde ikke noe poeng...ville bare skrive at jeg synes de er en flott familie. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...