Kollontaj Skrevet 13. mars 2020 #17441 Skrevet 13. mars 2020 9 minutter siden, Halle-Palle skrev: Det verste bildet er når hun står med armen opp i typisk blogger-stil. Jeeeey, Korona! Jeg har sjelden sett så stort sprik mellom tekst og bilde. Bildene er tatt og må altså postes uansett? Igjen; hva vil de kommunisere? Bildene og teksten henger jo ikke sammen, igjen. Merkelig skue. Lærte ikke CBE noe om dette da hun studerte? MÅ alle innlegg ha bilder av CBE i fjollete positurer? Jeg blir helt matt. 33
Skrottefar Skrevet 13. mars 2020 #17442 Skrevet 13. mars 2020 2 minutter siden, Kollontaj skrev: Lærte ikke CBE noe om dette da hun studerte? Av og til lurer jeg på om hun i det hele tatt har lært noe 19
Rev. Revenge Skrevet 14. mars 2020 #17443 Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, Kollontaj skrev: Igjen; hva vil de kommunisere? Bildene og teksten henger jo ikke sammen, igjen. Merkelig skue. Lærte ikke CBE noe om dette da hun studerte? MÅ alle innlegg ha bilder av CBE i fjollete positurer? Jeg blir helt matt. Husk at 2 års undervisning stanset i ca. 2009 da bloggen startet. Jeg tror ikke selfies var en del av læreplanen. 14
Gjest CecilieX Skrevet 14. mars 2020 #17444 Skrevet 14. mars 2020 Det er et tveegget sverd for bedriften, og nå møter de seg selv i døra ved å knyttet sitt folkeregistrerte navn til bloggen og lage innhold på seg selv som person. Jeg er enig med deg @Chillpill i at det kan fungere som avkobling, og psykologisk sett er det jo kjent hvordan man i krise nettopp rømmer mentalt og omfavner lettbeint underholdning når verden raser rundt en. CBE skriver jo i innlegget at hun vil at bloggen skal være er fristed og dette har hun påpekt mange ganger, så jeg antar at det blir trening, sminke, klær og oppskrifter. Problemet hennes er at hun ser forferdelig grunn ut. Og det vil jo bli vanskelig å relatere seg til hennes livsførsel når folk flest har fått hverdagen snudd på hodet og er relativt langt unna å stå foran speilet og smile som om ingenting har skjedd. Det er litt som Titanic egentlig, hvor orkesteret fortsatte å spille til skipet gikk ned. I kommentarfeltet er det flere som vender seg til henne i disse tider og jeg håper hun er sitt ansvar bevisst. Gitt den mangelen på kunnskap og refleksjonsnivå om verden utenfor egen boble gjør det meg bekymret. Hun har jo på ingen måte anerkjent at hun har noe ansvar for eventuell negativ påvirkning på leserne hittil, så jeg håper hun viser en livsførsel fremover som bygger opp under den dugnaden som vi alle må bidra til.
Liver Skrevet 14. mars 2020 #17445 Skrevet 14. mars 2020 Nå har CBE og PT LKE en gyllen mulighet å få Netfit opp og fram. Treningssentrene er steng, og her kan de smi mens jernet er varmt. Start med livesendinger av treningsprogrammet på Twitch, og finn ut hvordan man får inn penger etterhvert. Vist ikke er jeg redd at det de står igjen med er å spille enda mer på kropp og mindreårige. 19
miamiamia Skrevet 14. mars 2020 #17446 Skrevet 14. mars 2020 9 minutter siden, Liver skrev: Nå har CBE og PT LKE en gyllen mulighet å få Netfit opp og fram. Treningssentrene er steng, og her kan de smi mens jernet er varmt. Start med livesendinger av treningsprogrammet på Twitch, og finn ut hvordan man får inn penger etterhvert. Vist ikke er jeg redd at det de står igjen med er å spille enda mer på kropp og mindreårige. Krysser fingrene for at de kan bruke LKE som modell istedet. At de ser at folket ønsker ikke en barbiedokke, men en menneskekropp som viser øvelsene skikkelig. 23
Nudeldama Skrevet 14. mars 2020 #17447 Skrevet 14. mars 2020 17 timer siden, MissLucy skrev: verden går til helvete, og her sitter du og bruker tiden din på å forsvare en rosablogger? Merkelig prioritering. Fordi jeg synes det er viktigere å være en stemme mot heksejakten enn for. I denne tråden blir ting ofte overdrevent eller tatt ut av sin sammenheng og så kritisert til hesten er død og vel så det. Det gjelder både de som er innom for å nyansere/forsvare CBE og CBE selv. Et eksempel var vedkommende som var innom i denne tråden for å skrive at han/hun så nytten i lettbeing underholdning i disse corona-tider, for så å måtte gå inn flere ganger og skrive "Nei det var ikke det jeg skrev", "Nei, det var ikke det jeg mente" - fordi det som ble skrevet ble vridd på og tolket i aller verste mening. Samme med CBE - ingen tok seg bryet med å ta høyde for at hun skrev "normale arbeidsrammer" i anførselstegn. Det hun skrev stemmer for meg og mange jeg kjenner - vi skal på jobb, men jobber hjemmefra. Min arbeidsdag er "normal" fremover. Jeg er enig i at formuleringen med "de fleste" ikke helt stemmer, fordi for mange er ikke hverdagen lenger i nærheten av å være "normal", ikke en gang i anførselstegn. Men her er det ikke snakk om å forsøke å legge den aller minste godvilje til det hun skriver, eller forsøke å forstå hva det er hun mener. Man må alltid hoppe til den aller verste konklusjonen også lage ekkokammer over flere sider om hvor fæl hun er. Fordi det er det eneste som passer inn i det narrativet om henne som er bygget opp her. Tråden minner meg ganske mye om aviser som f.eks VG. Det finnes definitivt interessante og velskrevne kronikker som tar opp gode poeng. Det er også artikler med god journalistikk som tar opp viktige saker. Men de tingene drukner litt i tabloidtypene på forsiden. Noen ganger er det de skriver direkte feil, men ofte handler det mer om måten det blir fremstilt på, og mengden artikler om det samme temaet, som gjør at saken fremstilles som mer dramatisk og overdreven enn den egentlig er. Denne tråden er en tabloidversjon av bloggerkritikk. 16
Surikatt Skrevet 14. mars 2020 #17448 Skrevet 14. mars 2020 Nei, hvem ønsker å se Caroline Berg-Eriksen posere i magetopper for å vise seg frem mens hun liksomtrener. Tar meg heller en tur i skogen alene i disse tider. Helt gratis og mye bedre for kropp og sjel. 37
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 14. mars 2020 #17449 Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, Nudeldama skrev: Fordi jeg synes det er viktigere å være en stemme mot heksejakten enn for. I denne tråden blir ting ofte overdrevent eller tatt ut av sin sammenheng og så kritisert til hesten er død og vel så det. Det gjelder både de som er innom for å nyansere/forsvare CBE og CBE selv. Et eksempel var vedkommende som var innom i denne tråden for å skrive at han/hun så nytten i lettbeing underholdning i disse corona-tider, for så å måtte gå inn flere ganger og skrive "Nei det var ikke det jeg skrev", "Nei, det var ikke det jeg mente" - fordi det som ble skrevet ble vridd på og tolket i aller verste mening. Samme med CBE - ingen tok seg bryet med å ta høyde for at hun skrev "normale arbeidsrammer" i anførselstegn. Det hun skrev stemmer for meg og mange jeg kjenner - vi skal på jobb, men jobber hjemmefra. Min arbeidsdag er "normal" fremover. Jeg er enig i at formuleringen med "de fleste" ikke helt stemmer, fordi for mange er ikke hverdagen lenger i nærheten av å være "normal", ikke en gang i anførselstegn. Men her er det ikke snakk om å forsøke å legge den aller minste godvilje til det hun skriver, eller forsøke å forstå hva det er hun mener. Man må alltid hoppe til den aller verste konklusjonen også lage ekkokammer over flere sider om hvor fæl hun er. Fordi det er det eneste som passer inn i det narrativet om henne som er bygget opp her. Tråden minner meg ganske mye om aviser som f.eks VG. Det finnes definitivt interessante og velskrevne kronikker som tar opp gode poeng. Det er også artikler med god journalistikk som tar opp viktige saker. Men de tingene drukner litt i tabloidtypene på forsiden. Noen ganger er det de skriver direkte feil, men ofte handler det mer om måten det blir fremstilt på, og mengden artikler om det samme temaet, som gjør at saken fremstilles som mer dramatisk og overdreven enn den egentlig er. Denne tråden er en tabloidversjon av bloggerkritikk. CBE er ikke lettbent underholdning, du prøver å ufarliggjøre en skadelig og shady bransje.
