Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet det. Hun må virkelig ha endret mening. 😄

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 timer siden, Luvinesta skrev:

Jeg fatter ikke at noen i hele verden kan bry seg om hva en skarve blogger driver med akkurat nå og legge så mye tid i det når resten av samfunnet stopper opp.

Folk mister jobben, noen er alvorlig syke, veldig mange blir gjeldslaver, og generelt er landet i lock-down, men nei; stopp pressen! Caroline Berg Eriksen har postet i bilde av seg selv i et innlegg som omhandler situasjonen og trening, så la oss smi mens jernet er varmt. Viktig sammfunns-engasjement der altså.

Hva er så din hensikt med å klage på andre mennesker på et forum? Gjelder dette bare for alle andre?

Endret av Agatha Spinatha
  • Liker 19
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
2 timer siden, Luvinesta skrev:

Jeg fatter ikke at noen i hele verden kan bry seg om hva en skarve blogger driver med akkurat nå og legge så mye tid i det når resten av samfunnet stopper opp.

Folk mister jobben, noen er alvorlig syke, veldig mange blir gjeldslaver, og generelt er landet i lock-down, men nei; stopp pressen! Caroline Berg Eriksen har postet i bilde av seg selv i et innlegg som omhandler situasjonen og trening, så la oss smi mens jernet er varmt. Viktig sammfunns-engasjement der altså.

For en rar refleksjon, mener du at man skal slutte å bry seg med samfunnsproblemer pga Corona? 

Skrevet
Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

For en rar refleksjon, mener du at man skal slutte å bry seg med samfunnsproblemer pga Corona? 

I følge denne tråden er CBE overhodet ikke i takt med tiden, verken når det kommer til mote, interiør eller verdier. Så noe særlig samfunnsproblem kan hun ikke være. Da er det mange andre ting som har mye større innvirkning på samfunnet enn henne som man heller kan bruke tiden på, enn å gå etter med lupe og pirke og klage på alt hun sier og gjør.

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, Nudeldama skrev:

I følge denne tråden er CBE overhodet ikke i takt med tiden, verken når det kommer til mote, interiør eller verdier. Så noe særlig samfunnsproblem kan hun ikke være. Da er det mange andre ting som har mye større innvirkning på samfunnet enn henne som man heller kan bruke tiden på, enn å gå etter med lupe og pirke og klage på alt hun sier og gjør.

Hun? Dette er en virksomhet som har som jobb å påvirke deg til kjøpe all slags produkter da virksomheten tjener penger på dette. Overforbruk, nakenbilder og bilder samt omtale av mindreårige sauset sammen på bedritens sosiale plattformer er deres forretningskonsept, noe som flere reagerer på. 

• Liker 29
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
35 minutter siden, Nudeldama skrev:

Det er uten tvil et samfunnsproblem at noen kan bruke barn i kommersielle sammenhenger, snikreklamere og redigere seg til det ugjenkjennelige. Og tjene penger på det. Eller er det bare pandemier man kan engasjere seg i disse dager? Jeg personlig er glad Mullar Krekar ikke har fått medhold i anken sin. Men jeg kan vel ikke mene noe om det heller i disse Corona tider. 

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
4 timer siden, Luvinesta skrev:

Og her er altså du for å bidra også 👍

• Liker 33
Gjest Finlay
Skrevet

Det er krise i landet. Ingen vet hvor lenge dette varer.

Varer det lenge nok, så får vi kanskje se både en og to influencere med sine egne nedbitte negler, korte vipper og smale lepper. På randen av sammenbrudd fordi barna, som etter å ha hatt helplass i barnehage fra de var ett år, nå plutselig går hjemme sammen med dem døgnet rundt.

Og hva med selve butikken? Mange av følgerne kommer til å bli permittert, og vil motta 62,4 prosent av ordinær lønn. Hvor interessant er det å bruke penger på selvbruning og freshe treningsklær da? Spesielt når alt av utesteder og treningssentere stenger.

Spennende tider framover😄

Gjest Snøsøta
Skrevet (endret)

https://imgur.com/a/8bkDljg

Tidenes influencerbilde! Strålende fornøyd med et samfunn i lockdown - nå kan de ta de bildene de vil uten at det er plagsomme mennesker i bakgrunnen. The world is my oyster! Komplett med spons.

Endret av Snøsøta
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
3 minutter siden, CecilieX skrev:

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/13/et-samfunn-tilnaermet-lockdown/

«Jeg er takknemlig for at vi kan jobbe hjemmefra, og jeg, som de fleste andre, skal tilbake i «normale jobbrammer» fra mandagen av». 

Da vet dere det. I følge CBE skal de fleste av oss tilbake til normale jobbrammer fra mandag!

Det var virkelig dagens 👏🏻 Normale jobbrammer faktisk.

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Isild skrev:

Bare trist.. og unødvendig. Helt unødvendig! 

Jeg jobber i helsevesenet og vi kan ikke ta hverken hjemmekontor eller dra på turer nå. Hendene våre er derimot såre av å sprites av gjennom HELE dagen - "har jeg spritet alt, har jeg spritet nok"... osv... , og jeg tar hele dagen lang sjansen på å bli smittet av alle jeg møter - og motsatt! Sjansen på at jeg har pådratt meg smitte og smitter noen som er i risikogrupper. Det er faktisk fælt - på ordentlig. 

Akkurat i dag har jeg lyst ti å si : Fuck noe så unødvending som influencerbransjen! 

Samme her, går i angst på jobb, redd for å smitte risikopasienter. Normal jobbramme my 🍑!

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
2 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Samme her, går i angst for å smitte risikopasienter. Normal jobbramme my 🍑!

Da vi jeg si "Yey us" jeg, selv om det sikkert er avsporing ;) Jeg må risikere min egen helse (og gjør det gjerne) for å ta vare på syke hver dag nå.. For første gang på 100 år har vi en pandemi som er skummel! OG da tenker jeg at "business as usual" hos nettopp influencere som selger "se på meg" kan vente altså... for det blir for dumt, for unødvendig og for bortkastet. 

• Liker 22
Gjest CecilieX
Skrevet
17 minutter siden, Snøsøta skrev:

https://imgur.com/a/8bkDljg

Tidenes influencerbilde! Strålende fornøyd med et samfunn i lockdown - nå kan de ta de bildene de vil uten at det er plagsomme mennesker i bakgrunnen. The world is my oyster! Komplett med spons.

Jeg tenker at på journalistkurset til CBE kan de umulig ha gått gjennom det som handler om sammenheng mellom bilde og tekst. Jeg lurer på hva som egentlig rører seg i hodene deres når de poster et slikt innlegg. Bildene slår jo fullstendig beina under ethvert forsøk på å fremstå som et bekymret og samfunnsbevisst menneske. Og det understrekes jo bare av valget om oppholde seg på Vestlia, når alle anbefalinger tilsier å unngå fritidsreiser. Som sagt, som vanlig helt i utakt med resten av verden. 

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
3 minutter siden, Isild skrev:

Da vi jeg si "Yey us" jeg, selv om det sikkert er avsporing ;) Jeg må risikere min egen helse (og gjør det gjerne) for å ta vare på syke hver dag nå.. For første gang på 100 år har vi en pandemi som er skummel! OG da tenker jeg at "business as usual" hos nettopp influencere som selger "se på meg" kan vente altså... for det blir for dumt, for unødvendig og for bortkastet. 

Amen 🙏🏽

Gjest Chillpill
Skrevet
1 time siden, Finlay skrev:

På randen av sammenbrudd fordi barna, som etter å ha hatt helplass i barnehage fra de var ett år, nå plutselig går hjemme sammen med dem døgnet rundt.

Og hva er galt med det? Det er de saktens ikke alene om.

Skrevet

Når man ikke trodde det kunne bli mer overfladisk og selvdyrkende 😳 Overlever CBEs bedrift etter denne perioden ved å fortsette i samme spor som nå, er det noe seriøst galt med både bedriften og dens tilhengerne.

• Liker 33
Skrevet
19 minutter siden, CecilieX skrev:

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/03/13/et-samfunn-tilnaermet-lockdown/

«Jeg er takknemlig for at vi kan jobbe hjemmefra, og jeg, som de fleste andre, skal tilbake i «normale jobbrammer» fra mandagen av». 

Da vet dere det. I følge CBE skal de fleste av oss tilbake til normale jobbrammer fra mandag!

Var det ikke hun som leste alt og ikke fikk sove? Og at de kun snakket om dette? Fikk de likevel ikke med seg at det meste er på lavgir i 14 dager fremover?? Det er jo ikke slik at alt er tilbake til normalen over helgen ... Hjelpes 😁

• Liker 37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...