Gå til innhold

Er det bare kvinner som har høydekrav?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selv er jeg er ganske høy kvinne på rundt 1.84, og sliter jo ofte med å finne en høyere mann. De fleste blir omtrent rundt samme høyde eller lavere. Så for å si det slik skulle jeg hatt et høydekrav til menn på 1.85 hadde jeg fått betraktelig mye mindre å velge mellom... Jeg synes ofte det er skummelt å fortelle menn på tinder og andre datingapper hvor høy jeg egentlig er fordi jeg føler det har en stor ting å si... Men blir ofte overasket ovet hvor mange som fortsatt vil snakke. Jeg opplever selv hvis jeg er ute og drikker så får jeg mye oppmerksomhet fra menn uansett om jeg er så høy som jeg er. Kan det være at jeg bare er heldig med utseendet og ser pen ut for dem?

Men uansett i dag kom jeg over noen artikler på facebook om kvinner og deres høydekrav til menn. Mange av de hadde høydekrav på 1.80, selv om disse kvinnene kanskje er 1.60 eller mye lavere enn meg... 

Så er det slik at kvinner bryr seg mer om høyde enn menn? Jeg skal være ærlig og si at jeg foretrekker såklart en mann som er høyere enn meg, men er han noen cm lavere dumper jeg han ikke. Men 1.70 f.eks hadde vært for lavt for meg..

Anonymkode: 9798d...bc3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv er jeg er ganske høy kvinne på rundt 1.84, og sliter jo ofte med å finne en høyere mann. De fleste blir omtrent rundt samme høyde eller lavere. Så for å si det slik skulle jeg hatt et høydekrav til menn på 1.85 hadde jeg fått betraktelig mye mindre å velge mellom... Jeg synes ofte det er skummelt å fortelle menn på tinder og andre datingapper hvor høy jeg egentlig er fordi jeg føler det har en stor ting å si... Men blir ofte overasket ovet hvor mange som fortsatt vil snakke. Jeg opplever selv hvis jeg er ute og drikker så får jeg mye oppmerksomhet fra menn uansett om jeg er så høy som jeg er. Kan det være at jeg bare er heldig med utseendet og ser pen ut for dem?

Men uansett i dag kom jeg over noen artikler på facebook om kvinner og deres høydekrav til menn. Mange av de hadde høydekrav på 1.80, selv om disse kvinnene kanskje er 1.60 eller mye lavere enn meg... 

Så er det slik at kvinner bryr seg mer om høyde enn menn? Jeg skal være ærlig og si at jeg foretrekker såklart en mann som er høyere enn meg, men er han noen cm lavere dumper jeg han ikke. Men 1.70 f.eks hadde vært for lavt for meg..

Anonymkode: 9798d...bc3

Genereøt sett, ja.

• Liker 3
Skrevet

Personlig kjenner jeg ingen kvinner som bryr seg om hvor høy en mann er, men jeg hører jo jevnlig om disse kvinnene så de finnes sikkert. Akkurat som det finnes menn som bryr seg om det. Jeg er 1,71 høy og har flere ganger fått beskjed av menn om at jeg er for høy til å være pen. Ikke at jeg har bedt disse mennene om noen vurdering  overhode, men de har nå følt for å dele meningene sine likevel... 

Anonymkode: f0f29...e42

• Liker 10
Skrevet

Høyde betyr noe i det totale bildet. Har dame så høydevurderinger er ikke aktuelt lenger for meg. Er fornøyd med hennes 1,70. Men i en drømmeverden synes jeg lave kvinner rundt 1,60 er idealet. 

mann

Anonymkode: b5f46...93c

• Liker 2
Skrevet

De aller fleste menn vil vel ha en partner som er lavere enn dem selv. Så kvinner og menn er nok ikke så ulike når det gjelder "høydekrav".

Anonymkode: d434e...88b

• Liker 4
Skrevet

Er ganske lav selv (under 160) og digger høye menn:wow: Vanskelig å finne en mann som er lavere enn meg så det problemet har jeg ikke. Den høyden jeg liker best på menn er 180-195.

Anonymkode: 053f2...cd9

• Liker 3
Skrevet

Kjæresten min er et par cm lavere enn meg, og det plager ingen av oss. Nå er jeg bare 178 da, men jeg har blitt sjekket opp av menn som er hodet lavere enn meg også. 

Anonymkode: 26e4f...166

• Liker 1
Skrevet

Har fått høre flere ganger at jeg er for høy. Jeg er dame på 173. 

Men de liker det de ser, lange bein og tynn. De ønsker sex. Men jeg er for høy for forhold :sprettoy:

Anonymkode: f7848...cc4

• Liker 1
Gjest ewzp0xo3hlgove
Skrevet (endret)

Begge kjønn foretrekker at mannen er høyere enn kvinnen. Ifra denne artikkelen;

https://www.psychologytoday.com/us/blog/fulfillment-any-age/201306/why-women-want-tall-men

"  Men were most satisfied with women slightly shorter than them (about 3 in.), but women were most satisfied when they were much shorter than their male partners (about 8 in.). "

Her vil menn foretrekke kvinner som er ca 8 cm kortere, mens kvinner vil ha menn som er ca 20 cm høyere.

Endret av ewzp0xo3hlgove
Skrevet

Jeg knuller alle høyder sålenge du er pen og slank nok. Utover det tenner lave damer meg mer, gjerne de som er 155-165 men ser høye ut fordi de er slanke...

Anonymkode: 59529...221

Skrevet (endret)

Tja, det blir nok mer synlig siden det ikke er så mange kvinner som er høyere enn menn, men jeg tror mange menn er like opptatt av det i den grad at de ikke ønsker kvinner som er høyere enn dem selv.

Jeg er selv over 180 og har alltid skrevet det på profiler på nettdatingsider eller apper, men jeg bryr meg ikke om hans høyde noe særlig så lenge han ikke blir usikker av å være med en dame som er høyere enn seg selv.

Jeg avviser ikke en bra fyr selv om han er litt lavere enn meg. Om jeg skulle ha hatt slike latterlige krav(ja, synes det er latterlig) som endel lavere enn meg har så hadde jeg hatt et svært begrenset utvalg av menn. Hvis han måtte være minst 10 cm høyere enn meg så hadde det vært bare de på nesten 2 meter jeg kunne gått for :)

Endret av Elaine Marley
Glemte et ord.
  • Liker 5
Skrevet

Jeg synes høye menn er flott å se på, men har aldri hatt noen "krav" til hvilken høyde en kjæreste skal ha. Er 160 selv, og har aldri tenkt over høydekrav før.

• Liker 1
Skrevet

Personleg som mann på 1.90 så er eg mest interessert i høge damer på 1.80 eller meir. Inntrykket mitt er at dei dessverre er veldig populære blant andre menn og. Petite damer er iallefall ikkje mi preferanse.

Men når det er sagt så er ikkje høgde alfa og omega, er andre eigenskapar som kan vege opp for lågare høgde.

Anonymkode: 185e5...dc9

• Liker 5
Skrevet

Jeg er ganske lav og foretrekker menn på sånn 1.70 til1.80 isj (det er ikke sånn at jeg står med målebånd så dette er en ca høyde) fordi jeg føler det passer meg best. Det er ikke det mest avgjørende i en helhet. Men med menn på 1.90 og sånn så føler jeg meg utrolig liten og det gjør meg utilpass. Hater å føle meg som bitteliten ved siden av. 

Men, om jeg skulle møtt en kjempe høy fyr hvor vi bare klaffa noe sinnsykt og det var topp stemning så hadde heller ikke høyden blitt viktig. Så det handler vel kanskje om foretrukne preferanser, og hvor godt man liker noen. 

• Liker 2
Skrevet

Neida, men har også høydekrav, eller skal vi si lavdekrav. Jeg ble dumpet fordi jeg var like lang som han jeg datet. 

Anonymkode: 158ce...670

Skrevet

Vet om en fyr som ser ut som et uvær, aldri klart å holde på jobb, ikke fullført skole, overforbruk av narkotika og går aldri ut uten joggebukse og hettegenser. Men han er 195 og svømmer i dametilbud.

Aldri hørt om en mann som har tillagt en kvinnes høyde noe som helst betydning.

Anonymkode: f0f7a...1a2

Skrevet

Jeg er 162 og ser faktisk på det som en ulempe om mannen er noe særlig høyere enn 185. Da ser jeg jo ut som en dverg, og jeg skjønner ikke hva som er så attraktivt med det. Jeg setter ingen krav til høyde, men jeg blir mer avskrekket enn happy hvis en fyr sier han er 190+.

Anonymkode: e6827...3b3

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lavdekrav. 

Anonymkode: f0e79...67b

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Vet om en fyr som ser ut som et uvær, aldri klart å holde på jobb, ikke fullført skole, overforbruk av narkotika og går aldri ut uten joggebukse og hettegenser. Men han er 195 og svømmer i dametilbud.

Aldri hørt om en mann som har tillagt en kvinnes høyde noe som helst betydning.

Anonymkode: f0f7a...1a2

Jadda, dette tror vi selvfølgelig på.

Anonymkode: d434e...88b

• Liker 8
Skrevet

Jeg er lav, under 160. Har null høydekrav. Hadde jeg vært høyere og det derfor hadde vært menn som var lavere enn meg, så hadde det kanskje vært litt kjipt. Men han behøver ikke å være høyere enn meg, like høy holder. Men igjen, det finnes ikke.

Mannen min er 30 cm høyere enn meg og det er upraktisk. Det hadde holdt lenge med 15 cm. 

Anonymkode: ec444...6dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...