Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
32 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

De må vel få reise så mye de vil, å ha noe i mot det høres litt ut som misunnelse :)

Flyene ville vel gått uansett, jeg tror uansett ikke hva denne familien gjør vil ha så mye å si for hvordan det går med planeten Jorden :)

Flyene ville gått uansett?!?! Er du seriøs?

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Halle-Palle skrev:

Flyene ville gått uansett?!?! Er du seriøs?

Om de reiste med privatfly forholder det seg selvsagt annerledes, hvis ikke er det lite sannsynlig at avgangene ville blitt kansellerte, hadde det ikke vært for denne familien :)

• Liker 2
Skrevet

Aha..  så lenge noe allerede er produsert, så er det liksom ikke så farlig (les; miljøfiendtlig). 

• Liker 25
Skrevet
4 timer siden, Emilie112 skrev:

Det er ille hvordan denne dama spiller på kropp. På insrastorry hvor hun tar en selfi i bikini og har gapesmil mens der ser ut som hun drar av seg trusa. Altså??

Det som kan være edgy og kult når man er 20 er bare harry når man er småbarnsmor i 30årene. Spesielt når bildene før og etter dette bildet viser barn.

• Liker 28
Skrevet (endret)
2 timer siden, Tørst skrev:

Kroppen og barna er jo hennes eneste ressurs. Rart at hun ikke drar enda MER på bikiniferie. 

Nå er det snart sommer og da får vi nok se kropp hele tiden. Det er totalt uinteressant og overfladisk å være så selvopptatt. Men hun burde slutte å utnytte sine egne barn og heller vise dem mer respekt. 

Endret av Surikatt
  • Liker 25
Skrevet (endret)

Enkelte synes å tro at miljøengasjement er ren utopi, kritikk av en bloggerfamilies flybruk er helt fånyttes, «flyet går jo likevel». Miljøengasjement handler om å påvirke holdinger, holdninger som fører til endrede vaner og endrede vaner fører til at markedet påvirkes. Er det færre som vil reise til GC pga endrede reisevaner, vil selvsagt flyselskapene sette opp færre flyreiser. CBE er en påvirker og hennes flybruk påvirker lesere i negativ retning dersom miljøperspektivet trekkes inn, hvilket det bør etter min mening. CBE.no er en miljøversting og å bruke tannbørster av bambus hjelper ikke på dette renomméet. 

Endret av Firestone
Rettet cc til gc 🥳
  • Liker 43
Skrevet
3 timer siden, Hedersbrukeren skrev:

De må vel få reise så mye de vil, å ha noe i mot det høres litt ut som misunnelse :)

Flyene ville vel gått uansett, jeg tror uansett ikke hva denne familien gjør vil ha så mye å si for hvordan det går med planeten Jorden :)

Tror du skal lese deg opp på prinsippet «tilbud og etterspørsel»

• Liker 31
Skrevet
2 minutter siden, Akj skrev:

Tror du skal lese deg opp på prinsippet «tilbud og etterspørsel»

Nå vet jeg ikke hvor mange som var ombord ved disse reisene, men som jeg alt har skrevet er det lite sannsynlig at avgangene ville blitt kansellert utelukkende dersom denne familien ikke hadde reist :)

For øvrig artig at enkelte synes det er så fælt at personer de åpenbart er misunnelige på drar på feriereiser, og bruker bekymring for klodens fremtid som påskudd :)

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 time siden, Firestone skrev:

Enkelte synes å tro at miljøengasjement er ren utopi, kritikk av en bloggerfamilies flybruk er helt fånyttes, «flyet går jo likevel». Miljøengasjement handler om å påvirke holdinger, holdninger som fører til endrede vaner og endrede vaner fører til at markedet påvirkes. Er det færre som vil reise til CC pga endrede reisevaner, vil selvsagt flyselskapene sette opp færre flyreiser. CBE er en påvirker og hennes flybruk påvirker lesere i negativ retning dersom miljøperspektivet trekkes inn, hvilket det bør etter min mening. CBE.no er en miljøversting og å bruke tannbørster av bambus hjelper ikke på dette renomméet. 

Om man engasjerer seg mot bruk av fly til reise, så tror jeg ikke kritikk mot en enkelt familie som reiser på noen ferieturer er rett måte å få gjort noe med problemet på. Virker da mer som et påskudd for å kunne kritisere noen man av en eller annen grunn ikke liker :)

Admdir i firmaet jeg jobber i hadde over 100 jobbreiser med fly i fjor, for eksempel, selv har jeg vel lagt på 10-15 turer, tur/retur i året.

Et par ferieturer er da ingenting og helt betydningsløst i denne sammenhengen. Blir som å være motstander av kjøttspising og kritisere CBE dersom hun hadde lagt ut bilde fra et kjøttmåltid på restaurant. «Tenker hun ikke på klodens fremtid!? Fy skam!» :)

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 4
Skrevet

At hun får 'plass til mer' mat etter en løpetur før frokost, vitner om et usunt forhold til mat, mener jeg. Kan være hun ikke rakk å få med Nutriletten (som vist på 'Bloggerne') når turen kom så overraskende på? 

• Liker 29
Skrevet
På 5.4.2019 den 17.06, Firestone skrev:

I løpet av et drøyt år har de altså vært tre ganger på CC, en gang i USA og en gang i Hellas. Fire ferieturer for de yngste, fem for paret Eriksen. Det kalles et travelt liv. 

(De må kalle det hva de vil, men flyreisene synes jeg ikke noe om mht utslipp.)

Enkelte synes å tro at miljøengasjement er ren utopi, kritikk av en bloggerfamilies flybruk er helt fånyttes, «flyet går jo likevel». Miljøengasjement handler om å påvirke holdinger, holdninger som fører til endrede vaner og endrede vaner fører til at markedet påvirkes. Er det færre som vil reise til CC pga endrede reisevaner, vil selvsagt flyselskapene sette opp færre flyreiser. CBE er en påvirker og hennes flybruk påvirker lesere i negativ retning dersom miljøperspektivet trekkes inn, hvilket det bør etter min mening. CBE.no er en miljøversting og å bruke tannbørster av bambus hjelper ikke på dette renomméet. 

Er CC Gran Canaria (som jeg ville forkortet GC) eller er det noe annet som jeg ikke forstår?

Skrevet
7 minutter siden, Saul skrev:

Er CC Gran Canaria (som jeg ville forkortet GC) eller er det noe annet som jeg ikke forstår?

Jepp, min iPhone vil visst det. ☺️

• Liker 3
Skrevet
39 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Nå vet jeg ikke hvor mange som var ombord ved disse reisene, men som jeg alt har skrevet er det lite sannsynlig at avgangene ville blitt kansellert utelukkende dersom denne familien ikke hadde reist :)

For øvrig artig at enkelte synes det er så fælt at personer de åpenbart er misunnelige på drar på feriereiser, og bruker bekymring for klodens fremtid som påskudd :)

Ikke bruk misunnelse som hersketeknikk i mangel på en bedre forklaring. Bloggeren kjeder seg og må reise bort hele tiden. Det er ikke noe å misunne. 

• Liker 22
Skrevet
36 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Om man engasjerer seg mot bruk av fly til reise, så tror jeg ikke kritikk mot en enkelt familie som reiser på noen ferieturer er rett måte å få gjort noe med problemet på. Virker da mer som et påskudd for å kunne kritisere noen man av en eller annen grunn ikke liker :)

Admdir i firmaet jeg jobber i hadde over 100 jobbreiser med fly i fjor, for eksempel, selv har jeg vel lagt på 10-15 turer, tur/retur i året.

Et par ferieturer er da ingenting og helt betydningsløst i denne sammenhengen. Blir som å være motstander av kjøttspising og kritisere CBE dersom hun hadde lagt ut bilde fra et kjøttmåltid på restaurant. «Tenker hun ikke på klodens fremtid!? Fy skam!» :)

Påskudd? Jeg liker ikke influencere som fronter uetisk forbruk og durer frem uten tanke på klodens fremtid, de har større påvirkning på andre enn du og sjefen din (som forøvrig burde ta lære av andre firmaer som i stor grad har sluttet med flyreiser). CBE-familien er ikke en vanlig familie, de er influencere. Regner også med at dine flyreiser var nødvendige og viktige, en haug feriereiser med fly er ikke det. 

• Liker 16
Skrevet

Påskudd? Jeg liker ikke influencere som fronter uetisk forbruk og durer frem uten tanke på klodens fremtid, de har større påvirkning på andre enn du og sjefen din (som forøvrig burde ta lære av andre firmaer som i stor grad har sluttet med flyreiser). CBE-familien er ikke en vanlig familie, de er influencere. Regner også med at dine flyreiser var nødvendige og viktige, en haug feriereiser med fly er ikke det. 

Er det jobb eller ferie hun reiser på? Det er spørsmålet. Hele familien i arbeid men utad skal det se ut som ferie? 

• Liker 6
Skrevet

I instastoryen sin skriver hun «tanned lines» og «starstrucked».

Får ebola av hvor elendig hun er i engelsk...

• Liker 30
Skrevet

Hvis man først skal trolle må det da være mer overbevisende ting å komme med enn misunnelse på tur til verste turistmaskinen på GC? GC har for al del fine områder og flotte turmuligheter men dit drar jo aldri denne bloggeren. 

Jeg reagerer mest på at bloggeren beskriver episoden på Bloggerne med forrige GC-overraskelsesbesøk som noe fint. Ja hyggelig med gjensyn med familie, men langt langt langt over streken å dele dette øyeblikket med resten av landet. Får grøssninger når bloggeren refererer til dette overtrampet og beskriver det som noe fint. 

• Liker 16
Skrevet
3 timer siden, Hedersbrukeren skrev:

Disse argumentene er så vonde å lese! Hva tenker man med her? Et par ferieturer er så klart ikke betydningsløst. Hva din adm dir gjør vet jeg ikke, men sansynlingvis noe mer betydningsfullt en å blogge, men hxn bør tenke seg om når hxn flyr, du også. 

• Liker 13
Gjest Keikolina
Skrevet

Å så nydelig kropp og barn du har, ja klemt sammen bare noen cm fra hverandre

Skrevet

Blir vel ikke så mye reising og farting på dem de kommende årene når eldste frøkna begynner på skolen til høsten 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...