Xantippe Skrevet 11. april 2005 #1 Skrevet 11. april 2005 Jeg må ukentlig laste ned excel-filer fra en av våre leverandørers nettside, men får det ikke til. Når jeg laster ned direkte ved å klikke på linken laster den ned en fil med 0 byte, når jeg høyreklikker og laster ned laster den også ned 0 byte. Men fila er jo der og er større enn 0 byte. Slik det er nå må jeg gå inn på av kollegaenes maskin og laste ned og maile til meg selv, og det er ikke særlig praktisk. Poenget er i alle fall at det har noe med en eller annen innstilling hos meg å gjøre. Jeg har lett og lett i alle sikkerhets- og avanserte innstillinger uten å finne noe. Jeg har deaktivert Norton uten at det hjelper. Er det noen som har noen tips? Er ganske sikker på at det har noe med størrelsen på fila og gjøre, for fra samme nettside kan jeg laste mindre excel-filer uten problemer. Føler meg ganske dum som ikke skjønner hvor feilen ligger - Noen smartere damer der ute?
Cronos Skrevet 11. april 2005 #2 Skrevet 11. april 2005 Er noen forvirrede sjeler av det andre kjønnet her inne også... Kan det ha noe med filnavnet å gjøre? Kan det ha noe med stedet du lagrer på å gjøre? Har du lite RAM? Er harddisken din full? Har du prøvd restart? Har du prøvd en annen nettleser?
Xantippe Skrevet 11. april 2005 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2005 Er noen forvirrede sjeler av det andre kjønnet her inne også... - Veldig hyggelig det og Kan det ha noe med filnavnet å gjøre? Nei, det fungerer på andre maskiner Kan det ha noe med stedet du lagrer på å gjøre? Har prøvd både skrivebordet og mine dokumenter Har du lite RAM? Nei, plenty Er harddisken din full? Nei, masse plass igjen Har du prøvd restart? Ja, dette skjer hver uke Har du prøvd en annen nettleser? Nei, men det er et godt forslag. Gjør det nå. Takk for hjelp så langt!
Xantippe Skrevet 11. april 2005 Forfatter #4 Skrevet 11. april 2005 Ok, det funker ikke i IE, Netscape eller Opera. Så da er det neppe nettleseren heller.
Cronos Skrevet 11. april 2005 #5 Skrevet 11. april 2005 Er noen forvirrede sjeler av det andre kjønnet her inne også... - Veldig hyggelig det og Joda.
Xantippe Skrevet 11. april 2005 Forfatter #6 Skrevet 11. april 2005 Prøvde igjen nå med Norton av og til F-disken (USB-nøkkel, har bare C-disk). Ikke noe hell der heller gitt. Det må være en innstilling på filstørrelse et eller annet sted.
Cronos Skrevet 11. april 2005 #7 Skrevet 11. april 2005 Ok. Du kan jo prøve å laste ned en større fil et annet sted, så finner du ut om det har noe med filstørrelse å gjøre (f.eks. en spilldemo). Hvis du er på senere i kveld kan jeg lage en stor (hvor stor skal den være) og legge den ut på nettet.
Xantippe Skrevet 11. april 2005 Forfatter #8 Skrevet 11. april 2005 Du er nå grei da! :dagensrose: Har gått fra jobb nå og tenkte jeg skulle prøve hjemmefra, og jammen har jeg ikke samme problem her. Og her laster jeg jo både det ene og det andre stadig vekk - relativt store ting også. Så det må vel kanskje ligge hos leverandøren vår da. Men det som er så rart er at alle andre på jobb får lastet det uten noe problem overhodet. Og jeg er visst den eneste som klager av alle som laster ned disse filene, også fra andre steder. Kanskje det er fordi det er en excel-fil? Det er jo vanligvis andre ting jeg pleier å laste. Får prøve å legge ut en kjempestor excel-fil på hjemmesiden min fra en annen maskin og se om jeg kan laste ned den. Kan det være noe med hvilken versjon jeg har? Både hjemme og på jobb har jeg nemlig 2003. De andre har eldre utgaver. Men jeg får jo åpna småfilene, så det virker litt rart. Har XP også begge steder, men er pålogget som administrator, så det skulle ikke ha noe å si. Går snart tom for ideer jeg ...
