Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Pås skrev:

Angående bildet på instagram: står de virkelig opp så mor kan sminke seg og ordne håret til barna før alle kryper opp igjen i sengen slik at de kan ta et liksom-kosebilde? Snakk om alternativ virkelighet...

den "virkeligheten" dette bildet viser er barn som sover med svære sløyfer i håret og våkner med nygredd, nykrøllet hår. Jeg kan ikke bestemme meg for hvilket sengekosbilde som har vært mest komisk i 2019 - er det julaftensengebildet, eller morsdagssengebildet? så mange valg...

Uansett - mønsteret er klart: Ved de store høytider eksponerer vi barna så mye vi kan, og helst på soverommet.

Endret av MissLucy
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Monimoni skrev:

De sponsa nailfashion- klørne er så lange og skarpe at dem skjærer hull i hanskene til CBE. Det synes på første bildet i det seneste innlegget. Hvordan kan hun gjøre noe som helst med dem, skjønner jeg ikke. 

haha jeg skjønte ikke hva det var før du sa det! 😂 Stusset da jeg så bildet - er det votter med innlagte dyreklør? Hvorfor vil hun ha det? er det moderne? Men så var det altså menneskeklør. Jaja.

Endret av MissLucy
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, skruf skrev:

Jeg undres virkelig over hvilken interesse du og andre følgere/fans av CBE og andre bloggere har av å se og studere fremmede barn. Hvorfor tiljubler dere og trykker likes og dermed skaper ett behov for barnebilder? Hvorfor denne trangen til å se barnebilder av barn dere hverken er i familie med eller som er venners barn?

Hvorfor oppfordrer du til at barn som ikke har samtykkekompetanse blir eksponert i media? Hvorfor denne gleden av å få se ett fremmed menneske sitt barn? Hvilken interesse har du av det egentlig?

Du skriver i en annen post at barnebilder ikke er et problem for hverken leserene eller bloggeren selv, men har du prøvd å reflektere over at det kan være et problem for barnet? At du og bloggeren synes det er fint med barnebilder er egentlig revnende likegyldig, det er hverken du eller CBE som blir eksponert og utlevert, det er hverken du eller CBE som risikerer at bilder og personlige opplysninger kan havne på avveie og som kan få bilder misbrukt.

(ikke alle valg som foreldre gjør er bra for barn. Vi eier ikke barna våre, vi har de bare til lån) 

Her er det snakk om to små jenter som er så unge at de har enda ikke utviklet forståelse av det enorme omfanget av bilder som ligger ute av de på nett, bilder som kan lastes ned og brukes. Og; det taler heller ikke til CBE og mannen sin fordel at de prøver å unngå synlig ansikt av barna på selve bloggen når ansiktene er synlige på insta og instastory. Bilder kan skjermdumpes. 

Så lenge dere blogger-fans trykker tre ganger så mye likes på et barnebilde av CBE sine barn så skaper dere et behov og dermed oppfordrer dere firmaet til å masseeksponere jentene.  Pengene rår, og to små blir derfor endel av salgsteknikken  for å opprettholde millioninntekt og en høy livsstil. Dette er så kynisk gjort at jeg har nesten ikke ord. 

Men som du selv sier; hverken du eller bloggeren selv ser problemet, så da er det vel ikke et problem å vokse opp foran 300 000 mennesker, at utallige ukjente vet hvordan du ser ut og hvilke interesser du har. Det er sikkert ikke et problem at alle kjenner deg mens du kjenner ingen, det er heller ikke et problem å risikere å bli forhåndsdømt og at andre har gjort seg opp ei mening om deg selv om du ikke vet hvem de er. 

Jeg er i allefall glad for at mine barn ikke har jobb som gullkalver for at vi foreldre har villa, formue og god inntekt. Det har vi klart å bygge opp helt uten hjelp av barna våre. Det er ikke vi foreldre som kan nyte fordeler pga de, men det er jentene våre som kan nyte fordeler pga oss. Og det er sånn det bør være. 

Og for å ikke snakke om misbruk. Du nevner det her, men å være så lite opplyst og ikke tro at deres bilder kan bli misbrukt er så naivt at jeg har ikke ord. Det er så mange som tydeligvis ikke har hørt om de nettstedene og nettsamfunnene som misbruker bilder, at de ikke vil skjerme barna sine for det er for meg uforståelig. Jeg forstår det virkelig ikke...

