pøbelsara Skrevet 25. desember 2019 #14081 Del Skrevet 25. desember 2019 1 minutt siden, Nudeldama skrev: Da kan det kanskje være lurt å tenke over hvorfor dette kommer tilbake igjen 30 000 ganger? Er det ikke det man sier om hvorfor man fortsetter å kritisere CBE for de samme tingene - fordi hun fortsetter å gjøre dem? jeg kan ikke ta ansvar for hva andre skriver i denne tråden. Så når noen kommer inn her - for å oppdra folk og holder alle til noe en bruker har skrevet, kan det hende at folk rett og slett blir litt oppgitt. Og når man i tillegg forteller at det rette å gjøre når man mener noe er utenfor regelverket og over streken, er å rapportere og IKKE avspore, og noen (i dette tilfellet du) likevel fortsetter å bedrive brukerdebatt og skjære alle over en kam, må man faktisk forvente at noen sier fra. Hvis man ønsker en renhårig, skikkelig debatt - så debatter renhårig og skikkelig. Det enkle er ofte det beste. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 25. desember 2019 #14082 Del Skrevet 25. desember 2019 (endret) 5 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Hvorfor? Fordi det er faste brukere som følger samme oppskrift gang etter gang: 1. Kommer inn i tråden på vilkårlige tidspunkt, gjerne når frua og gubben er i deep shit pga noe idiotisk de har gjort og får mye (veldokumentert) pepper 2. Slenger ut noe møkk om "feite, misunnelige kg-brukere som ikke har et liv" 3. Forsvinner ut av tråden etter å ha blitt bedtnom å svare for sine påstander Etter flere år med dette blir man ganske lei. Og det er ikke fordi kritikerne IKKE klarer svare for seg, men fordi disse møkkabrukerne kommer inn i tråden kun for å spre møkk. Skaff deg litt mer tynge før du kommer med denne psykologishitten din I dette tilfelle er det pengegaloppen i juletiden, hvor man pusher ræl samtidig som man fronter veldedighet i samme kanaler, og at man driter i artikkel 16 i barnekonvensjonen slik at man sanke likes/engasjement og klikk for å øke omsetningen i juleferien til mindreårige hvor de har en stor rolle i narrative til bedriften. Dokumentasjon ligger bakover i tråden. Endret 25. desember 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 25. desember 2019 #14083 Del Skrevet 25. desember 2019 (endret) Jeg tenker bare at man ikke kan forvente mer av andre enn av seg selv. Hvis man selv ikke er i stand til/ønsker å ta til seg noe kritikk, når man får den samme kritikken servert igjen og igjen, hvordan kan man da forvente at CBE skal gjøre det? Forøvrig har jeg aldri sett noen i denne tråden kritisere kritikere for å være feite, og bare noen få har nevnt det med å være misunnelig. Kritikken mot tråden har ofte heller gått på innholdet og formatet. Faktisk har jeg oftere sett at de som kritiserer tråden får mye tyn tilbake, i form av småhissige tone og latterliggjøring/hersketeknikker. Dette er jo også relevant for kritikken mot CBE. Kanskje det er noen av de samme bakenforliggende årsakene/tankemønstrene som gjør at hun ikke kan/ønsker å ta til seg kritikk? Endret 25. desember 2019 av Nudeldama 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 25. desember 2019 #14084 Del Skrevet 25. desember 2019 (endret) Jeg kommer på en sang jeg hørte en gang som heter «hakk i plata» , eller så fikk jeg nettopp et Dejavu. Det er det som er så teit på KG at man kan ha mange brukere og skrive det samme under ulike brukernavn. Og plutselig har man kastet bort en kalori eller minutter av livet man kunne brukt på noe annet nettopp på grunn av det, og i tillegg så lager man merarbeid for moderatorene. Endret 25. desember 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 25. desember 2019 #14085 Del Skrevet 25. desember 2019 (endret) 16 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg tenker bare at man ikke kan forvente mer av andre enn av seg selv. Hvis man selv ikke er i stand til/ønsker å ta til seg noe kritikk, når man får den samme kritikken servert igjen og igjen, hvordan kan man da forvente at CBE skal gjøre det? Forøvrig har jeg aldri sett noen i denne tråden kritisere kritikere for å være feite, og bare noen få har nevnt det med å være misunnelig. Kritikken mot tråden har ofte heller gått på innholdet og formatet. Dette er jo