Gå til innhold

Hva er egentlig norsk kultur for deg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høy tillit blant befolkningen, lite kriminalitet, bunad, 17. mai, maten, folkedans, folkemusikk, feriere på campingplass eller på hytta med utedo og uten innlagt strøm, barn som kan leke med alle ute i gata på tvers av alder, godt naboskap og hjelpsomhet, vi følger normer og regler, hjemmebrent, helgefylla, eventyr, fjelltur, Kvikk Lunsj og Solo, bortoverski og nedoverski, skøyter på innsjøen, idrettsprestasjoner og brunost.

Jeg elsker Norge og selvfølgelig vil jeg bevare norsk kultur!

Anonymkode: 27b35...c75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagsstengte butikker. Par der mannen er to år eldre, to barn med to år i mellom dem, stasjonsvogn (far kjører), hytta. Bunad (æsj). Narkotika er fy-fy, alkohol er selvfølgelig greit. Betale masse skatt og likevel tenke at "ting er gratis i Norge". Jantelov. Dårlig internett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er samisk kultur? Joik og kofte? Skal de ha et eget flagg og nasjonaldag på grunn av det?

Hva er kurdisk kultur? Er det virkelig noe å kreve et eget land for? I så fall hva da?

Hva er norsk kultur? I motsetning til andres kulturer er det noe udefinerbart og ikke verdt å ta vare på.

Anonymkode: 319a0...eaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting jeg liker: fjellet, stølene, setrene, løse kuer,geiter og sauer i fjellet, multer,elgjakt, reinsdyr, julenissen, små bygder, fjord og fjell, camping, brunost, kaviar, sylte med grov sennep, rødbeter, naturen, klimaet på østlandet, Sørlandet om sommeren, alpinanleggene, enkelte dialekter, 

 

Ting jeg ikke liker: 17 mai, pinnekjøtt, kålrotstappe, ribbe, smalahove, klippfisk, rakfisk, lutefisk, sild, flatbrød, grøt, pannekaker, vafler, spekemat, poteter, dugnader, flesk og duppe, folk som blir krenket på andres vegne, 

Anonymkode: 0b645...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosiale normer, tradisjoner (f.eks i høytider), ting som er vanlig å gjøre, mat, politisk system, det meste man kan lage et norsk-meme av.

Mye synes jeg er fint og verdt å bevare, mye burde vært forbedret, og noe fjernet helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sosiale normer, janteloven, oppførselen fra folk som tydelig ikke liker deg ved første øyekast.. ikke noe jeg vil verne om, og er så pisslei at jeg flytter så snart jeg får muligheten. Flau. 

Anonymkode: 1fbe0...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...