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, skruf skrev:

Jeg undres virkelig over hvilken interesse du og andre følgere/fans av CBE og andre bloggere har av å se og studere fremmede barn. Hvorfor tiljubler dere og trykker likes og dermed skaper ett behov for barnebilder? Hvorfor denne trangen til å se barnebilder av barn dere hverken er i familie med eller som er venners barn?

Hvorfor oppfordrer du til at barn som ikke har samtykkekompetanse blir eksponert i media? Hvorfor denne gleden av å få se ett fremmed menneske sitt barn? Hvilken interesse har du av det egentlig?

Du skriver i en annen post at barnebilder ikke er et problem for hverken leserene eller bloggeren selv, men har du prøvd å reflektere over at det kan være et problem for barnet? At du og bloggeren synes det er fint med barnebilder er egentlig revnende likegyldig, det er hverken du eller CBE som blir eksponert og utlevert, det er hverken du eller CBE som risikerer at bilder og personlige opplysninger kan havne på avveie og som kan få bilder misbrukt.

(ikke alle valg som foreldre gjør er bra for barn. Vi eier ikke barna våre, vi har de bare til lån) 

Her er det snakk om to små jenter som er så unge at de har enda ikke utviklet forståelse av det enorme omfanget av bilder som ligger ute av de på nett, bilder som kan lastes ned og brukes. Og; det taler heller ikke til CBE og mannen sin fordel at de prøver å unngå synlig ansikt av barna på selve bloggen når ansiktene er synlige på insta og instastory. Bilder kan skjermdumpes. 

Så lenge dere blogger-fans trykker tre ganger så mye likes på et barnebilde av CBE sine barn så skaper dere et behov og dermed oppfordrer dere firmaet til å masseeksponere jentene.  Pengene rår, og to små blir derfor endel av salgsteknikken  for å opprettholde millioninntekt og en høy livsstil. Dette er så kynisk gjort at jeg har nesten ikke ord. 

Men som du selv sier; hverken du eller bloggeren selv ser problemet, så da er det vel ikke et problem å vokse opp foran 300 000 mennesker, at utallige ukjente vet hvordan du ser ut og hvilke interesser du har. Det er sikkert ikke et problem at alle kjenner deg mens du kjenner ingen, det er heller ikke et problem å risikere å bli forhåndsdømt og at andre har gjort seg opp ei mening om deg selv om du ikke vet hvem de er. 

Jeg er i allefall glad for at mine barn ikke har jobb som gullkalver for at vi foreldre har villa, formue og god inntekt. Det har vi klart å bygge opp helt uten hjelp av barna våre. Det er ikke vi foreldre som kan nyte fordeler pga de, men det er jentene våre som kan nyte fordeler pga oss. Og det er sånn det bør være. 

Takk! Det finnes ikke forsvar for dette. Noen vil selvfølgelig komme med sine noe tvangspregede forsøk, men det teller ikke. Det er bare trassige krampetrekninger fra mennesker som antageligvis forsøker å forsvare egne sære interesser. For finner du glede i å se fremmede barn bli eksponert og brukt slik....da er du mildt sagt sær. Og uempatisk. Og fryktelig egoistisk. 

Takk til alle som utrettelig jobber for å holde temaet varmt, og jobber for barns rettigheter.  Noen må jo ha empati med de små. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skjønner vel det @Felis at å få hjelp fra Treasures AS er et helt spesielt privilegium. De leker jo ikke veldedighet, heller. 

😐

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, LilleSnupp skrev:

Synes ikke bare foreldrene burde skamme seg, men også alle som synes det er helt greit å bruke disse og andre influencerbarn til egen underholdning og forlystelse - burde skamme seg!

Disse foreldrene, som tross alt påstår å vite barnets beste burde skamme seg mest av alle. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Felis skrev:

Julaften er overstått og jeg håper alle mottakerne av OJ fikk en flott jul! Dere andre også, selvfølgelig, inkludert The Eriksens ❤️

For min del så ville jeg ekskludert The Eriksens, for i mine øyne så fortjener ikke de en dritt, verken en god jul eller noen verdens ting, og skyt meg gjerne, men den bedriften der og de menneskene bak forakter jeg for den måten de fronter et falskt, tilgjort og usmakelig liv med utlevering av barn, kred-jag for å oppnå positiv omdømme, ref. omvendt liksom-julenisse, og generelt nedlatende holdning til kritiske røster og tilsvar til disse......så, sorry mac, disse 2 på sin høye hest med sin besserwisser-holdning og unaturlige tilnærming til et normalt liv er ingen jeg vil ha noen høye tanker om.

Men......foruten det, så vil jeg selvfølgelig ønske både dere andre og de som har fått hjelp i denne jule-tiden en riktig så god jul, det er dere vel fortjent, uten tvil 😁

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Felis skrev:

Julaften er overstått og jeg håper alle mottakerne av OJ fikk en flott jul! Dere andre også, selvfølgelig, inkludert The Eriksens ❤️

Det har vært smått surrealistisk å følge Omvendt Julenisse Østfold. Et voldsomt oppstyr med sponsede biler, sponset vask, sponsing av enda flere biler, tigging om gavepapir, tråd og saks. Reklame på blogg, IG, Snap, Facebook og til og med God Morgen Norge. Riktignok kom innlegget på GMN for sent til å hjelpe noe annet enn omdømmet til Treasures, men noe skal de vel ha igjen for å donere sin dyrebare tid. For tid har det tatt. De skulle jo ikke bare samle inn gaver og mat, de måtte kontakte flere forskjellige bilforhandlere, bilvask og slike ting som man kanskje ikke umiddelbart forventer hører med i denne typen veldedighet. I tillegg skaulle de gå igjennom søknadene, sjekke inntekt, sjekke SoMe, dobbeltsjekke at mottakerne ikke fikk hjelp av andre organisasjoner osv. Det er klart det tar tid.

Så kommer jeg over denne artikkelen i VG. Her leser jeg om en 24 åring og samboeren hennes som har samlet inn, og levert ut, gaver og mat til 21 familier Hun har også bidratt med egne ting. Noen av dem bor et stykke unna, sier hun, men jeg leser ikke ett ord om at de måtte ha sponset bil, og jeg tolker det ditten at de holdt saks og papir selv. I tillegg har vi samboerparet på 18 og 19 år, som både studerer og jobber og likevel har funnet tid til å hjelpe 15 med kinobilletter, fortrinnsvis av egen lomme. Og så har vi en ung mann på 28 som har gitt bort en julemiddag til en vilt fremmed familie på 5. I følge VG forteller han at "all dialog foregikk skriftlig på Finn.no, og at han gikk ut ifra at de som mottok «gaven» ikke prøvde å lure han."

Alle som bidrar gjør noe flott, også The Eriksens, men jeg lurer på hvorfor dette er så mye mer omfattende for dem, enn for disse menneskene? Omvendt Julenisse er jo til og med et eksisterende opplegg, de har ikke funnet opp kruttet på nytt! Det The Eriksens kaller jobb, gjør sannsynligvis disse hverdagsheltene på fritiden. Likevel finner de tid (og penger) til å hjelpe andre mennesker. Uten redsel for å bli utnyttet. Disse menneskene får selvfølgelig ros og anerkjennelse, men i motsetning til The Eriksens kan det neppe omsettes i klingende mynt. Slik jeg ser det har Treasures skaffet seg litt sårt tiltrengt kred, og i jakten på denne har noen familier fått en fin jul. Målet helliger midlet, kanskje, men imponert er jeg ikke!

Hadde tenkt å poste link til denne saken selv, for mange av de tingene du skriver slo meg også da jeg leste. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, loffen skrev:

Hva faen.. det bildet i senga. 

Jeg klarer ikke si noe fornuftig. Har gitt opp. 

Så stage'a at det blir komisk. (Nykrøllet hår, rett fra senga!!!)

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Smugleseren skrev:

Så stage'a at det blir komisk. (Nykrøllet hår, rett fra senga!!!)

Og ingen av smilene når øynene..hverken hos store eller små..

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det staget, det vet vel alle som følger CBE per nå. Jeg ser ikke helt problemet med det, det blir som et julekortsbilde. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Nudeldama skrev:

Selvfølgelig er det staget, det vet vel alle som følger CBE per nå. Jeg ser ikke helt problemet med det, det blir som et julekortsbilde. 

Problemet mitt med det er at barna må pyntes og ordnes, og så på jobb uansett om det er julaften eller en hvilken som helst annen dag i året..

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Ellenn skrev:

Problemet mitt med det er at barna må pyntes og ordnes, og så på jobb uansett om det er julaften eller en hvilken som helst annen dag i året..

Dette er jo en julehilsen og et julekort. Det er mange som sender ut julekort, eller legger bilde med julehilsen ut på Facebook, med pynta og ordna barn. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Nudeldama skrev:

Dette er jo en julehilsen og et julekort. Det er mange som sender ut julekort, eller legger bilde med julehilsen ut på Facebook, med pynta og ordna barn. 

På Facebook ja, til familie og venner..ikke til flere hundre tusen, på blogg, insta og snap, på firmakontoen sin, fra senga julaften morgen. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...