Gå til innhold

Kokainbruk i samfunnet ,normalt blant finansfolk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

«Trodde halve finansbransjen drev med slikt jeg🙄 »

«Jeg tror ca halve finansbransjen driver med kokain, så sjefen din er kanskje en av dem.» 

Tatt fra den andre kokaintråden. Noen finansfolk som kan bekrefte avkrefte dette. 

Jeg er en kjedelig fyr og i min omgangskrets er det ikke vanlig med kokain. Flere venner har drevet med hasj, men jeg har ikke det. Ser ikke ned på folk som driver med dop, men bare lurer på om dette med finansfolk stemmer. Jeg vet at det er mange som driver med dop, men på jobb?

Anonymkode: e81ee...a2b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke med den bransjen, men har fått inntrykket av at det er ganske vanlig, jevnt over. 

Skrevet

Det er dyrt å opprettholde et kokainmisbruk så det er lettere for de med godtlønnede yrker å bruke. Andre må selge for å få råd til å bruke og da utsetter de seg plutselig for større straffekonsekvenser også, noe de som allerede har god råd ikke trenger og derfor er det lavere terskel for de å bruke også. Generelt vil svaret på spørsmålet ditt bli ja , men kokain er vanlig også blandt normaltlønnede og fattige, bare at de må selge for å finansiere bruket sitt. Det er et sterkt avhengighetsskapende rusmiddel som gjør en våken og full av selvsikkerhet, noe mange mangler i dagens samfunn med mye press så derfor havner mange i kokainbuk for å føle seg "normal". Det ødelegger hjernens nevroner og struktur og det tar over et år før hjernen fungerer normalt igjen etter man har slutta og kommet seg ut fra misbruket , man blir ustabil, produserer mindre serotonin og mer adrenalin. Vekselvis depresjon og aggresjon er vanlige symptomer så for å unngå det må man ta en dose til og en dose til.

Hold dere unna det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...