Cronos Skrevet 11. april 2005 #9 Skrevet 11. april 2005 Det kan jo som du sier, være versjonen som skaper problemer (av en eller annen grunn) ettersom de andre jo har andre versjoner. Du må prøve å eliminere en og en feilkilde, og nærme deg deres oppsett. Da legger ikke jeg ut noen excel-fil, ettersom du tester det selv. Jeg regner med at du sjekker filen etter at den er lastet ned med filbehandleren, og ikke bare åpner den blindt i Excel. For hvis ikke vet du jo ikke om det er filen alene eller Excel i seg selv som skaper feilen. Det rareste er jo at du har problemer også hjemme. Det kan kanskje virke som om dine instillinger/programmer skaper problemer (for jeg regner med at du har satt opp maskinen din både på jobb og hjemme på samme måte). Kan jo være noe feil med det (ditt oppsett). Hvis de andre får lastet det, vil jeg tro det ikke er noen feil hos leverandøren. Muligens.
Xantippe Skrevet 12. april 2005 Forfatter #10 Skrevet 12. april 2005 Jeg regner med at du sjekker filen etter at den er lastet ned med filbehandleren, og ikke bare åpner den blindt i Excel. For hvis ikke vet du jo ikke om det er filen alene eller Excel i seg selv som skaper feilen. Skjønner ikke helt hva du mener. Det rareste er jo at du har problemer også hjemme. Det kan kanskje virke som om dine instillinger/programmer skaper problemer (for jeg regner med at du har satt opp maskinen din både på jobb og hjemme på samme måte). Kan jo være noe feil med det (ditt oppsett). Ja det var det som slo meg også, men så har jeg ikke endra så mye i innstillingene heller. Men det er jo en sannsynlig forklaring. Får vel gå gjennom avanserte innstillinger og sikkerhetsinnstillinger punkt for punkt å sammenligne. Men når det er er ulike versjoner er det en jobb som er lettere sagt enn gjort. Hvis de andre får lastet det' date=' vil jeg tro det ikke er noen feil hos leverandøren. Muligens.[/quote'] Nei, det var det ... Nå har lastet jeg en Excelfil fra et annet domene som var tre ganger så stor som den fila leverandøren vanligvis legger ut. Ingen problemer, verken hjemme eller på jobb. Samtidig testet jeg lasting av leverandørfila på husbondens maskin, han har excel 2002, men XP. Urgh!
Cronos Skrevet 12. april 2005 #11 Skrevet 12. april 2005 Skjønner ikke helt hva du mener. Det jeg mente med det, var at jeg håper du sjekker med en filbehandler (f.eks. Explorer) at filen virkelig er 0 bytes FØR du åpner den i Excel (dvs. rett etter at den er ferdig nedlastet). På denne måten vet du om det er feil med nedlastingen eller Excel som skaper feilen. Hvis jeg uttrykker meg forståelig.
Xantippe Skrevet 12. april 2005 Forfatter #12 Skrevet 12. april 2005 Ah, var det det du mente. Ja, det var vel det første jeg sjekka. Filen er 0 byte. Setter veldig pris på alle forslagene du kommer med. Vil fryktelig gjerne få orden på dette. Tilslutt skal du se det er en like opplagt ting.
Cronos Skrevet 13. april 2005 #13 Skrevet 13. april 2005 Har tenkt litt på det, og kommer ikke opp med noen fler forslag. Det eneste jeg kan komme på er at det ligger en ødelagt fil i cachen, som blir lastet ned hver gang (i stedet for den egentlige filen). Men det skulle jo bli fikset når du restarter maskinen. Og så stemmer det ikke med at du bruker andre nettlesere. Så nå har jeg dessverre ikke flere forslag i farten.
Xantippe Skrevet 13. april 2005 Forfatter #14 Skrevet 13. april 2005 Nei, det skjønner jeg godt. Takk for all hjelp uansett
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå