Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Dette med å legge ut bilder av andre barn burde hun være klar over etter det innlegget hun hadde fra forskningsfabrikken (tror det heter det) der hun passet på at sine egne barn sto med ryggen til og ikke ble eksponert mens en 4-5 andre barn var fullt synlige og gjenkjennbar. Det bildet endte hun med å slette etter påtrykk med forklaringer om hvorfor en ikke skal eksponere ukjente barn i en liten setting pga barns personvern, at det kan være barn der som lever på skjult adresse av sikkerhetsgrunner. 

Og selv om et bilde etterhvert forsvinner fra instastory så gjelder det der også. 

Endret av skruf
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med tanke på at hennes unge er en av barna i koret, tipper jeg hun er veldig klar over hva man kan/ikke kan i forhold til bildedeling av ungene i denne teatergruppa.

De opptrer masse på arrangement rundt omkring lokalt. Mulig de feks har en ordning hvor man på generelt grunnlag godtar at det tas/vises bilder brukt i teatersammenheng. Kjenner ei som har datteren sin der (mange år eldre enn CBE sin) og de er jo feks på Allsang på Grensen.  Dvs. Vist fram for hele Norge, av TV2.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, *Emma* skrev:

Med tanke på at hennes unge er en av barna i koret, tipper jeg hun er veldig klar over hva man kan/ikke kan i forhold til bildedeling av ungene i denne teatergruppa.

De opptrer masse på arrangement rundt omkring lokalt. Mulig de feks har en ordning hvor man på generelt grunnlag godtar at det tas/vises bilder brukt i teatersammenheng. Kjenner ei som har datteren sin der (mange år eldre enn CBE sin) og de er jo feks på Allsang på Grensen.  Dvs. Vist fram for hele Norge, av TV2.

Er de med i et TVprogram vet jo de (og deres foresatte) om det. I denne settingen vet man ikke om barna og deres foresatte vet at de blir filmet og lagt ut på CBEs IG.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Emma* skrev:

Det er stor forskjell på å være med i et underholdningsprogram og å være klikk-åte og imagebygger på en kommersiell  SoMe-konto. Jeg ville ikke tillatt at mitt barn var med og bygget profil for hverken CBE eller andre kommersielle (og kontroversielle) SoMe-aktører. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Det er stor forskjell på å være med i et underholdningsprogram og å være klikk-åte og imagebygger på en kommersiell  SoMe-konto. Jeg ville ikke tillatt at mitt barn var med og bygget profil for hverken CBE eller andre kommersielle (og kontroversielle) SoMe-aktører. 

Dette!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FruRosa skrev:

Er de med i et TVprogram vet jo de (og deres foresatte) om det. I denne settingen vet man ikke om barna og deres foresatte vet at de blir filmet og lagt ut på CBEs IG.

Det vet vel strengt tatt ikke vi.

Foreldrene i teatergruppen vet helt sikkert hvem hun er - og hva hun driver med. Og for alt vi vet er det «like stolte av ungene sine» som alle influencerne er og elsker at de blir vist frem.... hva ungene mener derimot kan jo være en helt annen sak.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, pøbelsara skrev:

Enig i det.
Men hva disse foreldrene måtte mene og om hun har snakket med dem eller ikke- vet ingen her noe om. (Med mindre noen har barn i den teatergruppa.) 

Og selv om folk på KG er veldig opplyste i forhold til deling av barn i sosiale medier, er  det utrolig mange andre som ikke er det (enda). Det er bare å ta en kjapp scroll på Instagram....flust av unger.... 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, *Emma* skrev:

Enig i det.
Men hva disse foreldrene måtte mene og om hun har snakket med dem eller ikke- vet ingen her noe om. (Med mindre noen har barn i den teatergruppa.) 

Og selv om folk på KG er veldig opplyste i forhold til deling av barn i sosiale medier, er  det utrolig mange andre som ikke er det (enda). Det er bare å ta en kjapp scroll på Instagram....flust av unger.... 

Du er nok inne på noe der. Det er helt sjokkerende hvor lite bevisste enkelte er.

Endret av Malum
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelinaKyle
1 time siden, lillesnøfnugg skrev:

Å bruke bilder av egne barn på kommersielle kanaler, og på denne måten gi tusenvis av treff på bare deres navn og digitale identitet kan ikke sammenlignes med en kommentar på et anonymt forum folk flest knapt vet noe om. 

Nei, og er derfor jeg ikke har sammenlignet de to. Eksponering av barn er selvsagt mye verre, men det betyr likevel ikke at det er greit det den andre brukeren skrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
1 time siden, Halle-Palle skrev:

Jeg kjente igjen bloggeiers barn på to sek da jeg såg filmsnutten av koret. 

Jeg, en helt fremmed dame som de ikke aner noe om kan altså plukke henne ut av en folkemengde bare ved å kaste et blikk på henne. 

Og ikke bare det, jeg vet hvordan rommet ser ut, hva de gjorde i høstferien, hva hun liker å gjøre, hva slags pysjamas hun har +++. Hvordan kan de si at dette ikke er et problem!?

De tror at hvis de sier ting mange nok ganger, så blir det en sannhet. Det er selve kjernen i forretningskonseptet deres. Kommer med folk med dokumentasjon så står de like hardt på at de har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Monimoni skrev:

Et sånt program hadde garantert vært arrangert. Så vi hadde nok ikke sett stort annet enn CBE-s venstre side av ansiktet, perfekt dandert hår, julebordssminke og skuespill likevel. 

Er så glad instagram skjuler likerklikk. Det er helt topp. Nå må influensaprega dagbokskrivende komme seg ut i en vanlig jobb.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos eksponering av barn i barnekor. Anbefaler dere (og gjerne ekteparet Eriksen, også, når dere leser dette!) å ta en rask tur innom tråden om KA her på forumet. Et eksempel til etterfølgelse for CBE når det kommer til utlevering av barn. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillesnøfnugg skrev:

De tror at hvis de sier ting mange nok ganger, så blir det en sannhet. Det er selve kjernen i forretningskonseptet deres. Kommer med folk med dokumentasjon så står de like hardt på at de har rett.

Det er jo folk som legger fram dokumentasjon som stalker dem, ifølge dem selv og ihuga forsvarere.

Edit: altså folk som legger fram dokumentasjon på ting hun tidligere har publisert 

Endret av FruRosa
Lagt til tekst
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
29 minutter siden, Hilde444 skrev:

Hard dag på frua i går. Oslotur med frisør og kaffebesøk. 

Og hvis noen våger å antyde at leppene på frua har vokst i løpet av Oslotur, så iler Lill til og forsvarer frua med en nebbete kommentar.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Monimoni skrev:

Og hvis noen våger å antyde at leppene på frua har vokst i løpet av Oslotur, så iler Lill til og forsvarer frua med en nebbete kommentar

😂😂

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Halle-Palle skrev:

Jeg kjente igjen bloggeiers barn på to sek da jeg såg filmsnutten av koret. 

Jeg, en helt fremmed dame som de ikke aner noe om kan altså plukke henne ut av en folkemengde bare ved å kaste et blikk på henne. 

Og ikke bare det, jeg vet hvordan rommet ser ut, hva de gjorde i høstferien, hva hun liker å gjøre, hva slags pysjamas hun har +++. Hvordan kan de si at dette ikke er et problem!?

Du må jo skjønne at du som "hater" ser barna oftere i bloggens sosiale medier enn leserne som hyller dem. Eller..? 🤔

Endret av Vipser
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...