LilleSnupp Skrevet 23. desember 2019 #13941 Del Skrevet 23. desember 2019 2 timer siden, Nudeldama skrev: Så hvor mange kom du frem til, når du tok med de gangene de la ut flere bilder i en instapost? Ellers er jeg ganske negativt overrasket over tonen i denne tråden. For noen ufine og bastante motsvar som skrives. Ikke tåles det at man skriver noe om tonen, heller. Da får man beskjed om å tie og prate sak, for man skal tydeligvis ikke stille noen spørsmål her. Verken om holdningen til CBE her inne er riktig eller om tonen er ufin. Jeg er helt uenig i at denne tråden er åpen for diskusjon. Det er overhodet ikke mitt inntrykk. Her tåles åpenbart lite annet enn at man er enig med kjernen i det som skrives. Alt annet, selv bare en liten nyansering, blir møtt med personangrep og "du tar feil, vi har rett og du er ignorant". Ikke minst at man klapper hverandre på skulderen og både skjult og dårlig skjult gjør narr av de andre som skriver her, for virkelig å samles rundt leirbålet når noen har våget å stille spørsmål med den etablerte sannheten. God jul, håper dere koser dere i ekkokammeret deres. Nå har jeg ikke finlest alt du har skrevet, men jeg synes mange av dine innlegg er velkomne bidrag. Spesielt at du ikke prøver å sort-hvit male innholdet! God jul til deg også, og håper å se deg her igjen! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 23. desember 2019 #13942 Del Skrevet 23. desember 2019 3 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev: @Nudeldama takk for at du deler meningen din. Den er lest, men jeg er fremdeles ikke enig. Tusen takk for diskusjonen som gikk på sak. Det satte jeg pris på. Med ønske om en god jul. 😊 Takk for fint innlegg. Riktig god jul til deg også. 2 minutter siden, LilleSnupp skrev: Nå har jeg ikke finlest alt du har skrevet, men jeg synes mange av dine innlegg er velkomne bidrag. Spesielt at du ikke prøver å sort-hvit male innholdet! God jul til deg også, og håper å se deg her igjen! Tusen takk, det var fint sagt! God jul til deg også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 23. desember 2019 #13943 Del Skrevet 23. desember 2019 5 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev: Du mener luftboksingen, der hun bokser mot luft? 🤭 Den ja 🙈 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 23. desember 2019 #13944 Del Skrevet 23. desember 2019 Selv om jeg er veldig uenig, synes jeg det er forfriskende at noen diskuterer sak og ikke de som diskuterer, takk for det @Nudeldama👍 Ønsker alle en riktig god jul, og er godt nyttår med gode, saklige diskusjoner😉🎄🌟 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 23. desember 2019 #13945 Del Skrevet 23. desember 2019 37 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Selv om jeg er veldig uenig, synes jeg det er forfriskende at noen diskuterer sak og ikke de som diskuterer, takk for det @Nudeldama👍 Ønsker alle en riktig god jul, og er godt nyttår med gode, saklige diskusjoner😉🎄🌟 Takk! Jeg setter pris på de svarene jeg får selv om de er uenige med meg, så lenge de bærer preg av å være saklige og ikke "jeg har rett og du tar feil, du har bare ikke skjønt det enda". Jeg tror det er bedre at jeg ignorerer slike innlegg enn at jeg faller ned på samme nivå selv når jeg svarer. God jul til alle i tråden, så ser jeg frem til flere gode diskusjoner om interessante temaer her inne. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 23. desember 2019 #13946 Del Skrevet 23. desember 2019 (endret) 5 timer siden, Nudeldama skrev: Mitt første innlegg i denne tråden var dokumentasjon og fakta. Etterfulgt av nyansering av bildet basert på denne faktaen. Det er alt jeg har skrevet - og blir hoppet på med sitat-bonanaza og til og med personangrep (som har fått masse likes). Og hva i alle dager er poenget med å kalle mine innlegg for middelmådige? Virkelig ikke et godt inntrykk av denne tråden. Det gir en følelse av en klikk som ikke tåler andre meninger enn dems