Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Siden bloggeieren hevder at de tenker seg godt om før noe deles.... Hvilke vurderinger ligger til grunn for å forklare hvorfor carolinebergeriksen.no kan hevde "at i sum er det til barnas beste" å vises frem på alle kanaler for salg av annonser? 

Ikke meningen å sitere deg, men noe skjedde her @Glemtbrukernavnet

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skrev en kommentar på Insta om at det bildet i senga (! kommer ikke over det) ikke er greit, det ble selvfølgelig slettet. 

Nå er det kun kommentarer som 'ååh så fin familie, så vakre ... er,' og hvem de ligner mest på ol.

Verden er gal.

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde bare latt være å godkjenne det spørsmålet. Svaret deres blir så feil når alle vet at de deler så sykt mye av og om barna sine. 

Jeg tror de forstår innholdet, men at de ønsker å fremstå som foreldre som skjermer barna sine. Litt som den artikkelen der de uttalte at de skjermer barna i større grad enn tidligere. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Surikatt skrev:

«Det gjør ihvertfall vi», svarer hun. Som blogger har hun mistet gangsynet og synes ikke alt de deler er mye. Bare i desember har de spredt bilder av barna med julekalender, pepperkakehus pynting, på julekonsert, på julefeiring hos besteforeldre, i senga på julaften og kanskje mer. Mange av bildene tatt rett forfra. Hun blir bare verre. Det er ikke gjennomtenkt at disse bildene ligger åpent for alle til misbruk. Det er det som er budskapet til UNICEF. Et bilde er et for mye. Når skal Caroline Berg-Eriksen begynne å tenke på barnets beste og slutte å utnytte egne barn. Det er dem det går ut over og er det en ting jeg er glad for, så er det at mine barn slipper dette. 
Edit. Kan legge til våre juletradisjoner, juleverksted, pynting av juletre, på hytta hos svigers og i slutten av november datterens 6-årsdag.  Alt godt dokumentert med barnebilder. Ja, de tenker seg godt om, ser jeg. 

At de sier at de tenker seg godt om forteller mye om deres refleksjonsnivå. Om de virkelig tror at de skjermer barna har de en virkelighetsoppfatning som har et stort behov for å bli kraftig justert. Om de tenker seg godt om og likevel kommer fram til at det er helt greit å dele bilder og privatlivet til barna sine, er de enten grådige og villige til å "selge"barna sine for penger, eller stein stokk dumme. Ingen av alternativene er spesielt bra for dem. 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bilder som blir lagt ut,er så iscenesatt.blir så uekte for min smak.hun virker besatt av å fremstå som perfekt noe hun ikke er.

Endret av Tears in heaven
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, pop up bruker skrev:

De burde bare latt være å godkjenne det spørsmålet. Svaret deres blir så feil når alle vet at de deler så sykt mye av og om barna sine. 

Jeg tror de forstår innholdet, men at de ønsker å fremstå som foreldre som skjermer barna sine. Litt som den artikkelen der de uttalte at de skjermer barna i større grad enn tidligere. 

Jeg antar de godkjente spørsmålet fordi de VET det vil bli debatt om det. Det skaper blest om dem som par og bloggere, og all oppmerksomhet er vel god oppmerksomhet? Eller? 🙄

Ønsker å fremstå som foreldre som skjermer...Ja, det gjør de nok. Problemet er jo at de ikke vet / forstår / vil skjønne hva skjerming betyr. Bare fordi barna ikke er uten klær eller i kompromitterende positurer eller settinger betyr ikke at dette «i sum» er greit. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tears in heaven skrev:

Alle bilder som blir lagt ut,er så iscenesatt.blir så uekte for min smak.hun virker besatt av å fremstå som perfekt noe hun ikke er.

Ser dem for meg der de planlegger hvordan de skal spre bilder av barna på nettet. Etterpå sitter hun og koser seg med alle kommentarene på hvor vakre de er. Dette er egne individer, ikke klær og vesker eller egen kropp som selges. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Unicorn1337 skrev:

Krøller hun virkelig håret til jentene sine..?

Her må jeg nesten spørre; Gjør ikke alle mødre det fra tid til annen?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Nei, hvorfor skulle jeg det? :klo:

datteren min er mer enn fin nok som hun er!

