Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Det var dette med å ivareta taushetsplikt og personvern, da. Bra jobba, carolinebergeriksen.no. Håper juleundertøyet er like rødt som fjesene til bloggeierne burde være.

Ikke forblir de anonyme heller når fotballparet kommer inn med lass på lass med mat. Da er det nok ingen av naboene til de trengende som får med seg nei🤦🏼‍♀️

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Christiane_W skrev:

Jeg klarer ikke slutte å undre meg over prioriteringene til Omvendt Julenisse. Det er kjempeflott at flere familier får en fin jul takket være hjelpen de får fra OJ, men for meg virker det merkelig at de gir så store mengder med mat og gaver til hver familie de hjelper som de gjør.

På Instastoryen til frua er det filmet en stabel med fem bananesker pluss ei plastkasse med mat som hun skriver at er til en familie og at hun håper de har mat i julen, romjulen og på nyåret. Tidligere har hun fortalt at alle barna skal få fire til fem gaver.  Om de heller hadde redusert mengden mat og gaver til hver familie så kunne de jo hjulpet flere med de ressursene de hadde tilgjengelige.

Når de selv har det vanvittige forbruket de har, så fremstår kanskje 4-5 pappesker med mat og 3-4 gaver til hver som lite?

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skrive "Julestrømper til en familie på ×× personer" (jeg tok vekk antallet) - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/18/omvendt-julenisse-3/ ? Det kan føre til at folk tror at de vet hvem det er, og det er galt uansett om man har rett eller ikke...  

Det er så amatørmessig...

Endret av LeiaO
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at de matkassene var til den store familien. Om en familie har 7-10 barn (vanskelig å vite eksakt, kan hende de teller med voksne), og de til sammen har hjulpet 30 barn, kan de umulig ha fått hjulpet flere enn 15-20 familier? Bra det, men var færre enn jeg trodde. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Levina skrev:

Jenny er ikke en blogger på toppnivå heller. For å bli en toppbloggere så må en dele noe av hverdagen sin. Synes CBE balansere hva hun deler på en god måte. Uansett er det hennes valg, og når hun har så mange følgere som hun har og som har glede å lese om hennes liv så tenker jeg det må være fokus. De som bare er ute for å kritisere, kan jo lese Jenny sin blogg hvis hun fortsatt har noen. 

Dokumenter påstanden din.

Dette er selvfølgelig ikke riktig.

Sveriges største influencer deler f.eks så lite om seg selv, at det ifølge Expressen har vært spekulert i om hun i det hele tatt eksisterer.

Likevel kan hun ta en million for innlegg med betalt samarbeide, og har 7,9 millioner følgerne.

https://www.dagbladet.no/kjendis/anna-er-sveriges-storste-influenser-ingen-vet-hvem-hun-er/71381896

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Eveliina skrev:

Dokumenter påstanden din.

Dette er selvfølgelig ikke riktig.

Sveriges største influencer deler f.eks så lite om seg selv, at det ifølge Expressen har vært spekulert i om hun i det hele tatt eksisterer.

Likevel kan hun ta en million for innlegg med betalt samarbeide, og har 7,9 millioner følgerne.

https://www.dagbladet.no/kjendis/anna-er-sveriges-storste-influenser-ingen-vet-hvem-hun-er/71381896

Hun du viser til er en influencer  som har Instagram som sin kanal, kan ikke se at hun er toppblogger. Det er en vesentlig forskjell. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Levina skrev:

Hun du viser til er en influencer  som har Instagram som sin kanal, kan ikke se at hun er toppblogger. Det er en vesentlig forskjell. 

Er det semantikk du ønsker å diskutere? CBE omtaler seg selv som influencer så hvorfor er det så viktig for deg at virksomheten hennes ikke skal sammenlignes med andre influencere og bare de som også har blogg? Er du redd for at CBE.no skal komme dårlig ut? 

CBE.no ligger fortsatt høyt hvis man bare sammenligner med influencere som bruker blogg som hovedplattform men tidene forandres og det er mer korrekt å sammenligne med alle typer influencere uansett plattform hvis CBE.no fortsatt skal kunne sies å være på topp og aktuell. Blir ikke riktig å insistere på en toppblogger-tittel når denne tittelen blir mer og mer utdatert ettersom influencere og følgere går videre. Er liksom ikke så imponerende å skryte av å være toppbruker i nettby lengere hvis man skal dra argumentasjonen din litt lengre ;) 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Glemtbrukernavnet skrev:

Hvorfor skrive "Julestrømper til en familie på 10 personer" - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/18/omvendt-julenisse-3/ ? Det kan føre til at folk tror at de vet hvem det er, og det er galt uansett om man har rett eller ikke...  

Det er så amatørmessig...

Ikke uten grunn mange her var skeptiske til CBE og LKEs profesjonalitet og kompetanse innen veldedighet. De har hverken forståelse eller kompetanse innen personvern og det ses igjen tydelig. Selv legger de ut alle mulige spor på bloggen sin om seg selv og barna og så går de i harnisk etterpå når leserne "plutselig" kjenner barnehage/skole/lokasjoner/familie/what ever. Leserne beskrives som hatske stalkere mens CBE/LKE selv ikke tar ansvar for at de selv har lagt ut all informasjonen. En slikt lite tall som "tall" er mer enn nok til gjenkjennelse. Om det er korrekt eller ikke er irrelevant for noen vet eller tror de vet og Sarpsborg er et lite sted. Innlegget hvor "tall" nevnes hadde hatt nøyaktig like stor kraft om ikke tallet "tall" ble nevnt. Det hadde holdt i massevis med «julestrømper til familier».

Nå er det altså fattige barnefamilier i Sarpsborg som får gjennomgå for CBE/LKEs dårlige selvinnsikt, kontroll og kompetanse. Hadde det ikke vært så trist og opprørende hadde jeg vært fristet til et told you so. CBE og LKE burde virkelig ha slått seg sammen med noen som er proffe på veldedighet så de hadde sluppet slike blundere som går ut over uskyldige. 

Endret av Inocybe
Byttet tallet som stod der med "tall".
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelinaKyle
14 timer siden, prudens skrev:

Tipper de familiene som har fått hjelp, er veldig takknemlig , og at de ikke kunne brydd seg mindre om hva slags klær de har på seg. Det er virkelig ikke det som betyr noe. Det som betyr noe er alle de har fått hjelp av dem pga av dette prosjektet. . og det ser også ut til å ha vært litt av en jobb, så  all ære til dem . Skjønner ikke hvorfor alt må vinkles til noe negativt, selv dette prosjektet, (dette  til alle de som kritiserer det  )

Vet du - antrekk/fremtoning har ekstremt mye å si i arbeid med mennesker, da selvfølgelig hos de som er i hjelperollen. Uansett hvordan en vrir og vender på det kan den som får hjelpen føle seg underlegen, mindre verdt, sammenligne seg veldig med den som hjelper osv.

Jeg har bachelorgrad i et helserelatert yrke og jobbet tidligere på en psykiatrisk avdeling. Da jeg fikk jobben ble jeg eksplisitt bedt om å kle meg casual på jobb (brukte ikke uniformer) og ikke flashe dyre smykker/øredobber, mye sminke osv. Dette ble sagt på generelt grunnlag, ikke fordi jeg kler meg ‘flashy’.

Det er ekstremt nedlatende å tenke at de som trenger hjelp bare skal være takknemlig for den hjelpen de får, det går an å vise omtanke og at en ser andre enn seg selv også i måten man selv velger å fremstå. Vi ser ikke Angelina Jolie sprette rundt i flyktningeleirer i Louis Vuitton (for å sette det litt på spissen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ( og tror forsåvidt) at intensjonen med omvendt julenisse er god. Det føles mest sannsynlig helt fantastisk å kunne bidra med noe samfunnsnyttig for once!! Så all kred for hjelpen de gir! De blir sikkert slitne på en annen måte enn de pleier etter en arbeidsdag også, og det er aldri feil å kjenne på. Samtidig så undrer jeg meg over manglende profesjonalitet (jeg  skjønner at veien blir til osv, men det er liksom så veldig barnlig tilnærming hele tiden) men de er jo voksne begge to og de virker så ukjente med å planlegge, organisere osv. Og taushetsplikt... Noe helt annet ( og sikkert usaklig): litt av noen arbeidsantrekk på de tre damene...og very Østfold- hår på de voksne damene! Sorry, klarte ikke å la være men synes langt og bleket hår på voksne damer er litt feil...

Endret av Undreguri
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Felis skrev:

Språkutvikling, kalles det. Det dannes stadig nye ord og begreper og "nyrik russer" er en langt mer spesifikk beskrivelse enn "smakløs". De er rike på penger men ekstremt fattige på smak og status. Her kan du gjøre deg bedre kjent med begrepet: https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/8mXjPW/nyrike-russere-de-uoenskede-millionaerene

Spot on dette med smakløst.. Jf antrekket fra igår med kort skjørt, pumps, åpen skjorte og hårbånd. Ulekkert! 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
1 minutt siden, Louiah skrev:

Nå har de endret teksten i blogginnlegget. 🙄

Og de leser ikke tråden på KG 🙄🙄

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Inocybe skrev:

Ikke uten grunn mange her var skeptiske til CBE og LKEs profesjonalitet og kompetanse innen veldedighet. De har hverken forståelse eller kompetanse innen personvern og det ses igjen tydelig. Selv legger de ut alle mulige spor på bloggen sin om seg selv og barna og så går de i harnisk etterpå når leserne "plutselig" kjenner barnehage/skole/lokasjoner/familie/what ever. Leserne beskrives som hatske stalkere mens CBE/LKE selv ikke tar ansvar for at de selv har lagt ut all informasjonen. En slikt tall er mer enn nok til gjenkjennelse. Om det er korrekt eller ikke er irrelevant for noen vet eller tror de vet og Sarpsborg er et lite sted. Innlegget hvor tallet nevnes hadde hatt nøyaktig like stor kraft om ikke tallet ble nevnt. Det hadde holdt i massevis med «julestrømper til familier».

Nå er det altså fattige barnefamilier i Sarpsborg som får gjennomgå for CBE/LKEs dårlige selvinnsikt, kontroll og kompetanse. Hadde det ikke vært så trist og opprørende hadde jeg vært fristet til et told you so. CBE og LKE burde virkelig ha slått seg sammen med noen som er proffe på veldedighet så de hadde sluppet slike blundere som går ut over uskyldige. 

Det er endret på bloggen nå. Tallet er fjernet, men jaggu har ikke frua klart å avsløre enda mer om dem?! Er det mulig? Hun fremstår som stokk dum som ikke evner å holde munnen sin igjen. Det gjør meg forbannet at det er så uproft og at frua fremstår som så vanvittig ignorant.

Endret av Aquarius04
Fjernet avslørende info
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
25 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Det er endret på bloggen nå. Tallet er fjernet, men jaggu har ikke frua klart å avsløre enda mer om dem?! Er det mulig? Hun fremstår som stokk dum som ikke evner å holde munnen sin igjen. Det gjør meg forbannet at det er så uproft og at frua fremstår som så vanvittig ignorant.

hun forteller mer, for å gjøre det vanskeligere å identifisere dem. Hun blir ikke medlem i MENSA med de første, det er i hvert fall sikkert.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Undreguri skrev:

Jeg håper ( og tror forsåvidt) at intensjonen med omvendt julenisse er god. Det føles mest sannsynlig helt fantastisk å kunne bidra med noe samfunnsnyttig for once!! Så all kred for hjelpen de gir! De blir sikkert slitne på en annen måte enn de pleier etter en arbeidsdag også, og det er aldri feil å kjenne på. Samtidig så undrer jeg meg over manglende profesjonalitet (jeg  skjønner at veien blir til osv, men det er liksom så veldig barnlig tilnærming hele tiden) men de er jo voksne begge to og de virker så ukjente med å planlegge, organisere osv. Og taushetsplikt... Noe helt annet ( og sikkert usaklig): litt av noen arbeidsantrekk på de tre damene...og very Østfold- hår på de voksne damene! Sorry, klarte ikke å la være men synes langt og bleket hår på voksne damer er litt feil...

Ja det var usaklig. Østfold-hår? wtf

Folk må da få ha det håret som en kler selv. Har alle i Oslo kort konehår når de bikker 50? Tragisk.

Denne er morsom :fnise: 

Endret av loffen
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MissLucy skrev:

hun forteller mer, for å gjøre det vanskeligere å identifisere dem. Hun blir ikke medlem i MENSA med de første, det er i hvert fall sikkert.

Hvor leser dere dette? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...