Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 30.3.2019 den 7.23, Sol79 skrev:

Da er det ingen rekvisitt fordi den private fordelen blir for stor.

Du kan ikke kostnadsføre en ukes ferie fordi du er på en messe en dag.

Det er ingen bevis på at de faktisk spiser det, ergo kan det skrives av. 

De kan også skrive av ferier fordi de faktisk bruker ferien til jobb. Jeg er journalist og forfatter, om jeg skriver i et av manusene mine (enten det blir utgitt bok eller ikke) om at hovedpersonen min er i Gran Canaria, kan jeg skrive av den ferien (og alt den innebærer) av på skatten. 

Om det bør komme strengere regler nå som bloggverdenen har tatt helt av? Uten tvil. Klær (joda, de som faktisk må ha enkelte typer plagg på grunn av arbeidet de har, som fiskere, helsepersonell osv bør selvfølgelig kunne skrive det av), frisørbesøk, negletimer osv bør selvfølgelig ikke være lovlig å skrive av på skatten - selv om du skal vise frem håret ditt som en del av jobben din. Jeg jobber i klesbutikk og viser jo håret mitt på jobb, jeg også 😉

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 timer siden, Ninnn skrev:

Hvordan vet vi egentlig om de har fullført eller ikke? Har de sagt noe om det selv? Kanskje de har tatt PT- og ernæringsfysiologutdanning 😮 

last ned.jpeg

Frua liker jo å skryte av ale de har og får (til), så her antar jeg de ikke har fullført.

• Liker 5
Skrevet

Til og med denne tråden dabber av og går på tomgang,  i likhet med bloggen. 

• Liker 19
Gjest loveli
Skrevet

På IG får vi se at LK er sååååå sliten etter en treningsøkt. Hvordan han ble sååååå sliten får vi bare vite om vi logger oss på netfit.no.

Jeg får både gratis tips, mer treningsglede og inspirasjon veldig mange andre steder, så hvorfor betale for det av noen amatører som bare er opptatt av profitt?

Det virker jo helt hinsides å kjøpe dette produktet?? Hvem er målgruppen? Idioter?

Skrevet
5 timer siden, loveli skrev:

På IG får vi se at LK er sååååå sliten etter en treningsøkt. Hvordan han ble sååååå sliten får vi bare vite om vi logger oss på netfit.no.

Jeg får både gratis tips, mer treningsglede og inspirasjon veldig mange andre steder, så hvorfor betale for det av noen amatører som bare er opptatt av profitt?

Det virker jo helt hinsides å kjøpe dette produktet?? Hvem er målgruppen? Idioter?

Ja, de er amatører. Tips: gjør ferdig PT utdannelsen istedet for å stå og posere i reinspikka reklameinnlegg. Det gir ikke meg noen treningsglede. Da tar jeg meg heller en tur i skauen etter jobb. 

• Liker 26
Skrevet

I kommentarfeltet så skriver hun at de hadde photoshot først, deretter trente de trappetrening, også jogget de 3,5km hjem.. 

Med ryggsekker på ryggen der de har drone, fotoapparat og div linser og stativ da eller? Jaja, å løpe med vektbelte er gunstig for ekstra hard cardiotrening, så ryggsekker med utstyr gir sikkert samme effekt. 

Når det er sagt så ville det for meg vært mere inspirerende å se bilder underveis av ekte trening, ikke oppstilte sminka bilder med perfekt hår og matchy matchy treningstøy med blonder og volganger. Sånn som funkygine legger ut. 

• Liker 33
Skrevet (endret)
22 minutter siden, skruf skrev:

I kommentarfeltet så skriver hun at de hadde photoshot først, deretter trente de trappetrening, også jogget de 3,5km hjem.. 

Med ryggsekker på ryggen der de har drone, fotoapparat og div linser og stativ da eller? Jaja, å løpe med vektbelte er gunstig for ekstra hard cardiotrening, så ryggsekker med utstyr gir sikkert samme effekt. 

Når det er sagt så ville det for meg vært mere inspirerende å se bilder underveis av ekte trening, ikke oppstilte sminka bilder med perfekt hår og matchy matchy treningstøy med blonder og volganger. Sånn som funkygine legger ut. 

Fokus skal være treningsglede, ikke hvor mange repetisjoner eller hvor langt man løper for å skryte av seg selv.  Og nåde deg om man kommenterer at treningsinnleggene hennes er ensformige, for det er hun ikke enig i. Det hun vil høre, er hvor kjøpte du klærne og så flink du er. 

Endret av Surikatt
  • Liker 14
Skrevet

Har ikke lest de siste 20 innleggene hennes, ser jeg på Bloglovin, men om jeg skulle klikket på et treningsinnlegg ville det vært dersom jeg ønsket å se rå trening med glade mennesker. I tillegg tips om hvilke treningsklær som er gode til forskjellige aktiviteter, hvordan de holder seg i fasong og etter vask osv. Rett og slett hva som er verdt å investere i. 

• Liker 10
Gjest no. 72
Skrevet (endret)

Jeg tror det er en bom av CBE å satse på trening. Hun liker sikkert å trene, og trener regelmessig, men det er andre bloggere som gjør den delen veldig mye bedre enn hva de selv kommer til å få til. Flere nevner at det ikke er inspirerende fordi det er så oppstilt, og de har ikke given som feks Funkine har. Det er også mange som driver med akkurat trening som hovedområde. Jeg kan ikke se at det skal være et marked for dem der rett og slett. 

Som skrevet av @decker på en av de tidligere sidene savner jeg også en retning for denne bloggen. Kanskje det blir trening som det legges opp til med denne nye siden eller hva det er for noe, men jeg tror ikke det er veien å gå som nevnt. Bloggen er godt innarbeidet, og jeg er helt sikker på at ved å sondere terrenget litt, gjøre noen endringer så kunne det her blitt en skikkelig spennende blogg som faktisk gir inspirasjon. Kanskje den til og med kunne banet vei for noe nytt, slik den en gang gjorde? 

Nå er det bare et stort gjesp dessverre. Og jeg mener dessverre: de er jo flinke, men det har lenge stått stille og hvis de skal leve av dette fremover tror jeg virkelig de må gjøre noe mer enn denne treningssiden. 

Endret av no. 72
Gjest kittkatt
Skrevet

Trening har man funkygine og fitfocus til å drive med og gi inspirasjon. Det jeg har gått inn på CBE sin blogg for å få, er inspirasjon til festbord eller interiør. Jeg elsker at hun er oppstilt, faktisk. I mange av de tilfellene jeg går inn på bloggen så er det for å se nettopp det; hvordan ting kan se picture perfect ut.

Skrevet

Da jeg så instastory i går, og det var en oppsamling & "Har du lest ukens blogginnlegg?" som om jeg liksom hadde gått glipp av noe, da..... Da tenkte jeg at nei, Caroline, nå har vi virkelig for alvor vokst fra hverandre. Kikket såvidt på den utetreninga, der rumpeballer og supersmal midje muligens har hovedfokus. Da tenkte jeg at nå tror jeg faktisk jeg heller vil lese om AR sin Kypros-tur. Eventuelt holde meg til litteratur som tilfører meg noe annet enn vakuum. 

• Liker 26
Gjest tranedatter
Skrevet (endret)

DETTE er en veltrent, treningsglad dame. Ikke cbe. Funkygine rett og slett stråler!! Og viser moves som cbe aldri har vært i nærheten av. (bloggen viser også egenvekts øvelser for de som liker dette best)

https://www.funkygine.com/2019/03/31/fra-bootcamp-og-laererjobb-til-i-dag/

(lenk til funkygine)

ps. på Facebook/instagram ser man også hvem som har flest følgere. Det er ikke den forhenværende dronninga av blogging.

Endret av tranedatter
Skrevet

Øvelsene slik CBE gjør dem er så lite inspirerende utført. Får mest inntrykk av posering. Det er så stivt og kontrollert. Funky derimot, helt rå, gir alt! Bare blikket hennes er nok til å motivere 🤘🥇 CBE mysende, gapende i en eller annen slags positur, not so much...

• Liker 28
Gjest LillaGorilla🐒
Skrevet
25 minutter siden, tranedatter skrev:

DETTE er en veltrent, treningsglad dame. Ikke cbe. Funkygine rett og slett stråler!! Og viser moves som cbe aldri har vært i nærheten av. (bloggen viser også egenvekts øvelser for de som liker dette best)

(lenk til funkygine)

ps. på Facebook/instagram ser man også hvem som har flest følgere. Det er ikke den forhenværende dronninga av blogging.

Fy fader, Jørgine er virkelig helt utrolig vakker- ekte og naturlig og seg selv! Hun er i en helt egen klasse.

Bare synd hun også eksponerer barna.

Skrevet
4 timer siden, skruf skrev:

Kan ikke skjønne at de klarte å løpe hjem igjen etter den økta hvor de knapt klarte å stå på beina. Men men, i blogglandia er alt mulig...

• Liker 10
Skrevet

Nekter å tro at den midja ikke er redigert😈

• Liker 6
Gjest no. 72
Skrevet
1 time siden, kittkatt skrev:

Trening har man funkygine og fitfocus til å drive med og gi inspirasjon. Det jeg har gått inn på CBE sin blogg for å få, er inspirasjon til festbord eller interiør. Jeg elsker at hun er oppstilt, faktisk. I mange av de tilfellene jeg går inn på bloggen så er det for å se nettopp det; hvordan ting kan se picture perfect ut.

Akkurat det er hun supergod til, selv om jeg syns personlig syns det er helt drøyt å lime 1000 gullbiter på en ballong, men hun er flink til å orden i stand til selskap, og akkurat der kan sikkert flere finne inspirasjon. Problemet er vel kanskje at man ikke kan ha fest hver dag 😕

Skrevet
4 timer siden, Surikatt skrev:

Fokus skal være treningsglede, ikke hvor mange repetisjoner eller hvor langt man løper for å skryte av seg selv.  Og nåde deg om man kommenterer at treningsinnleggene hennes er ensformige, for det er hun ikke enig i. Det hun vil høre, er hvor kjøpte du klærne og så flink du er. 

Altså, fruen sier at dette er både inspirerende, motiverende og ikke minst variert! Så da så. Lurer faktisk på om de vil at bloggen skal overleve. De tar ikke i mot noe saklig kritikk, og ikke en gang når de får servert tips på sølvfat. Trening for å ha en sunn kropp har vel egentlig aldri handlet om hvor mange armhevinger du kan ta, men hvor mange armhevinger du blir glad av å ta, ikke hvor langt du løper eller hvor fort, men om du føler mestring og glede mår du er ferdig. Når man bikker 30 synes jeg også man har kommet til et stadie man ikke trenger å ha fokus på kroppsfasong, men hvordan kroppen funker.

• Liker 16
Skrevet
1 time siden, tranedatter skrev:

(lenk til funkygine)

❤ Funky 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...