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Aldri. Og så vidt jeg kan se har disse jentene nesten alltid krøllet og frisert hår

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Nei, hvorfor skulle jeg det? :klo:

datteren min er mer enn fin nok som hun er!

Ja, altså, jeg sier ikke at barna IKKE er fine som de er. Men, jeg finner det helt naturlig at mødre/døtre innimellom "koser" seg med frisering og låning av sminke etc. Ikke hver dag dog. Jeg klarer fint å huske hvordan jeg selv som eldre søster til attpåklatt krøllet og stylet henne til tider

6 minutter siden, Unicorn1337 skrev:

Aldri. Og så vidt jeg kan se har disse jentene nesten alltid krøllet og frisert hår

Så aldri? Du fletter heller aldri håret? Eller har mor/dattertid med å låne bort litt sminke eller at du setter opp håret? Jeg sikter til til å styre med det HVER dag, men altså en gang innimellom er da vanlig for mødre å style opp døtrene sine på ett eller annet vis?

Endret av CabinCruiser
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Ja, altså, jeg sier ikke at barna IKKE er fine som de er. Men, jeg finner det helt naturlig at mødre/døtre innimellom "koser" seg med frisering og låning av sminke etc. Ikke hver dag dog. Jeg klarer fint å huske hvordan jeg selv som eldre søster til attpåklatt krøllet og stylet henne til tider

Så aldri? Du fletter heller aldri håret? Eller har mor/dattertid med å låne bort litt sminke eller at du setter opp håret? Jeg sikter til til å styre med det HVER dag, men altså en gang innimellom er da vanlig for mødre å style opp døtrene sine på ett eller annet vis?

Krølle håret og bruke sminke? Du vet at disse barna er 4 og 6 år gamle?

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Det er forskjell på å være mor og søster. Synes ikke det er ok at mødre skal legge opp til et skjønnhetspress fra barna er så små, mødre skal være gode forbilder. 

Og nei, jeg styler aldri opp jentungen med mindre hun selv spør om hun får lov til å låne leppestift eller sette håret i hestehale.

Her har hun klippet sitt eget hår når hun var lei av den lange panneluggen/håret, og ja, det ser jævlig ut der og da - men det vokser ut igjen. I mellomtiden har hun fått styrket sin identitetsfølelse og tro på at hun selv skal få velge hvordan hun ser ut og hvordan hun skal "styles". 

Å sminke/style ungen min på eget initiativ kunne ikke falt meg inn. Så lenge håret er gredd og ansiktet er rent, er det faktisk det viktigste. 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Felis skrev:

Krølle håret og bruke sminke? Du vet at disse barna er 4 og 6 år gamle?

Klarer ikke helt å se problemet med once in a while. Jeg ser problemet i ett tilfelle hvor barna alltid skal være velfrisert og stylet, kanskje matchende til mor. Det skaper ett noe urealistisk press til egen fremtreden, men jenter på 4 og 6 vil ofte syns det er gøy med sånne jentete ting som akkurat krølling og sminkering. Jeg mener vi må balansere diskusjonen ut litt og ikke bare kritisere, men nyansere. Man får det i en kontekst til å høres ut som det er vanvittig galt at hun har krøllet håret på barna til julebildet - og vet du hva, det hadde jeg også gjort til ett julebilde. Ser man det i ett større bilde er det selvføgelig annerledes når nevnte barn sjelden kan ses med håret alle veier og skitt i ansiktet. Men så igjen, det betyr ikke at det alltid skjer og er normen i huset. Jeg tror at CBE velger å la oss se strigla barn og ikke barn med trynet fullt av syltetøy med vilje. Selv om garantert det siste skjer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Klarer ikke helt å se problemet med once in a while

. Jeg tror at CBE velger å la oss se strigla barn og ikke barn med trynet fullt av syltetøy med vilje. Selv om garantert det siste skjer.

Du ser ikke at dette skaper forventninger til barnas utseende, atferd og personlighet fra samfunnet rundt? 

Det er dette som er problemet selv med "striglet eksponering" - barna har ingen kontroll over hvordan de blir fremstilt 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...