Gå til innhold

Prevansjonsmiddel med minst mulig bivirkninger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tåler plutselig ikke p piller mer.. de tre siste merkene jeg har prøvd har jeg kastet opp av. Gikk på diane for noen år siden og var fornøyd med de, så fikk de av legen nå. Har prøvd å ta de i to dager nå og jeg har kastet opp skikkelig.. så fort jeg prøver å spise noe eller bare drikke litt vann så kommer det opp igjen. Jeg kaster altså opp hele dagen av disse pillene.. (jeg prøvde å ta en to dagers pause og så ta en pille igjen og i de to pause dagene kastet jeg ikke opp så jeg vet at det er p Pilla og ikke andre grunner) jeg vet jo ikke hva det er i de som gjør meg kvalm heller, så er jo skummelt å sette i for eksempel spiral også kanskje jeg blir like kvalm av den? P-stav er heller ikke et alternativ ettersom en av de forrige p pillene jeg ble dårlig av tydegvis har de samme hormonene som p-stav..    

og i tillegg til dette så er jeg livredd for å få bivirkninger som kviser, vektøkning og humørsvingninger! Jeg er allerede lubben, har helt syke humørsvingninger og sliter masse med kviser! Blør som en foss gjør jeg også når jeg har mensen. Så jeg vil jo ikke ha noe prevensjon som forverrer alt dette.. Vet at alle prevansjonsmidler fungerer forskjellig fra person til person men det er kjedelig å måtte prøve absolutt alt også da før jeg finner noe..  er det noen som har noe anbefalinger? Jeg er 22 år og ikke-røyker. 

Anonymkode: 9e554...87e

Skrevet

Her skal det aldri komme noen hormoner i form av prevensjon i kroppen noen gang. Ikke funnet noe jeg tåler. Kobberspiral kan kanskje være noe for deg, men det kan gi økte blødninger da.

Anonymkode: ecadf...d90

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tåler plutselig ikke p piller mer.. de tre siste merkene jeg har prøvd har jeg kastet opp av. Gikk på diane for noen år siden og var fornøyd med de, så fikk de av legen nå. Har prøvd å ta de i to dager nå og jeg har kastet opp skikkelig.. så fort jeg prøver å spise noe eller bare drikke litt vann så kommer det opp igjen. Jeg kaster altså opp hele dagen av disse pillene.. (jeg prøvde å ta en to dagers pause og så ta en pille igjen og i de to pause dagene kastet jeg ikke opp så jeg vet at det er p Pilla og ikke andre grunner) jeg vet jo ikke hva det er i de som gjør meg kvalm heller, så er jo skummelt å sette i for eksempel spiral også kanskje jeg blir like kvalm av den? P-stav er heller ikke et alternativ ettersom en av de forrige p pillene jeg ble dårlig av tydegvis har de samme hormonene som p-stav..    

og i tillegg til dette så er jeg livredd for å få bivirkninger som kviser, vektøkning og humørsvingninger! Jeg er allerede lubben, har helt syke humørsvingninger og sliter masse med kviser! Blør som en foss gjør jeg også når jeg har mensen. Så jeg vil jo ikke ha noe prevensjon som forverrer alt dette.. Vet at alle prevansjonsmidler fungerer forskjellig fra person til person men det er kjedelig å måtte prøve absolutt alt også da før jeg finner noe..  er det noen som har noe anbefalinger? Jeg er 22 år og ikke-røyker. 

Du kan bruke kobberspiral, kondomer, pessar o.l

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte kobberspiral før jeg steriliserte meg. Funket veldig bra for meg.

Anonymkode: 9cdf5...f53

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her skal det aldri komme noen hormoner i form av prevensjon i kroppen noen gang. Ikke funnet noe jeg tåler. Kobberspiral kan kanskje være noe for deg, men det kan gi økte blødninger da.

Hvis blødningene mine øker mer nå så må jeg bruke bleier, blør igjennom grønn Ob på 20 min på det verste - op 

Skrevet

Kanskje p-ring kan fungere?

Anonymkode: 6c24b...f27

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Forundret.. skrev:

Du kan bruke kobberspiral, kondomer, pessar o.l

Kondom synes verken meg eller typen er noe digg.. kobberspiral gir økte blødninger noe jeg allerede sliter med og pressar? Da må vi jo planlegge og styre masse før vi skal ha sex da, blir ikke mye spenning da gitt😂 ikke for å være kresen.....

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje p-ring kan fungere?

Anonymkode: 6c24b...f27

Det har jeg aldri hørt om men skal Google haha

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg aldri hørt om men skal Google haha

Har samme hormon som p-stav og minipille. Gestagen, ikke østrogen.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har samme hormon som p-stav og minipille. Gestagen, ikke østrogen.

Leste litt om det, var noen som skrev at den falt alltid ut når de hadde sex😅😅

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kondom synes verken meg eller typen er noe digg.. kobberspiral gir økte blødninger noe jeg allerede sliter med og pressar? Da må vi jo planlegge og styre masse før vi skal ha sex da, blir ikke mye spenning da gitt😂 ikke for å være kresen.....

Er det så mye mer å velge mellom da?

Skrevet

Gynefix er en kobberspiral som ikke skal gi større blødninger eller menssmerter, men kan være litt vanskelig å finne lege som setter den inn, da den må gjøres under ultralydveiledning tror jeg 

Anonymkode: 5a01e...1c5

Skrevet
18 minutter siden, Forundret.. skrev:

Er det så mye mer å velge mellom da?

Ja?

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gynefix er en kobberspiral som ikke skal gi større blødninger eller menssmerter, men kan være litt vanskelig å finne lege som setter den inn, da den må gjøres under ultralydveiledning tror jeg 

Anonymkode: 5a01e...1c5

Googlet den nå, ser den er hormonfri også så det høres jo helt fantastisk ut, tusen takk for tipset!  - OP

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja?

Trodde det meste av andre ting var med div hormoner, som jeg forsto at du ville styre unna..

Annonse
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruk komdom da vel!  

Anonymkode: eccda...778

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste litt om det, var noen som skrev at den falt alltid ut når de hadde sex😅😅

Det er ikke så farlig. Man kan ta den ut opptil 4 timer av gangen, for så å sette den inn igjen, uten at den mister effekten.

Jeg har ikke funnet noen prevensjon som passer meg. Kondom er kjedelig for resten av livet. Her satser vi på temperaturmåling, app og "kommer det en baby så er det ikke så farlig". 

Skrevet
3 timer siden, Forundret.. skrev:

Trodde det meste av andre ting var med div hormoner, som jeg forsto at du ville styre unna..

Fikk jo tips om kobberspiral her -op

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk komdom da vel!  

Anonymkode: eccda...778

Det er jo ikke noe digg å ha sex med kondom? Skrev det lengre opp her. Kondom er dessuten en av de mest usikre prevansjonene. -op 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...