Titori Skrevet 13. november 2019 #11101 Del Skrevet 13. november 2019 17 timer siden, loffen skrev: Den treningen er helt bortkastet om du skal bygge muskler, da det ikke er noe motstand. Hva med å ta hip thrust med stang? Prøv med 90 kg. Skal love at det tar mer på rumpa en de oppvarmingsøvelsene hun driver med. At noen blir inspirert at dette er helt latterlig. Blir som å bruke manualer så lette som sugerør. Man blir ikke sterk av hopp og sprett. Bare tynn. Og det er tydeligvis det hun synes er viktigst, når man ser hvordan hun poserer og alltid skal vise magen bar. Hjelpes, hva er greia med det. (Frustrerende å se at hun har kjeller'n full av jern som hun ikke bruker. ) Jeg er kritisk til mye ved denne bedriften, men syns det er unødvendig å kritisere måten hun trener på. Men å kritisere henne som PT og måten hun fremmer kropp heller enn treningsglede, absolutt! Syns man skal skille mellom disse to. Jeg trener selv en del øvelser uten vekter, og det kan være god trening selv om ikke muskelvekst er i fokus. Jeg mener det er unødvendig å ta henne på at hun ikke er sterk nok/trent nok. Folk har ulike mål og trener på ulike måter, det må være greit. Men jeg er helt enig i at hun har et usunt kroppsfokus i treningsinnleggene, og det er åpenbart at et av hovedmålene hennes er å vise fram kroppen sin og høste skryt for den. Jeg er også skeptisk til hennes kompetanse som treningsveileder. Og hva er egentlig netfit? Hun poster treningsøkter på bloggen, hva skal man da med netfit? Jeg har ikke skjønt greia 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 13. november 2019 #11102 Del Skrevet 13. november 2019 På 11.11.2019 den 22.52, Levina skrev: Hennes samarbeidspartnere deler nok ikke din oppfatning, ei hennes målgruppe. Det er synd, da undervurderer samarbeidspartnerne mange forbrukere. Og i lengden taper de på dette. Twentyfour har f.eks mistet meg som forbruker nå. Jeg likte merket godt tidligere og har kjøpt mye derfra. Veldig mange forbrukere er opptatt av det etiske- f.eks boikotter mange glatt et merke om det kommer frem at dette merket er assosiert med barnearbeid eller dyremishandling for den saks skyld. Det er en grunn til at Canada Goose plutselig mistet kjøpere. Forbrukere med god økonomi har større valgfrihet ifh hvilke merker de velger. Men dette er kanskje ikke bloggens målgruppe? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveliina Skrevet 13. november 2019 #11103 Del Skrevet 13. november 2019 1 time siden, Titori skrev: Jeg er kritisk til mye ved denne bedriften, men syns det er unødvendig å kritisere måten hun trener på. Men å kritisere henne som PT og måten hun fremmer kropp heller enn treningsglede, absolutt! Syns man skal skille mellom disse to. Jeg trener selv en del øvelser uten vekter, og det kan være god trening selv om ikke muskelvekst er i fokus. Jeg mener det er unødvendig å ta henne på at hun ikke er sterk nok/trent nok. Folk har ulike mål og trener på ulike måter, det må være greit. Men jeg er helt enig i at hun har et usunt kroppsfokus i treningsinnleggene, og det er åpenbart at et av hovedmålene hennes er å vise fram kroppen sin og høste skryt for den. Jeg er også skeptisk til hennes kompetanse som treningsveileder. Og hva er egentlig netfit? Hun poster treningsøkter på bloggen, hva skal man da med netfit? Jeg har ikke skjønt greia Før de startet med Netfit ville jeg vært mer enig med deg, i at det er unødvendig i å kritisere treningen i større grad. Nå derimot, så prøver de faktisk å selge denne treningen - eller selge en treningsapp basert på profilering av denne influencerens private trening. Det endrer hele bildet, og gjør innholdet basert på trening i bloggen til del av et større produkt som selges. Noe som også åpner for et langt mer kritisk blikk på valg, prioriteringer av det som presenteres utad angående trening. Sånn i tillegg til selvfølgelig det generelle ansvaret som profesjonell påvirker. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet 13. november 2019 #11104 Del Skrevet 13. november 2019 1 time siden, Titori skrev: og det kan være god trening selv om ikke muskelvekst er i fokus. Jeg mener det er unødvendig å ta henne på at hun ikke er sterk nok/trent nok. F Poenget med trening er jo enten 1. å bli sterkere 2. brenne kalorier 3. øke kondisjonen/utholdenheten. Disse øvelsene utretter ingenting av dette i større grad, man blir bare sliten. Derfor helt meningsløs trening. Ikke god trening! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 13. november 2019 #11105 Del Skrevet 13. november 2019 Må nesten le litt når frua skal fortelle på insta at det er world kindness day, og skal si at alle må være litt god mot andre 😅 Det virker ikke helt lett å si, på en måte.... "Husk å være god mot.....emhh......andre" Er vel ikke så enkelt å formulere seg når det gjelder andre enn seg selv sikkert. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 13. november 2019 #11106 Del Skrevet 13. november 2019 1 time siden, Eveliina skrev: Før de startet med Netfit ville jeg vært mer enig med deg, i at det er unødvendig i å kritisere treningen i større grad. Nå derimot, så prøver de faktisk å selge denne treningen - eller selge en treningsapp basert på profilering av denne influencerens private trening. Det endrer hele bildet, og gjør innholdet basert på trening i bloggen til del av et større produkt som selges. Noe som også åpner for et langt mer kritisk blikk på valg, prioriteringer av det som presenteres utad angående trening. Sånn i tillegg til selvfølgelig det generelle ansvaret som profesjonell påvirker. Helt enig i at det har endret seg nå når de skal selge treningen. Hun trener for fettforbrenning, og lett muskeltrening/vedlikehold. Og det kan sikkert noen være interessert i. Det at hun ikke har kompetansen, utfører øvelser feil, fokuserer på kropp, DET er det større grunn til å kritisere. Katten89, da er vi uenige. Om man ikke nødvendigvis blir mye sterkere eller veldig utholden av slik trening, så kan det likevel gi økt overskudd, glede, osv. Og et visst treningsutbytte har det nok. Jeg mener bare at det er nok å kritisere, "haha hun har ingen framgang og er tynn og svak" er gull for de som mener at "vi" kritiserer bare for å kritisere. (De samme som mener at "vi" er feite og misunnelige). 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 13. november 2019 #11107 Del Skrevet 13. november 2019 1 time siden, Titori skrev: Helt enig i at det har endret seg nå når de skal selge treningen. Hun trener for fettforbrenning, og lett muskeltrening/vedlikehold. Og det kan sikkert noen være interessert i. Det at hun ikke har kompetansen, utfører øvelser feil, fokuserer på kropp, DET er det større grunn til å kritisere. Katten89, da er vi uenige. Om man ikke nødvendigvis blir mye sterkere eller veldig utholden av slik trening, så kan det likevel gi økt overskudd, glede, osv. Og et visst treningsutbytte har det nok. Jeg mener bare at det er nok å kritisere, "haha hun har ingen framgang og er tynn og svak" er gull for de som mener at "vi" kritiserer bare for å kritisere. (De samme som mener at "vi" er feite og misunnelige). Mener du at man skal selge inn en treningsapp på «treningsglede»? Jeg tviler på at folk gidder å betale for dette, finnes gratis på nett overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 13. november 2019 #11108 Del Skrevet 13. november 2019 Har foreldrene til alle ungene hun eksponerer på IGstory gitt tillatelse tro? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 13. november 2019 #11109 Del Skrevet 13. november 2019 22 minutter siden, FruRosa skrev: Har foreldrene til alle ungene hun eksponerer på IGstory gitt tillatelse tro? Jeg tror det er lov å dele bilder og film tatt i offentligheten. Om det er lurt, ønskelig eller alminnelig folkeskikk er en helt annen sak. Man vet jo hvordan bloggeier ser på ting som ikke er direkte ulovlig... 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 13. november 2019 #11110 Del Skrevet 13. november 2019 (endret) 32 minutter siden, Halle-Palle skrev: Jeg tror det er lov å dele bilder og film tatt i offentligheten. Om det er lurt, ønskelig eller alminnelig folkeskikk er en helt annen sak. Man vet jo hvordan bloggeier ser på ting som ikke er direkte ulovlig... Du har sikkert rett, angående lovligheten. Men jeg hadde ikke likt at hun delte mine unger på denne måten! Endret 13. november 2019 av FruRosa 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 13. november 2019 #11111 Del Skrevet 13. november 2019 Jeg skjønner heller ikke helt hva som er greia med Netfit. Skal det komme som app? Hun deler jo alt nå likevel, mye ligger på nettet fra før. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 13. november 2019 #11112 Del Skrevet 13. november 2019 (endret) 1 time siden, lillesnøfnugg skrev: Mener du at man skal selge inn en treningsapp på «treningsglede»? Jeg tviler på at folk gidder å betale for dette, finnes gratis på nett overalt. Da er vi nok ganske enige, jeg skjønner ikke hvem som gidder å betale for det der, det skrev jeg jo i et tidligere innlegg. Har hele tiden vært skeptisk til netfit/PT-opplegget. At hun ikke har kunnskap til å selge trening og at det er mange andre som er bedre på det området, er jeg helt enig i. Men hvor mye utbytte hun selv får av treningen orker jeg ikke å spekulere i. Endret 13. november 2019 av Titori 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 13. november 2019 #11113 Del Skrevet 13. november 2019 (endret) 45 minutter siden, Halle-Palle skrev: Jeg tror det er lov å dele bilder og film tatt i offentligheten. Om det er lurt, ønskelig eller alminnelig folkeskikk er en helt annen sak. Man vet jo hvordan bloggeier ser på ting som ikke er direkte ulovlig... 39 minutter siden, FruRosa skrev: Du har sikkert rett, angående lovligheten. Men jeg hadde ikke likt at hun delte mine unger på denne måten! Jeg har ikke sett bildene dere omtaler, men det er ikke lov å dele bilder uten tillatelse om det er perspnen(e) som er fokuset. Om det er situasjonen kan det bære lov. Oversiktsbilde av 17 mai av folkemengden i/langs toget er ok. Bilde av julegranen som tennes er ok, selv om folk er med..Men bilde der personene er hovedmotivet er ikke lov å publisere uten godkjennelse. Endret 13. november 2019 av Dr. A. Kula Skrevleif 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 13. november 2019 #11114 Del Skrevet 13. november 2019 32 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Jeg har ikke sett bildene dere omtaler, men det er ikke lov å dele bilder uten tillatelse om det er perspnen(e) som er fokuset. Om det er situasjonen kan det bære lov. Oversiktsbilde av 17 mai av folkemengden i/langs toget er ok. Bilde av julegranen som tennes er ok, selv om folk er med..Men bilde der personene er hovedmotivet er ikke lov å publisere uten godkjennelse. Det er en filmsnutt av et kor med små barn som opptrer på kjøpesenteret (tror jeg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cissacissa Skrevet 13. november 2019 #11115 Del Skrevet 13. november 2019 4 timer siden, Minnie Mus skrev: Må nesten le litt når frua skal fortelle på insta at det er world kindness day, og skal si at alle må være litt god mot andre 😅 Det virker ikke helt lett å si, på en måte.... "Husk å være god mot.....emhh......andre" Er vel ikke så enkelt å formulere seg når det gjelder andre enn seg selv sikkert. Og topper det hele med to drømmende bilder av....trommevirvel.....seg selv! 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 13. november 2019 Forfatter #11116 Del Skrevet 13. november 2019 1 time siden, Dr. A. Kula skrev: Jeg har ikke sett bildene dere omtaler, men det er ikke lov å dele bilder uten tillatelse om det er perspnen(e) som er fokuset. Om det er situasjonen kan det bære lov. Oversiktsbilde av 17 mai av folkemengden i/langs toget er ok. Bilde av julegranen som tennes er ok, selv om folk er med..Men bilde der personene er hovedmotivet er ikke lov å publisere uten godkjennelse. dette har det vært en drabelig debatt om i kommentarfeltet før. Hva slags folkemengde var det denne gangen? (følger henne ikke på insta) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 13. november 2019 #11117 Del Skrevet 13. november 2019 (endret) 9 minutter siden, MissLucy skrev: dette har det vært en drabelig debatt om i kommentarfeltet før. Hva slags folkemengde var det denne gangen? (følger henne ikke på insta) Ingen folkemengde, men et kor med små barn som synger på kjøpesenter. Video, ikke bilde. Kun koret i fokus. Endret 13. november 2019 av FruRosa Tastefeil 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 13. november 2019 #11118 Del Skrevet 13. november 2019 2 timer siden, FruRosa skrev: Ingen folkemengde, men et kor med små barn som synger på kjøpesenter. Video, ikke bilde. Kun koret i fokus. Hun har sikkert spurt før hun tok denne filmen? Så lite intelligent kan man da virkelig ikke være, at man legger ut film av ukjente barn på en IG konto med 300.000 følgere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 14. november 2019 #11119 Del Skrevet 14. november 2019 1 hour ago, lillesnøfnugg said: Hun har sikkert spurt før hun tok denne filmen? Så lite intelligent kan man da virkelig ikke være, at man legger ut film av ukjente barn på en IG konto med 300.000 følgere? Vel, som de sier på engelsk: Never underestimate the possibility of stupidity Du har rett til å få bildet/videoen slettet hvis du (eller ditt barn) vises på mediet uten din eksplisitte tillatelse - også når det er kun bakhodet ditt (eller ditt barns) som vises. Videre skal tillatelsen innhentes for hvert enkelt bilde/videoopptak som skal brukes. Juridisk sett kan man - i dette tilfellet CBE og/eller LKE - ikke gå ut ifra at tillatelsen du har gitt er generelt gyldig - altså at den gjelder for samtlige bilder og videoopptak. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 14. november 2019 #11120 Del Skrevet 14. november 2019 4 timer siden, Pjolterbeist skrev: Vel, som de sier på engelsk: Never underestimate the possibility of stupidity Du har rett til å få bildet/videoen slettet hvis du (eller ditt barn) vises på mediet uten din eksplisitte tillatelse - også når det er kun bakhodet ditt (eller ditt barns) som vises. Videre skal tillatelsen innhentes for hvert enkelt bilde/videoopptak som skal brukes. Juridisk sett kan man - i dette tilfellet CBE og/eller LKE - ikke gå ut ifra at tillatelsen du har gitt er generelt gyldig - altså at den gjelder for samtlige bilder og videoopptak. Jeg hadde klikket om jeg fant ut at noen hadde publisert bilder av barnet mitt i SoMe uten min tillatelse, særlig en konto av en viss størrelse, slik CBE har. Og jo - jeg blir ikke overrasket dersom det viser seg at hun har gjort dette uten å innhente tillatelse fra foresatte. Også her kan det dreie seg om barn som absolutt IKKE skal gjenkjennes på nett, av ulike grunner. Å holde på på den måten hun gjør er direkte farlig. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå