Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, tranedatter skrev:

DETTE er en veltrent, treningsglad dame. Ikke cbe. Funkygine rett og slett stråler!! Og viser moves som cbe aldri har vært i nærheten av. (bloggen viser også egenvekts øvelser for de som liker dette best)

https://www.funkygine.com/2019/03/31/fra-bootcamp-og-laererjobb-til-i-dag/

(lenk til funkygine)

ps. på Facebook/instagram ser man også hvem som har flest følgere. Det er ikke den forhenværende dronninga av blogging.

Tusen takk for lenke. Jeg har hatt treningstørke, og kikk innom cbe.no for å se om det fins noe å bli inspirert av var temmelig dødfødt av grunner som allerede er nevnt i tråden. Men takk for påminnelsen om Funkygine! Jeg vil veldig gjerne ha håret hennes, men det eneste jeg kan gjøre noe med er kroppen. Jeg vet hva som skal til for den som hun har, så er jeg heldig er fjorårets kropp nesten tilbake med 1/4 av innsatsen hennes. Til jul. Haha!

Men, jeg ble inspirert og det var jo meningen😊

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
8 timer siden, LillaGorilla🐒 skrev:

Fy fader, Jørgine er virkelig helt utrolig vakker- ekte og naturlig og seg selv! Hun er i en helt egen klasse.

Bare synd hun også eksponerer barna.

Ja, hadde ikke Funky eksponert barna hadde jeg med stor glede fulgt treningen hennes. Funky har et blikk, en utstråling og en treningsglede som strømmer ut gjennom skjermen og gjør at jeg har lyst på å rope "Jaaa jeg vil være med". CBE er den rake motsetningen. Stiv, oversminket og overstylet. 

Mulig CBE som privatperson er glad i å trene men i så fall kjedelig hun ikke klarer å formidle denne gleden til publikum. Hverken i tekst eller billeder. Jeg burde være lett å hekte på trening, for jeg elsker å trene og bruker allerede mye tid på det, men alt jeg får med meg av CBE.nos trening er iscenesettelsen av bloggerens kropp og gjentakende intetsigende treningsprogrammer. Kanskje CBE selv blir inspirert av utallige bilder med sin egen rumpe eller mage i fokus men jeg føler liksom jeg har sett det før. 

Så konklusjon. Kjipt for CBE.no de ikke får til inspirerende treningsinnlegg og kjipt for meg at jeg ikke ønsker å følge Funkygines fantastiske treningsinspo pga den massive barneeksponeringen. 

(Og kjipt for alle bloggerbarns rett til privatliv selvfølgelig. Regner med det er underforstår ;) ).

Endret av Inocybe
Presisering
  • Liker 19
Skrevet

Hovedfokuset i CBE sine treningsinnlegg er å vise frem tynn kropp.  Det er bare å ta en titt på de siste bildene. Mistenker redigering. Ser ikke sunt ut. 

• Liker 15
Skrevet (endret)
1 time siden, Surikatt skrev:

Hovedfokuset i CBE sine treningsinnlegg er å vise frem tynn kropp.  Det er bare å ta en titt på de siste bildene. Mistenker redigering. Ser ikke sunt ut. 

Tviler ikke men tør de virkelig det etter det som har vært?

skulle gått an å sjekket de bildene som før.

Endret av Tjukk Norris
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Uavhengig av hva de gjør/ikke gjør av redigering så må det være noe de ønsker å skjule?

Endret av Medici
  • Liker 4
Skrevet
12 timer siden, Emilie112 skrev:

Altså, fruen sier at dette er både inspirerende, motiverende og ikke minst variert! Så da så. Lurer faktisk på om de vil at bloggen skal overleve. De tar ikke i mot noe saklig kritikk, og ikke en gang når de får servert tips på sølvfat. Trening for å ha en sunn kropp har vel egentlig aldri handlet om hvor mange armhevinger du kan ta, men hvor mange armhevinger du blir glad av å ta, ikke hvor langt du løper eller hvor fort, men om du føler mestring og glede mår du er ferdig. Når man bikker 30 synes jeg også man har kommet til et stadie man ikke trenger å ha fokus på kroppsfasong, men hvordan kroppen funker.

Hva mener du egentlig med dette? Utdyp gjerne :) 

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Hva mener du egentlig med dette? Utdyp gjerne :) 

Jeg mener at man bør ha bikket den perioden i livet hvor grunnen til at man trener er for å få flat mage og kløft, men heller ha fokus på en funksjonell kropp og at man trener for å ha god helse. 

• Liker 32
Gjest Macimba
Skrevet

Jeg tror hun er så tynn som bildene viser, og jeg tror ikke de er tuklet med. Hun trener hver dag, og spiser  delvis lavkarbo etter det jeg kan skjønne  

Dette blir bare spekulasjon, men jeg tror at litt av hovedmålet for hennes trening er for å være syltynn, ikke bare for å holde seg i form.

Skrevet
25 minutter siden, Emilie112 skrev:

Jeg mener at man bør ha bikket den perioden i livet hvor grunnen til at man trener er for å få flat mage og kløft, men heller ha fokus på en funksjonell kropp og at man trener for å ha god helse. 

Jeg synes ikke det er noe galt i å være forfengelig selv om man har passert 30. Selv er jeg i slutten av 30-åra og jeg trener av mange grunner, men hovedsakelig fordi jeg vil ha flat mage og spretten rumpe :) Det må da være greit å ønske seg en slank og veltrent kropp av utseendemessige årsaker selv om man ikke er 20 lenger! 

• Liker 10
Skrevet
7 minutter siden, Tørst skrev:

Grunnen til at jeg ikke blir inspirert av cbe og netfit, er at hun aldri kan vise til noen skikkelige resultater. Annet enn en flott kropp, for all del. Men hun ser pinglete ut som ikke kan ta skikkelige pushups og pullups, og løpsresultatene hennes er helt begredelige med tanke på hvor mye hun løper. Hun slår på stortromma og hevder hun skal ditt og datt, sykle Norge på langs, løpe maraton osv, men trekker seg. Samtidig som treninga hennes for det meste er posering, sløve blikk ut i horisonten og gapesmil, og fokus på tynn midje uten fett. Nå følger ikke jeg funkygine så veldig, men har sett henne på bloggerne og litt ellers. Hun har ikke bare en helt rå kropp, men hun får til tøffe triks med den, turner og spinner rundt, løfter og hopper og spretter og man SER at hun er sterk og tøff. I tillegg har hun en helt vanvittig utstråling og energi. Man ser at hun MENER det, har peiling, og klarer å. inspirere andre til å prøve. 

CBE bør gjøre noe med hele opplegget sitt, og få noen beviselige resultater det er verdt å bli inspirert av. Løp enten veldog fort eller veldig langt (helst begge deler, hehe), løft tungt og mye, gjør noen kule triks (spagaten er litt kult da, hva med å. videreutvikle turninga litt?), sykle Norge på langs eller tvers, lær deg butterfly og vis oss eller noe. Bare hva som helst. Så skal du se vi blir inspirert...

Hun er bare middelmådig i all treninga, det er verken eple eller pære liksom. Alt hun tilsynelatende tror hun kan ispirere oss med, er å trene på mølla i kjelleren kl 6.30 og posere med synlige ribbein som stikker ut. Uinspirerende. 

Funkygine er utrolig mye mer inspirerende. Har skjønt at Caroline ikke trener noe særlig styrke, hun skrev vel et sted at det heller ikke var fokuset. Men styrketrening er det kvinner trenger mest av når vi runder 30år. Skjønner at ikke vekttrening er for alle og mulig Caroline heller ikke har en kropp som bygger så mye muskler. Skulle bare ønske hun kunne gå ut av komfortsonen når det gjaldt trening og virkelig inspirere. Var innom bloggen for første gang på flere mnd idag og reagerte med en gang på kroppsfokuset. Bilde av fruen sittende i en merkelig stilling med rompa til værs i gjennomsiktig treningstights med g-strengen godt synlig. Det var noe annet rart med bildet også, proposjonene.. Har hun tatt rompefillers eller fylt treningsbuksen med pads tenkte jeg. Regner med det er redigert. Blir flau på hennes vegne, synes hele treningsfokuset mister seriøsiteten med slike bilder. 

• Liker 27
Skrevet (endret)
11 timer siden, Tørst skrev:

Grunnen til at jeg ikke blir inspirert av cbe og netfit, er at hun aldri kan vise til noen skikkelige resultater. Annet enn en flott kropp, for all del. Men hun ser pinglete ut som ikke kan ta skikkelige pushups og pullups, og løpsresultatene hennes er helt begredelige med tanke på hvor mye hun løper. Hun slår på stortromma og hevder hun skal ditt og datt, sykle Norge på langs, løpe maraton osv, men trekker seg. Samtidig som treninga hennes for det meste er posering, sløve blikk ut i horisonten og gapesmil, og fokus på tynn midje uten fett. Nå følger ikke jeg funkygine så veldig, men har sett henne på bloggerne og litt ellers. Hun har ikke bare en helt rå kropp, men hun får til tøffe triks med den, turner og spinner rundt, løfter og hopper og spretter og man SER at hun er sterk og tøff. I tillegg har hun en helt vanvittig utstråling og energi. Man ser at hun MENER det, har peiling, og klarer å. inspirere andre til å prøve. 

CBE bør gjøre noe med hele opplegget sitt, og få noen beviselige resultater det er verdt å bli inspirert av. Løp enten veldog fort eller veldig langt (helst begge deler, hehe), løft tungt og mye, gjør noen kule triks (spagaten er litt kult da, hva med å. videreutvikle turninga litt?), sykle Norge på langs eller tvers, lær deg butterfly og vis oss eller noe. Bare hva som helst. Så skal du se vi blir inspirert...

Hun er bare middelmådig i all treninga, det er verken eple eller pære liksom. Alt hun tilsynelatende tror hun kan ispirere oss med, er å trene på mølla i kjelleren kl 6.30 og posere med synlige ribbein som stikker ut. Uinspirerende. 

Jeg er så enig i dette! Det finnes ikke inspirerende det hun gjør. Hopper og spretter, tilsynelatende uten mål og mening. Og den ene gangen hun trener ute, så løper hun opp og ned en trapp... For meg er det noe man kun gjør innimellom de fine turene i skogen, bare for å variere. Hvorfor kan hun ikke heller ta med seg mann (og kamera) på en skikkelig løpetur i naturen. Det er masse fine områder i Sarpsborg. Så kan de stoppe og ta fine bilder underveis, av naturen eller av dem selv der vi ser at de er svette og slitne og trener ordentlig. Og så kunne de stoppet innimellom og tatt styrkeøvelser. Det kunne man blitt inspirert av, ikke denne evinnelige repetisjonen av gørrkjedelige øvelser, og 3 km med jogging.

Endret av Hebbbbbe
  • Liker 27
Skrevet
12 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Jeg synes ikke det er noe galt i å være forfengelig selv om man har passert 30. Selv er jeg i slutten av 30-åra og jeg trener av mange grunner, men hovedsakelig fordi jeg vil ha flat mage og spretten rumpe :) Det må da være greit å ønske seg en slank og veltrent kropp av utseendemessige årsaker selv om man ikke er 20 lenger! 

Tror mange skifter fokuset etterhvert som de blir eldre. Ser det på venninnene mine og meg selv. Styrke (vil helst bære mine egne handleposer når jeg runder 80 og benskjørhet går i slekten), god kondisjon, mer energi, stressmestring og bedre psyke er høyere opp på listen enn slankhet. Slankhet blir mer en fin bieffekt. 

• Liker 25
Skrevet (endret)
7 minutter siden, miss spjåk skrev:

Tror mange skifter fokuset etterhvert som de blir eldre. Ser det på venninnene mine og meg selv. Styrke (vil helst bære mine egne handleposer når jeg runder 80 og benskjørhet går i slekten), god kondisjon, mer energi, stressmestring og bedre psyke er høyere opp på listen enn slankhet. Slankhet blir mer en fin bieffekt. 

Enig. Slank og sunn blir man jo når man trener skikkelig uansett. Viktigere å finne trening som gir glede og livslyst, mestring og får deg litt utenfor komfortsona. Hvis man trener kun for utseendets del, tror jeg ikke det funker i lengden, dessverre. Med mindre man er så ekstremt selvopptatt og usikker at det har bikket over i en slags besettelse, da blir treninga manisk og uinspirerende. Hvorfor trene for en grunn som kommer av seg selv hvis man trener riktig uansett, liksom? 

Endret av Tørst
  • Liker 17
Skrevet
1 time siden, miss spjåk skrev:

Absolutt intet galt i fortsatt å være litt forfengelig når man blir eldre slik @Shopgirl2014 skriver (er selv det :nigo: ), men enda mer enig med deg @miss spjåk at fokus forandres med alderen. Utseende blir mindre og mindre viktig for meg og erstattes av et ønske om å bli en av de som er spreke, aktive og sterke som gamle. Uten en kropp som fungerer er det mye moro som ikke blir mulig å gjennomføre. Jeg vil være aktiv med mine framtidige barnebarn. Midjemål er underordnet men som @Tørst og @miss spjåk skriver bare en hyggelig bieffekt av å jobbe mot hovedmålet. 

CBE kan selvfølgelig ha så mye fokus på utseendet sitt som hun ønsker, men jeg tror hun er i utakt med leserne. Lesere som synes tynnhet er alfa omega er gjerne yngre, men disse yngre lesere klarer CBE.no neppe å fenge med de trauste familielivet som resten av bloggen viser. Ikke at det er noe galt i småbarns-hverdagsliv men det fenger nok ikke samme gruppe som hun stiler mot med treningen (utseendefokuset) hennes. 

• Liker 23
Skrevet

Jeg tenker at treningsbildene til CBE mangler dynamikk og bevegelse. Det er mye fokus på at hun skal se bra ut - og det går kanskje ut over den dynamikken man gjerne vil se i action-bilder av trening? Jeg får stort sett min treningsinspo på treningssenteret der jeg er med på klasser og trener flere ganger i uken - men jeg ser jo store forkjsller på treningsbildene av CBE og for eksempel FunkyGine..

Selv om LKE tar fine bilder, synes jeg treningsbildene mangler bevegelse - det blir for mye posering og fokus på at modellen skal se flawless ut - og for lite fart, action, styrke og treningsglede.

Men bevares,  bildene er fine - og frua ER jo flawless på alle bildene.

• Liker 19
Skrevet
14 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg tenker at treningsbildene til CBE mangler dynamikk og bevegelse. Det er mye fokus på at hun skal se bra ut - og det går kanskje ut over den dynamikken man gjerne vil se i action-bilder av trening? Jeg får stort sett min treningsinspo på treningssenteret der jeg er med på klasser og trener flere ganger i uken - men jeg ser jo store forkjsller på treningsbildene av CBE og for eksempel FunkyGine..

Selv om LKE tar fine bilder, synes jeg treningsbildene mangler bevegelse - det blir for mye posering og fokus på at modellen skal se flawless ut - og for lite fart, action, styrke og treningsglede.

Men bevares,  bildene er fine - og frua ER jo flawless på alle bildene.

Jeg kjøper dem ikke. Det bare skurrer. Funkygine derimot, både flawless, og OSER av glede, motivasjon og kvalitet. Jeg ble bedre kjent med henne første gang under Bloggerne, da hun var høygravid med sitt siste barn. Hun begynte å gråte fordi hun følte seg tjukk og fæl, og skulle på treningsleir i Syden. Jeg tenkte aldri at hun var tjukk og fæl, men kjenner selvfølgelig igjen følelsen. Hun fikk ut ungen og viste seg i naturlig mammapositur med pupper og flesk overalt, og SE PÅ HENNE NÅ! Det er neimen ikke lenge siden hun fikk sitt tredje barn, TREDJE barn, og hun ser ut som hun skal være med i en styrkekonkurranse. Helt rått. Veldig inspirerende. 

• Liker 21
Gjest sannhet
Skrevet (endret)

Jørgine er akkurat slik hun viser seg i SoMe. Ingen filter, retusjering, løgn etc. Hun er verken mer eller mindre enn det hun utgir seg for ❤️ 

CBE sin trening har jeg ikke tro på, den blir ihvertfall ikke jeg motivert av. 

Endret av sannhet
Skrevet
25 minutter siden, sannhet skrev:

Jørgine er akkurat slik hun viser seg i SoMe. Ingen filter, retusjering, løgn etc. Hun er verken mer eller mindre❤️ (Eksponeringen av barna er jeg derimot ikke enig i, men hun har heldigvis blitt bedre) 

Og hvis det er likes som teller (og det er det jo i Some-verdenen) - så er Funkygine lysår foran CBE! 

• Liker 15
Skrevet

Nå er det visst noen "bær"/ tabeletter/kosttilskudd eller kall det hva du vil, som det reklameres for på bloggen. Disse "bærene" øker hårveksten og gir deg et fantastisk nydelig hår....

Jadda, like troverdig som gapesmil, silikonpupper og rumpe klint oppi kamera for å fronte en sunn og veltrent kropp.

• Liker 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...