Gå til innhold

Hvordan avslutte coop-medlemskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et familiemedlem døde for en del år siden, og siden da har vi prøvd å få avsluttet coop-medlemskapet hans.

Vi har sendt inn uskifteattest, og informasjon om hvor pengene skal overføres, men ingenting skjer.

Jeg har kontaktet den lokale avdelingen, og de sier at de skal ordne det.  Så går det ett år, og så dukker årsmelding opp i posten igjen. Så ringer jeg igjen, ny dokumentasjon sendes inn,gjev tror alt er i orden, men nei...

Jeg har kontaktet Coop sentralt, men de henviser bare til den lokale avdelingen.

Nå gir jeg snart opp, men jeg må gjøre et siste forsøk, men hvordan?

Anonymkode: 11648...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppsigelse av medlemskap i Coop  v/dødsfall

Det er strenge regler på området. 

Vi trenger følgende:

1) Kopi av skifteattesten.
På skifteattesten fremkommer det hvem som er arvinger og hvem som gis fullmakt til å administrere boet. Hvis det er flere arvinger må det vedlegges et eget skriv/skjema der alle arvinger signere på at de gir person iht. skifteattest fullmakt til å administrere boet. Det må vedlegges kopi av legitimasjon av den som gir andre fullmakt.

Anonymkode: 00a08...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oppsigelse av medlemskap i Coop  v/dødsfall

Det er strenge regler på området. 

Vi trenger følgende:

1) Kopi av skifteattesten.
På skifteattesten fremkommer det hvem som er arvinger og hvem som gis fullmakt til å administrere boet. Hvis det er flere arvinger må det vedlegges et eget skriv/skjema der alle arvinger signere på at de gir person iht. skifteattest fullmakt til å administrere boet. Det må vedlegges kopi av legitimasjon av den som gir andre fullmakt.

Anonymkode: 00a08...0de

2) Brev/notat fra administrator av boet som sier hvilken medlemskonto de ønsker sagt opp. Det må også fremkomme hvem pengene skal overføres til (navn og adresse), samt til hvilken bankkonto pengene skal overføres til.

 

3) Kopi av legitimasjon fra administrator av boet. (førerkort eller bankkort.)

Anonymkode: 00a08...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oppsigelse av medlemskap i Coop  v/dødsfall

Det er strenge regler på området. 

Vi trenger følgende:

1) Kopi av skifteattesten.
På skifteattesten fremkommer det hvem som er arvinger og hvem som gis fullmakt til å administrere boet. Hvis det er flere arvinger må det vedlegges et eget skriv/skjema der alle arvinger signere på at de gir person iht. skifteattest fullmakt til å administrere boet. Det må vedlegges kopi av legitimasjon av den som gir andre fullmakt.

Anonymkode: 00a08...0de

Vi har sendt inn uskifteattest opptil flere ganger, men det hjelper visst ikke. :(

 

Anonymkode: 11648...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

2) Brev/notat fra administrator av boet som sier hvilken medlemskonto de ønsker sagt opp. Det må også fremkomme hvem pengene skal overføres til (navn og adresse), samt til hvilken bankkonto pengene skal overføres til.

 

3) Kopi av legitimasjon fra administrator av boet. (førerkort eller bankkort.)

Anonymkode: 00a08...0de

Dette er også sendt inn flere ganger

Anonymkode: 11648...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet jeg ikke, håper noen andre kan hjelpe deg.

Anonymkode: 00a08...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har COOP noen sider på for eksempel Facebook eller lignende?                 

Skriv en åpen kommentar på sidene. Dog uten å utlevere navn eller annen privat informasjon til den døde, eller noen av dere. Bare en generell kommentar av typen: 

Dere har ett familie-medlem som døde for ett par år siden, men det har visst seg fullstendig umulig å avslutte COOp-medlemskapet til denne personen. Dere har allerede forsøkt den og den avdeling både lokalt og sentralt / nasjonalt eller hva det nå var. Hva skal egentlig til for å fikse dette, og avslutte kontoer etter avdøde for godt?      

Dersom noe slikt ikke fungerer, så kan dere jo forsøke å kontakte en lokalavis eller noe. Kanskje tullingene hos COOP får litt mer fart på seg dersom en journalist kontakter dem, sier at han skal skrive om daken, og ber om en kommrntar?  

Anonymkode: 58fdc...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...