Gå til innhold

Kallax som tv benk ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe en tv benk, men finner egentlig ikke noen jeg liker så godt. Har en del Kallax i hvitbeiset eik, og lurte på om noen har brukt en kallax hylle på langs, med ben under, som tv benk https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00275848/#/40324516 . Tenkte å supplere med f eks https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00275848/#/40324516 . 

Anonymkode: d94ae...7bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke den, men tror det kan bli fint! Men jeg ville satt på en tynn spon/'papp'-plate på baksiden slik at du skjuler ledninger. Disse er lette å lage hull i der du trenger det. Fås kjøpt på byggevarebutikker. 

Skrevet

Vi har det og den fungerer utmerket! Plass til mye i hyllene, og vi har satt på en tynn hvit plate bak og skåret hull til ledninger, som brukeren over meg foreslår 🙂

Anonymkode: df25d...726

Skrevet

Bare vær obs på at Kallax er laget av "luft" og har elendig festeevne for skruer etc. Med andre ord blir den fort ustabil på bein, den vil ikke tåle å bli skubbet noe særlig f.eks. 

Anonymkode: 87fd7...251

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare vær obs på at Kallax er laget av "luft" og har elendig festeevne for skruer etc. Med andre ord blir den fort ustabil på bein, den vil ikke tåle å bli skubbet noe særlig f.eks. 

Anonymkode: 87fd7...251

Ikea har noen hjul beregnet på Kallax. Så kanskje jeg kunne brukt de. Noen ganger er det greit å flytte på TV´n slik at alle kan se bedre (ihvertfall i min stue).

Anonymkode: d94ae...7bc

Skrevet

Jeg har en slik med to rader som hylle på stuen, med bein i hvert hjørne. Har to kasser som hører til med rot i, ellers nips. 

Den ble helt salrygget og holdt på å ramle fra hverandre, jeg måtte sette ekstra bein på den på midten. 

Anonymkode: b0d43...767

Skrevet

jeg prøvde nå å google «ikea kallax hack tv stand» og mange fine bilder! for inspirasjon til deg. :) Ser bra ut. 

Anonymkode: 269c6...3e7

Skrevet

Dette er min Kallax. Fungerer fint.

tvbenk.jpg

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...