egne, ikke noe som støtter opp om at tråden består av den såkalte "saklige kritikken av en bedrift". Ok ☺️ Ingen tvinger deg til å bli. Endret 23. desember 2019 av Aquarius04 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 23. desember 2019 #13947 Del Skrevet 23. desember 2019 (endret) God jul folkens, la oss håpe at mindreårige kan få feire jul uten å være på jobb i juleferien og at CBE klarer å merke reklame riktig selv om FO har ferie. Håper at familiene som har vært med på OJ koser seg i julen, det fortjener de 🎄🎁💫🎅🏼 Endret 23. desember 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 23. desember 2019 #13948 Del Skrevet 23. desember 2019 1 time siden, lillesnøfnugg skrev: God jul folkens, la oss håpe at mindreårige kan få feire jul uten å være på jobb i juleferien og at CBE klarer å merke reklame riktig selv om FO har ferie. Håper at familiene som har vært med på OJ koser seg i julen, det fortjener de 🎄🎁💫🎅🏼 Funker ikke uten å servere barna på some. Full eksponering på Insta i dag, men mulig julen ikke starter før i morgen 😀 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 23. desember 2019 #13949 Del Skrevet 23. desember 2019 Ey, hva har jeg gått glipp av? Hvorfor ønsker vi alle god jul nå? Ekke jul før i morgen! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 23. desember 2019 #13950 Del Skrevet 23. desember 2019 På 22.12.2019 den 17.55, Nudeldama skrev: Jeg talte dem for hele 2019. Av 237 bilder totalt fant jeg 46 bilder med en eller begge barna. For meg er det ikke overveldende mange bilder. Med tanke på hvor mange av bildene som også er oppstilte og regisserte, så avslører de heller ikke mye av barnas hverdag. Jeg sier ikke nødvendigvis at det ikke er problematisk overhodet, men at det jeg ser er mindre dramatisk enn det bildet som blir tegnet i denne tråden. Et bilde av bloggerens barn er et formye! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 23. desember 2019 #13951 Del Skrevet 23. desember 2019 5 minutter siden, Kleenex skrev: Et bilde av bloggerens barn er et formye! Det er jeg ikke enig i. Folk har jo aldri reagert tidligere på f.eks julekort som ble sendt ut til fjern og nær (mer vanlig før) og bilder av bursdagsbarn i avisa (tilgjengelig for alle). Det må ikke være enten/eller, det går an å vise moderasjon, også her. Så er man selvsagt ikke alltid enig i hvor den grensa går. Jeg er også enig i at CBE noen ganger går over den grensa, men jeg synes på ingen måte at ett bilde av barna hadde vært skadelig på noen som helst måte. Betyr det at du da hadde ment at ett bilde av et barn i avisa hadde vært for mye? Eller ett bilde av kronprinsparets barn? (Jeg vet det har vært snakket tidligere om at man ikke vet så mye om disse barna som man vet om CBEs barn, men ditt premiss er ikke dagens overeksponering, men ett eneste bilde). 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 23. desember 2019 #13952 Del Skrevet 23. desember 2019 (endret) 19 minutter siden, Nudeldama skrev: Det er jeg ikke enig i. Folk har jo aldri reagert tidligere på f.eks julekort som ble sendt ut til fjern og nær (mer vanlig før) og bilder av bursdagsbarn i avisa (tilgjengelig for alle). Det må ikke være enten/eller, det går an å vise moderasjon, også her. Så er man selvsagt ikke alltid enig i hvor den grensa går. Jeg er også enig i at CBE noen ganger går over den grensa, men jeg synes på ingen måte at ett bilde av barna hadde vært skadelig på noen som helst måte. Betyr det at du da hadde ment at ett bilde av et barn i avisa hadde vært for mye? Eller ett bilde av kronprinsparets barn? (Jeg vet det har vært snakket tidligere om at man ikke vet så mye om disse barna som man vet om CBEs barn, men ditt premiss er ikke dagens overeksponering, men ett eneste bilde). I seg selv er jeg enig med deg i at ett bilde i seg selv ikke er for mye. Alt handler strengt talt om kontekst og historikk. De vi får julekort av er familiemedlemmer og venner: vi kjenner dem, og det er på en eller annen måte i relasjon til oss. De vi ser avbildet i avisen har vi ikke mer informasjon om enn at bildet, navn og at de fyller år - samt en hyggelig hilsen fra familien. Kanskje er det ungen til naboen, kanskje er det ikke noen vi kjenner. De som omtales som bloggerbarna er langt utover dette her. Hvis vi vil kan vi følge deres utvikling fra de er født, vi vet hvordan barnerommet deres ser ut, vi kan være med på første skoledag, få vite hva de liker, hva de ikke liker, vi kan være med på alle store begivenheter som for alle andre er noe man deler med familien. De som omtales som bloggerbarna kan ikke sammenlignes med barna man får avbildet på julekort eller som kommer i avisen. Men igjen: hvis du leser det ordrett "ett bilde av bloggerneren barn er formye", så jo da er jeg enig med deg. Hadde vi fått ett eneste bilde av barnet, og det var det hele, syns jeg det hadde vært helt ok. Men slik er det ikke dessverre. Endret 23. desember 2019 av pop up bruker 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 23. desember 2019 #13953 Del Skrevet 23. desember 2019 Men det er jo ikke på bloggen cbe eksponerer barna mest, det er på Snapchat. Her har jeg sett barna daglig. En periode skrev jeg faktisk ned hvor ofte jeg så barna der, men tilslutt orket jeg ikke mer.. barna var på Snapchat hver eneste dag, iallfall i sommer. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 23. desember 2019 #13954 Del Skrevet 23. desember 2019 43 minutter siden, 123Frustrert skrev: Men det er jo ikke på bloggen cbe eksponerer barna mest, det er på Snapchat. Her har jeg sett barna daglig. En periode skrev jeg faktisk ned hvor ofte jeg så barna der, men tilslutt orket jeg ikke mer.. barna var på Snapchat hver eneste dag, iallfall i sommer. Jeg omtaler barna som viser på sosiale medier som "bloggerbarna" fordi bloggerne var foreløperne for det vi dag kaller influensere. Det kan sikkert være litt misvisende, men jeg mener influenser-barna 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 23. desember 2019 #13955 Del Skrevet 23. desember 2019 (endret) 47 minutter siden, 123Frustrert skrev: Men det er jo ikke på bloggen cbe eksponerer barna mest, det er på Snapchat. Her har jeg sett barna daglig. En periode skrev jeg faktisk ned hvor ofte jeg så barna der, men tilslutt orket jeg ikke mer.. barna var på Snapchat hver eneste dag, iallfall i sommer. Da får du bare slutte å følge henne hvis du ikke tåler det. Vi andre synes det er hyggelig at hun deler og ser ikke problemet med det hun viser av barna. Her klages og « næges» det dag ut og dag inn om dette, men hva ønsker dere å oppnå? Slutt å følg er min oppfordring. Hun kommer aldri til å la seg styre av en liten gruppe fanatiske og ensidig tenkende personer. Påstand om barnearbeid og andre meninger som er helt ut av proposjoner og sunn fornuft. Endret 23. desember 2019 av Levina 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 24. desember 2019 Populært innlegg #13956 Del Skrevet 24. desember 2019 2 minutter siden, Levina skrev: Da får du bare slutte å følge henne hvis du ikke tåler det. Vi andre synes det er hyggelig at hun deler og ser ikke problemet med det hun viser av barna. Her klages og « næges» det dag ut og dag inn om dette, men hva ønsker dere å oppnå? Slutt å følg er min oppfordring. Hun kommer aldri til å la seg styre av en liten gruppe fanatiske og ensidig tenkende personer. Påstand om barnearbeid og andre meninger som er helt ut av proposjoner og sunn fornuft. Det handler ikke om henne. Det handler om barna hennes. 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 24. desember 2019 #13957 Del Skrevet 24. desember 2019 1 minutt siden, Levina skrev: Da får du bare slutte å følge henne hvis du ikke tåler det. Vi andre synes det er hyggelig at hun deler og ser ikke problemet med det hun viser av barna. Her klages og « næges» det dag ut og dag inn om dette, men hva ønsker dere å oppnå? Slutt å følg er min oppfordring. Hun kommer aldri til å la seg styre av en liten gruppe fanatiske og ensidig tenkende personer. Påstand om barnearbeid og andre meninger som er helt ut av proposjoner og sunn fornuft. Hvem vi-er du deg med? Jeg synes ikke det er hyggelig. Synes de er uinteressante, men på den andre side så forsvarer jeg deres rett til en barndom iht barnekonvensjonen - slik alle burde! 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MissLucy Skrevet 24. desember 2019 Forfatter Populært innlegg #13958 Del Skrevet 24. desember 2019 (endret) 6 minutter siden, Levina skrev: Da får du bare slutte å følge henne hvis du ikke tåler det. Vi andre synes det er hyggelig at hun deler og ser ikke problemet med det hun viser av barna. Her klages og « næges» det dag ut og dag inn om dette, men hva ønsker dere å oppnå? Slutt å følg er min oppfordring. Hun kommer aldri til å la seg styre av en liten gruppe fanatiske og ensidig tenkende personer. Påstand om barnearbeid og andre meninger som er helt ut av proposjoner og sunn fornuft. Da får du bare slutte å følge tråden her hvis du ikke tåler det. Vi andre synes det er interessant å diskutere disse temaene og ser ikke problemet med å diskutere det at hun viser frem barna. Du klager og « næger» dag ut og dag inn om dette, men hva ønsker du å oppnå? Slutt å følg er min oppfordring. Vi kommer aldri til å la oss styre av en liten gruppe fanatiske og ensidig tenkende personer. Påstander om at barnearbeid er uskadelig og andre meninger som er helt frikoblet fra virkelighet, etikk, juss, proposjoner og sunn fornuft. Endret 24. desember 2019 av MissLucy 78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 24. desember 2019 #13959 Del Skrevet 24. desember 2019 2 minutter siden, Levina skrev: Da får du bare slutte å følge henne hvis du ikke tåler det. Vi andre synes det er hyggelig at hun deler og ser ikke problemet med det hun viser av barna. Her klages og « næges» det dag ut og dag inn om dette, men hva ønsker dere å oppnå? Slutt å følg er min oppfordring. Hun kommer aldri til å la seg styre av en liten gruppe fanatiske og ensidig tenkende personer. Påstand om barnearbeid og andre meninger som er helt ut av proposjoner og sunn fornuft. At man bare skal slutte å følge er et lite vektig argument. Problemet forsvinner ikke fordi man slutter å følge. Vi som enkeltpersoner slipper å se barna utlevert, men de fortsettes å utleveres. Hadde ALLE sluttet å følge, da kunne det funket, men dessverre er det de som liker å se andres barn eksponert for mange tusen mennesker, og brukes som inntektskilde for foreldrene (utrolig nok). Det "nægges" om dette på inn og utpust fordi det er et tema som opptar mange. Ikke bare i denne tråden, men også ellers i samfunnet. Flere og flere ønsker å beskytte barna sine mot eksponering på sosiale medier, og ser hvilke konsekvenser det kan få. Noen influensere henger fortsatt etter, men de blir ikke akkurat sett på som de som leder an for å si det sånn. For egen del tror jeg mer på opplysning blant de som faktisk følger, enn bloggerne selv. Influenserne vet selv hvordan søke kunnskap (eller burde det), og de har også hørt og lest kritikken utallige ganger. De ønsker åpenbart ikke å endre atferd. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 24. desember 2019 #13960 Del Skrevet 24. desember 2019 7 minutter siden, Levina skrev: Da får du bare slutte å følge henne hvis du ikke tåler det. Vi andre synes det er hyggelig at hun deler og ser ikke problemet med det hun viser av barna. Her klages og « næges» det dag ut og dag inn om dette, men hva ønsker dere å oppnå? Slutt å følg er min oppfordring. Hun kommer aldri til å la seg styre av en liten gruppe fanatiske og ensidig tenkende personer. Påstand om barnearbeid og andre meninger som er helt ut av proposjoner og sunn fornuft. Hva er det som er så hyggelig med det CBE deler og hvorfor forsvarer du alt hva hun gjør? 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå