Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Er det mulig å ro seg lenger ut til fiskeskjær enn det CBE gjør i kommentarfeltet? Hun avslører jo enda mer av familien i tilsvaret til Randi. Jeg blir helt satt ut av hvor dum det er mulig å være?!

Ja, her mener jeg rett og slett CBE fremstår som dum.

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/18/omvendt-julenisse-3/comment-page-1/#comment-976613

Endret av Aquarius04
  • Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun tillater EN kritisk kommentar i omvendt julenisse-innlegget 🤦‍♀️

• Liker 11
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
34 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Har Caroline Berg Eriksen slettet dette -https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/18/omvendt-julenisse-3/#comment-976516 ? I tilfelle hvorfor?

Screenshot_20191219-160254_Chrome.thumb.jpg.b90f787049246a4e0060d9cc9dcf775f.jpg

Screenshot_20191219-160313_Chrome.thumb.jpg.31096a43fea335fc6c6267f35d287372.jpg

Var siste kommentarene vedr. kritikk rundt hvorfor skrive antall personer, startet her https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/18/omvendt-julenisse-3/comment-page-1/#comment-975827

Tro meg, ingen organisasjoner som er seriøse bruker bloggere som reklame kanal. UNICEF bruker radio reklame og den er veldig bra. Og mest mulig av bidrag? Har ikke tiggingen fra CBE vært intensiv den siste uken? Hvis denne strategien hadde fungert ville vel de hatt så det holdt og mer til for lenge siden? Jeg håper at store organisasjoner har et mer profesjonelt forhold til både etikk og personvern enn disse to rosabloggerne.

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
21 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Har Caroline Berg Eriksen slettet dette -https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/18/omvendt-julenisse-3/#comment-976516 ? I tilfelle hvorfor?

Screenshot_20191219-160254_Chrome.thumb.jpg.b90f787049246a4e0060d9cc9dcf775f.jpg

Screenshot_20191219-160313_Chrome.thumb.jpg.31096a43fea335fc6c6267f35d287372.jpg

Låg under kommentarene vedr. kritikk rundt hvorfor skrive antall personer, startet her https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/18/omvendt-julenisse-3/comment-page-1/#comment-975827

Jeg er helt enig i det hun skriver. Her er det noen som tydeligvis skal lage noe negativt av en ikke sak. Det er ingen som har blitt identifisert, og hadde noen fått vite at en familie fikk hjelp, så er nok ikke det verdens undergang. Det er ikke rart at folk synes det er vanskelig å snakke om økonomiske vanskeligheter, når det finnes mennesker som har holdninger om at slikt skal skjules. Skjules så godt at det at Cbe skrev at hun hjalp en familie på 10 var frykteligere greier.  CBE og mannen har gjort en flott innsats👏👏🌟🎄

• Liker 13
Gjest spinjitzu
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette skal være så skambelagt og tabu. Tror dere ikke at det gjør det vanskeligere å være fattig, når dere lager en så stor sak ut av at det på død og liv må holdes 100 % konfidensielt? Som om det var noe å skamme seg over?

Skrevet
Akkurat nå, spinjitzu skrev:

Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette skal være så skambelagt og tabu. Tror dere ikke at det gjør det vanskeligere å være fattig, når dere lager en så stor sak ut av at det på død og liv må holdes 100 % konfidensielt? Som om det var noe å skamme seg over?

Du har tydeligvis aldri slitt økonomisk 

• Liker 34
Skrevet
4 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg er helt enig i det hun skriver. Her er det noen som tydeligvis skal lage noe negativt av en ikke sak. Det er ingen som har blitt identifisert, og hadde noen fått vite at en familie fikk hjelp, så er nok ikke det verdens undergang. Det er ikke rart at folk synes det er vanskelig å snakke om økonomiske vanskeligheter, når det finnes mennesker som har holdninger om at slikt skal skjules. Skjules så godt at det at Cbe skrev at hun hjalp en familie på 10 var frykteligere greier.  CBE og mannen har gjort en flott innsats👏👏🌟🎄

Det er ikke noe galt i å få hjelp. Men det er opp til familien å dele dette, ikke Caroline. 

Personvern blir viktigere og viktigere, og loven om GDPR antar jeg at også gjelder dette prosjektet. 

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
Akkurat nå, Ellii skrev:

Det er ikke noe galt i å få hjelp. Men det er opp til familien å dele dette, ikke Caroline. 

Personvern blir viktigere og viktigere, og loven om GDPR antar jeg at også gjelder dette prosjektet. 

Tydeligvis ikke 🙄

Skrevet
3 minutter siden, Lin10 skrev:

Fullstendig uenig med innholdet i innlegget ditt. carolinebergeriksen.no har begått etiske overtramp på personvern, og i tillegg nektes det blankt. Det sier temmelig mye vedrørende empati og evne til refleksjon.

Ingen seriøse organisasjoner vil samarbeide etter slike resultater.

• Liker 48
Skrevet (endret)
3 minutter siden, spinjitzu skrev:

Nå er det slik at fattige skammer seg. Les f.eks. https://forskning.no/partner-okonomi-norges-forskningsrad/fattige-sliter-med-skamfolelse/332556

Så selv om du mener de ikke skal skamme seg, så gjør de det.

Endret av LeiaO
Gjest spinjitzu
Skrevet
Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Du har tydeligvis aldri slitt økonomisk 

Det har jeg faktisk. Og ting er ikke mer skamfulle enn samfunnet gjør dem til. Og noen av reaksjonene her, med hysteri om at dette må holdes hemmelig for enhver pris, er for meg med på å gjøre det mer tabu, ikke mindre. 

Gjest spinjitzu
Skrevet
Akkurat nå, Glemtbrukernavnet skrev:

Nå er det slik at fattige skammer seg. Les f.eks. https://forskning.no/partner-okonomi-norges-forskningsrad/fattige-sliter-med-skamfolelse/332556

Så selv om du mener de ikke skal skamm seg, så gjør de det.

Mange gjør nok. Alle gjør ikke. Og reaksjonene her får dem neppe til å skamme seg mindre i hvert fall, når dere så tydelig sier at dette er skamfullt og må være konfidensielt. 

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)
15 minutter siden, spinjitzu skrev:

Det har jeg faktisk. Og ting er ikke mer skamfulle enn samfunnet gjør dem til. Og noen av reaksjonene her, med hysteri om at dette må holdes hemmelig for enhver pris, er for meg med på å gjøre det mer tabu, ikke mindre. 

Du kan jo skrive det til alle de andre organisasjonene som klarer å både gi bort og klarer å holde taushetsplikt, personvernet og etikk. Her er det faktisk CBE som har tabbet seg ut og burde ha lært av andre. Men de vet selvfølgelig best. Mener du at de andre organisasjonene bidrar til at folk skammer seg eller opprettholder tabu fordi de klarer å holde disse prinsippene? Er sjokkert over holdninger og ordbruk som «ikke verdens undergang» eller «ikke sak» helt i tråd med herr og fru sine ignorante holdninger.

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
9 minutter siden, spinjitzu skrev:

https://forskning.no/partner-okonomi-norges-forskningsrad/fattige-sliter-med-skamfolelse/332556

• Liker 19
Skrevet
Akkurat nå, spinjitzu skrev:

Mange gjør nok. Alle gjør ikke. Og reaksjonene her får dem neppe til å skamme seg mindre i hvert fall, når dere så tydelig sier at dette er skamfullt og må være konfidensielt. 

Skam handler bl.a. om hvordan man blir møtt. Fra  https://forskning.no/partner-okonomi-norges-forskningsrad/fattige-sliter-med-skamfolelse/332556.

"I et vestlig land som USA ser vi på den annen side at det i økende grad er folk uten sosialfaglig bakgrunn som blir satt til å møte fattige mennesker på vegne av det offentlige. Da blir allmenne kulturelle forestillinger mer vanlige i behandlingen av fattigfolk."

Jeg tviler på at fattige skammer seg mer av at folk her inne er opptatt av at de skal behandles med respekt og verdighet,  bl.a. ivareta personvernet...

Skrevet
5 minutter siden, spinjitzu skrev:

dette er ukvalifisert synsing basert på dine personlige følelser, og dermed ikke så mye verd som debattinnlegg.

• Liker 25
Skrevet (endret)

Det er ingen skam i å være syk heller. Men ingen stiller vel spørsmålstegn ved viktigheten av å overholde taushetsplikten i helsevesenet?

Det er helt krise hvordan CBE forvalter personvernet til mottakerne i Omvendt julenisse-prosjektet.

Endret av Bettys
Skrevet

Må man ha egne lokaler og biler for å hjelpe 10 familier? jeg bare spørr - det høres ut som noe man kan styre med i kjellerstua mi.

• Liker 49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...