Gå til innhold

Drops eskimo....hvorfor så billig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er dropsgarnet såååå billig i forhold til Sandnes garn?

Anonymkode: b7576...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det laget av og hvor er det produsert i forhold til det andre, og hvor mye garn (antall meter og vekt) er det pr bunt i forhold til hverandre? Sånne ting avgjør jo pris. Kvalitet også.

Anonymkode: c7e07...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedgrunnen til at garn fra Drops er så billige er at de produserer i helt andre kvanta enn de andre norske produsentene. Drops selges i hele verden, de produserer/kjøper MYE garn! Større mengder = lavere priser hos leverandørene. De har helt sikkert andre triks også, f.eks. klarer de alltid å få flere meter per gram og jeg mistenker at de strekker garnet mer og derfor oppleves f.eks at garnet er tynnere enn tilsvarende fra konkurrentene. Vet ikke om det stemmer, det er nå bare min teori. 

Anonymkode: ae81b...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hovedgrunnen til at garn fra Drops er så billige er at de produserer i helt andre kvanta enn de andre norske produsentene. Drops selges i hele verden, de produserer/kjøper MYE garn! Større mengder = lavere priser hos leverandørene. De har helt sikkert andre triks også, f.eks. klarer de alltid å få flere meter per gram og jeg mistenker at de strekker garnet mer og derfor oppleves f.eks at garnet er tynnere enn tilsvarende fra konkurrentene. Vet ikke om det stemmer, det er nå bare min teori. 

Anonymkode: ae81b...1ae

Ts her.... Takk for svar:)

Anonymkode: b7576...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.2.2019 den 18.01, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dropsgarnet såååå billig i forhold til Sandnes garn?

Anonymkode: b7576...459

Forskjellene ligger i hvilken fibre på dyret de bruker, altså ullkvaliteten, produksjon og frem til salgsleddet. 

Det blir som å sammenligne Cubus eller HM med Match og dyrere kleskjeder. Du får det du betaler for. 

Anonymkode: 7be81...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.2.2019 den 19.04, AnonymBruker skrev:

Hovedgrunnen til at garn fra Drops er så billige er at de produserer i helt andre kvanta enn de andre norske produsentene. Drops selges i hele verden, de produserer/kjøper MYE garn! Større mengder = lavere priser hos leverandørene. De har helt sikkert andre triks også, f.eks. klarer de alltid å få flere meter per gram og jeg mistenker at de strekker garnet mer og derfor oppleves f.eks at garnet er tynnere enn tilsvarende fra konkurrentene. Vet ikke om det stemmer, det er nå bare min teori. 

Anonymkode: ae81b...1ae

Garn av så korte fibre som Drops bruker kan ikke strekkes til flere meter. 

Jeg har heller ikke sett noen sammenligning av antall meter mellom Drops og andre produsenter 50 gram er liksom 50 gram garn uansett. Men er garnet tynnere så blir jo 50 gram flere meter enn på et tykt spunnet garn. 

Spørsmålet er jo også hvordan farging og ullbehandling finner sted. 

Anonymkode: 7be81...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...