MissLucy Skrevet 3. mars 2019 Forfatter #1181 Skrevet 3. mars 2019 3 timer siden, Snaskesnusken skrev: Ja, leseren skal ikke sitte å leke gjetteleken om hva det blir reklamert for. Reglementet på dette er meget tydelig og kan leses på Forbrukertilsynets nettside. det er en tydelig merket bannerannonse, og det er ikke tvil om hvem annonsøren er, selv om annonsøren varierer fra person til person, og det ville du visst hvis du hadde lest alle innleggene som sier det samme. Selve innlegget er IKKE merket. Det kan være rett eller feil at det ikke er merket, men det vet vi ikke. 4
Snaskesnusken Skrevet 3. mars 2019 #1182 Skrevet 3. mars 2019 2 minutter siden, MissLucy skrev: det er en tydelig merket bannerannonse, og det er ikke tvil om hvem annonsøren er, selv om annonsøren varierer fra person til person, og det ville du visst hvis du hadde lest alle innleggene som sier det samme. Selve innlegget er IKKE merket. Det kan være rett eller feil at det ikke er merket, men det vet vi ikke. Dersom leseren må sitte å gjette på hva som er reklame eller ikke har ikke bedriften gjort jobbe sin. 7
MissLucy Skrevet 3. mars 2019 Forfatter #1183 Skrevet 3. mars 2019 Akkurat nå, Snaskesnusken skrev: Dersom leseren må sitte å gjette på hva som er reklame eller ikke har ikke bedriften gjort jobbe sin. men vi gjetter da ikke? Vi spekulerer i om det kanskje er umerket reklame, eller priming for en senere annonse, men det er jo veldig godt mulig at vi tar feil. Gjetting er når et innlegg som faktisk er reklame, er merket utydelig og uten navn på annonsør, men det er jo ikke det som er saken her. 4
Snaskesnusken Skrevet 3. mars 2019 #1184 Skrevet 3. mars 2019 Akkurat nå, MissLucy skrev: men vi gjetter da ikke? Vi spekulerer i om det kanskje er umerket reklame, eller priming for en senere annonse, men det er jo veldig godt mulig at vi tar feil. Gjetting er når et innlegg som faktisk er reklame, er merket utydelig og uten navn på annonsør, men det er jo ikke det som er saken her. Ja, og det er ikke menigen at en annonse skal være så utydelig merket slik at leseren spekulerer i hva som reklameres for. 6
MissLucy Skrevet 3. mars 2019 Forfatter #1185 Skrevet 3. mars 2019 (endret) 15 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Ja, og det er ikke menigen at en annonse skal være så utydelig merket slik at leseren spekulerer i hva som reklameres for. hvilken annonse er det du snakker om egentlig? Annonsen, eller innlegget? Annonsen er jo tydelig merket, og hvis du mener innlegget, så er der jo en helt reell sjanse for at innlegget som ikke er merket, faktisk ikke er reklame, og at det er vi som driver med grunnløse spekulasjoner. CBE pleier å merke de innleggene som hun merker som reklame, slik at merkingen kommer i femte linje i overskriften. Ordet "advert" ligger på et helt annet sted, og det gjelder åpnebart ikke innlegget, men en annonse som ligger over det første innlegget, og hvis du scroller nedover så dukker den opp på ny rett over innlegget som er reklame for danske bank. Der ser du forskjellen helt tydelig, for først kommer annonsen med ordet "advert" over, og så kommer innlegget som er reklame, og det er korrekt merket med "annonse: danske bank". Endret 3. mars 2019 av MissLucy 7
Aquarius04 Skrevet 3. mars 2019 #1186 Skrevet 3. mars 2019 (endret) 26 minutter siden, MoKath skrev: Jeg hadde endret litt på setningen for å ikke skrive det samme igjen og igjen. Det samme hadde jeg gjort. Kjipt om jeg som lærer skulle skrevet samme kommentar eller tilbakemelding til alle elevene på en oppgave. Jeg kan ikke bare ta de lettvinte veiene i jobben min. Hun sidestiller jo bloggen sin med en vanlig jobb, så da sidestiller hun den vel med min da? Endret 3. mars 2019 av Aquarius04 Endret ordvalg og la til. 6
Gjest Emmy_H Skrevet 3. mars 2019 #1187 Skrevet 3. mars 2019 7 timer siden, Mrs Robinson skrev: Isåfall merker hun ikke riktig på Instagram Het lukter det joggesko reklame lang vei, og hele familien stiller opp i jobbsammenheng.
Emilie112 Skrevet 4. mars 2019 #1188 Skrevet 4. mars 2019 13 timer siden, MissLucy skrev: hvilken annonse er det du snakker om egentlig? Annonsen, eller innlegget? Annonsen er jo tydelig merket, og hvis du mener innlegget, så er der jo en helt reell sjanse for at innlegget som ikke er merket, faktisk ikke er reklame, og at det er vi som driver med grunnløse spekulasjoner. CBE pleier å merke de innleggene som hun merker som reklame, slik at merkingen kommer i femte linje i overskriften. Ordet "advert" ligger på et helt annet sted, og det gjelder åpnebart ikke innlegget, men en annonse som ligger over det første innlegget, og hvis du scroller nedover så dukker den opp på ny rett over innlegget som er reklame for danske bank. Der ser du forskjellen helt tydelig, for først kommer annonsen med ordet "advert" over, og så kommer innlegget som er reklame, og det er korrekt merket med "annonse: danske bank". Da er det isåfall noe feilmed formatet når man ser på Tlf, for her er det ikke noe reklame.. bare innlegget, så da antar man at innlegget er reklame. 3
MissLucy Skrevet 4. mars 2019 Forfatter #1189 Skrevet 4. mars 2019 (endret) 1 time siden, Emilie112 skrev: Da er det isåfall noe feilmed formatet når man ser på Tlf, for her er det ikke noe reklame.. bare innlegget, så da antar man at innlegget er reklame. ja. Jeg ser det er noen som har gjort henne oppmerksom på det i kommentarfeltet, og hun er enig i at det ikke er greitt. Edit: Jeg pleier ikke lese bloggen på tlf, men gikk inn og sjekket nå. Jeg får også opp ordet advert helt øverst, uten annonsen under på tlf. Men når jeg scroller nedover til innlegget om danskebank, så ser jeg både ordet advert og annonsen som hører til. Endret 4. mars 2019 av MissLucy 3
Liver Skrevet 4. mars 2019 #1190 Skrevet 4. mars 2019 Nå spør jeg for jeg ikke har nok kunskap på dette området. Jeg ser at det nyeste blogginnlegget er reklame for en resort, men ingen av IG storyen er merket. Hvorfor er det ene reklame når man viser bilder fra plassen, og de andre ikke? 4
Mrs Robinson Skrevet 4. mars 2019 #1191 Skrevet 4. mars 2019 16 minutter siden, Liver skrev: Nå spør jeg for jeg ikke har nok kunskap på dette området. Jeg ser at det nyeste blogginnlegget er reklame for en resort, men ingen av IG storyen er merket. Hvorfor er det ene reklame når man viser bilder fra plassen, og de andre ikke? Det er reklame, men hun "glemmer" å merke. Hardt å være tobarnsmor og eie villa, får ikke tid til sånt småpirk på jobb 18
Emilie112 Skrevet 4. mars 2019 #1192 Skrevet 4. mars 2019 11 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Det er reklame, men hun "glemmer" å merke. Hardt å være tobarnsmor og eie villa, får ikke tid til sånt småpirk på jobb Skjønner jo det. Hun har jo vært på jobb hele helgen må vite. Så snap av cbe.no på en annens snapkonto, der hun får spørsmål fra Petter Pilgår om hvordan hun vil beskrive de siste 10 årene. Hun klarer ikke å svare for seg, spør :hva er det du mener? Bloggen eller privat? Hvor Petter svarer «generelt». Cbe bare fniser og sier « det går ikke», mens hun ser desperat bort på mannen. Så flaut at det ikke går an å svare i det hele tatt! 40
Halle-Palle Skrevet 4. mars 2019 #1193 Skrevet 4. mars 2019 44 minutter siden, Emilie112 skrev: Skjønner jo det. Hun har jo vært på jobb hele helgen må vite. Så snap av cbe.no på en annens snapkonto, der hun får spørsmål fra Petter Pilgår om hvordan hun vil beskrive de siste 10 årene. Hun klarer ikke å svare for seg, spør :hva er det du mener? Bloggen eller privat? Hvor Petter svarer «generelt». Cbe bare fniser og sier « det går ikke», mens hun ser desperat bort på mannen. Så flaut at det ikke går an å svare i det hele tatt! Hun virker generelt svært usikker hver gang hun ikke har full regi. Jeg tror ikke at det er sunt i det lange løp å leve sitt liv i en redigert verden med kun små gjesteopptreden IRL. Hun er nok svært avhengig av mannen sin når de skal møte folk. Han er vel med på tilnærmet alt, bortsett fra en og annen jentekveld. 35
Tørst Skrevet 4. mars 2019 #1194 Skrevet 4. mars 2019 Nyeste Foreldrerådet-podcast dømmer influenceres behov for å tjene penger på barna sine via eksponering. De skiller også mellom reklameoppdrag a la leverpostei og lano-ungene, og influencerbarn som er ute av stand til samtykke, og alltid på jobb. 32
Dråpe Skrevet 4. mars 2019 #1195 Skrevet 4. mars 2019 54 minutter siden, Halle-Palle skrev: Han er vel med på tilnærmet alt, bortsett fra en og annen jentekveld. Han er jo med da også, han - som fotograf. 15
Surikatt Skrevet 5. mars 2019 #1196 Skrevet 5. mars 2019 Annonsørenes pris?? Vet du hva, den bransjen er så korrupt at jeg har ikke ord. Er det mulig??? 18
pøbelsara Skrevet 5. mars 2019 #1197 Skrevet 5. mars 2019 Jeg tenkte på dette i dag morges - og du har rett,. Surikatt. Om bransjen ikke er korrupt, så er de ikke veldig opptatt av etikk - for å si det mildt. Heldigvis er det en bevegelse i samfunnet generelt nå. Folk har fått øynene opp for bransjen, og debatten om etikk, redelighet og barneeksponering foregår på flere arenaer enn før. Heldigvis. 28
skruf Skrevet 5. mars 2019 #1198 Skrevet 5. mars 2019 Virker som de dikter opp priser sånn at alle skal få en pris og ikke bli krenka.....annonsørens pris liksom? For å være flink til å reklamere uten at leserene (kundene) vet at det er reklame da eller? 34
MorUgle Skrevet 5. mars 2019 #1199 Skrevet 5. mars 2019 1 minutt siden, skruf skrev: Virker som de dikter opp priser sånn at alle skal få en pris og ikke bli krenka.....annonsørens pris liksom? For å være flink til å reklamere uten at leserene (kundene) vet at det er reklame da eller? 👏🏽 Fullstendig enig. 10
Snaskesnusken Skrevet 5. mars 2019 #1200 Skrevet 5. mars 2019 19 minutter siden, skruf skrev: Virker som de dikter opp priser sånn at alle skal få en pris og ikke bli krenka.....annonsørens pris liksom? For å være flink til å reklamere uten at leserene (kundene) vet at det er reklame da eller? Det fremstår som veldig uprofesjonellt i mine øyne. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå