Gå til innhold

Tips til å lykkes på oppkjøring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har stryki før og min andre oppkjøring blir i mars. Jeg skal kjøre opp i Lillestrøm, og mulig Oslo-rute.

Noen tips noen vil dele med meg? Føler på en måte jeg har gjort alt jeg bør gjøre og har øvelseskjørt i tre år før min første oppkjøring, men klarte likevel å stryke. Skal kjøre masse med kjæreste og pappa frem mot min andre oppkjøring. Og hååååååper det klaffer! 

Anonymkode: ae26b...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva strøk du på sist da?

Anonymkode: 6aa21...4b3

Helheten ikke god nok. Mange småfeil.

Anonymkode: ae26b...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du nervøs? Du må prøve å slappe av litt. Det er ikke så lett, men nerver kan virkelig føkke deg i slike situasjoner.

Anonymkode: bac82...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du nervøs? Du må prøve å slappe av litt. Det er ikke så lett, men nerver kan virkelig føkke deg i slike situasjoner.

Anonymkode: bac82...cbb

Det var jo det sensor sa, at pga nervene så gjorde jeg så mye feil. Han sa at selv om du gjør feil så er det ikke nødvendigvis stryk, ikke la det stresse deg til neste gang.

Problemet er at gjør jeg en feil så begynner alle andre feil å hagle.

Anonymkode: ae26b...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde oppkjøring så holdt jeg på å stryke fordi jeg ikke så ofte nok i speilene. Bruk speilene, og vis tydelig til sensor at du holder et øye med trafikken i speilene også. 

Anonymkode: 3eac6...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helheten ikke god nok. Mange småfeil.

Anonymkode: ae26b...5dd

Da er det bare og kjøre masse privat slik at du blir komfortabel med trafikken. Ville kanskje tatt en time en uke før oppkjøringa for noen siste tips fra instruktør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste sliter fordi de er så nervøs at de gjør småfeil, og småfeil er ikke nødvendigvis noen krise, men så er det åssen man responderer på dem, og da blir det gjerne mer småfeil også. Det er ingen som er så farlig i trafikken som de som er redd og usikker. Lat som om sensor ikke er der:)

Anonymkode: 95bd8...22b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å beholde roen og tenk at dette skal du få til. Snakk med sensor i forkant av oppkjøringen, hva gjelder psykiske momenter som kan gjøre turen lettere for deg. Hvis du har mulighet så er det bare å peise på med privat øvelseskjøring, mengdetrening kan gjøre underverker. Du kan også få en oppvarmingstime med kjørelærer rett før du skal kjøre opp. Hvis det gjør det enklere for deg, kan også læreren bli med under oppkjøring. Lykke til!

Anonymkode: dcbf7...100

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :) gjør mitt beste og kjører masse nå, merker stor bedring og føler meg trygg. 

Likevel tenker jeg, tenk hvis jeg aldri består? Hva hvis jeg stryker om og om igjen? Hva om jeg stryker igjen og mister motivasjonen? Fy søren det hadde vært flaut. Har fått masse katastrofetanker i hodet, men prøver å minne meg selv på at det finnes verre saker i verden.

TS

Anonymkode: ae26b...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2019 den 0.55, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen :) gjør mitt beste og kjører masse nå, merker stor bedring og føler meg trygg. 

Likevel tenker jeg, tenk hvis jeg aldri består? Hva hvis jeg stryker om og om igjen? Hva om jeg stryker igjen og mister motivasjonen? Fy søren det hadde vært flaut. Har fått masse katastrofetanker i hodet, men prøver å minne meg selv på at det finnes verre saker i verden.

TS

Anonymkode: ae26b...5dd

Jeg har strøket mange ganger. Fire ganger faktisk. Har følt meg klar de siste tre oppkjøringene, men nervene har tatt overhånd og jeg har bommet veldig. Og ja, det er flaut og det er frustrerende, men det er ikke verdens undergang! Husk på det. Du kommer nok ikke til å stryke så mange ganger som meg, men vit at det er faktisk ikke krise om du gjør det. Det koster penger, det er alt. Det er en fordel å ikke fortelle alle at du skal kjøre opp da, det har jeg erfart 🙂

Anonymkode: 3d8eb...29e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...