Ultiva Skrevet 14. mars 2020 #17450 Skrevet 14. mars 2020 (endret) 15 timer siden, Chillpill skrev: Og hva er galt med det? Det er de saktens ikke alene om. Nå er nettopp dette med "mer tid sammen med barna" et velkjent argument som bloggerne bruker for å fremsnakke sine arbeidsdager. Men det vi har sett f eks hos familiebedriften cbe.no, er jo at bloggerne bruker barnehagen minst like mye som alle andre, i tillegg til at barna resten av tiden eksponeres i sosiale medier. Det er generelt sett svært vanskelig å se hvordan et liv med utlevering i sosiale medier kan være til barnas beste slik CBE påstår at det er; spesielt da det frarådes av institusjoner som Kripos, UNICEF, Barnekonvensjonen og Datatilsynet. Endret 14. mars 2020 av Ultiva 35
Pollen Skrevet 14. mars 2020 #17451 Skrevet 14. mars 2020 Jeg kjøper ikke den svettinga hennes etter treningsøkta. Er det ikke hun som sjelden vasker håret også? Æsj. 16
Nudeldama Skrevet 14. mars 2020 #17452 Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, lillesnøfnugg skrev: CBE er ikke lettbent underholdning, du prøver å ufarliggjøre en skadelig og shady bransje. Enda et eksempel på det jeg skrev. Du dro ut én ting som jeg nevnte andre hadde skrevet, tilla meg den meningen og kritiserte den. Og ignorerte resten av innlegget. 8
Agatha Spinatha Skrevet 14. mars 2020 #17453 Skrevet 14. mars 2020 16 timer siden, Finlay skrev: Ser det går igjen i kommentarfeltet at folk er bekymret, men synes det er fint å få informasjon gjennom bloggen, de gleder seg til å koble av og la seg inspirere. Ja - noen føler sogar "tilknytning og tillit" til CBE, som sprer trygghet og roer flokken. Det er jo sinnssykt!😂 Fint å få informasjon via bloggen? Hva er dette for noe tull og hvilke mennesker er det som kan skrive noe så dumt? 33
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 14. mars 2020 #17454 Skrevet 14. mars 2020 (endret) Slettet Endret 14. mars 2020 av lillesnøfnugg
Agatha Spinatha Skrevet 14. mars 2020 #17455 Skrevet 14. mars 2020 (endret) 3 timer siden, Nudeldama skrev: Fordi jeg synes det er viktigere å være en stemme mot heksejakten enn for. I denne tråden blir ting ofte overdrevent eller tatt ut av sin sammenheng og så kritisert til hesten er død og vel så det. Det gjelder både de som er innom for å nyansere/forsvare CBE og CBE selv. Et eksempel var vedkommende som var innom i denne tråden for å skrive at han/hun så nytten i lettbeing underholdning i disse corona-tider, for så å måtte gå inn flere ganger og skrive "Nei det var ikke det jeg skrev", "Nei, det var ikke det jeg mente" - fordi det som ble skrevet ble vridd på og tolket i aller verste mening. Samme med CBE - ingen tok seg bryet med å ta høyde for at hun skrev "normale arbeidsrammer" i anførselstegn. Det hun skrev stemmer for meg og mange jeg kjenner - vi skal på jobb, men jobber hjemmefra. Min arbeidsdag er "normal" fremover. Jeg er enig i at formuleringen med "de fleste" ikke helt stemmer, fordi for mange er ikke hverdagen lenger i nærheten av å være "normal", ikke en gang i anførselstegn. Men her er det ikke snakk om å forsøke å legge den aller minste godvilje til det hun skriver, eller forsøke å forstå hva det er hun mener. Man må alltid hoppe til den aller verste konklusjonen også lage ekkokammer over flere sider om hvor fæl hun er. Fordi det er det eneste som passer inn i det narrativet om henne som er bygget opp her. Tråden minner meg ganske mye om aviser som f.eks VG. Det finnes definitivt interessante og velskrevne kronikker som tar opp gode poeng. Det er også artikler med god journalistikk som tar opp viktige saker. Men de tingene drukner litt i tabloidtypene på forsiden. Noen ganger er det de skriver direkte feil, men ofte handler det mer om måten det blir fremstilt på, og mengden artikler om det samme temaet, som gjør at saken fremstilles som mer dramatisk og overdreven enn den egentlig er. Denne tråden er en tabloidversjon av bloggerkritikk. Navlebeskuende virksomheter er det siste vi trenger. Denne egosentriske dyrkingen av kropp og utseende samt annonser for salg av klær blandet med omtale pluss bilder av barn på deres sosiale plattformer er et døende konsept. Endret 14. mars 2020 av Agatha Spinatha 29
Agatha Spinatha Skrevet 14. mars 2020 #17456 Skrevet 14. mars 2020 Verdens økonomien går til helvete mens virksomheten fortsetter å selge varer.... https://www.instagram.com/stories/carolinebergeriksenno/?hl=nb https://www.carolinebergeriksen.no/ 16
