Gå til innhold

Flytte til USA fra Norge


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, me 2 stk så ønske å etablere oss i usa. Har lest meg grønn på alt. Men ser de fleste ikje har peiling på så veldig mye når det komme til dette. Vi er 2 stykker med mye penger. Vi 2 tilsammen har 17-20 millioner norske kroner. Det vil se at vi kan få investor visum som vil gjøre slik at vi kan flytte og arbeide der. Det vi ønsker er og kjøpe oss en veletablerte bedrift her. Vi er åpnet for alle mulige ting. Men mest dagligvare / bar. Har også skrotplass for biler vi ønsker.  

 

Noen så har noe tips hvordan vi kan sjekke dette mest mulig ut på egenhånd? Vi skal seffølgelig ta dette videre med advokat,men vi vil fonne de bedriftene som er aktuelle og få advokat til å sjekke opp videre. Dette er drømmen til oss begge 2. Og har vært over lang tid.

 

håper noen kan komme med innspill til hva vi bør tenke på, gjør. Ivistere i?

 

muliges bedre for oss og kjøpe oss inn i et stort firma om det lar seg gjøre?

 

skriker etter hjelp

Anonymkode: b8664...e49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette virker bare så... helt usedvanlig tilforlatelig!

Anonymkode: e645a...ddf

  • Liker 12
Skrevet

Kan dere ikke bare kjøpe en cafe og bar. Stort hus og alt dere vil. 

Anonymkode: 87e94...d2f

Skrevet

Jeg har ingenting i mot selve ideen deres, men jeg personlig hadde aldri i verden valgt å gjøre det på dette tidspunktet. Trump kommer til å kjøre den Amerikanske økonomien rett ad dundas, dere risikerer å miste alt dere investerer. Den politiske situasjonen og polariseringen som har skjedd der borte i løpet av de to siste årene er også grunn nok til å legge dette på is og vente til USA (forhåpentligvis) er kommet litt mer i balanse igjen. Jeg har et Amerikansk vennepar i begynnelsen av tredveårene som undersøker mulighetene for å bosette seg i Norge neste år selv om de må forlate to store familier, jobber, hjem og alt de kjenner nettopp fordi situasjonen begynner å bli så ekstrem som den er. Jeg ville tenkt meg veldig godt om. 

Anonymkode: 91a26...61d

  • Liker 7
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ingenting i mot selve ideen deres, men jeg personlig hadde aldri i verden valgt å gjøre det på dette tidspunktet. Trump kommer til å kjøre den Amerikanske økonomien rett ad dundas, dere risikerer å miste alt dere investerer. Den politiske situasjonen og polariseringen som har skjedd der borte i løpet av de to siste årene er også grunn nok til å legge dette på is og vente til USA (forhåpentligvis) er kommet litt mer i balanse igjen. Jeg har et Amerikansk vennepar i begynnelsen av tredveårene som undersøker mulighetene for å bosette seg i Norge neste år selv om de må forlate to store familier, jobber, hjem og alt de kjenner nettopp fordi situasjonen begynner å bli så ekstrem som den er. Jeg ville tenkt meg veldig godt om. 

Anonymkode: 91a26...61d

Dette!!!! Dette er den absolutt verste tiden å investere så mye penger. Dere bør heller vurdere Australia eventuelt? 

Anonymkode: 4946a...642

  • Liker 7
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingenting i mot selve ideen deres, men jeg personlig hadde aldri i verden valgt å gjøre det på dette tidspunktet. Trump kommer til å kjøre den Amerikanske økonomien rett ad dundas, dere risikerer å miste alt dere investerer. Den politiske situasjonen og polariseringen som har skjedd der borte i løpet av de to siste årene er også grunn nok til å legge dette på is og vente til USA (forhåpentligvis) er kommet litt mer i balanse igjen. Jeg har et Amerikansk vennepar i begynnelsen av tredveårene som undersøker mulighetene for å bosette seg i Norge neste år selv om de må forlate to store familier, jobber, hjem og alt de kjenner nettopp fordi situasjonen begynner å bli så ekstrem som den er. Jeg ville tenkt meg veldig godt om. 

Anonymkode: 91a26...61d

:hoho:   

Har du sett alt for mye på CNN eller TV 2 nå? 

Bladsmørere påstod litt av hvert foran president-valget og innsettelsem av Donald Trump. Det kom til å bli atom-krig mellom USA og Nord-Korea + mellom Iran og USA. I tillrgg til krig mellom Russland og USA. 

I tillegg kom viss nok hele den amerikanske økonomien (og sannsynligvis verdensøkonomien) til å gå fullstensig på tverke, i samme sekund som Trumpen ble innsatt. For ikke å snakke om arbeidsledigheten, og den amerikanske statsgjelden. 

Anonymkode: 8f3ee...ca5

  • Liker 3
Skrevet

Ønsker dere lykke til med prosjektene deres! Kult at dere er mangemillionærer, ikke så ofte man møter på dere. 

Anonymkode: 87e94...d2f

  • Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

:hoho:   

Har du sett alt for mye på CNN eller TV 2 nå? 

Bladsmørere påstod litt av hvert foran president-valget og innsettelsem av Donald Trump. Det kom til å bli atom-krig mellom USA og Nord-Korea + mellom Iran og USA. I tillrgg til krig mellom Russland og USA. 

I tillegg kom viss nok hele den amerikanske økonomien (og sannsynligvis verdensøkonomien) til å gå fullstensig på tverke, i samme sekund som Trumpen ble innsatt. For ikke å snakke om arbeidsledigheten, og den amerikanske statsgjelden. 

Anonymkode: 8f3ee...ca5

Hvordan går det med den Amerikanske statsgjelden??? Seriøst spørsmål....

Anonymkode: 91a26...61d

  • Liker 2
Skrevet

En perifer bekjent av meg solgte nylig alt han hadde skaffet seg der borte, og flyttet hjem igjen til Norge. Han dro bort på special skills/idrettsutøver og investerte masse i det han bedrev og fikk bli på den måten. Men nå dro han hjem igjen. Regner med det var helst pga økonomien, for både han og familien virket som de trivdes ellers. 

En annen jeg kjenner som bor der borte, må jobbe som snekker/handyman og pusser opp hus, da han egentlige virke ikke drar inn nok penger/arbeid. En periode jobbet han offshore ut fra Norge da investeringene hans ikke ga nok avkastning og arbeid til ham selv, 

Tror jeg ville reist bort og orientert meg GODT om foretak til salgs etc, lønnsomhet (kan man snu denne bedriften slik at den blir lønnsom, hvordan skal man gjøre det) før jeg kjøpte noe som helst og begynner med den DYRE prosessen med oppholds og arbeidstillatelse. 

Mener å ha lest at dersom du er statsborger på Malta, er det bare å dure på i USA, og at man kan kjøpe statsborgerskap på Malta for 8.5 millioner. Det var litt for mye for min lommebok :p 

Anonymkode: 90c2c...90d

  • Liker 2
Skrevet (endret)

8E8C3915-7518-4127-B23E-CB485B0D7A4E.thumb.jpeg.320b437b81dc1b4e8a5bd668935c4d3a.jpeg

Sånn sånn ca. 

Endret av Peanut
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

:hoho:   

Har du sett alt for mye på CNN eller TV 2 nå? 

Bladsmørere påstod litt av hvert foran president-valget og innsettelsem av Donald Trump. Det kom til å bli atom-krig mellom USA og Nord-Korea + mellom Iran og USA. I tillrgg til krig mellom Russland og USA. 

I tillegg kom viss nok hele den amerikanske økonomien (og sannsynligvis verdensøkonomien) til å gå fullstensig på tverke, i samme sekund som Trumpen ble innsatt. For ikke å snakke om arbeidsledigheten, og den amerikanske statsgjelden. 

Anonymkode: 8f3ee...ca5

I samme sekund; nei. Men over tid? UTEN TVIL!!! Alle tall viser jo at det går nedover og de siste seks mpnedene, svært så drastisk

Anonymkode: 4946a...642

  • Liker 2
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Hvordan går det med den Amerikanske statsgjelden??? Seriøst spørsmål....

 Anonymkode: 91a26...61d

Er du klar over hvor mye denne statsgjelden økte under Barrack Obama? Så den er vel ikke utelukkende Trump sin skyld. 

Anonymkode: 8f3ee...ca5

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du klar over hvor mye denne statsgjelden økte under Barrack Obama? Så den er vel ikke utelukkende Trump sin skyld. 

Anonymkode: 8f3ee...ca5

Skal du sammenligne noe så må du først og fremst ha et reelt sammenlikningsgrunnlag, det har du ikke her. Obama tiltrådte sitt presidentembete midt under en av Amerikas største finanskriser. Trump hadde et langt bedre og annet utganspunkt og ligger likevel an til å øke statsgjelden omtrent like mye i løpet av sine første fire år som det Obama gjorde i løpet av alle sine år som president samtidig som han hanket inn igjen det totale kaoset som Bush administrasjonen laget. Ta også med i betraktning at det første Trump gjorde da han tiltrådte var å oppheve samtlige lover og regler Obama innførte for å hindre at en ny finanskrise skulle kunne skje så skjønner du relativt raskt hvordan dette kommer til å gå. Dette bør strengt tatt ikke overraske noen dog for de som faktiske tjente fett på krisen i 2008 og som har alt å tjene på en ny er Trump og det dusinet med billionærer han nå har ansatt i det Amerikanske statsapparatet. Hvis du er oppriktig glad i hønene dine, ville du ansatt reven til å passe dem??? 

  • Liker 5
Skrevet

Gjelden til USA er for det meste fra seg selv (fed) og økonomien går så det suser og arbeidsledigheten er rekordlav. Ikke tenk så veldig mye på hva CNN og Fox News sier, det er jo mediene i USA som er polariserende og lite konstruktive i sin mening om Trump. Skal du flytte til USA er nå det beste tidspunkt, du trenger ikke investere mer en 500 000 dollar for å få (investor visum?) og med tanke på at du har 17 millioner er jo dette bare smått.

Så anbefaler jeg deg å flytte til Colorado da det er den beste delstaten i USA pr dags dato å få seg arbeid i med gjennomsnitt lønn på 50 000 i året.

Skrevet

Jeg har ikke så mye kunnskap innvestering, men fetteren til min Amerikanske kjæreste startet opp egen resturant for ca. et år siden. Det gikk ikke så bra, og nå har han solgt hele greia. Det er vel sånn de fleste land, at om du vil ha og styre din egen butikk må du gjøre det gjennom en kjede. 

USA og Norge er ganske forskjellig på mange måter, så det kan være lurt å reise dit for å finne ut hvordan det er og hvor dere ønsker å bo. Jeg bor på vestkysten, rett ved grensen til Canada og her er det ganske stive bolig og leiepriser. 

Anonymkode: f3a07...21f

Skrevet

Synes det høres litt skummelt ut at dere to, som ikke engang klarer å stave ordet "investere", skal slippes løs med 20 millioner i USA....

 

Anonymkode: 46fb7...239

  • Liker 5
Skrevet

Så flott😁 Jekk litt fort i svingen når jeg skrev dette🤪

Anonymkode: b8664...e49

Skrevet
På 14.2.2019 den 19.03, AnonymBruker skrev:

Så flott😁 Jekk litt fort i svingen når jeg skrev dette🤪

Anonymkode: b8664...e49

det er ikke lov å skrive på dialekt på forumet. Hvor gamle er dere, har dere vært i usa før og har dere erfaring innen det å drive en business?

Anonymkode: 4f0c6...a6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...