også relevant for kritikken mot CBE. Kanskje det er noen av de samme bakenforliggende årsakene/tankemønstrene som gjør at hun ikke kan/ønsker å ta til seg kritikk? I mine 10 år på kg, og like mange år på bloggerdebattene, har jeg kun sett 1 bruker som begynte sin kg-karriere som saklig kritiker. Dessverre ser jeg at han/hun har endt med å underbygge argumentene med misunnelse og "skaff dere et liv". Brukeren er fortsatt aktiv i dag. Grunnen til at man ikke ser noe til brukerdebattinnleggene, er fordi de fjernes. For øvrig kan ikke jeg stå for hva andre skriver, har kun ansvar for meg selv. Endret 25. desember 2019 av Mrs Robinson 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 25. desember 2019 #14086 Del Skrevet 25. desember 2019 (endret) 24 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg tenker bare at man ikke kan forvente mer av andre enn av seg selv. Hvis man selv ikke er i stand til/ønsker å ta til seg noe kritikk, når man får den samme kritikken servert igjen og igjen, hvordan kan man da forvente at CBE skal gjøre det? Forøvrig har jeg aldri sett noen i denne tråden kritisere kritikere for å være feite, og bare noen få har nevnt det med å være misunnelig. Kritikken mot tråden har ofte heller gått på innholdet og formatet. Faktisk har jeg oftere sett at de som kritiserer tråden får mye tyn tilbake, i form av småhissige tone og latterliggjøring/hersketeknikker. Dette er jo også relevant for kritikken mot CBE. Kanskje det er noen av de samme bakenforliggende årsakene/tankemønstrene som gjør at hun ikke kan/ønsker å ta til seg kritikk? Hver er det su snakker til nå, egentlig? Hvem er det du mener ikke kan ta til seg kritikk? Og at man får pes når man kritiserer tråen, er vel ikke så veldig rart, når hverken avsporinger eller brukerdebatt er lov. Jeg debattere og diskuterer gjerne ting jeg har hevdet i denne tråden - men å skulle måtte hoste opp et generelt forsvar for hvorfor jeg deltar her hver eneste gang noen komme innom for å fortelle hvor unyanserte og slemme alle er i denne tråden, blir rett og slett irriterende. Nei jeg har ikke trykket liker på et innlegg hvor forfattere sier seg drit lei av hele CBE og derfor ikke vil ønske dem god jul. Det kan da ikke være så vansleig å forstå at et forum består ev en hel haug med ulike folk som skrive hva de mener. Hvis du mener at en spesifikk bruker mener eller skriver noe samt/slemt/feil - så ta det med den brukeren, (eller rapporter hvis du mener det er regelbrudd!) ikke argumenterer som om alle som er kritiske er enig med alt som skrives her. Jeg har gjentatte ganger oppfordret til å rapportere regelbrudd, likevel fortsetter du å generalisere. Og tankemønstrene til folk du ikke kjenner, kan du umulig vite noe om - så det er ikke greit å spekulere i det heller. Endret 25. desember 2019 av pøbelsara 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 25. desember 2019 #14087 Del Skrevet 25. desember 2019 41 minutter siden, Nudeldama skrev: Vi kan ikke vite det, men det virker for meg mer sannsynlig at det er kritikere av CBE. Det er de som skriver mest i denne tråden og det stemmer overens med mengde likes som mange andre kritiske (og noen ganger ufine i varierende grad) innlegg får. Men selv om vi ser bort fra antall likes, så er det likevel et faktum at reaksjoner på det ufine innlegget fikk mer engasjement enn selve innlegget gjorde. Og at det ble oppstandelse når man mente det "sa sitt" om mange av kritikerne, men det var lite oppstandelse når noen mente det "sa sitt" om de som faktisk også kan kritisere fremferden i tråden. Det er mitt inntrykk at tråden - eller egentlig mer korrekt: hele Rampelys - har dårlig rykte på KG. Rampelys, og måten det kritiseres på, blir flere ganger trukket frem som noe kritikkverdig og noe som mange misliker i ulike deler av resten av KG. Jeg er helt enig med deg i at det blir like unyansert å blindt godta alt CBE sier og gjør som å blindt kritisere alt hun sier og gjør. Utfordringen er at måten tråden fungerer på, så fremprovoserer den den type polarisering. Både med den overveldende, og mange ganger unaynserte og pirkete, kritikken, samt måten de som ønsker å nyansere eller kritisere dette, blir møtt på. Joda. Og hvert eneste kommentarfelt på hele internett fungerer på nøyaktig samme måte, det er da allmennkunnskap? Dine innlegg er intet unntak, i tilfelle du skulle være i tvil. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 25. desember 2019 #14088 Del Skrevet 25. desember 2019 Akkurat nå, Aricia skrev: Joda. Og hvert eneste kommentarfelt på hele internett fungerer på nøyaktig samme måte, det er da allmennkunnskap? Dine innlegg er intet unntak, i tilfelle du skulle være i tvil. 👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 25. desember 2019 #14089 Del Skrevet 25. desember 2019 2 minutter siden, pøbelsara skrev: Hver er det su snakker til nå, egentlig? Hvem er det du mener ikke kan ta til seg kritikk? Og at man får pes når man kritiserer tråen, er vel ikke så veldig rart, når hverken avsporinger eller brukerdebatt er lov. Jeg debattere og diskuterer gjerne ting jeg har hevdet i denne tråden - men å skulle måtte hoste opp et generelt forsvar for hvorfor jeg deltar her hver eneste gang noen komme innom for å fortelle hvor unyanserte og slemme alle er i denne tråden, blir rett og slett irriterende. Nei jeg har ikke trykket liker på et innlegg hvor forfattere sier seg drit lei av hele CBE og derfor ikke vil ønske dem god jul. Det kan da ikke være så vansleig å forstå at et forum består ev en hel haug med ulike folk som skrive hva de mener. Hvis du mener at en spesifikk bruker mener eker skriver noe samt/slemt/feil - så ta det med den brukeren, ikke argumenterer som om alle som er kritiske er enig med alt som skrives her. Jeg har gjentatte ganger oppfordret til å rapportere regelbrudd, likevel fortsetter du å generalisere. OG tankemønstrene til folk du ikke kjenner, kan du umulig vite noe om - så det er ikke greit å spekulere i det heller. Hvorfor føler du at du må hoste opp et forsvar hver gang? Akkurat nå, Aricia skrev: Joda. Og hvert eneste kommentarfelt på hele internett fungerer på nøyaktig samme måte, det er da allmennkunnskap? Dine innlegg er intet unntak, i tilfelle du skulle være i tvil. Det er da bra, om folk er klar over det, også for denne tråden. Og beklager om mitt innlegg virker polariserende, det var ikke det som var mitt formål. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 25. desember 2019 #14090 Del Skrevet 25. desember 2019 Jeg tenker at det kanskje burde vært en egen tråd hvor «debatten» debatteres, hvor avsporinger og brukerdebatt kan blomstre. Det er ikke få innlegg jeg har rapportert som nettopp brukerdebatt og avsporinger i kveld. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 25. desember 2019 #14091 Del Skrevet 25. desember 2019 28 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg tenker bare at man ikke kan forvente mer av andre enn av seg selv. Hvis man selv ikke er i stand til/ønsker å ta til seg noe kritikk, når man får den samme kritikken servert igjen og igjen, hvordan kan man da forvente at CBE skal gjøre det? Denne tråden handler ikke om at CBE skal ta til seg kritikk. Vær så grei å les deg opp. Og å si seg enig i kollektive personangrep som bygger på sviktende forståelse av essensen i en debatt gir jo ikke noen mening. Å ta til seg kritikk er jo selvsagt noe helt annet. Men denne tråden handler heller ikke om debattantene som deltar i den, selv om en liten gruppe ser ut til å ønske seg nettopp det, og har gjort det i årevis. Den handler om mediekritikk og folkeopplysning. Og sånn sett fungerer den helt etter hensikten ellers takk. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 25. desember 2019 #14092 Del Skrevet 25. desember 2019 2 minutter siden, Fjugur skrev: Jeg tenker at det kanskje burde vært en egen tråd hvor «debatten» debatteres, hvor avsporinger og brukerdebatt kan blomstre. Det er ikke få innlegg jeg har rapportert som nettopp brukerdebatt og avsporinger i kveld. Det ligger noen eksemplarer av arten på Skråblikk, og tro meg - det er en pøl verden ikke trenger. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 25. desember 2019 #14093 Del Skrevet 25. desember 2019 Jeg skjønner ikke helt tonen slike innlegg blir møtt med, men regner med det betyr at man da heller får stå i 30 000 slike runder til. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 26. desember 2019 #14094 Del Skrevet 26. desember 2019 1 time siden, Nudeldama skrev: Nei, hvis det er sånn du leser det, så kommer man jo ikke så mye lenger. Leser hva? Hvor ER argumentasjonen for å eksponere barn? Host den opp, da! 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 26. desember 2019 #14095 Del Skrevet 26. desember 2019 Tilbake til sak.... Som for tiden er firmaets bruk av barn. Vi var flere som likte https://sharenting.unicef.no/ Og: Jeg delte dette også inne i Bloggerbarn-tråden - https://forum.kvinneguiden.no/topic/1013596-bloggerbarna/?do=findComment&comment=24540768. Deler lenken her, siden enkelte har ytret ønske om en generell debatt. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. desember 2019 #14096 Del Skrevet 26. desember 2019 9 minutter siden, Kollontaj skrev: Leser hva? Hvor ER argumentasjonen for å eksponere barn? Host den opp, da! Jepp. Skulle likt å høre. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 26. desember 2019 #14097 Del Skrevet 26. desember 2019 1 time siden, Aricia skrev: Det ligger noen eksemplarer av arten på Skråblikk, og tro meg - det er en pøl verden ikke trenger. Det som er ironisk er at mange av de som kommer hit for å «debattere» er der og driver utelukkende med personangrep av brukere her på rampelys. Der snakker vi ekkokammer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 26. desember 2019 #14098 Del Skrevet 26. desember 2019 9 timer siden, Surikatt skrev: Jeg hadde aldri lagt ut bilde av barna i en seng med matchende pysjamaser, selv ikke på lukket Facebook side. Det er fordi mine barn er eldre enn disse og de hadde dødd om jeg gjorde det. Caroline Berg-Eriksen styler opp døtrene og seg selv med nykrøllet hår, hårsløyfer og så spres bildene på Internett. Virker som hun vil at de skal vokse opp og bli like narsissistiske som seg selv. Eller er det at hun er så stolt av dem at hun bare må ha likes og kommentarer på barna for å få sitt daglige behov dekket? Jeg synes det er rart å sitte og motta og publisere skryt om seg selv og i tillegg svare «tusen takk, snille deg». Umodent og det vitner om et dårlig selvbilde. Som jeg har skrevet flere ganger i denne tråden, så tror jeg det er slik du skriver, todelt: Å leve i en slik altoppslukende bloggboble, der absolutt ALT dreier seg om en selv absolutt hele tiden, uten impulser fra hverken kollegaer eller andre voksne, fører til at man blir ekstremt selvopptatt og navlebeskuende. For de fleste i samfunnet er det slik at vi hver eneste dag har interaksjon med andre voksne der vi ikke kan redigere vekk meninger eller synspunkter og derfor blir nødt til å utvide horisonten vår litt. Slik er det jo ikke for CBE, som kun går hjemme med ektemannen og ikke trenger (vil?) forholde seg til andre ila en arbeidsdag, og der hun også kan redigere vekk alt av kommentarer som for henne ikke gagner narrativet. Jeg tror ikke det er sunt. Og i tillegg tror jeg at å ha fokus på seg selv tjuefiresju kan gjøre en ekstremt usikker, slik jeg synes CBE fremstår. Da blir likes og komplimenter veldig viktig. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 26. desember 2019 #14099 Del Skrevet 26. desember 2019 8 timer siden, Nudeldama skrev: Jeg skjønner ikke helt tonen slike innlegg blir møtt med, men regner med det betyr at man da heller får stå i 30 000 slike runder til. Nå er det mange som har forsøkt å forklare både det ene og det andre for deg - hva med å lese det og la temaet ligge? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 26. desember 2019 #14100 Del Skrevet 26. desember 2019 På 24.12.2019 den 0.57, Levina skrev: Da får du bare slutte å følge henne hvis du ikke tåler det. Vi andre synes det er hyggelig at hun deler og ser ikke problemet med det hun viser av barna Selvfølgelig gjør dere ikke det- det er ikke dere som blir utlevert. Kan tenke meg du kanskje hadde fått et annet perspektiv om mannen din delte et dusin biler av deg på snap, insta og blogg igjennom flere år av livet ditt til tusenvis av mennesker du ikke vet hvem er. Ungene til denne bloggeren har ikke på noen måte evne til å forstå hva det innebærer å bli eksponert, heller ikke virkningen det kan ha på dem senere. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå