Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, Cavatina skrev:

Asti har skrevet om kjærligheten til vidunderhårmiddelet Good for me, og nå den nye kjærligheten til Hairlust: https://influencere.wordpress.com/2019/04/04/caroline-berg-eriksen-reklame-for-kosttilskudd/

Dessverre kan jeg av bildene på bloggen ikke se at de retningsstyrte hårmidlene har hatt effekt på hårveksten til frontfiguren i carolinebergeriksen.no, verken etter 1 mnd. på Good for me eller Hairlust. Hadde frontfiguren bare holdt seg til Good for me, kunne hun ha dokumentert effekten etter 10 måneders bruk, istedet annonserer hun for et annet produkt. 

Troverdig? Neppe.

Hun får jo ikke betalt for å fortelle om virkningene etter 10 måneder. LKE har endel ernæringskunnskap, tviler på at privatpersonene spiser pillene, det skjer nok bare i bloggnarrativet. 

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 hours ago, Pust said:

Det stemmer. Men bloggere ser ut til å tro at påstander om virkning, trykket i reklamemateriell de får tilsendt, er det samme som dokumentert virkning.

Sitat fra §3

«Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.»

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-01-09-2

Men kan det ikke være at man mister mindre hår på piller som dette? Det skjer vel så vidt jeg vet når man er gravid, så man føler man får mer hår, men i virkeligheten mister man bare mindre enn vanlig hver dag.. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Jeg stusset faktisk mest på kombinasjonen/formuleringen "levende fossil". Det er jo en selvmotsigelse på to ord. 

Ettersom Caroline titulerer seg/er journalist burde det være en smal sak å skrive både informativt og interessant om kjerringrokk. Den eminente Rolv Hjelmstad (rolv.no) har masse interessant informasjon om planten. (Som forøvrig er gratis, og er super som gryteskrubb.)

Ettertanke; Jeg vet at journalistyrket er forandret, men de journalistene jeg ser opp til er vanvittig gode til å granske emnet de jobber med. De er uendelig nysgjerrige og ydmyke i møte med personer med mye kunnskap, noe jeg personlig forventer av en journalist/skribent. Verken C eller LK fremstår som nysgjerrige eller ydmyke.

Endret av frk.Helene Hare
  • Liker 15
Skrevet

Men har egentlig håret hennes vokst unormalt og imponerende mye den siste tiden? Jeg ser liten forskjell på bildene fra i dag sammelignet med bilder fra et par mnd tilbake? Med tanke på at veksten har "skutt fart" (CBE sine ord) etter at hun begynte på disse vidunderpillene...?

• Liker 16
Skrevet
23 timer siden, sannhet skrev:

Lurer på om det er mange av disse "din kommentar avventer moderasjon" på bloggen til CBE hver uke? Kommentarer som aldri blir publisert. Jeg har ikke kommentert på flere år selv, men er det noen her som stadig føler at de ikke "kommer gjennom" moderasjonen? 

Nei, vil ikke legge igjen noen kommentar der og anbefaler alle å heller ikke gjøre det. Færre lesere og kommentarer er det som vil hjelpe til å bli kvitt denne bloggen. Selvskryt er et veldig usympatisk karaktertrekk. 

• Liker 21
Skrevet

Har knapt sett så høye skuldre på en person som det Caroline har i det nyeste innlegget om kosttilskuddet 😂. Ser så ukomfortabelt ut..

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg må så le av den vanvittige hektiske hverdagen til cbe blir morsommere og morsommere. Også tenker jeg stakkars folk som har så øye arbeidskapasitet og trenger ferie annen hver uke.

ser foresten også på reklamen for dette kosttilskuddet at hun ikke har godkjent kommentaren min, ikke slettet den, men «oversett» den. Spurte bare om hun har dokumentasjon på at pillene virker, tar det som et tegn på at de ikke har denne informasjonen.

Endret av Emilie112
  • Liker 24
Skrevet

Hva er det med folk som ikke fersker å svelge noen skarve tabletter, jeg bare undres? Snakk om å ha et sted å plassere angsten sin... 

• Liker 7
Gjest Lille_Krokodille
Skrevet
32 minutter siden, filifjonka skrev:

Hva er det med folk som ikke fersker å svelge noen skarve tabletter, jeg bare undres? Snakk om å ha et sted å plassere angsten sin... 

Det kan det være mange årsaker til, og det bør vi ikke spekulere i. Det kan hun antageligvis ikke noe for.

Gjest Macimba
Skrevet

På tur igjen, til tross for svært travle dager. 

Så vanskelig det er å like dette overfladiske paret og livet de lever. 

Skrevet

Drar for å overraske foreldrene på sydentur for andre år på rad. Det KAN jo tenkes foreldrene synes det er litt godt å være på ferie alene og?? Eller kanskje det ble vanskelig 😉

• Liker 34
Skrevet
1 minutt siden, Bestemorskogmus skrev:

Drar for å overraske foreldrene på sydentur for andre år på rad. Det KAN jo tenkes foreldrene synes det er litt godt å være på ferie alene og?? Eller kanskje det ble vanskelig 😉

Huff! Jeg vet hvertfall at mine foreldre hadde himlet med øynene om vi kom ramlende med to småunger hver gang de dro på ferie! Nei, egentid og egen ferie unner jeg virkelig foreldrene mine. Barnebarn ser de plenty av ellers i året, pensjonister som de er. 

• Liker 29
Skrevet
2 minutter siden, Viking-girl skrev:

Huff! Jeg vet hvertfall at mine foreldre hadde himlet med øynene om vi kom ramlende med to småunger hver gang de dro på ferie! Nei, egentid og egen ferie unner jeg virkelig foreldrene mine. Barnebarn ser de plenty av ellers i året, pensjonister som de er. 

Jeg hadde ikke likt det om mine foreldre, slektninger eller venner, for den saks skyld, skulle "overraske" min sydentur. Har jeg ikke spurt på forhånd om de vil være med, så kan det faktisk hende jeg vil ha denne tida for meg selv! 

• Liker 32
Skrevet
Akkurat nå, Vipser skrev:

Jeg hadde ikke likt det om mine foreldre, slektninger eller venner, for den saks skyld, skulle "overraske" min sydentur. Har jeg ikke spurt på forhånd om de vil være med, så kan det faktisk hende jeg vil ha denne tida for meg selv! 

Nettopp ! 

• Liker 5
Skrevet

Selv om jeg personlig ikke hadde likt å bli overrasket av for eksempel foreldrene mine når jeg var på ferie, virker hun rimelig "i synk" med sine. Jeg tror helt sikkert at de syns det er kjekt med besøk. Sist gang de overrasket dem sa de vel at de hadde vært der i mange uker allerede (?!) og CBE & co var vel der sammen med dem max en uke. 

• Liker 3
Skrevet

Bare så lite sannsynlig med en slik spontan tur, frua som bare elsker å planlegge til minste detalj. 

• Liker 17
Skrevet
54 minutter siden, Vipser skrev:

Nå svarer CBE i kommentarfeltet at foreldrene hadde spurt om de skulle reise sammen. De fleste kjenner vel foreldrene sine såpass at de vet hva som er innafor eller ikke. Flott at de har sånt forhold med sine at de vet dette blir tatt veldig godt imot. Om foreldrene er borte i uker av gangen så er det klart de setter pris på besøk av familien. Det tror jeg de fleste besteforeldre ville gjort. 

• Liker 10
Skrevet
13 minutter siden, virkelig skrev:

Nå svarer CBE i kommentarfeltet at foreldrene hadde spurt om de skulle reise sammen. De fleste kjenner vel foreldrene sine såpass at de vet hva som er innafor eller ikke. Flott at de har sånt forhold med sine at de vet dette blir tatt veldig godt imot. Om foreldrene er borte i uker av gangen så er det klart de setter pris på besøk av familien. Det tror jeg de fleste besteforeldre ville gjort. 

Jada, er så fint og koselig, atte. Og noe skal man jo blogge om, så det er et flott alternativ til gummibjørner og kunstige poseringer. Gjesp 😴😴

• Liker 19
Skrevet

Igjen vil jeg bare si at det er for meg helt utrolig at noen ønsker å leve av å skrive om og ta bilder av data eller meste hun/de gjør. 

Trumanshow ala 2019.

• Liker 15
Skrevet

De kan dra på tur alt de vill,  men ikke kom med a) travel hverdag. INGEN med en virkelig travel hverdag har muligheten til å dra på en spontan ferietur. 

b) aldri kom med korte «gjør det du kan for miljøet» «alt er bedre en ingen ting ». Denne familien gjør ALT for å være miljøgriser. Det hjelper særdeles lite med el-bil, tannbørster av bambus og kjøtt frie dager når de reiser så mye uten mål og mening. Hadde det nå vært i jobb sammenheng og en viktig jobb som skulle ha blitt gjort.. men det kan de ikke akkurat lyve på seg. 

• Liker 25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...