Gå til innhold

Noen som har matt sort kjøkken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst å få lakkert vårt gamle eikekjøkken i en matt, sort lakk. Vil dette bli fort flekkete tror dere? I forhold til høyglans?

Anonymkode: e6326...838

Skrevet

søsteren min har gjort det og det ser ganske bra ut. Jeg har selv kjøkken i høyglans og det blir flekkete med en gang. Kjøkkenet mitt er ikke sort men må vaske frontene flere ganger i uken. 

Anonymkode: 1dc96...597

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk fra hvit høyglans til matt sort, og jeg elsker det! Har ikke angret et sekund! Jeg synes ikke det blir mere flekker på det matte sorte enn på det hvite i høyglans. Heller mindre :) 

Anonymkode: 115f3...249

• Liker 1
Skrevet

Takker for innspill! 😊 Så godt å høre at det ikke var som jeg fryktet 😊👏

ts

Anonymkode: e6326...838

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også lyst å male eikefrontene mine svarte, men kjøkkenet ligger ikke ved en naturlig lyskilde, så jeg er redd det skal bli mørkt. Har en typisk "moderne" avlang leilighet med alt av vinduer på én vegg. Kjøkkenet ligger i andre enden av rommet. Tror dere at det blir dystert? 

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Fju skrev:

Jeg har også lyst å male eikefrontene mine svarte, men kjøkkenet ligger ikke ved en naturlig lyskilde, så jeg er redd det skal bli mørkt. Har en typisk "moderne" avlang leilighet med alt av vinduer på én vegg. Kjøkkenet ligger i andre enden av rommet. Tror dere at det blir dystert? 

Det er ikke bare naturlig lys som bestemmer, men hva slags gulv dere har og hvilken farge på tak, vegger/fliser.  Ikke minst hva slags benkeplate.  Dersom du har åpen løsning og lys farge i stue, kan det bli veldig flott å male kjøkkenet sort.  Anbefaler Jotuns "Dempet sort" i matt.  Da blir fargen gråsort  og elegant. Ikke blank og "skremmende". 

Har du tradisjonelle, brune eikefronter hadde jeg satt i gang i morgen den dag! :)

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, Zienna skrev:

Det er ikke bare naturlig lys som bestemmer, men hva slags gulv dere har og hvilken farge på tak, vegger/fliser.  Ikke minst hva slags benkeplate.  Dersom du har åpen løsning og lys farge i stue, kan det bli veldig flott å male kjøkkenet sort.  Anbefaler Jotuns "Dempet sort" i matt.  Da blir fargen gråsort  og elegant. Ikke blank og "skremmende". 

Har du tradisjonelle, brune eikefronter hadde jeg satt i gang i morgen den dag! :)

Hvilken benkeplate tror du vil passe? :)

Skrevet
På ‎16‎.‎02‎.‎2019 den 8.09, Fju skrev:

Hvilken benkeplate tror du vil passe? :)

Det spørs hvilken  stil du har.  Har du en lys og skandinavisk stil i stuen og på møbler, vil det gjerne passe med hvit benkeplate.  Har du det litt røffere kan betong (finnes i laminat) passe. 

Vi har matt, sort kjøkken i shakerstil (litt enklere enn landkjøkken), og har benkeplate i oljet eik og håndtak i messing.  Det passer hos oss fordi vi har åpne hyller i gammelt tre på vegg og ellers har mye keramikk, terracotta og tre (fjøler o.l.).  

På pinterest.com får du mange ideer.  Anbefales :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke matt sort, men jeg har matt grått, og synes dette veldig fort blir stygt og flekkete. Synd, for kjøkkenet er veldig lekkert.

Anonymkode: 8c6c6...e77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...