123Frustrert Skrevet 14. mars 2020 #17457 Skrevet 14. mars 2020 Svarer deg i kursiv 😀 3 timer siden, Nudeldama skrev: Fordi jeg synes det er viktigere å være en stemme mot heksejakten enn for. Heksejakt? Hader cbe.no vært en bedrift som hadde etikk og moral i orden hadde det ikke vært noe problem. Det er ingen heksejakt å si i fra når noen gjør feil, gang etter gang.det er ingen svertekampanje inne her. Det skrives at det er et ekstremt fokus på kropp i innleggene, og bilder som ikke står i stil med budskapet, det blir kritisert at barn brukes som reklame. Synes du det er viktigere å forsvare noen som utleverer barna sine eller å skåne unge jenter som har et problem med kroppen sin? (Dette er bare eksempel på kritikk cbe.no får. Gi gjerne eksempel på heksejakten din) I denne tråden blir ting ofte overdrevent eller tatt ut av sin sammenheng og så kritisert til hesten er død og vel så det. Det gjelder både de som er innom for å nyansere/forsvare CBE og CBE selv. Et eksempel var vedkommende som var innom i denne tråden for å skrive at han/hun så nytten i lettbeing underholdning i disse corona-tider, for så å måtte gå inn flere ganger og skrive "Nei det var ikke det jeg skrev", "Nei, det var ikke det jeg mente" - fordi det som ble skrevet ble vridd på og tolket i aller verste mening. mulig vedkommende ble sitert feil, men det er ikke lett beint underholdning å se på barn blir eksponert så grovt, det trist og vondt. Det er ikke lett beint at et voksent menneske står å jodler til kamera at Norge er i nærmes lockdown. Det er også trist å se. Samme med CBE - ingen tok seg bryet med å ta høyde for at hun skrev "normale arbeidsrammer" i anførselstegn. Det hun skrev stemmer for meg og mange jeg kjenner - vi skal på jobb, men jobber hjemmefra. Min arbeidsdag er "normal" fremover. Jeg er enig i at formuleringen med "de fleste" ikke helt stemmer, fordi for mange er ikke hverdagen lenger i nærheten av å være "normal", ikke en gang i anførselstegn. Men her er det ikke snakk om å forsøke å legge den aller minste godvilje til det hun skriver, eller forsøke å forstå hva det er hun mener. Man må alltid hoppe til den aller verste konklusjonen også lage ekkokammer over flere sider om hvor fæl hun er. Fordi det er det eneste som passer inn i det narrativet om henne som er bygget opp her. problemet til cbe.no er hun nettopp har bygget seg et narrativ selv, hvor hennes verden ikke er lik de andre sin i Norge. Cbe.no går rundt som en prinsesse som ingen skal kunne pirke på for hun gjør ikke noe feil. Alt er perfekt og livet er perfekt. Når hun da hevder at på mandag er det «normal arbeidsmandag» blir det igjen komisk, for det er ikke normalt. Det er veldig få som får en «normal» arbeidshverdag, og hevde at det gjelder for de fleste sier bare noe om hvor ekstremt lite opptatt hun er av verden rundt seg og hvor lite hun vet. 3 timer siden, Nudeldama skrev: Tråden minner meg ganske mye om aviser som f.eks VG. Det finnes definitivt interessante og velskrevne kronikker som tar opp gode poeng. Det er også artikler med god journalistikk som tar opp viktige saker. Men de tingene drukner litt i tabloidtypene på forsiden. Noen ganger er det de skriver direkte feil, men ofte handler det mer om måten det blir fremstilt på, og mengden artikler om det samme temaet, som gjør at saken fremstilles som mer dramatisk og overdreven enn den egentlig er. Denne tråden er en tabloidversjon av bloggerkritikk. Ok, deg om det😀 11
Agatha Spinatha Skrevet 14. mars 2020 #17458 Skrevet 14. mars 2020 (endret) @Nudeldama @Lin10 Norsk myndigheter: Ikke reis CBE AS: reklamerer for Vestila på sine sosiale plattformer.. Endret 14. mars 2020 av Agatha Spinatha 38
MaleficentAurora Skrevet 14. mars 2020 #17459 Skrevet 14. mars 2020 Vet ikke hvorfor men jeg håper i disse dager og omstendigheter at CBE&co går litt i minus. At det er færre lesere etc. Synes absolutt ingenting om måten dem fremtrer seg på. Jeg følger flere influencere og blogger på IG;og de opptrer overhode ikke slik som de gjør. 13
Gjest Finlay Skrevet 14. mars 2020 #17460 Skrevet 14. mars 2020 Aldri har vel influencerbransjen framstått mer grell, overfladisk, usympatisk og unødvendig enn nå. Enten det er CBE som reklamerer for genser, eller Pilotfrue som skreller død hud fra føttene sine. Dette mens leger i Italia må velge hvem som skal leve og hvem som skal dø. Hvor folk helt ned i 60 år blir “left to die”. På en måte kan man forstå at de vil holde hjulene i gang, det er jo levebrødet deres. Men ingen tvil om at denne krisen vil sette sine spor i næringen, sannsynligvis mer enn i de fleste andre bransjer. Men de har hatt mange gode år, og er vel så fornuftige at de har opparbeidet seg en buffer, eller plassert penger fornuftig? "Etter bakardag kjem knakardag", for oss alle😐
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå